[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mailow

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:16

Staat je goed Annet_Dottie!

Voor iedereen met assig/blond haar: ik geniet al bijna 5 maanden van mijn asblonde kleur met Fudge zilvershampoo. Het blijft er echt heel mooi in zitten. Ik combineer het met een verzorgende crèmespoeling van Kérastase, zodat mijn haar ook mooi zacht en glanzend blijft. Zeker een aanrader dus. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:46

@lieveli, het zat inderdaad bij mijn bestelling vanwege de vertraging. Ik kon kiezen uit 10% korting op een volgense bestelling, of vitaminoplex bij deze bestelling. Op de vraag wat dat dan precies is was het antwoord "een maskertje", thuis zag ik dus dat je deel 1 ook door je blondeer of verf kan mengen, maar ook inderdaad als masker kan gebruiken.

Vanavond ga ik het grijs proberen, ik ben benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:22

Nou ik heb net de kapsalon een berichtje gestuurd dat ik niet tevreden ben, weet niet of ze bereikbaar zijn via Facebook anders maar even bellen.. Ik wou een boblijn maar ik heb 3 kaarsrecht rondom geknipte lagen waar ik 0,0 mee kan en kwa stylen en spul wat er in moet kom ik er gewoon echt niet uit, zelfs het in de normale boblijn föhnen na het wassen lukt niet.. Dus ben niet zo blij :( Mocht iemand een wondermiddel kennen wat je haar sneller laat groeien... :+

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:40

Hoe was het bij de kapper dan, zat het toen wel mooi?

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 21:31

Een bob is het inderdaad niet, jammer. Ik vind het er op de foto wel leuk uitzien hoor! Kort staat je in ieder geval wel. Hopelijk doen ze het de volgende keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:13

Ik heb inmiddels de Maria Nila gebruikt en ben weer een stuk blijer met mijn haar! :D

Voor het kleuren:
Afbeelding

Na het kleuren:
Afbeelding

Het was wel even zoeken naar de juiste verhoudingen en inwerktijd, ik heb het er inmiddels 4 keer opnieuw ingezet, dus nu is het testen hoelang het blijft zitten.
Ook vind ik het op sommige stukken nog wat ''vlekkerig'', het heeft niet overal op elke pluk even goed gepakt helaas, geen idee hoe dat kan..?

Ik heb het mengsel er met mn handen ingesmeerd/ in gemasseerd, vervolgens met een kam doorgekamd, nogmaals extra in gemasseerd tot mn bakje leeg was, daarna met vershoudfolie op mn haar laten inwerken (tegen het lekken) en uitgespoeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-17 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:16

Annet_Dottie schreef:
Nou ik kom net van een rondje drogist, eerst de kruidvat waar ze me absoluut niet konden helpen geen verstand van de haar producten, toen de DIO waar ze er bekend om staan hier dat ze vooral een hoop duur spul je aanpraten met mooie beloftes. Ik zei heel duidelijk een wax wat niet al te erg plakt.. Nou ik heb de syoss paste 48h extra strong control 4 mee gekregen, plakt niet zegt ze.. Nou ik net wat aan het proberen, met haarlak er bij, zat in eerste instantie leuk zakt gelijk weer in en plakt aan alle kanten, niet door te kammen doet gewoon pijn, ik met m'n hoofd in de wasbak eruit wassen, opnieuw met alleen de paste. Nou daar komt dus het plakken weg. en niet een beetje.. Dus handen in m'n haar betekent nu gelijk handen wassen omdat het plakt.. En krijg het nog niet in model hoe ik het hebben wil. Ik snap er niks meer van en dit is zo absoluut niet mijn straatje, de laatste keer dat ik met haar producten echt wat gedaan heb is minstens 5 jaar geleden.. Word helemaal wanhopig zo.. Kort was juist bedoeld om het ook los te dragen maar het komt er op neer dat ik het nu nog net zo draag als toen het langer was, en dat ik het ook nog dagelijks mag gaan wassen door die vieze plak wax...

Ik gebruik voor mn zoontje Cream Gel van de Etos. Die houdt ook niet van plak. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:04

Annet_Dottie schreef:
Nou ik kom net van een rondje drogist, eerst de kruidvat waar ze me absoluut niet konden helpen geen verstand van de haar producten, toen de DIO waar ze er bekend om staan hier dat ze vooral een hoop duur spul je aanpraten met mooie beloftes. Ik zei heel duidelijk een wax wat niet al te erg plakt.. Nou ik heb de syoss paste 48h extra strong control 4 mee gekregen, plakt niet zegt ze.. Nou ik net wat aan het proberen, met haarlak er bij, zat in eerste instantie leuk zakt gelijk weer in en plakt aan alle kanten, niet door te kammen doet gewoon pijn, ik met m'n hoofd in de wasbak eruit wassen, opnieuw met alleen de paste. Nou daar komt dus het plakken weg. en niet een beetje.. Dus handen in m'n haar betekent nu gelijk handen wassen omdat het plakt.. En krijg het nog niet in model hoe ik het hebben wil. Ik snap er niks meer van en dit is zo absoluut niet mijn straatje, de laatste keer dat ik met haar producten echt wat gedaan heb is minstens 5 jaar geleden.. Word helemaal wanhopig zo.. Kort was juist bedoeld om het ook los te dragen maar het komt er op neer dat ik het nu nog net zo draag als toen het langer was, en dat ik het ook nog dagelijks mag gaan wassen door die vieze plak wax...

Ik weet niet precies wat je met je haar wilt, maar ik gebruik altijd volumepoeder. Daarmee kun je het heel goed in model brengen, blijft de hele dag zitten en het wordt niet vet maar een beetje stug :)

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:11

Hoi!
Ik denk niet dat ik mij ooit eerder in dit topic heb gemeld, maar nu wil ik toch een berichtje plaatsen. Ik had namelijk een vraag!
Ik heb een hele lange tijd blauw en paars haar gehad, op een gegeven moment was ik daar klaar mee en ben ik begonnen met mijn haar uit laten groeien. Ik heb zelf rood haar. Toen ik eenmaal een enorme rode uitgroei had vond ik het tijd om het weer terug te laten verven (naar mn eigen kleur). Hiervoor ging ik naar de kapper, maar hier is het echt heel erg fout gegaan. Het is nu rood, naar groenachtig, naar bruin groen achtig.
Nu is mijn haar zo beschadigd dat ik het niet meer met chemische verf kan verven, dus vroeg ik mij af of ik hier met donkerrode henna overheen kan gaan.
Heeft iemand enig idee of hiermee het groene weg gaat? Of komt het groene daar ook weer doorheen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:42

Ik weet niet of dat kan...
Maar henna krijg je er ook niet meer uit mocht je dat willen.

Ik zou (ja kom ik weer hoor :+) met arctic fox verven. dan kan je bv rood en oranje mengen met conditioner tot je eigen kleur. Die verf is een cadeautje voor je haar. Je hoeft niet te bleken van te voren.
Ik heb het laatst rood geverfd en dat is zo netjes uitgevaagd dat het niemand opviel dat ik uitgroei had. Nu ben ik door de zon weer helemaal ginger zonder te ontkleuren ofzo.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:12

paars haar :) heeft ff geduurd voor ik het deze kleur had, maar is gelukt...in het echt is ie wat feller :P

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:53

Shanna schreef:
Ik heb inmiddels de Maria Nila gebruikt en ben weer een stuk blijer met mijn haar! :D

Voor het kleuren:
[ [url=m/xop0t9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het kleuren:
[ [url=m/AMn2KW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was wel even zoeken naar de juiste verhoudingen en inwerktijd, ik heb het er inmiddels 4 keer opnieuw ingezet, dus nu is het testen hoelang het blijft zitten.
Ook vind ik het op sommige stukken nog wat ''vlekkerig'', het heeft niet overal op elke pluk even goed gepakt helaas, geen idee hoe dat kan..?

Ik heb het mengsel er met mn handen ingesmeerd/ in gemasseerd, vervolgens met een kam doorgekamd, nogmaals extra in gemasseerd tot mn bakje leeg was, daarna met vershoudfolie op mn haar laten inwerken (tegen het lekken) en uitgespoeld.

Misschien dat de foto vertekent, maar ik vind het een koele bruin die je nu hebt.

Cinnepin schreef:
paars haar :) heeft ff geduurd voor ik het deze kleur had, maar is gelukt...in het echt is ie wat feller :P

[ Afbeelding ]

Je kijkt er ook zo blij bij!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:09

Cinnepin: mooie kleur!

Ik wil ook weer wat anders. Het donkerbruin/zwarte van 2 weken terug is nu een warm lichtbruin geworden. Bluh. (warme kleuren staan mij totaal niet, heb een rode ondertoon in mn huid)

Iemand leuke kleur ideetjes? (wel representatief ivm werk B-) )

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:20

Oh dat is mn gewone gezichtshouding hoor :P

Dankje frummels!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:10

Ik heb mijn kapster weer de vrije hand gegeven.
Ze vroeg of alles mocht qua kleur en ik zei ja. Ze had al een idee dus dat heeft ze uitgewerkt. Een verrassing voor mij wat eruit kwam, maar ik vertrouw haar 100%. Aangezien ik -4,75 heb aan beide ogen kon ik dus zeer weinig zien, maar dit is het geworden:

Afbeelding

Ik ben er weer gigantisch blij mee. *\o/*
Als iemand nog goede tips heeft om het zo goed mogelijk deze kleur te houden. Zeer graag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:31

Roodshampoo van ami-kappers schijnt daar goed voor te zijn, ook als je blond haar hebt om het tijdelijk die kleur te maken!
Het is super mooi!

@lieveli, de foto vertekend inderdaad flink, zelf ben ik ook niet zo roze/oranje van huidskleur maar zegmaar gewoon wit :+

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 17:48

Lous schreef:
Ik heb mijn kapster weer de vrije hand gegeven.
Ze vroeg of alles mocht qua kleur en ik zei ja. Ze had al een idee dus dat heeft ze uitgewerkt. Een verrassing voor mij wat eruit kwam, maar ik vertrouw haar 100%. Aangezien ik -4,75 heb aan beide ogen kon ik dus zeer weinig zien, maar dit is het geworden:

[ [url=m/tl6dzI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben er weer gigantisch blij mee. *\o/*
Als iemand nog goede tips heeft om het zo goed mogelijk deze kleur te houden. Zeer graag :)

Wauw echt super mooi! <3

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:56

Lous, ik vond het de vorige keer zo mooi ! Met die as-kleur blond ! Heb je nou opeens ook slag in je haren, of heeft de kapster dat er ook gelijk maar in gemaakt ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 20:15

Die slag is er inderdaad in gezet met een haarkruller :j
Vind het wel heel mooi zo, dus wil het nu zelf ook gaan proberen.
Met mijn haar ben ik in vijf keer krullen klaar :D

Ik houd erg van afwisseling en uitdagingen. Wilde het al lang deze kleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:32

Sorry maar ik kom even binnenvallen met een vraag.
Ik ben afgelopen donderdag naar de kapper geweest, ik had toen nog donkerbruin haar en heb daar aangegeven dat ik wel een tintje lichter wou, iets lichter bruin dus.
Kapper zei dat ze dat door middel van highlights wat konden oplichten en dan zou er een lichte gloed over m'n haar heen komen.
Dat leek mij wel mooi dus dat gedaan, maar nu ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat.
Ten eerste is mijn haar niet bruin meer het is blond. Geel blond.. Ten tweede heeft ze gezegd dat ik niks weer zou zien van mijn uitgroei maar dat zie ik dus echt wel.

Afbeelding

Ik vind de kleur onderaan in m'n punten opzich wel mooi ondanks dat het niet was wat ik wou, maar die uitgroei (en/of kleurverschil) vind ik zo vreselijk! Het ziet er gewoon heel erg onverzorgd uit vind ik.

Nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen, terug gaan naar de kapper en zeggen dat ik er niet blij mee ben? Ik heb liever niet weer dat ze aan m'n haar zitten want ik ben bang dat het nog lelijker wordt.
Vind het wel nogal zonde van mijn moeder haar geld (kostte 70 euro voor knippen en highlights en heb niet eens zulks lang haar) dus misschien dat ik kan proberen of we geld terug kunnen krijgen.

En wat is verstandiger, haar even met rust laten of laten opknappen door een andere kapper?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:53

Jeetje, wat is dat slecht gedaan! Ik zou zeker een klacht indienen en kijken of je je geld terug kunt krijgen, maar daar niet opnieuw laten kleuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:18

Laurie schreef:
Jeetje, wat is dat slecht gedaan! Ik zou zeker een klacht indienen en kijken of je je geld terug kunt krijgen, maar daar niet opnieuw laten kleuren.

Zou jij dan langs gaan of klacht indienen via telefoon of facebook bericht ofzo? Langs gaan ben ik bang dat ze me proberen over te halen dat het er wel mooi uit ziet ofzo want dat deden ze dus donderdag ook toen ze me zagen twijfelen.
Via Facebook bericht kan ik foto's erbij sturen en kan die baas van de zaak het zien (volgens mij beheert hij die pagina).

Ben wel blij dat je het met me eens bent dat het slecht gedaan is, dacht dat het aan mijzelf lag. :+

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:21

Oh dat is echt heel slecht gedaan :oo veel te grof gezet en te lang laten zitten! Ik zou langsgaan en het bespreken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:31

Wow dat is inderdaad geen vakwerk. :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:50

Wow wat erg, dat kan ik met een pakje highlighter van 5 euro van het kruidvat nog beter :=