Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:19

tirzasarah10 schreef:
Wat gaan jullie goed!!

Hoe doen jullie dat met die gure gore wind en bewegen? Ik wilde wat gaan doen extra vanmiddag maar mijn lijf schreeuwde KOUD :+ dus ben ik na het mesten naar binnen gegaan en ben niet meer warm geworden..

Wanneer het droog is, gebruik ik mijn lunchpauze altijd om een wandeling in een flink tempo te maken van een half uur. Was vandaag prima mogelijk :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:12

Stille meelezer hier. Ik ben wel echt mega trots op jullie. Veel mijlpalen hier gelezen en ook wat foto's. Ik vind het heel knap. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:16

Hou vol tiwi!

Qua slecht weer en bewegen pak ik nog wel eens een thuisworkout. Denk aan hoepelen, een online krachttraining of een stappen workout. Lang leve YouTube.

Ik heb vanmiddag wel een kwartier geschaatst O:)

Monique1963

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:40

Lastig Tiwi met de suiker, zo lastig. Gif.

qua koud weer, ja brr, ga het liefst zsm weer naar binnen, maar ik ga toch wandelen, je verbrandt dan ook lekker veel door de kou.

Het koude wandelen vind ik niet eens zo moeilijk maar het weer thuiskomen en dan niet grijpen naar iets wat ik verdiend vind te hebben...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 00:19

Ik sport thuis binnen :')

Daarbij ook de paarden aan huis, dus dat houdt me sws actief.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:42

Ik wandel alleen, maar heb ook de paarden aan huis, idd actieve hobby ;-) zeker in de winter.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:02

Paarden aan huis zorgen sowieso voor veel meer beweging. Even heen en weer lopen etc.

Monique: Misschien wil je delen wat je zoal eet op een dag? Dan kunnen we misschien een paar tips geven om die drang te verminderen.

Vanmorgen hier op -1,5kg. Het zou lekker zijn als ik eind deze maand de -3 aan kan tikken. Dan hoeft er in februari nog maar 2 af. Heb ook mijn taille en hopen gemeten. Mijn taille slinkt flink, mijn heupen wat minder. Dus daar is nog wat te winnen. Taille heeft echt al een vijftal cm eraf :D, de heupen 2 cm
Laatst bijgewerkt door Winged op 11-01-24 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:04

prompter schreef:
tirzasarah10 schreef:
Wat gaan jullie goed!!

Hoe doen jullie dat met die gure gore wind en bewegen? Ik wilde wat gaan doen extra vanmiddag maar mijn lijf schreeuwde KOUD :+ dus ben ik na het mesten naar binnen gegaan en ben niet meer warm geworden..

Wanneer het droog is, gebruik ik mijn lunchpauze altijd om een wandeling in een flink tempo te maken van een half uur. Was vandaag prima mogelijk :)

Doe ik ook zoveel mogelijk :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:55

Net weer een sessie fysio, half uur sporten onder begeleiding en behandeling op de bank.
Heb me erheen moeten slepen, maar praten over paarden maakt het sporten makkelijker.

De ergste suikertrek is weer weg. Nu nog aan mijn tweede boterham, die had ik uitgesteld omdat ik niet met een volle maag wil sporten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:57

Ik ben vrijwel elke dag op stal, weer of geen weer en aangezien hij in een stal met uitloop staat is het uit te mesten oppervlakte ook groter. Daar krijg je t snel warm van. Met dit weer sleep ik ook nog met jerrycans aangezien de leidingen bevriezen.
En verder ben ik gister juist eind (thuis)werkdag naar buiten gegaan om een stukje te lopen. Van achter de computer zitten krijg ik t koud….

Fijn Tiwi dat je de suiker craving weer wat kwijt bent! Tweede boterham van hoeveel?
Ik had er 4 bij de lunch en heb nu echt mega trek (werk op kantoor vandaag dus naar t station gefietst en vroeg op pad)
Redelijk goede dagen gehad hier, morgen weer even wegen.
@Winged: wat goed zeg!!!! Bij zit t vet vooral op de heupen en niet in de taille dus toen ik wat kilo’s kwijt was veranderde dat in cm in de taille niet meer zoveel maar wel weer in de lagere regionen (misschien ook door die vele verschrikkelijk stomme buikspieroefeningen)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:16

Twee boterhammen van 2 als lunch, ontbijt is yoghurt/kwark met fruit en 20 gram cruesli.
Daarnaast mag ik nog twee keer een cracker met magere kaas of vlees.
Doordat ik mijn tweede boterham later heb genomen mijn 16.30 cracker nog niet gehad.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:54

Hier ook paarden aan huis 1 paard en 2 ponies. Volgens de arts was dat veelste weinig beweging, gok dat de beste meneer geen idee heeft. :+ wil wel graag maar ben na de paarden simpelweg kapot. Deed vrij fanatiek hoepelen maar dat wil ook niet meer :( wandelen probeerde ik ook maar met die kou was dat dus niet aan mij besteed haha. Ik raak snel oververhit maar ook snel zo koud dat ik niet meer warm raak.. ga toch dan maar weer kijken of ik echt niet kan pushen voor wandelen :) bedankt ook weer voor de tips!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:07

Onze pony staat in vol pension, eigenlijk in het weekend zelf mesten maar dat heb ik afgekocht omdat mijn lijf protesteert. Misschien als mijn fysiotraject slaagt dat ik dat zelf kan doen, maar weer gaan rijden vind ik het belangrijkste.

Voorlopig is ze nog niet eens zadelmak.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:00

tiwi1969 schreef:
Twee boterhammen van 2 als lunch, ontbijt is yoghurt/kwark met fruit en 20 gram cruesli.
Daarnaast mag ik nog twee keer een cracker met magere kaas of vlees.
Doordat ik mijn tweede boterham later heb genomen mijn 16.30 cracker nog niet gehad.

Ik weet dat je het doet in overleg maar jeetje…ik vind dat wel heel weinig…en eet je dan na het avondeten wat?
En snap helemaal dat je inzet op eerst rijden: daar krijg je zeker positieve energie van en van uitmesten misschien minder ja… :')

@Tirza: ik heb een trage schildklier en t dus heel vaak heel koud….zo ook gister, maar dan juist naar buiten en even bewegen helpt goed om weer warm te worden. Ik kleed me wel goed (lees warm). Ik heb met dat hele koude weer m’n met schapenvacht gevoerde Panama Jacks aan met wollen sokken. Shirt van merinowol met een fleecevestje erover en een donsjas met muts… :') Beetje doorstappen en ik ben zo weer warm.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 23:29

Na het avondeten eet ik sowieso een sinaasappel voor de opname van ijzer uit mijn vlees en als ik trek krijg een cracker of een gekookt ei.

Brood gaat wel lekker beleg en groente op. Ei met avocado of tomaat
rosbief met rucola of alfalfa
Zelfgemaakte tonijnsalade
en in het weekend ga ik zelf kip roken voor op brood
Geen saaie droge boterham maar ook altijd een eiwit bron.

Maar voor dit proces at ik ook altijd twee boterhammen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:16

Hoe ziet je avondeten er ongeveer uit @tiwi?
Heb je wel een berekend op hoeveel kcal je ongeveer uitkomt aan het einde van de dag?

Het lijkt namelijk niet heel veel wat je zo eet, maar ik eet redelijk vergelijkbaar en kom toch aan het einde van de dag echt wel op een substantiële hoeveelheid kcal :)

Bij mij is eigenlijk ongeveer elke dag:
- Ontbijt: Skyr, fruit en gepofte spelt
- Tussendoor: 35 gram nootjes/rozijnen, of een eiwitreep
- Lunch: 2 boterhammen met kipfilet en chilisaus of gebraden gehakt
- Tussendoor: 200gr Skyr/eiwitrijke yoghurt en een appel
- Avondeten: kan van alles zijn, wisselt wel dagelijks.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:42

:wave: hoi!
Ik heb al sinds sept niet meer gereageerd hier :o
Ben ook al sinds sept niet meer bij de sportschool geweest.
Druk met werk, nieuwe functie, meer uren.
Niet gezond eten, moe zijn, druk met de paarden....
Net voor oud en nieuw dacht ik, dat knopje moet weer om. Voel me niet lekker in mn vel en heb last van m'n gewrichten (zal ook de leeftijd wel zijn _O- )
Heeft een paar dagen geduurd maar heb het knopje weer gevonden gelukkig.

Sinds ong 1.5 week weer begonnen met gezond eten.
Dat is stap 1.
Vanaf volgende week eens kijken of ik geleidelijk het rennen weer kan oppakken.

Laagste gewicht vorig jaar was geloof ik zo'n 63/63.5 kg.
Net ben ik maar eens op de weegschaal gaan staan met het idee dat ik zeker 70 kg woog.
En het ding was zo lief voor me :') 66kg!!
Dus de schade valt gewoon heel erg mee.
Maar slechte voeding doet veel merk ik.
Nu weer gezond en voel me gelijk een stuk beter.

Ga dus proberen hier weer mee te kletsen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:53

Welkom terug @Claudia. De sportschool is vast blij met je ;) wel betalen, niet komen.
Fijn dat je wel direct merkt dat weer gezond eten en doen je gelijk beter doet voelen.
Dat geeft toch een beetje extra motivatie.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:54

Welkom terug Claudia! Fijn dat je met het beter eten alweer lekkerder in je vel zit en dagdeel ‘schade’ mee valt!

Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en volgens mij doet ie t weer want hij gaf 77,8 aan ipv de 74,8 van van de week. Het klopt voor mijn gevoel beter met hoe m’n lijf er uit ziet en voelt dus hebben we iig nu een realistisch startpunt. We gaan lekker zo door. Gisteravond teveel gegeten want m’n maag kwam wat in opstand. Had ook koppijn en hondsmoe dus lag na een hete douche voor 22.00 in bed en lekker uitgeslapen. Had het blijkbaar even nodig. Ik twijfel of ik zo met de E-bike naar stal ga, ff kijken hoe het qua gladheid is

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:54

Ik heb dan vorige week de sportschool ook maar opgezegd :o
Heb thuis genoeg staan aan spullen om een volledige workout te kunnen doen haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 11:37

Hier gisteren ook slecht (en zout) gegeten. Rode loper gaat ook bijna uit, dus dat werkt natuurlijk ook niet echt mee :+ Ik accepteer maar dat deze week een minimaal verschil gaat zijn op de weegschaal.

Als het goed is ligt mijn eiwitlimonade bij de buren, dus die mag ik zo nog even ophalen :))

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:13

Pallatin, ja helaas ook hier trage schildklier en idd stevig inpakken maar dan nog brr, ergste vind ik de dooie voet zolen en handen die gewoon met geen mogelijkheid meer warm worden. Als ik dan eenmaal warm ben, binnen de kortste keren zwaar oververhit en loopt het zweet van mij af. Het is gewoon ruk als die thermostaat niet goed zijn werk doet. Maar goed even meer pushen :)

Ook net terug van het ziekenhuis en ik krijg meer testen maar het word steeds meer duidelijk dat het slecht tot niet afvallen een medische oorzaken heeft. Ook alle andere klachten horen daarbij dus ik hoop dat het over een week of 6 bevestigd kan worden. Voor nu wel onwijs blij dat ook in het ziekenhuis vast staat dat ik toch echt 3kg kwijt ben, duurde een hele tijd maar het is wel mooi weg :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:11

Schildklier is een lastig ding, ik heb zelf een halve door een cyste die eruit is gehaald. Ik wordt jaarlijks gecontroleerd en die halve doet het voorlopig voldoende maar wel net boven de ondergrens kwa waarden. Sterkte voor de dames die daarmee te maken hebben.

TirzaSarah knap als je ondanks je medische omstandigheden toch 3 kg kwijt bent. Applaus !

Jullie hoeven je niet druk te maken om mijn twee boterhammen. :+
Vandaag had ik laat koffie met een krentenbol en nog later nog een grote meergranenbol, de helft met kaas en de andere helft met ei.
Avondeten gaat met de familie mee. Vanavond boerenkoolstamppot uit eigen tuin met worst en spekjes.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 19:47

tirzasarah10 schreef:
Pallatin, ja helaas ook hier trage schildklier en idd stevig inpakken maar dan nog brr, ergste vind ik de dooie voet zolen en handen die gewoon met geen mogelijkheid meer warm worden. Als ik dan eenmaal warm ben, binnen de kortste keren zwaar oververhit en loopt het zweet van mij af. Het is gewoon ruk als die thermostaat niet goed zijn werk doet. Maar goed even meer pushen :)

Ook net terug van het ziekenhuis en ik krijg meer testen maar het word steeds meer duidelijk dat het slecht tot niet afvallen een medische oorzaken heeft. Ook alle andere klachten horen daarbij dus ik hoop dat het over een week of 6 bevestigd kan worden. Voor nu wel onwijs blij dat ook in het ziekenhuis vast staat dat ik toch echt 3kg kwijt ben, duurde een hele tijd maar het is wel mooi weg :D

Sterkte Tirzasarah!! Wat ontzettend rot dat je door medische oorzaak zo lastig gewicht kwijt raakt. Des te knapper dat je die 3 kg bent afgevallen. Hopelijk krijg je met een diagnose ook hulp?

Ik weet niet waarom maar m’n linkervoet is altijd veel kouder dan de rechter…geen idee omdat ook door de schildklier komt….

Klinkt heerlijk Tiwi! Boerenkool stamppot…. :Y) Ik vind het nog altijd lastig om buiten de maaltijden om in te schatten wat ik aan tussendoortjes kan en moet eten. Ik spiek met enige regelmaat in het project gezond naar de weekmenu’s om te kijken wat daar aan maaltijden en tussendoortjes in staan zodat ik een beetje weet wat ik kan en mag eten zonder uit de band te springen of dat ik juist te weinig eet.

Ik ben net toch op de fiets naar stal gegaan en heb ruim 9000 stappen gelopen (en de badkamer geschrobt daar verbrand je ook vast wat mee)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 21:23

Mijn krentenbol was zowel tussendoortje, verving een plak ontbijtkoek als lunch verving een boterham.
Ik probeer dat ongeveer te bekijken, van de fysio (ook leefstijl coach) moet ik er ontspannen mee omgaan. Zolang ik geen koek, snoep en chips graai dan is ze tevreden.

En met suiker straf ik mijzelf, moeilijke dag daarna.