komt wel goed denk ik.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Je houd dus inderdaad een halve strip over, maar die slik je dan met je strip daarna. Dus je slikt na je stopweek 2 maanden voor je vakantie een hele strip plus twee weken, houd je stopweek, -stapt op het vliegtuig- gaat weer verder met de laatse week + de hele nieuwe strip en houd weer een stopweek.

spannend!!! kloten duur hier joh! IK HOOP zo dat mijn vezekering iets van betaald anders gaat het mij een duur grap van 900 dollar worden!!!

Gelukkig!! maar ja inderddad 900 dollar! 300 nog wat voor het zetten en 600 voor dat ding zelf!! gek ja! Maar goed, ik heb 'm niet want mijn huisarts wil 'm liever niet zetten in vrouwen die nog nooit kinderen gehad hebben....duuus kreeg ik een naam/nummer van iemand die het wel doet..ze moeten mijn 'cervix' meer open zetten ofzo..? en dat doet mijn huisarts niet..
anneliesdj schreef:Ik wil je niet bang maken maar mij is verteld dat een spiraal niet gezet kan worden bij vrouwen die nooit zijn bevallen en dat het flink pijn kan doen, lijkt me dus extra pijnlijk als je nog nooit bevallen bent.
Zelf gebruik ik Nuvaring, de dokter raadde mij ook een spiraal aan maar ik vind het een eng idee dat dat ding daar zit zonder dat ik er controle over heb.
Genoeg mensen hier zonder kids met spiraal die het overleefden, bij mij viel het reuzemee 
anneliesdj schreef:Ik wil je niet bang maken maar mij is verteld dat een spiraal niet gezet kan worden bij vrouwen die nooit zijn bevallen en dat het flink pijn kan doen, lijkt me dus extra pijnlijk als je nog nooit bevallen bent.
En daarnaast heb ik het idee dat de hormoontjes meer met me doen dan nodig is. 
Is de nuvaring of een spiraaltje niks voor je? Ik ben ook overgestapt van de pil naar de nuvaring en opzich bevalt het me prima! 
poes schreef:anneliesdj schreef:Ik wil je niet bang maken maar mij is verteld dat een spiraal niet gezet kan worden bij vrouwen die nooit zijn bevallen en dat het flink pijn kan doen, lijkt me dus extra pijnlijk als je nog nooit bevallen bent.
Zelf gebruik ik Nuvaring, de dokter raadde mij ook een spiraal aan maar ik vind het een eng idee dat dat ding daar zit zonder dat ik er controle over heb.
Als je niemand wil bang maken moet je ook niks zeggen als je het enkel van horen zeggen hebtGenoeg mensen hier zonder kids met spiraal die het overleefden, bij mij viel het reuzemee
Ik ken evenwel mensen mét kids bij wie het alsnog een hel was... puur persoonlijk dus
Mijn dokter doet het gewoon niet omdat er iets meer bij kijken komt, ivm het meer openzetten van de baarmoedermond.
zou ik het alsnog moeten betalen als ik het daar laat doen..terwijl het gewoon gedekt wordt! Vaag weer, maar goed, dat wordt ff bellen volgende week. Moet toch watchen dak weer ongesteld wordt (En ik ben net klaar) dus tijd zat.... Wat ben ik straks blij als dat ding zit!!!
en mocht die ook niet helpen moet ik van de dokter denken aan een anders soort anticonceptiemiddel 
dingetje schreef:Het bevalt mij anders echt super!
Ik wil nooit geen hormonen meer...
..dan moet je toch wat he! Ik ga voor de spiraaltje, zo goed als geen hormonen
Utixo schreef:![]()
![]()
Juistem. Alhoewel het feitelijk 1 keer een maand plus 2 weken en daarna een week plus een maand zal zijn. Je moet gewoon vanaf eind april doorslikken tot een week voor je vakantie. Zolang het meer dan een strip is zit je goed en kun je stoppen wanneer je wil. Je houd dan je stopweek, hierna ga je verder met je aangebroken strip en een nieuwe.