Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Swifter

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:56

Momenteel gaat er hier 400 gram per dag af. Ben ook wel ongesteld dus ben er heilig van overtuigd dat het daarmee te maken heeft. Ergens wel fijn om te weten dat de weken dat het wat moeizamer gaat het waarschijnlijk ook aan mijn cyclus ligt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:10

Wow, dat zijn mooie getallen om kwijt te raken :j
Mijn cyclus heeft ook echt wel invloed op mijn gewicht gedurende de maand inderdaad.

Hier wilde ik gisteren op de weegschaal stappen, maar toen bleek de batterij leeg.
Dus vandaag maar even een nieuwe erin doen en dan morgenochtend er weer op.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 10:28

Vroeger werd ik er niet zwaarder door maar tegenwoordig wel even een aantal dagen/week. Ik hoop weer langzaam te zakken richting de -8 kilo. Bungel zo rond de -7/-7,5 kg.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:31

Dat heb ik ook ja. Daarom weeg ik me 1x per maand op steeds hetzelfde moment in m'n cyclus :')

Hier best lekker bezig, al is de sintverleiding wel aanwezig! Aangezien ik nu op m'n laagste gewicht ooit zit, ben ik heel erg benieuwd of daar over 2 weken een nieuw laagste getal op te plakken is. Ik vrees dat mijn lijf het begrip setpoint erg serieus neemt. Onder een bepaald getal gaat het er gewoon niet meer af ^)

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:42

Hi dames,

Mag ik af en toe eens mee kletsen? Ik ben na de zwangerschap niet van de kilo’s afgekomen, integendeel.. er zit nog meer aan. Ik heb een ontzettend slecht eet patroon gehad en niks boeide me wat ik naar binnen werkte. Met als resultaat? Ik walg van mijzelf :+ ja heel cliché en eigen domme fout maar goed.

Ik zwem elke dinsdag ochtend 25 baantjes en dan het liefst in 20 minuten en elke donderdag avond 3 kwartier jumping fitness. Ook probeer ik 1500kcal te eten op een dag om zo toch een beetje de kilo’s weg te werken..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:47

Nowiexx schreef:
Hi dames,

Mag ik af en toe eens mee kletsen? Ik ben na de zwangerschap niet van de kilo’s afgekomen, integendeel.. er zit nog meer aan. Ik heb een ontzettend slecht eet patroon gehad en niks boeide me wat ik naar binnen werkte. Met als resultaat? Ik walg van mijzelf :+ ja heel cliché en eigen domme fout maar goed.

Welkom :D

Dit is precies de situaties waarin ik me jaren geleden ook in bevond, na mijn zwangerschap (bevallen in januari 2020).

Goed dat je nu dus stappen onderneemt :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:30

Nieuwe batterij in de weegschaal en een kilo zwaarder op dat ding.
Laten we hopen dat dat gewoon toeval is en de weegschaal morgen een ander beeld laat zien >;) -O-

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 08:37

Wat een domper. Verwacht je ook niet…

Hier -1,2 kilo op 3 dagen. Ik zei net tegen mijn man: Dit kan niet blijven duren. Ik verwacht mij aan een flink plateau hierna of dat na mijn menstruatie er dan toch weer wat bij komt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 09:32

Weegschaal was de dag erop niet perse positiever, maar we proberen maar vast te houden.
Gisteren een mindere dag qua eten, maar het had vele malen erger gekund :')
Vandaag weer een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Wel zaterdag 10km hardgelopen, zondag slee-training (30min, 265kcal, hard werken dus) en gisteren ook slee-training. Vanavond mag ik weer voor een slee-training, want dat doe ik deze week elke dag tot en met zondag :Y) Challenge vanuit de Bootcamp club hier. Wel grappig en eens iets anders...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:20

Hoewel de tijd niet ideaal is, kom ik toch weer hier meekletsen.
Na mijn sleutelbeenbreuk weinig kunnen sporten, daarnaast zit ik momenteel ook niet lekker in mijn vel waardoor ik ga emotie eten.
Inmiddels zo veel aangekomen dat ik shoppen bijvoorbeeld echt niet meer leuk vind.
Wil niet alleen afvallen, maar ook weer mijn spieren en conditie verbeteren. Ik heb in januari, februari en april een aantal sportwedstrijden op de planning staan dus moet ook flink aan mijn conditie werken.

Maar het belangrijkste is minder eten en proberen mijn stress niet op te lossen met lekkere snacks :Y) .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:54

In ieder geval tastbare doelen om mee aan de slag te gaan.
Voordeel is altijd wel, dat als je er een tijdje uit bent geweest je snel weer stappen maakt.
Dat geeft wel altijd een beetje motivatie om door te pakken :j

Minder eten, het is zo makkelijk gezegd, maar soms zo verdomd moeilijk om te doen :x

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:58

Veel succes Josien! De eerste stap heb je al gezet en dat is er aan beginnen :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:58

@musli wauw die trainingen :wow: knap dat je dat volhoudt dag na dag! Hoe lang duurt de challenge?

@josien de tijd is nooit ideaal, toch knap dat je nu al begint, goede gewoonten kosten tijd en daar hoef je niet mee tot januari te wachten om mee te beginnen. Het lijkt me ook pittig zo'n breuk! Misschien kan je ipv minder eten je richten op méér eten (van het goede)? Dus dubbele hoeveelheid groenten ergens doorheen en minder vlees/pasta/rijst/brood zodat je langer vol zit?

hier ook even wat minder actief geweest, maar nog even een maandje knallen voor ik op vakantie ga! heb besloten om door te gaan met PT, hoewel ik niks was afgevallen. De enige opsteker die ik heb is dat dit ieder jaar een lastige tijd is ivm veel verjaardagen en feestelijkheden. Dus niet aankomen is ook winst zullen we maar zeggen :')

Nee doel is om 28 december (ofja eigenlijk 24 december haha) 2 kilo minder te wegen. Hier wil ik de komende tijd wel echt even hard voor werken. Daarna ben ik een maand op vakantie {:}

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 13:58

Mooi doel om voor te werken @Aight. En klinkt ook als een haalbaar doel, voor je vakantie :j zet 'm op.

Challenge is van zondag tot en met zondag. Dus nog 3 dagen te gaan. Vanavond training, morgenochtend en zondagochtend. Dan heb ik wel even genoeg van de slee denk ik :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 15:09

Minder eten is inderdaad veel makkelijker gezegd dan gedaan. Voorheen wel eens eerder een afvalpoging gedaan en ben het meest succesvol als ik alles ga afwegen en bijhouden. Maar dat is natuurlijk geen duurzame oplossing, omdat zodra ik dan niet meer zo ga bijhouden ik blijkbaar langzaam weer terug ga naar te veel eten. Hopelijk kan ik ergens een modus vinden waarin ik niet langzaam terug ga vallen.

De tijd om te beginnen is inderdaad nooit ideaal, altijd wel een excuus te bedenken waarom je lekker wilt eten :D .
Ga inderdaad nu weer extra letter op de verhoudingen. Ik weet van mezelf dat als ik veel eiwitten eet en blijf verwerken in mijn maaltijden dat ik dan veel langer vol zit.
Ook de snaaitrek is dan minder.

Wel is het zo dat als je meer sport, je vaak ook meer trek krijgt. Daar moeten we even een balans in zien te vinden.

Mooi doel Aight!

Wat is slee training Musli?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:21

Net als bij Hyrox @Josien.. Sled push en Sled pull. Een workout die zich alleen daarop focust dus. Pull met lijnen en ringen, continu of in een roeiende beweging. Achteruit of vooruit lopend. En push gewoon zoals je die kent ;)

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:24

Goed bezig Aight! Naar waar gaat de vakantie!

Musli: Diep respect hoor. Ik zou het echt niet volhouden.

Josien: Erg veel succes gewenst!

Vandaag gaan winkelen en naar de kerstmarkt geweest en ik kon in broeken waar ik 3 maand geleden niet in kon! Ook de truien waren een maat kleiner dus eeeeerg blij! Maar pfieuw, die spiegels en belichting in de pashokjes doen toch nooit goed aan jou zelfvertrouwen _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 14:04

Wow Swifter. Dat zijn mooie resultaten! Goed bezig *\o/* pashokjes en verlichting daar zijn inderdaad heel nadelig en naar.

Hier gisteren en vandaag naar de slee-training hardgelopen en weer naar huis. 1,5km enkele loop. Waren twee mooie trainingsdagen dus. Morgen eindelijk een dag rust. Voor het eerst sinds vorige week zondag.

Wel iets meer dan een kg afgelopen én weer wat meer grip gekregen op het eten. Dus dat is vooral heel welkom. Weer even op de rails gezet :j

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:53

Josien_ geen idee wat je ontbijt maar mocht je met kwark/yoghurt of iets in die richting ontbijten heeft het mij erg geholpen om smorgens een schep eiwit poeder en kaneel door mijn ontbijt heen te doen. Mijn ontbijt is een scheutje sinasappelsap, handje aardbeien+blauwe bessen uit diepvries en een banaan met paar schepjes magere kwark. Oo en niet te vergeten nog water er door en dan door de blender :9 is een behoorlijke hap maar de theorie van de osteo waar ik het van heb is door te beginnen met zoveel eiwit en een stevig ontbijt heb je de rest van de dag geen trek meer. Heeft hier altijd heel goed geholpen en nu nog maar val nu niet af maar dat zijn andere gezondheidsproblemen....

Swifter, wat lekker!! Motiverend ook dat je kleinere maat kon pakken :D de pashokjes zijn inderdaad vreselijk, dat licht lijkt echt ieder putje, pukkeltje en vetje enorm te vergroten _-:(

MuSli, goed bezig!! Ik lees nu pas je uitleg over de slee training en ik dacht serieus dat je een echte slee training deed in de zin van met een husky.. geen idee waar ik dat beeld vandaan haal en waarom maar goed weer wat geleerd :+

Ik ben afgelopen donderdag en vrijdag met werk weg geweest en heb echt veel slechte dingen gegeten.. gelukkig zag ik niks schokkends op de weegschaal haha. Ik was snachts gewoon beroerd van de pijn(veel actief gedaan en daar gaat mijn zenuwpijn slecht op) en het eten brak mij onwijs op. Gewoon een goede leer: genieten kan maar let ook gewoon op op dit soort dagen. Komt ook deels doordst ik laatste tijd al veel last heb met eten en daarna misselijk, slecht eten helpt niet. :+

Weet niet meer wie maar iemand zei goed ademen voor het eten heeft wel iets geholpen, dus bedankt. :)

Uitslagen binnen van het ziekenhuis, ik hen de test niet gehaald dus verder onderzoek. Ik had verwacht toen ze zeiden verder onderzoek een mri of iets maar helaas.. ik moet nog meer testen. Ook verwezen naar een andere arts binnen het ziekenhuis want de arts had hier toch te weinig ervaring mee. Dus ben na al die maanden alleen nog een hoge test verder weer niks verder. :( ik wil gewoon zo graag mijn kg weer kwijt en energie er bij :o

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:27

klinkt goed musli, deze week wat rustiger qua sporten of pak je een ander schema dan op?

Josien herkenbaar. Vooral omdat je merkt dat het beter gaat als je erop let, maar het is zo verleidelijk om dan weer terug te schieten in oude gewoonten.

wauw Swifter!! Dat zijn echt nog eens resultaten die nergens tegenop kunnen!! Wat goed! En die pashokjes :') wat een verschrikking als je steeds meer gaat zweten omdat je met je dikke winterjas al 20 minuten door die winkel hebt gesjokt

Tirza klinkt vervelend dat je nog steeds zo weinig weet. Sterkte... Bij wat voor soort eten krijg je vooral last?

Het weekend was matig slecht, lekkere dingen voor sinterklaas gegeten. Deze week proberen met het ontbijt 25 gram eiwit binnen te krijgen om de dag goed gevuld te starten, ben normaal geen enorme ontbijter dus ben benieuwd hoe dit voelt door de dag heen. Ben namelijk verder wel echt een volume eter.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:49

Ik ga weer terug naar mijn gewone schema qua trainen deze week.
2x hardlopen en 2x kickboksen :) Daar ga ik altijd wel lekker op.

Ik heb begrepen dat halverwege januari de Bootcamp Club opnieuw die slee challenge gaat doen.
Mogelijk ga ik dan wel weer een weekje aansluiten. Ik heb er wel van genoten in ieder geval.

@Thirza: wil je me even een klein beetje op weg helpen? Welke test ging dit om? Die test rondom de kracht die je zou moeten doen om weer gewoon alles te mogen doen? Of gaat het om iets anders... Balen is het sowieso dat je geen steek verder lijkt te komen zo.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:53

Aight, er is helaas niet echt een trigger.. of ik kan er in iedergeval geen touw aan vast knopen. Ene dag lijkt het alsof ik een vieze smaak in mijn mond heb, alles smaakt naar chloor/zout. Andere keer heb ik trek ga ik zitten en walg ik echt van eten wat normaal echt lievelingseten is. Of van te voren denk ik al bah dit word hem niet. Het goed ademen halen doet wel iets en neem echt tijd voor het eten maar regelmatig lukt voor lunch bijv max 1 broodje en heb dan tot savonds geen trek ook meer.

MuSli, ze gingen een dexamethason test doen om te kijken voor de ziekte van cushing. Heb nu van de 3 dexamethason testen 2 hoge en ook behoorlijk hoge uitslagen terug gekregen, naast nog hoge 24 uurs urine en hoge speekseltesten. De klachten lijken toch echt het meeste op cushing of andere bijnier/hypofyse gerelateerde dingen. Ik kan sporten en dieeten wat ik wil maar geen gram er af en geen enkele spier erbij :( ik mag dus in theorie alles maar niks lukt. Naast de klachten heb ik (h)eds wat geen spier opbouw ook gewoon veel klachten geeft. Nu ben ik bij academisch ziekenhuis en de arts waar ik bij begonnen ben zei ook al het is boven mijn kunnen. Werd beetje geïrriteerd van omdat ik aangegeven had dat het dossier echt lastig is maar nu dus weer maanden verder ben zonder resultaat. Arts zei ja ik ben net afgestudeerd.. niet handig dus. Begrijp mij niet verkeerd ben blij dat er iets schot in zit maar na 13 jaar zit er eindelijk een soort van beweging in maar nog steeds voelt het als kastje naar de muur. Nu ook ondanks dossier overgeven blijven ze hameren dat als er nu een goede 24 uurs urine en speekseltest afgenomen word ze mij naar de somatische poli sturen.. voor mijn gevoel zijn ze aan het testen in de hoop een goede test te krijgen en mij weg kunnen sturen, terwijl er nu +10 testen gedaan zijn en 75% gewoon veelste hoog is geweest.

Sorry beetje lang maar het zit mij zo dwars dat ik als het ware schreeuw tegen een betonnenmuur :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:37

Lijkt me echt verschrikkelijk frustrerend. Dus ik begrijp helemaal dat je af en toe even stoom moet afblazen en je verhaal kwijt wil! Dat mag altijd hè :j

En wat een verhaal is het. Ontzettend naar dat ze maar niet duidelijk kunnen krijgen wat er precies aan de hand is en hoe ze je het beste kunnen helpen. Enige wat je wil is zonder pijn door het leven kunnen en gewoon eten en bewegen. En nu kun je niks van dit alles.

Ik wist niet dat Cushing ook een ziekte was die zich bij mensen voor kan doen :=

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:33

Wat heftig Tirza. Ik snap jou gevoel dat ze met 1 goede test willen zeggen: Zie je wel, geen probleem.

Ik hoop oprecht dat je snel serieus wordt genomen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:22

Wat een verhaal Tirza! Lijkt me heel heftig!