Monique1963 schreef:Hi Tirza, het zijn goede tips. Ik eet alleen plant-based eten, kaas en worst en zo haal ik niet in huis.
Ik heb ook ooit montignac gedaan, dat was voor mij echt geweldig. Ik was toen 12 kilo kwijt. Ik moet meer bewegen, maar de leeftijd en het lijf wil dat niet altijd. Montignac ga ik alleen niet meer doen, omdat het te lastig was zonder kaas en vlees.
Dat ken ik niet maar voor het bewegen misschien wel wat! Mijn moeder gebruikt nu zeker een maand of 6 collageen en heeft echt stukken minder last van haar lijf. Vorig jaar kon ze geen eens mee rond deze tijd rondje op de wagen vanwege de pijn en nu fietst ze door het bos 5km naast de wagen mee omdat ze het lekker vind
Daarnaast lees ik steeds meer goede dingen over PEA, wil ik zelf proberen voor de zenuwpijn maar nog niet begonnen.
Hier gaat het lekker, ik ben vandaag zeer zeker gewicht verloren. Paard heeft vanaf vanmorgen 10.30 koliek gehad en ben nu net klaar. Amper tijd gehad om te eten en kotsmisselijk van de pijn en stress.. ze heeft het nu voor de 2de keer binnen een jaar, kijken nog even aan maar de arts gaf al aan volgende keer toch verder kijken al hopen we dat die niet komt. Daarnaast vond ze een hartruis en daar maak ik mij zorgen om, kan van de koliek komen maar weten we niet zeker. Doordat mijn hoofd 1 groot vergiet is weet ik niet of er ooit naar haar hart geluisterd is, dus of het ooit opgevallen is. Dit paard is ook gewoon echt mijn kindje, uit het vlies getrokken en nu bijna 5. Ze is ontzettend aanhankelijk waardoor zoals nu ook je slecht kan meten hoe ernstig de koliek is, Daarnaast knetterhard voor zichzelf. Ze lag smiddags plat dus ik naar buiten en roepen want wil der in beweging houden, staat ze op en komt gelijk aangerend. Super lief maar daardoor al snel een verkeerd beeld
De rekening die ik van de arts krijg zal ook wel lekker prijzig zijn, dus ook daarvan is je honger snel vergaan