[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:37

Heej ik had van het weekend hier de vraag gesteld over het blonderen met olaplex en de kosten.
Ik ben bij de cosmo langs gegaan en ze hebben nu een actie. Basiskleur, contouring kleureffect, olaplex behandeling en touch up voor 99 euro.
Ze zei me ook dat het handig is als ik een plaatje heb van wat ik graag wil/mooi vind. Maar dat vind ik dus lastig. Ik wil gewoon een natuurlijke blonde kleur. Ik ben nu dus donkerblond en vind het te donker.
Door dat contouring kleureffect gaat het al wat natuurlijker worden doordat ze naar de vorm van mijn gezicht gaan kijken en ik neem aan dat ze dan na de basiskleur dus gaan kijken naar highlights enzo?
Wat is nu mooi natuurlijk? Honingblond met lichtere highlights?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:59

Ik zou 7 jun mijn haar lila laten verven, maar nu komt er een thuiskapster morgen. Die gebruikt dat ook olaplex. ik ben nu redelijk donker en ga naar wit en dan naar lila. Hele behandeling gaat mijn 100 euro kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:25

Wauw dat zijn andere bedragen dan wat ik moest betalen :oo
Ik ben al zo'n beetje 4x zoveel kwijt en nog niet het gewenste resultaat..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-17 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:29

Dit soort bedragen zijn waarom ik het zelf doe.... :x
Ik ben te gierig om zoveel uit te geven

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:46

Shanna schreef:

wat moest jij betalen dan?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:47

Shanna schreef:

Nouja, ik maak een afspraak, ik zeg van dit wil ik er voor betalen want daar ben ik dat kwijt, en dat was ook zo, en toen hebben we een bedrag afgesproken..en 100 vind ik niet duur, of ben ik nu gek? :(:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:48

Cinnepin schreef:
Ik zou 7 jun mijn haar lila laten verven, maar nu komt er een thuiskapster morgen. Die gebruikt dat ook olaplex. ik ben nu redelijk donker en ga naar wit en dan naar lila. Hele behandeling gaat mij 100 euro kosten

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:05

_Linn_ schreef:
Heej ik had van het weekend hier de vraag gesteld over het blonderen met olaplex en de kosten.
Ik ben bij de cosmo langs gegaan en ze hebben nu een actie. Basiskleur, contouring kleureffect, olaplex behandeling en touch up voor 99 euro.
Ze zei me ook dat het handig is als ik een plaatje heb van wat ik graag wil/mooi vind. Maar dat vind ik dus lastig. Ik wil gewoon een natuurlijke blonde kleur. Ik ben nu dus donkerblond en vind het te donker.
Door dat contouring kleureffect gaat het al wat natuurlijker worden doordat ze naar de vorm van mijn gezicht gaan kijken en ik neem aan dat ze dan na de basiskleur dus gaan kijken naar highlights enzo?

Je wilt lichter? Dan moet er geblondeerd worden, ik denk niet dat dat bij die prijs berekend is. Basiskleur en contouring kleur klinkt meer als acties die je vaak ziet als in 1 gehele kleur, tintje donkerder bv met paar folies er bij.
Heb je goed nagevraagd of wat je een beetje in je hoofd hebt daar onder valt?
Voordat het straks veel meer gaat kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:07

C.a. 140 per keer ontkleuren.. :=
Dat nu dus 3 keer gedaan hele dagen kwijt geweest tussendoor flink voor schut gelopen en nog is het niet witblond en het grijze was er met 2 wasbeurten ook al weer uit/ blond.. ;(
En dan nog maar te zwijgen over alle bijkomende haarproducten..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:12

_Daniella schreef:
_Linn_ schreef:

Je wilt lichter? Dan moet er geblondeerd worden, ik denk niet dat dat bij die prijs berekend is. Basiskleur en contouring kleur klinkt meer als acties die je vaak ziet als in 1 gehele kleur, tintje donkerder bv met paar folies er bij.
Heb je goed nagevraagd of wat je een beetje in je hoofd hebt daar onder valt?
Voordat het straks veel meer gaat kosten.

Nouja toen ik daar vandaag was en zei dat ik wilde blonderen begon ze uiteindelijk zelf over deze actie, dus dat denk ik dan wel toch?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:24

E_J schreef:
Dit soort bedragen zijn waarom ik het zelf doe.... :x
Ik ben te gierig om zoveel uit te geven

Precies, niet alleen omdat ik te gierig ben maar ook omdat ik het niet heb :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:28

Ik vind 99 euro ook een heel nette prijs. Ik weet niet exact meer hoeveel ik voor een Olaplexbehandeling betaalde, maar volgens mij was het incl. alles wel minstens €30 of €40. En een kleuring kost je ook al snel heel wat bij een goede kapper.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:32

Shanna schreef:
C.a. 140 per keer ontkleuren.. :=
Dat nu dus 3 keer gedaan hele dagen kwijt geweest tussendoor flink voor schut gelopen en nog is het niet witblond en het grijze was er met 2 wasbeurten ook al weer uit/ blond.. ;(
En dan nog maar te zwijgen over alle bijkomende haarproducten..

oh dat is niet misselijk nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:45

Daarom doe ik het ook niet meer.. ik twijfel nog wel om het zelf een keer te ontkleuren, maar als ik het met de Maria Nila de grijs kan maken/ houden hoe het was toen ik bij de kapper weg kwam laat ik het zo.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:06

deksel schreef:

Ik vertrouw kappers ook gewoon niet :')
M'n oudere zus is een keer bij de kapper geweest om haar haar te laten blonderen, en toen ze naar buiten liep was haar haar dus echt net stro. Ze hadden haar een uur of 3 in de bleek laten zitten... Natuurlijk zijn niet alle kappers zo, ik mag hopen dat dit een extreme uitzondering was, maar toch denk ik dan: maar wat nou als ik óók toevallig bij zo'n type terecht kom?
Dan liever voor twee tientjes zelf mijn haar verpesten dan het een vreemde laten doen voor honderd _O-

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:32

E_J schreef:
deksel schreef:

Ik vertrouw kappers ook gewoon niet :')
M'n oudere zus is een keer bij de kapper geweest om haar haar te laten blonderen, en toen ze naar buiten liep was haar haar dus echt net stro. Ze hadden haar een uur of 3 in de bleek laten zitten... Natuurlijk zijn niet alle kappers zo, ik mag hopen dat dit een extreme uitzondering was, maar toch denk ik dan: maar wat nou als ik óók toevallig bij zo'n type terecht kom?
Dan liever voor twee tientjes zelf mijn haar verpesten dan het een vreemde laten doen voor honderd _O-

Ja dit dus, en het is geen eens heel moeilijk. Met een fles van dat spul en blauwpoeder ben je nog geen €30 kwijt en je kan er meerdere keren meedoen. Bij de kapper betaal je het 3 dubbele voor 1 keer, nou ik heb mijn keuze wel gemaakt hoor :').

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:34

Mijn kapper houdt van dit soort berichten. :+

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:04

Tja, qua verf heb ik ook nog nooit iemand goed van de kapper zien gaan. Ik doe het ook al jaren zelf en mijn haar is nog nooit verpest.
De enige keren dat het verpest is met knippen, is bij de kapper geweest. Dus mijn keus is inderdaad ook snel gemaakt..
Met knippen ben ik ook slechts enkele keren tevreden weggegaan, en ik heb verschillende kappers gehad. Een keer bijna een uur gezeten voor ''laagjes'' en heb het daarna thuis maar zelf bijgewerkt...
Ik ben absoluut niet tegen kappers en ik ga er nog steeds 1 a 2 keer per jaar heen maar heb wel vaker negatieve ervaringen gehad dan positieve.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:15

Voor knippen ga ik wel altijd naar de kapper, want dat heb ik wel vaak genoeg zelf geprobeerd. Schuine pony, rechte pony, laagjes, zelfs de puntjes bijknippen lukt mij zelf niet. Dus voor knippen ga ik altijd even langs de kapper. Maar verven doe ik toch liever zelf.
Vond het wel grappig, had een paar maanden terug 2x zelf mijn haar gebleekt (niet direct achter elkaar) en toen ik laatst bij de kapper kwam om die lange pluk in mijn nek bij te knippen zei ze, "Nou als ik zo je haar zie hoef ik geen puntjes bij te knippen, want je haar is hartstikke gezond" Ik meteen helemaal trots op mijn verf- en bleekkunsten _O-

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:25

Net weer even bij de cosmo binnen gelopen. Zometeen om 2 uur heb ik al een afspraak. Ga dus gebruik maken van die actie die ik hierboven ook al gemeld had. Basiskleur blond wordt het dan met nog wat extra lichtere folies rondom het gezicht. Ik ben heel benieuwd! Ik zal vragen om een voor en na foto.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:35

Iemand tips voor een goede kleur shampoo? Ik merk dat mijn kleur vervaagd en vind dat al vrij snel eigenlijk. Maar heb dan ook geen kleur shampoo op t moment.
Ik ben persoonlijk fan van syoss en haarmasker repair van andrelon

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:47

Tadaa! Mijn nieuwe zomerse look. Heb in totaal 3 uur gezeten maar ben er heel blij mee! Basiskleur, contouring met extra highlights en als touch up gestijld.
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 17:58

Mooi geworden zeg!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:00

Prachtig Linn! Echt heel mooi!

Ik heb zowel zelf als bij de kapper mijn haar ontkleurd, maar zonder Olaplex is het allemaal toch een stuk schadelijker. Maar goed, ik heb het ook wel eens laten ontkleuren bij een 'goede' kapper, zonder Olaplex en toen brak het af. Salon B en Kinky zijn toch wel mijn voorkeuren als ik het goed wil laten doen, ga nergens anders meer heen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:20

Ja ik ben ook heel blij met de olaplex! Het zat door de verf heen en na het eruit wassen met shampoo heeft ze het er ook nog in gedaan als zijnde conditioner zegmaar.
Mijn haar was/is al niet in beste staat dus kan die extra bescherming en herstelling goed gebruiken!