Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:55

Hoop het voor je! ;)

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:15

mijn vriend heeft eigenlijk al de keuze gemaakt.

nu ik nog. als ze zo doorgaat als nu, dan kan ze wel blijven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:25

Eigenlijk ging dit topic over fibromyalgie en ervaringen hoe daar mee om te gaan met elkaar uitwisselen.
Het is nu een HK kletstopic geworden, dat is jammer voor die mensen die hier denken wijzer te worden.
Veel plezier nog verder met jullie paardjes
:evaw:

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:30

ja we kletsen en wisselen ondertussen ervaringen over FM uit. is het zo erg om het ook over iets anders te hebben, wetende dat we allemaal de zelfde hobbies maar ook pijnen hebben?
ik vind het fijn om met mensen te praten die weten hoe ik me voel. dit is mijn enige praatgroep die ik heb. maar dan hoef je het nog niet alleen maar over FM te hebben??

of zie ik dat nou te kort door de bocht?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:33

Wat belachelijk Sarabande!
Het gaat er hier toch om hoe mensen met hun ziekte omgaan.
Dat jij dat nu al voor jezelf hebt uitgevonden betekent nog niet dat een ander dat al wel kan/of heeft gedaan!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:41

We praten hier toch ook over FM? Of zie ik dat nu verkeerd?
Over hoe we met paarden en fibro omgaan, nee hoor Paintless je ziet het helemaal niet kort door de bocht!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:47

maar dan mag ik dus alleen vertellen hoe ik met mijn FM omgaan en niet hoe het met mijn paard gaat. terwijl de problemen die ik met haar heb deels komen door mijn FM en ik haar dus niet door kan rijden.

ik snap niet wat je wil zeggen.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:30

Bedoel je dit nu tegen mij?
Ik bedoelde te zeggen dat jouw standpunt helemaal niet kort door de bocht was aangezien ik degene was die de vraag stelde hoe iedereen probeerde fm met hun paard te combineren en we dus over fm praten waar dit topic over gaat toch?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:54

sarabande schreef:
Eigenlijk ging dit topic over fibromyalgie en ervaringen hoe daar mee om te gaan met elkaar uitwisselen.
Het is nu een HK kletstopic geworden, dat is jammer voor die mensen die hier denken wijzer te worden.
Veel plezier nog verder met jullie paardjes

Ik weet niet of je het weet maar ik met FM heb daar ook last van tijdens / voor paardrijden. Gezien paarden en FM: Ik heb tot voor kort gedacht dat ik de enige was en juist door de reacties hiero van anderen, leer ik dat dat "normaal" is bij FM.
Dus ik leer van dit topic wel :D

Jammer dat het voor jou niet zo voelt maar dan hoef je nog niet zo kortzichtig te reageren. Laat iedereen in z'n waarde en als het topic je niet meer past, kan dat. Maar dan hoef je geen sneer te geven. Uit bovenstaande reacties op jou blijkt dat jij het er een probleem mee hebt, de rest niet en ja... FM en paarden (bokt = paardenforum) hangt dus hier veel samen. Mij is het tot op heden niet gelukt om het uit te zetten voor het rijden. Het is er bij mij altijd.
Fijn dat het voor jou anders is maar dat kun je mensen, die minder ver zijn niet aanrekenen....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:37

Raar dat er gezegd wordt dat ik vind dat ik verder ben met fibro, want dat is een verkeerde conclusie.
In dit topic delen mensen hun ervaringen over fibro, ik heb geleerd van de ervaringen van anderen en weer anderen advies kunnen geven vanuit mijn ervaringen.
Het kopen of verkopen van paarden rijden van wedstrijden etc, is iets waar op dit forum ruimschoots plaats voor is.
Stel dat er iemand net ontdekt dat ze fibro heeft en binnenkomt in dit soort gesprekken, die heeft daar niets aan.
Als je daarover wilt praten sluit je aan bij een van de ontelbare HKkletstopics, daar is vast aandacht voor de wijze waarop je met je paard om kan gaan.
Hier gaat het om fibro en alles wat je daarbij kan tegenkomen en mogelijke oplossingen of verlichting daarvan. In dat kader is het topic vaak en steun voor veel users geweest en zou het ook moeten blijven.
Vandaar dat ik dit topic verlaten heb, hetgeen ik na deze post ook echt ga doen.
Het is jammer want anderen hadden wellicht met de oplossingen die ik gevonden heb weer wat verder kunnen komen en wederzijds.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:02

sarabande schreef:
Het kopen of verkopen van paarden rijden van wedstrijden etc, is iets waar op dit forum ruimschoots plaats voor is.
Stel dat er iemand net ontdekt dat ze fibro heeft en binnenkomt in dit soort gesprekken, die heeft daar niets aan.

Voor jou misschien niet. Maar zoals ik al eerder aangaf, voor mij en anderen dus wel......
Hoe combineer je FM en paarden / wedstrijden of wat dan ook?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:42

Evelienepien schreef:
sarabande schreef:

Voor jou misschien niet. Maar zoals ik al eerder aangaf, voor mij en anderen dus wel......
Hoe combineer je FM en paarden / wedstrijden of wat dan ook?

Dus Sarabande, wij moeten dus maar ergens in een huiskamer praten over hoe wij met FM omgaan, terwijl dat toch wel een van de belangrijkste dingen zijn, volgens mij, nadat het geconstateerd is, hoe je je leven invult met FM.

Jij kan misschien niets met deze info, een ander wellicht weer wel.

Iets wat jou waarheid is is nog niet per definitie mijn waarheid.

En daar laat ik het bij.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:28

het gaat wel een beetje de verkeerde kant op.

semenamy schreef:
Bedoel je dit nu tegen mij?
Ik bedoelde te zeggen dat jouw standpunt helemaal niet kort door de bocht was aangezien ik degene was die de vraag stelde hoe iedereen probeerde fm met hun paard te combineren en we dus over fm praten waar dit topic over gaat toch?

nee ik doelde meer op sarabande.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:18

Aha nou oke issue opgelost kunnen we weer gewoon over fm en ons leven daarmee kletsen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:55

Hej jongens! ik heb de laatste tijd echt heel veel last van misselijkheid. hebben jullie daar ook ervaring mee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:22

Alou schreef:
Hej jongens! ik heb de laatste tijd echt heel veel last van misselijkheid. hebben jullie daar ook ervaring mee?

Nee alleen toen ik zwanger was. :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:29

Suzanne F. schreef:
Alou schreef:

Nee alleen toen ik zwanger was. :D

hahahaha :D

hier ook eigenlijk nooit misselijk
alleen na teveel snoep of chocola :D

wel weer veel last van trillende benen en armen na wat lichamelijk werk, maar ik ben bij een cranio sacraal therapeut geweest en waarschijnlijk ga ik daardoor met een boel minder pijn door het leven :))

[MW] Cranio Sacraal Therapie

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:19

Misselijk heid niet echt, af en toe wat met vlagen.
Na lichamelijk werk geen last van trillen maar meer het lood gevoel in armen en benen. Ik zou dan ala minute willen gaan liggen slapen!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:39

Nee, gelukkig geen misselijkheid hier :n
Wel iedere dag weer last van armen en benen waar per stuk 50 kilo aan hangt :r
Dus Semenamy; jouw gevoel herken ik wel :(:)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:40

Ja precies ja dat gevoel! Soms heb ik dat smorgens al als ik het bed uit moet..moeilijk moment..

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:48

semenamy schreef:
Ja precies ja dat gevoel! Soms heb ik dat smorgens al als ik het bed uit moet..moeilijk moment..

dat is zo wie zo een moeilijk moment. dan kraakt en knakt het allemaal even.
geen last van misselijkheid wel lood in de armen en benen en snachts rusteloze benen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:01

Wat zijn rusteloze benen precies :o? ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:03

Zoek maar eens op restless legs. Het is een heel vervelend gevoel.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:05

Benen die kriebelen en het je moeite kost om ze stil te laten liggen. ik heb dan altijd het gevoel van ik MOET ze bewegen!
Soms ga ik dan beneden even wat drinken of smeer er creme op die warmt. dan word het wel wat minder.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:15

Alou schreef:

Heb ik ook, vooral als ik teveel hooi op mn vork heb genomen.