[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:25

Ik kom buiten de douche om nooit in het water..verder houd ik mijn paarse kleur ook 1 a 2 keer per week bij met Directions en dat gaat ook met het roze gebeuren ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:09

Weet iemand of de verf van Directions ook ergens de winkel te koop is? En zo ja waar.
Omgeving Breda/Tilburg.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:45

Heb het nu pastel roze/paard
Van l.oreal gebruikt de verf mwaaa vrees er zo weer uit, ook heeft ie alleen de punten echt gepakt de rest meer soort van glans

Half droog

Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:44

Lous schreef:
Weet iemand of de verf van Directions ook ergens de winkel te koop is? En zo ja waar.
Omgeving Breda/Tilburg.

Ik koop Directions bij de produo, ik weet niet of er een produo in die omgeving zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:54

Directions kan je inderdaad bij kapperswinkels kopen, en bij sommige kappers. Bij Kinki verkopen ze Crazy Colors, die zijn ook goed!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:09

Ik heb gisteren nog even verder rondgekeken maar Pro-duo zit hier inderdaad ook. Geen Directions maar wel Crazy Color. Ik denk dat ik die eens ga proberen. Kijken of ik het roze weer een beetje terug kan krijgen.

missanita84 schreef:
Heb het nu pastel roze/paard
Van l.oreal gebruikt de verf mwaaa vrees er zo weer uit, ook heeft ie alleen de punten echt gepakt de rest meer soort van glans

Ja dit is helaas al bekend van dit product. Echt verschrikkelijk slecht spul dat Colorista.
Jammer want verder vind ik L'Oréal zeker een goed merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:28

Colorista werd mij keihard afgeraden door de kapper... de lichte kleuren pakken erg slecht en de felle kleuren blijven super lang hangen en vervagen heel lelijk (bijvoorbeeld de turquoise).

Met crazy colors/directions kan ik je aanraden om de felle kleuren te nemen ipv pastel. De pastel pakt vaak slecht en je moet 2 potjes gebruiken als je het een beetje wilt zien. Als je de felle kleuren pakt gebruik je daar maar een theelepeltje van en meng je het in een bakje met witte, dikke conditioner. Dan doe je er veel langer mee, je kan zelf je kleur bepalen (zelfs kleuren mengen) en de samenstelling verandert toch niet echt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:29

Lous schreef:
Omgeving Breda/Tilburg.

Ik haal het bij Florale. Sommige kappers hebben het ook

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:36

Emmaa_ schreef:
Colorista werd mij keihard afgeraden door de kapper... de lichte kleuren pakken erg slecht en de felle kleuren blijven super lang hangen en vervagen heel lelijk (bijvoorbeeld de turquoise).

Met crazy colors/directions kan ik je aanraden om de felle kleuren te nemen ipv pastel. De pastel pakt vaak slecht en je moet 2 potjes gebruiken als je het een beetje wilt zien. Als je de felle kleuren pakt gebruik je daar maar een theelepeltje van en meng je het in een bakje met witte, dikke conditioner. Dan doe je er veel langer mee, je kan zelf je kleur bepalen (zelfs kleuren mengen) en de samenstelling verandert toch niet echt.

Welke kleur zou jij dan aanraden? ( mijn vorige zat net tussen Marshmellow en Candyfloss in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:45

Lous schreef:
Emmaa_ schreef:

Welke kleur zou jij dan aanraden? ( mijn vorige zat net tussen Marshmellow en Candyfloss in)

Ik zou gewoon flamingo pink pakken (zo heet hij volgens mij, de felroze). Als die te warm voor je is koop je er een bakje paars bij en meng je daar een puntje van in, als hij te koel voor je is koop je er een peachy kleur bij om mee te mengen. Ik heb met alleen flamingo pink een kleurtje gehad die vrij veel leek op Candyfloss.

Verder gewoon lekker lang laten zitten, ik liep er vaak een hele dag mee rond. Het kan toch niet feller worden dan je het gemengd hebt en het fijne aan conditioner gebruiken is dat het gelijk een masker is voor je haar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:55

Mijn haar zit weer in de directions violet. Ff mn paars weer een opknaller geven :D
Staat dat je het een kwartier in moet laten trekken, maar ik doe dat ook veel langer, ga zo t huishouden doen, cavia's verschonen etc en dan pas spoel ik het uit. Is het weer lekker knal knal :D

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:56

Ik heb "Colors To Play" van de Kruidvat in mn haar geknald.
Is een wash out verfje. Vind dat het best goed gepakt heeft. Was de eerste keer dat ik mn haar zelf verfde.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 03:26

Hoi hoi,
Ik heb jullie hulp nodig! Zit te twijfelen.. wil binnenkort naar de kapper, weer eens wat anders, maar wat? Jullie hebben daar vast beter oog voor dan ik!
Dit is mijn haar nu:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:15

Ik zou me door de kapper laten adviseren, die hebben daar ook voor geleerd haha! :D

Hebben jullie nog tips hoe ik de overgang vsn bruin naar grijs zo koel mogelijk kan houden? Daar zit echt nog veel warmte in, erg lelijk vind ik dat terwijl het grijze nu wel goed is en ook bij te houden is..

Ik zit ook te twijfelen toch nog naar een kapper te gaan (misschien een andere dit keer?) voor nog een laatste behandeling (en dan misschien ook een stuk korter?) of dat ik toch weer terug naar de henna ga.. wat adviseren jullie? En welke kapsalons zijn aan of juist af te raden als ik daar toch nog 1 keer naar toe ga?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:07

Shanna, die de maria nila kleuring zijn werk dus niet goed ? Of juist wel voor het grijzige ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:26

Voor het grijze wel, maar op het bruine/ de overgang blijft het helaas te warm.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:30

Ik weet niet of er een makkelijke manier is om dat eruit te krijgen. Ik vrees van niet.
Dan zit er nog teveel roodpigment in het haar en dat ga je er niet uit kunnen spoelen.

@LidyK97: je hebt een roze ondertoon in je gezicht, dat heeft Frummel ook, die is dus absoluut niet van de roodtinten. Ik zie dat jij je haar wel een soort rood geverfd hebt? Misschien iets van donkerblond met een astoner en highlights/balayage er doorheen?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:00

Ik heb uiteindelijk na enorme keuzestress maar gekozen om de blauwe verf nog even te laten staan tot ik mijn haar wat langer heb zodat ik dit kan proberen :P
Afbeelding
Zit nu even How I Met Your Mother te kijken tot ik de zwarte verf uit mijn haar kan wassen. Mijn hele gezicht en nek zit vol met zwarte vlekken en zelfs mijn armen zijn er niet aan ontsnapt _O-
Hopen dat het leuk uitziet, en anders komt de blauwe verf toch nog uit het potje :')

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:56

Afbeelding
There we go! Het is zwart and I love it! Stiekem toch wel heel trots omdat ik 't gewoon even helemaal in m'n eentje heb geverfd. Het is nu een beetje poofy omdat ik het net geföhnd heb :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:34

Goed gelukt EJ! :j Snap dat je er blij mee bent! *\o/*

Bedankt voor je advies Iris! Had ik zelf niet bedacht. ik heb mijn haar nog nooit geverfd, dit is ook mijn normale kleur :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:19

Graag gedaan. :) Het effect op je totale look zal gewoon veel meer zijn als je een andere tint pakt. Je kunt je haar wel kastanje/koper/noem een roodtint verven, maar dat is meer een aanvulling op je eigen tint, niet echt een 'transformatie'. En een echte transformatie is ook wel een keertje leuk! :)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:44

LidyK97 schreef:
Goed gelukt EJ! :j Snap dat je er blij mee bent! *\o/*

Dankje! :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:55

Iris82 schreef:
@LidyK97: je hebt een roze ondertoon in je gezicht, dat heeft Frummel ook, die is dus absoluut niet van de roodtinten. Ik zie dat jij je haar wel een soort rood geverfd hebt? Misschien iets van donkerblond met een astoner en highlights/balayage er doorheen?

Klopt! :j rood maakt mijn huid super roze/rood. Astinten staan dan het mooist vind ik.

Ik denk dat ik na onze vakantie weer blond ga. :o?
Hangt er een beetje van af hoe de bezichtiging van een pony zal gaan zaterdag, want dan moeten de centjes even in de zak blijven. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:05

Haha, dan hoop ik voor jou dat je niet blond gaat. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:35

Ja als ik over anderhalve week niet blond ben dan krijg ik er dus wat anders leuk(er)s voor terug :D