Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:55

Nee Phaser, deze campagne is een groot experiment. Gewoon lezen wat ik schrijf ;)
En dat wordt uiteraard niet verteld.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:57

faye schreef:
Nee Phaser, deze campagne is een groot experiment. Gewoon lezen wat ik schrijf ;)
En dat wordt uiteraard niet verteld.

Daarom wordt er al sinds 1989 onderzoek gedaan naar het al dan niet verband tussen het HPV type 16 en 18 en baarmoederhalskanker ?

Denk je nu echt dat er een vaccin op de markt kan komen dat niet getest is op mensen en dat nu voor het eerst getest wordt? Ben je echt zo naief ? ( sorry dat ik het zo moet stellen maar ik snap echt niet dat je dat denkt.)

Anoniem

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:58

Ik geef het op, taalprobleem denk ik of zo.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:01

Neen ik snap het gewoon niet.
Een medicijn dat op de markt komt is al grondig getest en waarom zou het nu een experiment zijn ?

Er is met cijfers aangetoond dat er veel minder prevalenties zijn van baarmoederhalskanker door het vaccineren met het HPV-vaccin.
Snap dus gewoon niet hoe dit volgens jou nog een experiment is.

Het HPV-vaccin heeft zijn werking al lang en breed bewezen.
Dat er vragen zijn omtrent de bijwerkingen, dat snap ik.

Edit*

Jij leest niet wat ik zeg; er is door Europees onderzoek bij acceptatie van het Vaccin voor wereldwijd gebruik, aangetoond dat er 19 op 8000 vrouwen geen en minder tumorcellen op de baarmoeder hebben dan zonder vaccinatie.
Wat dan geen bewijzen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:03

De bijwerkingen zijn in een kleinschalig onderzoek onderzocht bij twaalfjarige meisjes.

Door nu een grote groep te enten zal duidelijk worden wat de effecten en neveneffecten zijn. Dit is dus NIET voldoende en grootschalig getest. Dat gebeurt nu, in de praktijk.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:12

Mja dat had ik al langer door dat je daarop doelde.

Maar hiermee is niet de werking van het vaccin in vraag gesteld, maar wel de bijwerkingen.

Bij elke medicatie of medicamenteuze therapie zijn er risico's.

Wist je dat:
- de pil het risico van baarmoederhalskanker verhoogt bij vrouwen die positief zijn voor het DNA van het humane papillomavirus (HPV).

- dat hartinfarct vaker optreedt bij vrouwen die de pil nemen, vooral in aanwezigheid van risicofactoren zoals roken.

- Toch mogen de resultaten van de overzichtsanalyse van 1996 niet worden vergeten. Die analyse bundelde de resultaten van 54 studies. Hierbij werd een licht verhoogd risico van borstkanker bij pilgebruiksters gevonden, vooral bij vrouwen jonger dan 35 jaar.

- De bijwerkingen van medicatie binnen de vijf jaar voor 90% bekend zijn en binnen de 10 jaar voor 97%.

- Het HPV vaccin ongeveer 7 jaar is gecontroleerd op bijwerkingen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:17

Er is KLEINschalig onderzoek gedaan en daarmee zijn de resultaten niet betrouwbaar. Gewoon statistiek.
Daarbij is de werking ook niet bewezen. Er isgetest op jonge meisjes, slechts een paar jaar. Terwijl bmhk op een latere leeftijd manifesteert.
Het gaat echt nergens over.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:20

De eerste test is gedaan op 19000 mensen, waar er 2 groepen uit genomen zijn.

Dit gaat slechts om het onderzoek op Cerverix. Dan heb ik het niet over Gerdasil.

Cerverix heeft onderzoek gedaan tot 25 of 30 jaar dacht ik.
Dit is zelfs genoteerd in het Europese akkoord om Cerverix uit te brengen.
Dit is dus allemaal gecontroleerd door voor- en tegenstanders bij de Medische Raad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:33

joplin_1 schreef:
Hoezo grootschalig onderzoek niet gedaan? Dacht je dat Nederland hierin een voorloper was? In wereldwijd zijn er al meisjes in geent, het middel is al 12 jaar onderzocht voordat het in gebruik is genomen. Bij mijn vriendin in de praktijk enten ze meisjes als 3 jaar in zonder problemen.

Joplin, het vaccin is sinds 7 jaar op de markt.

Natuurlijk beslis jij zelf en iedereen voor hun dochter.

Maar laten we reëel zijn, waarom zijn onze medicijnen zoveel meer, ontzettend meer duurder dan in andere landen waar dito merken verkocht worden. Het gaat idd allemaal om geld, het is commercie en ook nog eens een mooie manier om te testen.

Ik heb jaren geleden ooit in een apotheek stages gelopen, de opleiding voltooid, toen was er al bekend dat de pharmacie een onduidelijke en oneerlijke wereld is. Toen werden er al stevig zakken gevuld. Nu is eindelijk Den Haag zo ver om eens openheid van zaken te eisen bij de Apothekers, ben benieuwd wanneer dat beloofde onderzoek nu eens komt.

Meiden 25 jaar geleden wist ik al dat onze afgekeurde medicijnen in de 3e wereld gedumpt worden, dat daar medicijnen gebruikt worden als test-case, dat kankerverwekkende bestanddelen daar gewoon worden gebruikt, immer veel goedkoper, nog veel voorraad van en daar kraait geen haan na.

Als een ziekte pas rond je 30e openbaart, waarom dan 12 en 13 jarigen enten? Hoe lang verwachten ze dat deze enting aktief is? Stel als het maar 15 jaar aktief is, dan zit je nog voor de risicoleeftijd dat het vaccin is uitgewerkt. Waarom niet de hele vrouwengroep? Waarom moet een meisje van 16, 250 euro betalen voor die enting, die groep is sexueel actief, lopen meer risico op besmetting met het virus. Die meiden moeten ook al de pil kopen omdat het niet in het ziekenfonds pakket meer mag. Ik heb ooit geleerd dat een medicijn als definitie OOK o.a. heeft een middel ter voorkoming is, niet alleen genezing. De pil is een middel ter voorkoming, maar omdat het zoveel werd gebruikt, nu ineens een commercieel goed. Dan toch jammer dat de minder goed bedeelden niet de kans krijgen op dit wondermiddel omdat Paps en Mams in deze crisistijd die 250 anders te besteden moeten hebben, je zal maar 3 dochters hebben en zelf nog in een leeftijd dat je ook nog risico loopt.

Overigens las ik laatst een artikel dat er zeker wel genoeg gevallen bekend zijn van ziektes ten gevolge van entingen, las nog iets van hersenvliesontsteking na een enting voor iets anders.

Ik ga eens zoeken voor jullie.

Als er geen garantie gegeven kan worden en je niet weet wat op de lange termijn dit vaccin in petto voor je heeft, dan ben je toch eigenlijk gewoon proefkonijn die blij mag zijn dat vader staat jouw leeftijd heeft uitgekozen om gratis te mogen enten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:36

phaser schreef:
De eerste test is gedaan op 19000 mensen, waar er 2 groepen uit genomen zijn.

Dit gaat slechts om het onderzoek op Cerverix. Dan heb ik het niet over Gerdasil.

Cerverix heeft onderzoek gedaan tot 25 of 30 jaar dacht ik.
Dit is zelfs genoteerd in het Europese akkoord om Cerverix uit te brengen.
Dit is dus allemaal gecontroleerd door voor- en tegenstanders bij de Medische Raad.

Het is CervArix en GArdasil ;)
Ga je maar eens inlezen. Wat jij hier beweert klopt namelijk echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:37

phaser schreef:
Edit*

Jij leest niet wat ik zeg; er is door Europees onderzoek bij acceptatie van het Vaccin voor wereldwijd gebruik, aangetoond dat er 19 op 8000 vrouwen geen en minder tumorcellen op de baarmoeder hebben dan zonder vaccinatie.
Wat dan geen bewijzen ?

0,002%? Is dat een onderzoeksresultaat? Hoe zo zeker dat het door dat vaccin komt.? Zijn wij nu naïf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:45

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:46

Het is gewoon een dom spul -,-
ZAG GISTEREN RADAR NL 1 20:30
eN KIJK anders bij uitzending gemist!
Ga hem echt niet halen!
En nu weet ik het zeker!

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:46

Het is dus echt wel schadelijk -,-
Zeggen sommige deskundige zelfs!
Zag gisteren radar!

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:47

De reden waarom er weinig baarmoederhalskanker wordt vastgesteld is omdat er gericht uitstrijkjes worden genomen.

Eventuele afwijkingen worden opgelost. Maar uitstrijkjes lossen niet alles op.
Meer dan 30% laat geen uitstrijkjes nemen.
Deze mensen kunnen bereikt worden met vaccinaties.

Er zijn héél weinig mensen met HIV, de kans dat ik mij op m'n werk prik met een HIV besmette naald en ik nadien ook HIV krijg, is 0.09%. Denk je dat ik dit risico wil lopen? Dacht het niet.

In 2008 had Nederland 16.428.360 inwoners.
Dit zouden iets meer dan 43.000 mensen zijn die baarmoederhalskanker zouden krijgen. (gerekend op 21 op 8000 van het Europees Onafhankelijk Medisch onderzoek naar het vaccin)
Zou jij bij die vrouwen willen horen?

Steeds meer jonge vrouwen krijgen baarmoederhalskanker.

En nu nog 1 vraag: hoe komt het dat er zo weinig jonge meisjes geregistreerd staan met baarmoederhalskanker ?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:48

russel schreef:
http://74.125.77.132/search?q=cache:STt ... =firefox-a

Als jullie de moeite willen nemen, hier staat een stukje literatuur over de gevolgen van entingen. Wordt duidelijk gezegd dat entingen niet ongevaarlijk zijn.

Een link van een Homeopaat die het heeft over medicatie ? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:50

Omdat het meestal op latere leeftijd manifesteert? Daarom pas bevolkingsonderzoek bij 30?
Niemand wil kanker krijgen, maar het vaccin is gewoon niet goed genoeg getest. Vervroeg de uitstrijkjes en het stervingspercentage daalt ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:50

Ja, waarom niet? Mogen die niet met ondezoekscijfers komen??

Dus jij wilt alleen geloven wat in jouw straatje past?

Deze wereld draait alleen om geld en macht. Menslievendheid had al lang een hemel op aarde gecreëerd.

Overigens kruip ik ook liever in een ei, is veel veiliger, maar helaas kan dat niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:52

Toch ook apart dat er niet preventief getest wordt op borstkanker? Toch een grote vrouwenziekte met dodelijke afloop?

Waarom niet rond 25 om de 5 jaar?

Ga bijna denken dat de mannen in Den Haag niet op school durfde te komen toen het vrouwenlichaam bij biologie behandelt werd :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:53

Dat vaccin is gewoon slecht..
ze weten niet een wat het met je doet na een aantal jaar.
Daalijk krijgt iedereen die hem heeft gehaalt een andere kanker!
Net als wat ze ook bij radar zeiden.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:54

Er wordt de laatste jaren een steeds jongere grens gesteld voor uitstrijkjes omdat steeds jongere meisjes dit krijgen.

Cijfers van onderzoeken van 2005 gaan alleen over vrouwen van boven de 30 jaar omdat op dat moment enkel voor hen uitstrijkjes waren.
Uitstrijkjes bij jongere vrouwen / meisjes waren zeldzaam en enkel gebruikt als er klachten waren. Aangezien baarmoederhalskanker in een eerste stadium weinig tot geen klachten geeft zijn de cijfers zo te verklaren.

Ik wil gerust luisteren naar andere cijfers. Maar cijfers die gestaafd zijn door medische bronnen, niet door een homeopaat die sowieso alles ivm dokters verfoeit.

Ik weet dat het allemaal om geld draait.
In deze huidige maatschappij waar ziekenhuisbacteries als MRSA, MREA en andere schering en inslag zijn, komt er toch geen extra antibiotica op de markt. Waarom ? Omdat de productie veel kost en de exploitatie niets opbrengt.
Ik sta zelf al een paar jaar in de medische industrie dus ik weet dat mindere medicatie naar 3de wereldlanden gaat
Er is geen geld om onze dure producten naar daar te sturen. Waarom niet? Omdat hun regeringen daar gewoon simpelweg niet om geven. Maar wat kunnen wij daar aan doen? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:56

phaser, de leeftijd voor bevolkinsonderzoek staat nog seeds op 30 jaar. Raar toch?
Dit vaccin heeft nog helemaal niet bewezen een oplossing te zijn. Gelukkig is de opkomst slechts 60%, en hopelijk daalt dat nog tot onder de 50%

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:58

russel schreef:
Toch ook apart dat er niet preventief getest wordt op borstkanker? Toch een grote vrouwenziekte met dodelijke afloop?

Waarom niet rond 25 om de 5 jaar?

Bij ons op het werk wordt er gestimuleerd om vanaf je 18de toch om de 3 jaar naar de arts te gaan voor een borstonderzoek en eventueel een mammografie.

Je bent nooit te vroeg om een onderzoek te krijgen ivm borstkanker.
Maar dit is een heel ander proces dan bij de ontwikkeling van baarmoederhalskanker.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:59

Heb hem vanochtend gekregen. Deed echt helemaal niet zeer. Het kan me helemaal niet schelen. Ik ben nog niet dood, dus dat zal allemaal wel wat mee vallen.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:01

faye schreef:
phaser, de leeftijd voor bevolkinsonderzoek staat nog seeds op 30 jaar. Raar toch?
Dit vaccin heeft nog helemaal niet bewezen een oplossing te zijn. Gelukkig is de opkomst slechts 60%, en hopelijk daalt dat nog tot onder de 50%

Ik vind dat de leeftijd naar beneden moet ;)

De leeftijd moet naar beneden en het aantal onderzoeken per 5 jaar moet ook stijgen.
Daar ben ik allemaal voor !
De KOPAC test is heel goed, beter dan de PAC test vind ik zelf persoonlijk...

Maar het zal wel weer teveel kosten om een pak meer mensen te controleren... :\