Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:33

Wat goed Cubone, ik blijf gelukkig op gewicht tot nu toe, maar de knop moet hier ook weer terug om.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 07:51

Hoihoi, ben ik weer.

Ik was jullie kwijt. Dacht ineens het is wel heel stil geworden, volgde ik het topic perongelijk niet meer.

Voor een na foto's van dit jaar hoeven niet.
Al ben ik wel lichter nu dan aan begin van het haar. Op de weegschaal net was het 2kg minder dan 1januari. Ook al iets positiefs!

Mooie voor en na's langs zien komen op de laatste pagina's :D

Hoe is de kerst gegaan bij jullie?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 09:11

Minder is minder @kosseh!

Hier nog steeds aan het kwakkelen en niet fit. En zo voel ik me ook :')
Niet alleen door het kwakkelen, maar ook door het eten.
Een beetje teveel van de dingen die niet zo goed zijn.
Dus nu weer even de focus op voldoende en gezond.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:16

Ik ben ook al 3 weken ziek, slaap slecht door het hoesten in de nacht, kan de dagelijkse dingen wel doen maar extra bewegen is er nog niet van gekomen helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:26

Okeeee ik kom mij ook weer eens melden. Ik ben nu voor mijn eigen gevoel iets aan de te zware kant. Tenminste, de weegschaal gaf 5 kilo teveel aan voor wat ik fijn vind.. Dat is geen heel groot aantal, maar alsnog wel wat werk aan de winkel. Dus ik kom ook even meelezen/motivatie halen/beetje babbelen.

(de decembermaand vs drukte op het werk helpen ook niet echt mee natuurlijk :') )

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:29

Balen zeg MuSli en charaz!!

Winged, gaat helemaal goed komen,januari is gewoon een makkelijkere maand om te beginnen met serieus afvallen. De laatste paar dagen van december is jezelf kwellen met al het lekkers en drukte.

Hier aantal uitslagen terug van testen, 1 goed en 1 te hoog. Ik vraag mij nu af wat ze gaan doen gezien de arts aangaf dat als er 1 goed zou zijn ik naar de somatische poli moest.. mag hopen dat ze die ene te hoog en ook vrij serieus hoog toch wel ook meenemen naast alle andere te hoge testen. Zit ik nog even te stressen over want pas 14 januari een afspraak. Moet zeggen is wel handig je uitslagen al in zien :o kan mij goed voorbereiden.
Hier hoef ik geen keuzes te maken war eten betreft dat doet de misselijkheid wel voor mij :+

Hebben jullie verder nog lekkere dingen gegeten tijdens de kerst? :D
Deze week is afvallen gewoon een moeilijk iets, denk ook hoe meer je deze week ga pushen hoe erger het gaat worden. :o voor degene die wel nog ondanks kerst zijn afgevallen, lekker bezig!! :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:30

Hi all, is er een topic waar je je dagelijks meldt als een soort stok achter de deur?

dus waar je dit dagelijks neerzet?

streefgewicht xx, startgewicht xx op 1-1-24, gewicht vandaag xx, mijn zondigingen xx

Zoiets? Dus verder niets eromheen of zo, maar alleen dat?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:29

Monique1963 schreef:
Hi all, is er een topic waar je je dagelijks meldt als een soort stok achter de deur?

streefgewicht xx, startgewicht xx op 1-1-24, gewicht vandaag xx, mijn zondigingen xx

Geen idee, maar als ik eerlijk ben lijkt het me geen gezonde houding t.o.v. voeding als je ernaar kijkt als "zondiging". Als je er al iets dagelijks van wilt maken, zou ik benoemen wat je goed hebt gedaan. Maar beter nog is om bij jezelf te raden te gaan welke functie voedsel heeft voor jou (emotieregulatie? gewoonte? een schommelende bloedsuikerspiegel?) en daarmee proberen te dealen..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:35

VogeltjeM schreef:
Monique1963 schreef:

Geen idee, maar als ik eerlijk ben lijkt het me geen gezonde houding t.o.v. voeding als je ernaar kijkt als "zondiging". Als je er al iets dagelijks van wilt maken, zou ik benoemen wat je goed hebt gedaan. Maar beter nog is om bij jezelf te raden te gaan welke functie voedsel heeft voor jou (emotieregulatie? gewoonte? een schommelende bloedsuikerspiegel?) en daarmee proberen te dealen..

Wat ik goed doe per dag is heel erg veel om dat op te sommen. Ik zoek alleen een lijstje, ben gek op lijstjes. Ik houd het nu zelf bij, maar ik deed het via de mail met vriendinnen, maar die lijnen niet meer. Samen dagelijks bijhouden vond ik stimulerend en een stok achter de deur vandaar dat ik iets zoek in die richting.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:46

Monique1963 schreef:
Wat ik goed doe per dag is heel erg veel om dat op te sommen. Ik zoek alleen een lijstje, ben gek op lijstjes. Ik houd het nu zelf bij, maar ik deed het via de mail met vriendinnen, maar die lijnen niet meer. Samen dagelijks bijhouden vond ik stimulerend en een stok achter de deur vandaar dat ik iets zoek in die richting.

Misschien kun je een app proberen? Ik gebruik zelf nu weer MyFitnessPal (de gratis versie), dat is wel motiverend vind ik en het geeft ook feedback over wat je eet etc. :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:48

Cubone schreef:
Monique1963 schreef:

Misschien kun je een app proberen? Ik gebruik zelf nu weer MyFitnessPal (de gratis versie), dat is wel motiverend vind ik en het geeft ook feedback over wat je eet etc. :)

Dat is ook een leuk idee, dank je Cubone. Ik zal eens kijken of dat werkt bij mij want ik heb geen smartphone.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:29

Heb hier een hele tijd niet meer meegepraat, maar wel trouw mee blijven lezen.
Ik heb gezien dat een aantal ziek zijn geweest, wat balen (al is het meestal wel goed voor de lijn := )
Thirza die al helemaal kwakkelt met de gezondheid, wat ontzettend vervelend zeg -O- Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Ik heb de laatste tijd wat drukte gehad op het werk, daardoor weinig puf om actief mee te bokken. Wel lekker in de flow van het sporten en ik val gestaag ook wel wat af, al schiet het niet op. Vind het wel lastig hoor, elke week is er wel iets waarvoor je een uitzondering zou kunnen maken, december in zijn algemeen, in januari ga ik 2 weekenden achter elkaar weg en ben ik het weekend daarna jarig. Hoe moet ik dan afvallen %) En zo is er elke keer wel iets, dat vind ik wel moeilijk. Hoe doen jullie dat?
Ik houdt nog steeds mijn calorieën bij (al is dat met deze dagen niet zo strikt). Wil wel de komende weken doordeweeks als ik thuis ben wat lager in de kcal gaan zitten ter compensatie.

Hebben jullie ervaring met GLI (gecombineerde lifestyle interventie)? Ik werd erop gewezen door mijn huisarts, dat is een begeleiding bij het afvallen/aanpassen van je leefstijl door o.a. diëtisten en fysiotherapeuten en kost niks (ook geen eigen risico). Ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:38

Je weet dat je je iets teveel hebt laten gaan in de kerstperiode als de persoonlijke bonus box bij Albert Heijn vol zit met aanbiedingen op het gebied van chips en snoep :') Maar, die periode ligt weer achter ons en we gaan er weer vol frisse moed tegenaan..

Hoe is het bij jullie gegaan de laatste maand van het jaar?

Hier geen ervaring met GLI @Yvanka, maar je moet toch zeker wel trots zijn op het feit dat je nog steeds gestaag afvalt, ook al gaat het niet zo snel. Eraf is eraf. Dat is hoe dan ook een mooi resultaat :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:12

MuSLi schreef:
Je weet dat je je iets teveel hebt laten gaan in de kerstperiode als de persoonlijke bonus box bij Albert Heijn vol zit met aanbiedingen op het gebied van chips en snoep :') Maar, die periode ligt weer achter ons en we gaan er weer vol frisse moed tegenaan..

Hoe is het bij jullie gegaan de laatste maand van het jaar?

Hier geen ervaring met GLI @Yvanka, maar je moet toch zeker wel trots zijn op het feit dat je nog steeds gestaag afvalt, ook al gaat het niet zo snel. Eraf is eraf. Dat is hoe dan ook een mooi resultaat :j

Vanaf half aug vorig jaar ging het bergafwaarts met opletten, vakantie, verjaardagen, manlief gevallen dus 3 maanden uit de running en dan wil ik hem verwennen, en weinig bewegen omdat hij bedlegerig was en bij hem willen zijn dan, nog een verjaardag, 2 weken griep met troostvoer, sinterklaas, kerst, oud en nieuw, de schade was gisteren 5,6 kilo erbij in 4,5 maand. Dus ik ga weer strenger opletten en de eerste valse pondjes zijn er al weer af, 400 gram na gisteren heel streng te zijn geweest. Maar goed, wat ik zeg, dat zijn de valse pondjes.

GLI ken ik ook niet.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:30

Hier ook MuSLi, die bonus box liegt niet := . Ik ga er weer met goede moed tegenaan. Heb me nog niet gewogen maar vermoed dat er wel weer een kilo of 5 af mogen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:23

MuSLi schreef:

:))

Precies dit. Wil er nog iemand M&M's? Chips? Tony's? Nee?

Ik heb mij best ingehouden met de knieperties, oliebollen en andere gekkigheid. Alcohol daarentegen :Y)

Gisteren een kort rondje hardgelopen en vandaag krachttraining. Met goede moed er weer tegenaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:35

Ik moet nog even bijtrekken van al het gevreet in december. Zodra ik de moed verzameld heb zal ik me weer melden. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:49

Met kerst viel het hier nog wel mee.

Met oud&nieuw echt totaal niet opgelet, maar voor m'n gevoel alles wat los en vast zat opgegeten. Geen 1 normale maaltijd alleen maar restjes snacks, oliebollen en appelbignetes.
Gister voor de grap alles in voedingsapp gezet. Kreeg ik als melding dat er ruimte was voor verbetering :+
Vond het aantal kcal nog wel mee vallen eigenlijk, had meer verwacht. 2800kcal op de eerste dag van het jaar.

Vanochtend gewogen en schrok daar wel van, dus nu maar meer opletten.

Eerst maar -4,1kg voor een mooiere getal op de weegschaal, dan door naar de -18,3 voor een gezond bmi en als laatst door naar de -25kg om weer terug te zijn op m'n laagste gewicht (juni/juli 2019)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:17

Wauw kosseh dat is veel dat je wilt kwijtraken. Hoeveel tijd wil je daarvoor nemen? En met wat ga je het doen?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:14

Yvankaxx, geen ervaring mee.. ben zelf niet heel gek op dat soort begeleiding maar dat heeft deels te maken met de onbegrip voor de andere medische dingen. Klinkt wel goed als het geen eigen risico gebruikt en je er wat een zou hebben :)
Kwa drukte is het echt even zoeken waardoor het wel past, zeker als er altijd wat is. Zelfs als je veel slechte dingen heb kan je er voor kiezen een kleine portie bijv.
Misschien iets om een gezond iets mee te nemen zodat je iets van grip heb?

MuSli, ik moet lachen om je bonus, gaat je zeker lukken om de draad weer op te pakken. :D

Moniek1963, goed dat je zo bewust bent, succes!!

Sharani, jij ook succes, gaat zeker lukken!!

Winged, haha januari kan je de alcohol weer compenseren :+
Lekker begonnen dus al!

Roosch, voor je het weet heb je weer een uur op de foxy gezeten :D

Kosseh, succes het gaat je lukken!!

Hier het jaar zaterdag afgesloten met mijn kleine vriendje en de sulky op het strand <3
Het strand is echt onze favoriete plek, oortjes naar voren en gaaan *\o/* tot 2 jaar terug woonde we erg dichtbij en kwamen we wekelijks wel op het strand maar nu is het 130km enkele reis :(
Dus ik had enorme plezier, pony helemaal happy en toen moest ik van de sulky af.. rug deed gelijk al protest maar oke, alles in de auto en pony geladen maar ik moest zitten en dacht alleen maar auw 8)7
De rit naar huis was echt zwaar want koppelen en alles deed gewoon zo zeer. Eenmaal thuis alles met de hulp van mijn moeder gedaan en sindsdien loop ik in een S. :o
Mijn favoriete snack van deze periode is toch wel appelbeignets en warme chocolademelk met slagroom :Y) dus dat heb ik genomen haha.

De allerliefste billetjes <3 sorry,scheren is niet zijn hobby en spelen is wel zijn hobby bij voorkeur hardhandig en die van zijn mini vriendje :+
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:25

Dat ziet er heerlijk uit @tirzasarah :j jammer dat je lichamelijk zoveel last ervan hebt daarna, maar ik kan me voorstellen dat je er erg van genoten hebt :)

Vandaag in ieder geval een goede dag gehad. Netjes gegeten, geen rare dingen gedaan, genoeg bewogen (ondanks een rustdag). Prima :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:40

Klinkt goed allemaal, een frisse start in 2024!

Ik heb ook echt veel oliebol gegeten, maar heb ook min of meer mijn eetregels aangehouden (blijven focussen op een stabiele bloedsuikerspiegel) tussen het gesnaai door :') Ik ben nog niet op de weegschaal geweest, maar aan mijn kleding te voelen valt de schade wel mee.

Wat betekent dat ik vanaf nu nog 5 kilo te gaan heb voor mijn streefgewicht! Maar deze laatste kilo's lijken wel het hardnekkigste... ik heb voor mezelf als doel gesteld dat ik ze er op 1 mei af heb, dat zou te doen moeten zijn..!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:53

Even van een stille meelezer: jullie zitten over de 500 paginas dus misschien handig om een nieuw topic aan te gaan maken/samenstellen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:42

Ik kom me ook weer melden/ meelezen… ik ‘moest’ in een trouwjurk en was toen erg slank (voor mijn doen) maar de klad is er daarna in gekomen. Ik ben 27 december weer wat bewuster gaan eten en hoop van de week eens te gaan kijken wat mn gewicht nou is. Is geen 10 kg teveel maar er moet echt wat af. Ik probeer een beetje het schema van project gezond aan te houden. Ik eet overdag vrij weinig en ga daarom ‘‘s avonds snaaien…en met mate snaaien vind ik heullll moeilijk; iets met nu is de dag toch al verpest dusssss…meer mensen die vooral ‘s avonds de kast in duiken? En hoe gaan jullie daar mee om?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 09:34

Welkom terug @Pallatin. Dan zul je toch overdag meer moeten eten, om die compensatiedrang in de avond te voorkomen. Misschien iets te snel, te laag gaan zitten in calorieën? Even rustiger afbouwen? Dus eerst nog even overdag meer eten, zodat je 's avonds geen trek hebt. Daarna ook overdag wat meer afbouwen (wel gezond houden uiteraard). Dan heeft je lichaam de tijd gehad om er alvast aan te wennen en zal het waarschijnlijk minder een struggle zijn. We willen vaak teveel, in te korte tijd. We willen snel resultaat. Maar het is beter om naar de lange termijn te kijken :)