Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 23:42

Ik had de laatste dagen wat meer moeite qua eten, ik vond t moeilijk om na het heerlijke etentje van donderdag de draad weer op te pakken. qua beweging zat t wel goed: vrijdag en zaterdag op en neer naar stal met de E-bike op standje eco en 14.500 stappen gelopen…dat voelde ik ook wel zondag, dus minder ver gelopen maar wel nog een uurtje op een heel fris paard :+ gereden.
Misschien dan ook niet raar dat ik trek had maar vind het lastig in te schatten hoeveel ik ‘extra’ kan eten bij meer beweging dan normaal. Calorieën tellen is t niet voor mij…dan gaat t fout…Vandaag ben ik wel tevreden, heb net een pakje toastjes met een restje mislukte walnoten-rucola pesto genomen (mislukt: want was de kaas er vergeten door te doen :') ). En een stukje chocola.

@Kosseh: sterkte!!
@ Winged: goed bezig!!
@ Marieke, beterschap, goed voor jezelf zorgen hoor, dat afvallen komt wel weer…

Nu maar naar bed, zoals jullie noemen ter voorkoming van een snaaibui. Morgen kijken wat de schade is op de weegschaal :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 09:58

Ik weeg 1 keer per week, altijd op maandagavond voor ik in bad stap :D, en hou dat bij in mijn telefoon. Per dag verschilt het toch te veel.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:06

Iedereen goed bezig hier!! Beterschap aan de zieken!

Ik weeg elke dag.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:11

Hou vol iedereen. Ik ging gisteren de mist in, en dat was gelijk te zien op de weegschaal. grrr. Maar goed dat het meteen te zien is, dan weet ik ook gelijk dat het echt niet kan, snaaien en zo.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 10:30

Ik weeg soms meerdere keren per week, soms weken niet. Staat meestal in verbinding met hoe ik me voel (over mezelf en het afvallen) :') hoe beter ik me voel, hoe vaker ik me weeg. Soort van bevestiging dat ik goed bezig ben, dat ik goed in de wedstrijd zit.

Voel ik me slechter, dan mijd ik de weegschaal :x

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 11:32

Oh Musli, zo ontzettend herkenbaar :)) Ik doe precies hetzelfde… het was niet voor niks dat ik de weegschaal moest afstoffen van de week. Nu ik weer een beetje aan t opletten ben weeg ik zo’n 2x in de week al moet ik zeggen dat ik vanmorgen niet veel zin had: wat was t koud!!! Maar weet nu wel zeker dat de weegschaal niet klopt want die gaf 74,8 aan en dat kan nooit natuurlijk en zo voelt mn lijf ook niet. Misschien een nieuw batterijtje. Maar voor nu vind ik het wel best; ga gewoon even zo door tot ik t aan durf om de weegschaal ns na te kijken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 12:49

Monique1963 schreef:
Hou vol iedereen. Ik ging gisteren de mist in, en dat was gelijk te zien op de weegschaal. grrr. Maar goed dat het meteen te zien is, dan weet ik ook gelijk dat het echt niet kan, snaaien en zo.

In 1 dag kun je geen hele grote gewichten aankomen. Ja, je hebt meer gegeten, maar tegelijkertijd...Is het veel zout: dan is het veel vocht vasthouden. Of je hebt nog een hoop eten in je lijf dat nog onderweg is richting het riool ;) 1 kilo aan vet is namelijk zo'n 7700 calorieën. Die heb je niet zomaar gegeten. 100 gram is dus 770 calorieën.

Hier wegen op de maandagochtend. En hier ook inderdaad een laagje stof dat erop zat (en lege batterij)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:21

Hi Winged, ja ik zie het meteen aan de weegschaal. Gisteren te veel en te fout bezig geweest. Stoelgang nog niet gehad vandaag, maar dat is niet meer dan 200 gram. Hahaha.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 13:53

Nogmaals: je kan niet in 1 dag een hele kilo aankomen (of 500 gram). 500 gram is al een dikke +3500 EXTRA calorieën dan dat je normaal gesproken zal verbranden. Stel je zal een dag niks doen en je verbrand in rust 1500 calorieën, dan had je dus 5000 calorieën moeten eten om 500 gram aan te moeten komen.

Dus stel je hebt gisteren in het snaaien
- Een hele reep tony gegeten: 536 cal
- Een hele zak paprika chips van 150 gram: 750 cal
- Een hele zak haribo perziken: 352 cal
- Een rol oreo koekjes: 494 cal

gegeten...

in de tussentijd ben je dus al goed misselijk :Y) dan heb je een 2100 kcal extra gegeten. Dat is ongeveer 3 a 400 gram. Dus waarschijnlijk houd je vocht vast.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 14:55

Dagelijks wegen is bij mij vooral vocht meten inderdaad. En ontzettend demotiverend, omdat het heel erg schommelt doorheen mijn maand. Ik weeg dus 1x per maand op een vast moment in m'n cyclus.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 20:31

Ik wissel per dag en meet het op de weegschaal en dat gaat met 100 gram. En mij helpt dat echt en ik kan duidelijk zien waar ik over mijn tax ben gegaan. Het klopt ook altijd als ik terugkijk omdat ik alles noteer wat naar binnen gaat.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 23:14

Als dat voor jou werkt Monique dan is dat toch ok? Maar idd, met de uitleg van Winged kan het idd niet anders dan dat t vocht is…

Met m’n vorige afvalpoging had ik de trouwjurk als stok achter de deur; bij aankoop van de jurk werd ik helemaal opgemeten….erg confronterend en achteraf gezien ook niet goed voor je zelfbeeld: ik was zo bang om aan te komen en er niet in zou passen dat ik behalve het wegen ook met de centimeter in de weer was. Ik denk dat dat ook wel een reden is dat daarom de weegschaal (en centimeter) na de trouwerij zoveel stof stonden te verzamelen…. Ik heb ook 1,5 jaar lang 2x per dag buikspieroefeningen gedaan terwijl ik daar echt een bloedhekel aan heb… -O- Maar goed, zo strak gaat t niet weer worden en dat hoeft ook niet gelukkig… :D
Ik heb wel als doel dat als ik straks wat kwijt ben en een tijd op gewicht blijf ik oorbellen mag matchend bij m’n trouwring :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:51

Ik drink iedere dag exact hetzelfde. En met hetgeen ik nu doe ben ik in 2 jaar tijd tot vorig jaar augustus op mijn streefgewicht gekomen. Helaas door allerlei redenen de klad er toen in. Dus nu doe ik weer normaal en zou ik over een tijdje weer op mijn streef moeten zitten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 07:23

Ik weeg mij elke dag, zodat ik mijn weekgemiddelde goed in beeld krijg. Mijn eiwitlimonade is binnen dus daar begin ik vanaf vandaag mee, verder gaat het nu 2 dagen goed en dat vind ik wel een lekkere start. Dat geeft de burger toch moed om door te zetten :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 08:49

Monique1963 schreef:
Ik drink iedere dag exact hetzelfde. En met hetgeen ik nu doe ben ik in 2 jaar tijd tot vorig jaar augustus op mijn streefgewicht gekomen. Helaas door allerlei redenen de klad er toen in. Dus nu doe ik weer normaal en zou ik over een tijdje weer op mijn streef moeten zitten.

Vocht vasthouden heeft niet te maken met wat je precies drinkt. Je houdt vaak vocht vast als je bijvoorbeeld meer zout hebt binnengekregen.

Ik probeer je overigens alleen gerust te stellen dat je niet zomaar een aantal gram erbij krijgt en dat deze blijvend zijn. Kans is groot dat je met 2 dagen ineens een grotere afname in gewicht ziet.

Zijn er nog meer die trouwens ook deze maand de yoga van adriene erbij pakken? Elke dag 20 min yoga. Goed voor soepelheid in t lijf en helpt mij met t allemaal strakker te maken. Hen t vorig jaar ook gedaan en zag toch resultaat..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 09:06

Nee, ik heb ooit yoga geprobeerd maar mijn lijf kan er echt niet mee overweg. En voor het afvallen is mijn mindset helemaal veranderd. "Vroeger" wilde ik dingen eten maar "mocht" het niet, nu mag ik alles eten wat ik maar wil, maar ik "wil" het niet. Dat maakt het makkelijk :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:20

Amanda go girl!
Wingerd dank voor je uitleg.
Prompter dat is een heel goede mindset.

Ik denk dat ik eind deze week 1 kilo eraf heb vanaf 1 januari. Dat is minder snel dan dat ik regelmatig lees over lijnen, sommige mensen raken 3 kilo kwijt in een week, maar goed, wat eraf is is eraf. Ik beweeg ook weer wat meer, dus aan meerdere kanten vind ik het wel fijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:53

Je kunt het beter gestaag verliezen @Monique. Dan heb je een veel grotere kans dat het er ook af blijft, omdat je het op een gezonde manier verliest. En niet met een crash dieet, wat je vaak daarna weer volledig terug gaat eten, omdat je je lichaam in van alles te kort hebt gedaan.

Hartstikke goed bezig dus :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:18

Wat is de yoga van Adrienne?
Ik heb in het verleden ruiteryoga gedaan maar die juf is ermee gestopt helaas.

Mooie mindset prompter

Monique die kilo is toch prachtig!

Ik merk nu, naast spierpijn, dat ik minder opgeblazen ben. Dat is al een fijn gevoel.
Gisteren echt genoten van de taart, van een top-bakker dus echt de moeite.
Daarna de sushi, zo’n 10 stukjes gegeten en verder vooral stukjes vlees en vis. Frituur zoveel mogelijk gemeden. En ik had me voorgenomen om een klein desert te nemen, maar toen kwam er dus een verrassingsijsje met vuurwerk, die ging er dus ook nog in.

Al met al een leuke dag en nu weer normaal.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 11:29

musli dank, ja rustig aan dan breekt het lijntje niet.
Tiwi nog gefeliciteerd. Klinkt lekker die taart en het toetje! Daar kun je weer even op teren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 14:00

Dit is de yoga: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... F3cmheEPpy

En inderdaad: rustig afvallen is het beste. Dus met kleine aanpassingen in het eetpatroon waardoor je dus ook een nieuw patroon aanleert. Een crash waarin je in een week 3 of meer kilo verliest is niet iets wat langdurig resultaat op gaat leveren. En dat laatste is wat je wil... Anders zit je voor de zomer weer dat je eigenlijk een paar kilo wilt verliezen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:33

Ik heb ruim een half jaar over mijn zes kilo minder gedaan, dat voelde niet als opoffering en er is nog geen gram bij gekomen :). Ik doe ook liever rustig aan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:09

Lijkt me een goed plan Prompter en Winged. Ik heb langer over mijn kilo's gedaan van 21 tot aug23. Toen ging het fout. Nu gaat het weer goed. Ik heb groente gekocht om te snacken, net radijzen op. Ik heb ook wortelbolletjes, dus rauwe babywortels die nog bijna rond zijn en courgetten gehaald. Ipv slechtere dingen om de graaisnaai te beheersen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:09

Wat gaan jullie goed!!

Ik zag een bijna magisch getal op de weegschaal.. van echt niets kunnen afvallen was het nu -3.5kg ten opzichte van begin vorig jaar. Wel beetje vals gezien de koliek en ik dus de benen onder mijn lijf vandaan heb gelopen en niets heb gegeten. Hoop echt dat het uiteindelijk nu straks een beetje gaat doorzetten.

Hoe doen jullie dat met die gure gore wind en bewegen? Ik wilde wat gaan doen extra vanmiddag maar mijn lijf schreeuwde KOUD :+ dus ben ik na het mesten naar binnen gegaan en ben niet meer warm geworden..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:13

Ik vind het vandaag allemaal lastig, het eten van gisteren heeft mij echt even uit balans gebracht, vooral de suiker, daar was ik doorheen, maar mijn lijf schreeuwt weer.