Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:53

Pallatin dat snaaien 's avonds is idd het ergst. Daarom sla ik overdag alles af en over. Dan is het momentje 's avonds erg speciaal en dat mag dan ook. Ik snack wel afgepast, dus ik heb een piepklein bakje en dat doe ik vol en dan berg ik de snacks ook echt weg. Ik merk dat het bij mij vooral bij de tv bij spannende films is, lekker vreten, hahaha. Ik proef dan niet eens wat ik eet volgens mij en die zak wordt dan maar leger. Ik kan net zo goed plakjes wortel neerleggen. Misschien ook handig.

Afijn vanmorgen was er slechts 100 gram af, maar goed, wat er af is is er af.

Tirzasarah wat een lekkere billen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:51

@ Musli: ik denk dat je gelijk hebt dat ik overdag meer moet eten. Dat vond ik aan zo’n weekschema van project gezond echt opvallend: zoveel tussendoortjes…..dat eet ik normaal niet…ik probeer nu iig voor het avondeten wel iets te eten tussendoor: ik zit nu in de mineola fase :D en ik neem een toetje in de vorm van skyr of optimel kwark. Ik eet wel elke dag wat lekkers in de vorm van een stukje chocola of japanse mix als ik daar zin in heb maar probeer t dan bij een stukje of bakje te laten idd. Dat is al lastig zat.

@Monique: precies dat ja, voor de tv moeten m’n kaken wat te doen hebben blijkbaar…. -O- Ik hoor graag of de wortel plakjes genoegdoening gaan geven :') Maar iets in een bakje doen en de snack weer opbergen is wel een goede tip. Zodra het voor het grijpen ligt pak je t ook sneller.
En supergoed dat er weer een ons af is….ik ga morgen wegen, ik ga een dagje naar de sauna en ‘s avonds uit eten :Y) dus kan t maar beter ervoor doen lijkt me!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:12

Pallatin, Als ik weer wil opletten, zoals nu, dan doe ik alles minder veel. Dus idd ipv de zak chips, een klein bakje en ik probeer dan écht te proeven wat ik eet. Toetje bijv, deel ik met manlief. Dus ik neem wel een hap, maar de rest is voor hem. En dan genieten van die hap. Meer kwaliteit dan kwantiteit. Dat doe ik al heel lang en dat lukt goed. Ook met eten. Ik eet avondeten van een ontbijtbordje en ik lunch met een schoteltje. Er past gewoon niet zoveel op en alles wat minder is minder. Ik geloof dat ik mijn zoetigheid wel kan missen, maar mijn hartigheid niet. Die wortelplakjes worden laatste redmiddel als ik niet meer kwijtraak.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:07

Pallatin: Grappig he, hoeveel je tussendoor eigenlijk mag eten. Ik vergeet het ook vrij snel.

Tirzasarah: Scheren is ook niet mijn hobby, maar wel een prima uitzicht! Wel balen dat je daarna zoveel ongemak hebt.

Monique: Alles wat er af is is er af. en bovendien, gewicht verschilt in een week tijd vaak veel. Soms is 1 keer per week wegen zat.

Ik kwam tot de conclusie dat ik veel te weinig eiwitten binnenkrijg. Dus de focus gaat daar ook meer op liggen. Best fijn, want meer eiwitten = ook eerder een vol gevoel :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:27

Hahaha kan merken dat het nieuwe jaar is begonnen! Het is hier weer volop bedrijvigheid.

Vorig jaar ben ik uiteindelijk geeindigd op 84 kilo. Terwijl ik op 1 januari 2023 begon op 108,7 kilo. Dus toch 23,7 kilo eraf.

Mijn doel voor dit jaar is 70 kilo rond. Dat is in een gezond BMI voor mij, met een paar kilo speling.

Ik ben dit gewicht denk ik nooit meer geweest sinds ik 14 was, dus vind het ook wel spannend of ik het kan behalen.

Maar ik geloof erin!

Ik ga weer wekelijks het lijstje bij houden :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 13:55

Dat heb je goed gedaan vorig jaar Marieke, het gaat vast dit jaar ook weer lukken.

Winged, wekelijks kan ook, ik heb nu een excelsheet gemaakt met de maaltijdpunten per dag wat ik heb gegeten en hoeveel eraf is per dag. Ik weeg me iedere ochtend meteen na de toiletgang, zonder kleren en voor het ontbijt. Als ik dat zo blijf doen, dan heb ik een vast punt dagelijks. En ik kan zien wat ik eigenlijk niet had moeten doen de dag ervoor. Dat weet ik uiteraard ook wel, maar het is voor mij beter als ik het geschreven zie.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:12

Palliatieve en Moniek1963, misschien handig om 1 of 2 gekookte eieren met wat zout te eten als de snack drang hoog is? Hoe hoger je eiwit inname is hoe minder trek in andere dingen. Misschien dan voor de tv een proteïnen toetje of iets in die richting? Voor mij is een fruit smoothie met kwark en aanleggen met flink veel water iets waar ik ram vol van zit en bijwijze van als ik er smorgens mee begin ook de hele dag amper nog hoef te eten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:00

@ Winged, hoe ben je erachter gekomen dat je meer moet eten? En hoe en wat eet je nu om dat tekort aan te vullen?
@ Marieke: wat ontzettend knap! Je gaat vast je doel bereiken!
@ Tirza, gekookt eitje is een goed idee, alleen die wil ik dan op een boterham met een beetje mayonaise en tomaat :+ dan schiet ik misschien alleen m’n doel voorbij denk ik :D

Hier toch wel een goede dag; m’n e-bike opgehaald dus ik kan weer naar stal op de fiets. En aangezien de vee-arts veels te laat was voor de inenting toch maar even erop beklommen, dus wat extra beweging gehad. Enig nadeel was wel dat ik door de vertraging geen tijd meer had om boodschappen te doen of te koken dus m’n man heeft wentelteefjes gebakken. Om ook wat groente binnen te krijgen heb ik nog een soepje gemaakt van een restje broccoli. Morgen wegen, ben benieuwd

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:34

Hier de kerstkilo alweer kwijt! Morgen een weekendje weg naar Duitsland, dus niet heel gezond eten, maar wel veel lopen. Heb wel ook tegen mijn vriendin gezegd dat ik er een beetje om wil denken, wel gewoon genieten, maar wel een beetje bewust en niet al te veel sidesnacks. Gister mezelf ook toch even naar de sportschool gesleept voor een groepslesje, omdat dat hem deze week verder niet werd.
Zit nu 2 dagen rond de 1700kcal en dat gaat prima dus dat ga ik doordeweeks doorzetten zodat de schade van de weekendjes en verjaardag hopelijk wat beperkt blijft :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 10:38

@Marieke: Succes!

@pallatin: Ik houd momenteel mijn eten bij in een app. In mijn geval fatsecret, maar zijn ook genoeg andere apps. Die app laat ook het percentage zien dat je aan eiwitten binnenkrijgt en het totaal aantal eiwitten. Je hebt per kilogram lichaamsgewicht 0,83 gram eiwit per dag nodig. In mijn geval zou ik ongeveer 55 gram nodig hebben. Dus als ik daaronder zit (eergisteren had ik totaal 43 gram) dan zie ik ook dat ik meer eiwitten nodig heb.

Yvanka: dat doe je snel! Beetje balans in de week is sowieso altijd goed lijkt mij.

Ik probeer op een calorietekort van 300 te zitten per dag. En inderdaad die snacks laten staan. (of niet meer in huis halen := )

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:40

Goed om te lezen dat de meeste mensen er alweer een paar goede dagen op hebben zitten :)
Hier mag ik ook niet klagen, misschien nog iets teveel gegeten: maar wel vooral gezonde dingen.
En daarnaast lekker gesport en bewogen. Tevreden voor nu :j

Ik hou mijn eten ook bij in een app, zodat ik een beetje overzicht heb van wat ik wegwerk en hoeveel calorieën dat bij elkaar is. Zo word je ook met je neus op de feiten gedrukt van hoeveel calorieën bepaald voedsel bevat en dan kun je bewust(er) kiezen of je dat wel of niet de moeite waard vindt..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:12

Hoi allemaal,

Ik meld mij wederom hier :') De afgelopen maanden ging het minder met als resultaat een paar kilo erbij, dus ik ga vanaf deze week weer aan de bak.

Ik zit nu op min 25 kilo denk ik, maar ik wil er nog eens 20 vanaf.
Ik ben deze week weer begonnen met sporten, thuis workout die ik nu 3 keer gedaan heb, en volgende week ga ik ook weer dansen. Ik ben al begonnen met mijn eten plannen voor volgende week en heb al weer wat eiwit extra's besteld.

Ik heb wel met kerst een vergelijkingsfoto gemaakt.
De eerste was van kerst 2022 en de tweede is afgelopen kerst.
Dus ik kan het wel, nu nog doen.

Ik kom weer graag meelezen en meepraten met jullie!

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:48

Mooi de foto's van voor en na! Ik denk zeker dat je het kunt!

Ik heb mijn ritme van voor aug 2023 weer terug en laatste valse kilo is er bijna alweer af. Vanmorgen weer 400 gram eraf. Nu de moeilijkere kilo's nog.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:52

Ik zit weer in de "het is niet eerlijk " fase. Afgelopen tijd laten verslonzen en moet eigenlijk echt weer aan de bak. Ben er alleen nog niet aan toe. :')

Net wel bij de boodschappen grotendeels goede dingen gekocht. Weer wat ingekocht voor de lunches/tussendoortjes die ik van die online afslankdames heb gebietst. Hopelijk zorgt dat voor gezondere keuzes de komende tijd en kan ik straks ook weer Foxy van katoen geven. Het moet weer even in m'n ritme en dagelijkse levensstijl komen. :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:55

Ritme is heel belangrijk. Knop om in je hoofd ook. Als die knop bij mij niet op willen staat, gaat het niet lukken. Nu de afgelopen 4 dagen weer mijn best gedaan en het gaat dan meteen zo goed op de weegschaal dat dat enorm stimuleert.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:05

Ritme is zoo belangrijk! Hier in 2022 - begin 2023 zo'n 40 kg afgevallen en ik merk daarbij dat ritme echt heel belangrijk is. Ik lunch ook al sinds mijn afvalproces elke dag hetzelfde (uitzonderingen natuurlijk daargelaten ,maar in principe is mijn lunch elke dag hetzelfde) en qua ontbijt ben ik flink zoekende geweest maar daar heb ik nu ook mijn vaste ritme in gevonden. Ik maak elke zondag 6 ontbijtjes en ontbijt dan dus ook ma t/m za hetzelfde. Daarnaast ook het sporten echt inplannen en prioriteren. Veel krachttraining doen!

Nu heb ik 2 weekjes vrij gehad, de teugels een beetje losser gelaten, en merk dat ik ook echt weer zin heb om de laatste 5 - 10 kg te gaan verliezen dit jaar! In juli staat mijn buikwandcorrectie gepland, dus ik heb wel als doel die laatste kg's voor de operatie kwijt te zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:10

Wauw ManonGrr, wat dapper van je buikwandcorrectie! En goed dat je nog even die laatste loodjes wilt doen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:10

Wat goed zeg, topprestatie!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:16

@Monique, Dankjewel! Jij bent ook goed bezig zo te lezen, hoeveel kilo's wil je nog kwijt?

@Roosch, die fase had ik na de zomervakantie tot en met vorige week dus ik begrijp je gevoel haha. Maar als er iemand doorzettingsvermogen heeft dan ben jij het wel.

Ritme is inderdaad zo belangrijk, dat is echt mijn houvast.

@Manon, wat goed zeg! Ik heb ook al ruim een jaar hetzelfde ontbijt.
En wat stoer van je buikwandcorrectie, zitten daar nog bepaalde eisen aan?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:25

@Manon, helemaal mee eens. Ik eet ook eigenlijk elke dag hetzelfde als ontbijt, lunch en tussendoortjes. Alleen het avondeten wisselt :') Ik ga daar ook gewoon heel lekker op. Dat ritme, die vaste gewoonten. Dan hoef ik niet na te denken en ik hoef ook niet elke keer dingen uit te zoeken en keuzes te maken :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:30

Dat is best een idee.

Ik varieer altijd wat. Van proteinepudding/-pannenkoeken tot panini's ( :9 lekker en kcalvriendelijk recept) of beschuit met ei, gebraden gehakt en Friteslijn van Remia. Die laatste is trouwens echt een aanrader. :j

Ik heb Lifesum maar weer aangeslingerd. Ik heb mezelf een weekje Egypte all inclusive cadeau gedaan in februari dus dan zal het wel weer even losse teugels zijn. O:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:37

Roosch schreef:
Dat is best een idee.

Ik varieer altijd wat. Van proteinepudding/-pannenkoeken tot panini's ( :9 lekker en kcalvriendelijk recept) of beschuit met ei, gebraden gehakt en Friteslijn van Remia. Die laatste is trouwens echt een aanrader. :j

Ik heb Lifesum maar weer aangeslingerd. Ik heb mezelf een weekje Egypte all inclusive cadeau gedaan in februari dus dan zal het wel weer even losse teugels zijn. O:)

Eens, die Remia Friteslijn is erg lekker :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:04

Die gebruiken wij ook idd

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:22

Friteslijn is erg lekker inderdaad!
Zelf heb ik sinds kort de Eiwit limonade ontdekt, best vullend, lekker en met weinig calorieën.
Hier ook langzaam weer aan het afwegen en tracken. Na de kerst, mijn verjaardag, nieuwjaar en alle restjes daarvan kunnen we nu weer serieus aan de slag :Y) .

Sporten wel consequent blijven doen, maar veel te vele gegeten }:0

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:32

Josien_ schreef:
Friteslijn is erg lekker inderdaad!
Zelf heb ik sinds kort de Eiwit limonade ontdekt, best vullend, lekker en met weinig calorieën.
Hier ook langzaam weer aan het afwegen en tracken. Na de kerst, mijn verjaardag, nieuwjaar en alle restjes daarvan kunnen we nu weer serieus aan de slag :Y) .

Sporten wel consequent blijven doen, maar veel te vele gegeten }:0

Die laatste zin kan ik alleen maar beamen. Daardoor is het nog een beetje beperkt gebleven denk ik. Het had vele malen erger gekund :P