Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:12

Josien_ schreef:
Friteslijn is erg lekker inderdaad!
Zelf heb ik sinds kort de Eiwit limonade ontdekt, best vullend, lekker en met weinig calorieën.
Hier ook langzaam weer aan het afwegen en tracken. Na de kerst, mijn verjaardag, nieuwjaar en alle restjes daarvan kunnen we nu weer serieus aan de slag :Y) .

Sporten wel consequent blijven doen, maar veel te vele gegeten }:0

De eiwir limonade heb ik ook besteld, ben benieuwd!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:44

@amanda, voor de operatie moet je bmi onder de 30 zijn. Verder betaal ik het zelf, de eisen van de verzekering zijn echt te gek.

Ik gebruik eigenlijk geen eiwitpoeder of supplementen, ik haal al mijn eiwitten uit "gewoon" eten en elke dag een proteïne puddinkje!

Amandavd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:10

Bedankt voor de uitleg! De verzekering doet er natuurlijk alles aan om zelf niet te hoeven betalen.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:11

Klopt! Voor de verzekering moet het vel tot halverwege mijn bovenbeen hangen, nou is dat gelukkig niet zo.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:05

@ Amanda; wauw wat een verschil in je foto’s!! :j Iets om supertrots op te zijn!
@ Winged, thanks voor de uitleg omtrent eiwitten. Ik doe eerlijk gezegd maar wat; mijn houding tot eten wordt erg obsessief als ik een app aan de gang ga :o Ik heb bewondering voor iedereen die er alles op invult maar ik kan er niet mee uit de voeten.
@Roosch, is friteslijn een soort mayo oid?
@ Manon, dat is een enorme mijlpaal zeg en ook een mooi en spannend vooruitzicht. Gebeurt de operatie hier in NL?

Bewegen hier is altijd wel soort van constant, het zit m bij mij in t snaaien…
Vanmorgen weegschaal viel me alles mee, geloof ook niet helemaal dat t klopt. Ik moest er eerst een laag stof vanaf halen en denk dat ie misschien nog m’n gewicht van een jaar terug ofzo had onthouden :') want t was 76,8.. ik was al blij met alles onder de 80 ( ik ben 1,85 m lang) Ik ga gewoon door op deze manier en kijken hoe ver ik kom: heb echt wat teveel spekkies op t moment. Dieettechnisch gezien een flutdag maar oh wat heb ik heerlijk gegeten :') ik heb er enorm van genoten en morgen weer door!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 23:10

Toch wel heel fijn, als de weegschaal eens minder aangeeft dan je verwacht had :') dat komt niet vaak voor geloof ik. Lekker bezig dus @Pallatin

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:41

@Manon, gelukkig maar idd! Ik ben bang dat ik straks naast een buikwandcorrectie misschien ook iets aan mijn armen moet laten doen, die zijn nu al dat ik denk van hmm.

@Pallatin, dankjewel! Wel fijn dat de weegschaal minder aangeeft, hopelijk zet dat zo door, goed bezig!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 09:48

@pallatin: goede instelling, ik vind het altijd zo sneu om te horen dat mensen zich schuldig voelen voor wat ze hebben gegeten! Nee, je hebt gewoon genoten en pakt de draad weer op. Anders is het ook echt niet vol te houden hoor.

Operatie gebeurd idd in Nederland, bij de Velthuis kliniek.

@Amanda doe je wel krachttraining? Ik doe dat heel veel en heb redelijk strakke armen en benen gelukkig!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:25

Grrr komen de buren nieuwjaar wensen met een gigadoos chocola. De zwakte ... Na de eerste nog een en nog een en nog een. Kan maar beter snel op zijn, oooooh. Ik ga nu mezelf toestaan er 1 per dag te nemen. Toen ook nog vijgensaus bij het eten, kaas op de cracker, heel foute dag. 100 gram erbij.

Bewegen was ik ook weer meer gaan doen, maar gelijk weer last van mijn heup. Ben over de 60 dus tja.

En ik wil er 5 kilo af wat niet meevalt als je over de 60 bent. Zijn er hier nog meer lijnende 'bejaarden' zoals ik? hahaha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:38

Die operatie, spannend hoor! Alvast heel veel succes!

Over een dagje 'meer' eten: soms mag je ook echt wel een keer een wat minder dag hebben. En dan ook iets kiezen wat je echt lekker vind.

Monique: Iedereen heeft zwakkere momenten. 1 dagje doet niet direct heel veel schade, als je het structureel hebt dan krijg je dat het lastiger kan worden.

Krachttraining, Pilates, Yoga: allemaal goed om het vel wat strakker te krijgen. Sowieso elke vorm van beweging is fijn.

Ik had gister calorieën over. Dus toen heb ik mijzelf een klein schaaltje chipsjes gegund O:) Vanavond zit 't vriendje hier (die gelukkig ook wat kilo's kwijt wil) dus maar even bedenken hoe we handig kunnen eten met een snackie O:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:42

Daar word je op een gegeven moment handig in.. :)
Zoute popcorn, Nibbits en Hamka's zijn m'n favoriete kcalvriendelijke snackjes.

Maar met mijn gebrek aan lengte mag je ook echt maar bizar weinig kcal. :7 ik denk echt dat de enige oplossing bij mij control alt delete is en kijken of ik de volgende keer een langer lijf toebedeeld krijg.. :')

Friteslijn is trouwens inderdaad mayonaise en lekkere ook. :9

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 12:46

@winged ik zou het eerder zoeken in tomaatjes, bleekselderij, wortels, paprika en dan een dipsausje maken (ik gebruik magere kwark en wat kruiden), mager vlees (runderrookvlees bijvoorbeeld, eventueel rollen met een klein beetje light philedelphia of om een gekookt eitje (of alleen eiwit), of kipfilet om een augurkje heen ofzo. Er is zoveel mogelijk zonder naar chips te grijpen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:06

Friteslijn is fritessaus, geen mayonaise @Roosch, wat een belediging _O- . Mayonaise is zuur -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:21

Ik schaar dat allemaal onder één noemer. Alleen de Mcdonaldsvariant noem ik fritessaus. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 13:57

Roosch schreef:
Ik schaar dat allemaal onder één noemer. Alleen de Mcdonaldsvariant noem ik fritessaus. :')

Nee, die vind ik vuil... :r

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:31

ManonGrr schreef:
@pallatin: goede instelling, ik vind het altijd zo sneu om te horen dat mensen zich schuldig voelen voor wat ze hebben gegeten! Nee, je hebt gewoon genoten en pakt de draad weer op. Anders is het ook echt niet vol te houden hoor.

Operatie gebeurd idd in Nederland, bij de Velthuis kliniek.

@Amanda doe je wel krachttraining? Ik doe dat heel veel en heb redelijk strakke armen en benen gelukkig!

Nee, eigenlijk veel te weinig. Dus nog iets waar ik mee aan de slag kan haha.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:38

Ik doe zoveel mogelijk plant-based, lol chips zijn ook plant-based. Vanmorgen was de foute 100 er weer af. Ik zet de doos met verleidelijke chocolaatjes gekregen van de buren, telkens open bij mijn vriend neer, in de hoop dat we er zo snel mogelijk vanaf zijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:59

Chocolaatjes van de buren :x ik ben dan ook zo dat ik het zo snel mogelijk op wil hebben :') dan kun je het daarna in ieder geval niet meer pakken. Haha.

Hier eigenlijk een voordeeltje op de weegschaal. Al een tijdje niet opgestaan en vanochtend toch even die stap genomen én dat viel me mee. Ik had ongeveer 1,4kg meer verwacht dan de weegschaal aangaf en ik heb gisteren zelfs nog redelijk zwaar getafeld. Ben benieuwd naar morgenochtend :P

Er mag nog wel wat af, maar dus minder dan ik dacht *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:20

ManonGrr schreef:
@winged ik zou het eerder zoeken in tomaatjes, bleekselderij, wortels, paprika en dan een dipsausje maken (ik gebruik magere kwark en wat kruiden), mager vlees (runderrookvlees bijvoorbeeld, eventueel rollen met een klein beetje light philedelphia of om een gekookt eitje (of alleen eiwit), of kipfilet om een augurkje heen ofzo. Er is zoveel mogelijk zonder naar chips te grijpen!

Klopt hoor, maar mijn verslaving zijn chips. Nu wel de afspraak met mijzelf dat ik 1 zak per week mag eten. En ja, er ging veel meer door in de week.
Ik kies er deze ronde voor om heel rustig af te vallen. Er hoeft niet veel af (5kg ongeveer) en heb er 12 weken voor uitgetrokken. In die 12 weken wil ik ook mijn lijf laten wennen aan een ander eetpatroon zodat ik niet weer in het oude patroon (veel snacks) ga vervallen.

(Je bent trouwens de eerste die ik lees die vrijwillig bleekselderij eet :D)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:34

Ik heb diezelfde afspraak @Winged. En, op een paar uitzonderingen na, gaat dat hier al 3 jaar helemaal prima :j. Ik denk dat de uitzonderingen ook op één hand te tellen zijn. Meestal bewaar ik de zak voor het weekend. Maar mocht ik eerder behoefte eraan hebben, dan is dat net zo prima. Maar dan dus in het weekend niet.

Sowieso beter dan het jezelf ontzeggen.

Zelfde met snoep. Dat probeer ik wel echt te vermijden. Is echt een grote valkuil voor mij. Maar als ik er dan aan toe geef, dan zorg ik gewoon dat ik een klein zakje koop en geen familie zak van 400gram ofzo, want ook die gaat leeg :x

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:01

Moet wel zeggen dat het grote voordeel is dat al mijn favoriete smaken opeens anders smaken. Er is wat anders in die recepten. Hierdoor dus ook wat naar de iets minder calorierijke opties aan het kijken. As we speak ligt hier proteïne crips van de appie in de la. Maar uitproberen :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:18

Winged schreef:
Moet wel zeggen dat het grote voordeel is dat al mijn favoriete smaken opeens anders smaken. Er is wat anders in die recepten. Hierdoor dus ook wat naar de iets minder calorierijke opties aan het kijken. As we speak ligt hier proteïne crips van de appie in de la. Maar uitproberen :')

Die lentil chips? Ik had die laatst, sweet chili volgens mij. Die waren best prima.

Zelf fan van popworks of popchips van Chio :j wel even de aanbieding afwachten, anders betaal je best een boel...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:28

Linzen inderdaad :) best prima te doen. (En nu in de aanbieding)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:31

Winged schreef:
Linzen inderdaad :) best prima te doen. (En nu in de aanbieding)

Ik heb er volgens mij nog één in de kast liggen. Die paprika dan waarschijnlijk, want Rozemarijn zal ik niet vrijwillig kiezen :P

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:44

Ik wilde me voor dit topic vorig jaar al aanmelden, maar het is er toen niet van gekomen. Ik ben 1.62,5 groot en woog 69,8 kilo. Te veel voor een gezond bmi, dat zou 65 kilo moeten zijn.

Dat was mijn streven ook voor 2023. Het is gelukt, op nieuwjaarsdag woog ik 63,8 kilo, ruim 6 kilo minder dus *\o/* .

Ik heb geen dieet gevolgd, ben niet meer gaan bewegen, eet alles wat ik lekker vind maar met 1 groot verschil t.o.v. voorheen: ik eet alleen als ik écht behoefte aan voedsel heb (dus niet alleen als iets me lekker lijkt maar ik geen honger heb), en ik stop direct wanneer ik voel dat ik genoeg heb.

Voor mij werkt het, het afvallen (ben in juni begonnen) ging op deze manier moeiteloos. Ik heb veel gehad aan de podcasts van Marjena Moll, die leerden me weer naar mijn lijf te luisteren.

Dit jaar wil ik naar 60 kilo en dan is het goed. Ik blijf graag meelezen en meepraten als jullie het goed vinden :)