Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:02

Te hard geroepen, toch weer een aanval vanochtend.
Nadat ik wat had ingenomen ben ik even snel m'n boodschappen gaan doen. Was zo in de bonen dat ik er met het karretje van iemand anders vandoorging zonder dat ik het in de gaten had := .

Anoniem

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:13

Hoe gaat het met jullie?

Bij mij is het deze week weer ontzettend erg. heb ook het idee dat het aan het weer ligt? Opeens weer een stuk warmer nu..

Op mijn werk gaat er geen dag voorbij dat ik het liefst keihard tegen de muur omhoog wil lopen..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 14:25

hier nog steeds migraineloos...gelukkig!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:16

Ik ben ook alweer een tijdje migraineloos. Bij mij helpt het om gewoon GEEN kaas te eten. Oh ja, met Kerst laatste migraine gehad, ik vertikte 't om de mozarella te laten liggen :P Nu dus een maand geleden, dat is voor mij HEEL lang!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:18

hier ook al zeker 4 weken non stop pijn in de knar
marrrrr ...

gisteren naar de ha geweest
heb zaldiar gekregen gisteren gelijk begonnen (had wel even het idee dat ik dood ging gister) maar vandaag lichte houdbare hoofdpijn misselijkheid is weg en ik kan weer fatsoenlijk eten !!!

heerlijk die rommel
alleen even afwachten hoe het um word in de auto
ik ben taxi chauffeur en het is een gele stikker indicatie ;(
maar so far so good
heb wel een iets zweverig gevoel maar niet echt iets waar ik me zorgen om moet gaan maken

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:42

Bij mij is het op en af, business as usual. Elke keer dat ik het zat ben en denk 'ik ga nu echt aan de topamax :( ' gaat het weer een paar dagen goed.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:47

Hier gaat het ook niet echt super... Ik was 2,5 week niet bij manuele therapie geweest en toen ik weer ging zat ik super vast in nek en schouders. Voordat ik er heen ging had ik al 2x migraine gehad die week en na de behandeling voelde het wel goed, maar de dag daarna weer migraine. Een week later (gister) had ik weer een afspraak en mn nek leek minder vast te zitten dan de vorige behandeling en na de behandeling voelde het ook weer super lekker, maar helaas... Vanacht om 4 uur werd ik wakker van de hoofdpijn, maar dacht dat ik verkeerd op mn kussen had gelegen, alleen dat was dus niet zo, haha. T was toch migraine, dus vanochtend gelijk de Imigran gegrepen, duurde echt even voordat het aansloeg, maar het is nu afgezakt naar een licht zeurend gevoel ergens in mn hoofd ;)

Ik zit er echt over te denken om toch maar preventief op de medicijnen te gaan, want het is nu echt 2x per week raak en tussendoor ook gewone hoofdpijn. Gelukkig niet met uitval van mn gezichtsvermogen en hoef ook niet over te geven (wel erg misselijk), maar mn hoofd ploft gewoon uit elkaar. Vooral op mn werk overvalt het me en dan kan ik me niet volledig inzetten en daar kan ik slecht tegen ;) Maargoed, nog maar eventjes aankijken en dan kan ik het altijd met mn huisarts bespreken, misschien heeft die nog wel andere opties.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:25

Gaat best goed bij de meesten zo te horen.
Hier ook wel aardig, laatste weken maar 1x 1 dag last gehad. Heb wel m'n slaaphouding aangepast, dunner kussen en opeens minder last. Hoop dat dat de oplossing was.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:34

Ik heb idd ook een dunner kussen sinds een maand of 3, maar vanacht had ik echt weer zoiets van, kan ik niet wat hoger liggen. Maarja, kan ook weer met de migraine te maken hebben, want dan kan ik zowieso mn draai niet vinden, dan is het banketstaaf om mn kussen de schuld te geven ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:29

Hier gaat het ook redelijk goed (afkloppen!). Probeer wel heel erg bewust de stress weg te houden, en bij drukke bezigheden er relaxed over te denken, dat lijkt ook wel redelijk te helpen.
Vorig weekend stopweek van de pil ook migarineloos doorgekomen, da's redelijk uniek. Had wel geen afspraken e.d. gemaakt om me rustig te houden, maar goed als het zo werkt ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:41

Dan zeker zo houden Simodi :j .

Ik had vorige week ook een keer 's avonds dat ik dacht hé, m'n hoofd doet zeer, maar 't zat wel links en migraine zit bij mij meestal rechts. Aleve ingenomen en vroeg m'n mandje ingegaan en 's morgens gelukkig nergens meer last van.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:00

Da's mooi als je dat dan nog kunt redden!

Meestal heb ik er zelf niet echt controle over of het wel of niet doorzet, maar ik heb wel gemerkt dat het zeker in elk geval doorzet als ik me er erg druk over ga maken of over het onderwerp waar ik me al druk om maakte en waardoor de hoofdpijn ontstond. Dus daar probeer ik me zelf een beetje in te sturen en probeer ik spannende dingen wat van me af te zetten of te relativeren. Maar het zal echt ook niet altijd helpen, helaas ...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:07

Ja, heb ook niet de illusie dat er echt iets is waar ik in zoverre grip op heb dat het voor altijd weg zal blijven. M'n ma geeft me als enige hoop dat het over kan gaan als ik in de overgang ga, want zo ging het bij haar, maar ja, zover zijn we nog niet.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:13

Laurabram schreef:
Ja, heb ook niet de illusie dat er echt iets is waar ik in zoverre grip op heb dat het voor altijd weg zal blijven. M'n ma geeft me als enige hoop dat het over kan gaan als ik in de overgang ga, want zo ging het bij haar, maar ja, zover zijn we nog niet.

Nee, hier ook niet ha ha! :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:26

Hier gaat het op zich best goed. Alleen veel last van mijn nek. Heb de preventieve medicijnen nu iets afgebouwd oorspronkelijk moest ik dit al een half jaar geleden doen en eigenlijk helemaal. Ik heb er nu sochtends en savonds 25 mg afgehaald. en slik dus nog 50 sochtend en 50 savonds topamax. En al een tijdje migrainevrij , alhoewel ik soms wel tegen een aanval aanzit.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:36

gelukkig geen migraine...maar vandaag wel barstende koppijn opgelopen...met dank aan mijn collega...
ik deed vanmorgen op het werk het keukenkastje open om een beker te pakken...en hoppa...daar komen 8 mokken de kast uitvallen, waarvan er 3 op mijn hoofd belanden...au!!!
3 vielen er op het aanrecht en 2 zijn er gesneuveld...die 3 die op mijn hoofd belanden heb ik in een reflex op kunnen vangen...gelukkig...

overigens heb ik van de week van de huisarts te horen gekregen dat ik nu eigenlijk zo goed als migrainevrij ben, wist ik natuurlijk al, ik hou de imigran wel als recept, zodat ik die toch kan nemen als ik een aanval krijg, al heeft hij wel het aantal neussprays en de frequentie verlaagd...van 9 in een week krijg ik er nu 3 in de maand...mocht meer toch nodig zijn dan moet ik hem weer bellen...

hoe is het hier met iedereen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:47

Wat lekker lammie!! (naja, behalve dat dan van die mokken, haha)

Hier gaat het opzich wel goed! K heb nu al een week geen migraine gehad, wel een paar dagen wat gezeur ergens ver weg in mn hoofd gehad, maar eigenlijk niet noemenswaardig. En dat terwijl ik toch best veel aan mn hoofd heb op mijn werk! Dus hopelijk blijft het zich op deze manier voort zetten. Maar ik durf niet te enthousiast te worden, haha.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 12:07

Annemieke , had het in ons hk anders gelezen. Balen vd mokken op je hoofd! Fijn dat je nu zo goed als migrainevrij bent verklaard.

Hier gaat het wel aardig. Al heb ik al een behoorlijke tijd veel last van een vastzittende nek. Waardoor ik soms hoofdpijn krijg en dit doorzet tot een lichte of beginnende aanval. Nu is mijn studie op het moment ook wel erg hectisch dus dat en het weer doen op het moment niet zo goed.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:10

Fijn Lammie dat het zo goed gaat, wel balen van de mokken, daar zijn ze niet voor hoor.

Eroslover, druk druk is niet goed voor je hoofd :n .

Hier wel pijn in m'n pet, beetje druk de laatste tijd met een verbouwing, overlijden oma van manlief een een schoonvader in het ziekenhuis. Da's vragen om moeilijkheden helaas.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:13

Vervelend al die familie en verbouwingsstress Laurabram!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:17

Tsja, één ding kan ik nog wel aan, maar als ze opeens alles tegelijk gaan doen wordt het wat lastig. Leve de Imigran.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:53

Hier is het ook rustig al een week, gek toch dat we het allemaal best dezelfde periodes meer last hebben.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:54

eroslover schreef:
Annemieke , had het in ons hk anders gelezen. Balen vd mokken op je hoofd! Fijn dat je nu zo goed als migrainevrij bent verklaard.

Hier gaat het wel aardig. Al heb ik al een behoorlijke tijd veel last van een vastzittende nek. Waardoor ik soms hoofdpijn krijg en dit doorzet tot een lichte of beginnende aanval. Nu is mijn studie op het moment ook wel erg hectisch dus dat en het weer doen op het moment niet zo goed.

ja ik heb wel een keer een aanval gehad door stress, maar huisarts zegt ook dat daar gewoon niks aan te doen is, dat ik daar gewoon gevoelig voor ben, maar dat ik er nu nog maar zo weinig last van heb dat ie me in principe migrainevrij wil verklaren...maar vanwege de stress krijg ik dus nog wel een recept voor imigran, maar wel veel minder dan wat ik eerst had...klinkt voor jou inderdaad dus anders dan in dat hk-topic...maar zo zit het dus nu in elkaar...snap je?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:56

Erretje schreef:
Hier is het ook rustig al een week, gek toch dat we het allemaal best dezelfde periodes meer last hebben.

Da's geen goed teken.
Het zal toch niet besmettelijk zijn := . Ze zeggen ook dat als vrouwen veel bij elkaar, ze ook uiteindelijk dezelfde tijd ongesteld worden.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 13:01

lammie2701 schreef:
eroslover schreef:

ja ik heb wel een keer een aanval gehad door stress, maar huisarts zegt ook dat daar gewoon niks aan te doen is, dat ik daar gewoon gevoelig voor ben, maar dat ik er nu nog maar zo weinig last van heb dat ie me in principe migrainevrij wil verklaren...maar vanwege de stress krijg ik dus nog wel een recept voor imigran, maar wel veel minder dan wat ik eerst had...klinkt voor jou inderdaad dus anders dan in dat hk-topic...maar zo zit het dus nu in elkaar...snap je?

Bedoelde over die mokken op je hoofd. Dacht dat ze bij wijze van op je hoofd waren gevallen maar niet echt snappie!
Over je migraine was me wel duidelijk. Ben echt wel blij voor je dat het zo goed met je gaat!