Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:22

Dat vind ik erg makkelijk praten, vaste lasten ed gaan tenslotte gewoon door. Als je eenmaal in de schulden zit kom je er niet zo makkelijk meer uit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:28

Maar Kanelly geeft aan daarnaast ander werk te hebben en volgensm ij heeft ze zelfs vandaag een gesprek voor meer uren daar. Het ligt dus wel een beetje anders.

Ik snap jouw punt ook, maar als je werk hebt waar je echt aan kapot gaat, moet je soms misschien een onverstandige beslissing nemen. En daarbij, voor niemand is de toekomst zeker, dus waarom zal je het niet een keer in eigen hand nemen als je echt ongelukkig wordt van je werk? (Ik weet niet of ik het zou durven, maar dat is weer een ander verhaal)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:29

Eh omdat wanneer je ontslagen wordt een uitkering krijgt? Wanneer jij ontslag neemt niet

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:32

Dat snap ik ook wel, maar mijn vraag is wat je er aan hebt om er zelf compleet aan onderdoor te gaan door er te blijven werken

Ik merk nu uit eigen ervaring hoe diep je in de put kan komen en als de oorzaak echt alleen werk is, vraag ik me af wat je daar dan blijft doen.. Dat bedoel ik...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:38

Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten maar solliciteer door, wanneer je weet dat je toch weg gaat ga ik met een hele andere instelling aan het werk dan dat ik weet dat het een vaste baan is.

Helaas kan ik ook uit ervaring zeggen wat het met je doet als je financiele problemen hebt en om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik erger vind. Iedereen moet het zelf weten wat ze doen, maar ik snap haar vader dus wel degelijk met deze reactie. Misschien niet leuk om te horen als je in die situatie zit maar wel de waarheid.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:45

Ik weet gelukkig ook niet wat erger is...
Ik begrijp je punt ook zeker wel, maar denk doordat ik zelf momenteel weer behoorlijk in de put zit, ik iets minder object er naar keek. Zelf zou ik vanwege de onzekerheid ook niet zo gauw de beslissing durven te nemen (hoewel het tegenwoordig bij mij wel weer ietsje makkelijker ligt, nu mijn salaris een tweede inkomen is en we er niet perse financieel van afhankelijk zijn.
Maar denk dat dit een beetje offtopic gaat. Knipoog

Weer even ontopic:
Hopelijk voor Kanelly pakt het gesprek bij haar andere werk voor mee uren vandaag goed uit.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:46

Ik moet mijn leidinggevende maar eens even gaan bellen. Denk dat hij er zelf niet meer aan denkt.

Ben de hele ochtend al moed aan het verzamelen, maar het wil alleen niet zo lukken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:22

Ik snap je wel hoor Mistral Lachen
Maar inderdaad, ik had al een andere baan en sinds vandaag kan ik daar dus gewoon full-time aan de slag Lachen

En ja, als je door solliciteerd en al wat anders hebt ga je inderdaad met een hele andere instelling naar je werk.
Nu weet ik niet wat voor werk je doet, maar in de zorg gaat die vlieger meestal niet op... ( althans in mijn geval niet )
Ik kan mijn werk niet op een lager pitje zetten, het zijn geen dossiers die ik een extra dagje op de plank kan laten liggen Haha!
Ik moet evengoed blijven separeren in een separeer die onveilig is, ik moet evengoed een cliënt van een andere afdeling blijven begeleiden die tegen mijn ethische principes in gefixeerd is etc. etc. etc.

Maar goed, gesprek vandaag ging lekker en het was ook nog eens een vreselijk lekker ding ROFL en zometeen lekker personeelsfeestje. Kunnen we mooi een borrel op mij drinken Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:05

Ik heb nu ook al van meerderen gehoord dat haptonomie iets kan zijn voor mij.
Nu heb ik ff gegoogled, en hier in het dorp zit er een, en die ken ik ook nog eens.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:56

Kanelly schreef:
Ik snap je wel hoor Mistral Lachen
Maar inderdaad, ik had al een andere baan en sinds vandaag kan ik daar dus gewoon full-time aan de slag Lachen

En ja, als je door solliciteerd en al wat anders hebt ga je inderdaad met een hele andere instelling naar je werk.
Nu weet ik niet wat voor werk je doet, maar in de zorg gaat die vlieger meestal niet op... ( althans in mijn geval niet )
Ik kan mijn werk niet op een lager pitje zetten, het zijn geen dossiers die ik een extra dagje op de plank kan laten liggen Haha!
Ik moet evengoed blijven separeren in een separeer die onveilig is, ik moet evengoed een cliënt van een andere afdeling blijven begeleiden die tegen mijn ethische principes in gefixeerd is etc. etc. etc.

Maar goed, gesprek vandaag ging lekker en het was ook nog eens een vreselijk lekker ding ROFL en zometeen lekker personeelsfeestje. Kunnen we mooi een borrel op mij drinken Clown

Gefeliciteerd met je baan! Gelukkig komt het allemaal goed nu. Ik ben idd alleenstaande ouder met eigen huis enz dus ik kan het risico dus niet nemen. Idd een andere situatie als dat een salaris een 2e salaris is.

Ik werk als doktersassistente, het werk bevalt goed dat vind ik erg leuk maar de werkomgeving dus minder. Vandaar dat ik ook rustig verder kijk.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:32

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:20

sophie wat een ramp he, we gaan gauw verhuizen hoor meid!

en over haptonomie wat ik hier net lees, ik doe nual een half jaar hapto waar ik mee begonnen was omdat ik rsi klachten kreeg nav overwerkt/overspannen zijn. die klachten zijn nu over en ze heeft me goed op weg gehulpen weer meer rust te vinden in mn denken en doen, en kunnen genieten. het is echt een aanrader, vooral als je lich klachten krijgt. De haptonomie kan een doel hebben van balans vinden, heeft bij mij zeker gewerkt. succces allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:35

Bonnie, kan je misschien iets meer vertellen?
Hoe het in z'n werk gaat e.d.?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:07

BarbaLala schreef:
Halo allemaal, ik ben er ook weer even, heb nog niet veel bijgelezen maar dat hier weer veel gepost word is niet echt een goed teken.

Even in het kort;
3 November ga ik het huis uit in de kamer van een vriendin die voor een half jaar op reis gaat, en ik heb zondag mijn moeder een brief op haar bed gelegd met kort waarom en wat en hoe.
2 dagen heeft ze dag en nacht gebeld zonder dat ik opnam.
Anyway, ik was net thuis om wat kleren op te halen want ik slaap eigenlijk alleen nog maar bij Paul, en wat bleek?
Er zit een nieuw slot op de deur Clown
Okee, de hint is duidelijk

Niet echt heel leuk ofzo, maar ik probeer rustig te blijven/ het van me af te houden tot ik weer naar de psych. ga.

Dat was het wel zo'n beetje..

Tot snel weer en houd vol allemaal!

Hallo BarbaLaLa,

Waarom nam je de telefoon niet op? Heb je je ouders in de tussentijd gesproken? Dus nu kan je het ouderlijk huis niet meer binnen? Waar loopt het mis tussen jou en je moeder?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:13

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:29

Jeetje, wat moeilijk BarbaLaLa. Dus je moeder krijgt hulp van maatschappelijk werk, maar dat verbetert niets aan de relatie tussen jullie twee? Inderdaad een pijnlijke toestand hoe het tussen jullie gaat. En op zo'n manier het huis uit gaan, is niet leuk inderdaad. Akelig ook dat je zelf het huis niet meer in kon, omdat de sloten waren veranderd. Ik hoop voor je dat je een plek weet te vinden waar je je wel thuis kan voelen. Wel fijn dat je in ieder geval een paar echt goede vrienden hebt.
Mijn moeder begon toen ik nog thuis woonde de t.v. harder te zetten als ik aan de telefoon was (in die tijd had je alleen vaste telefoons) en als ik beneden iets op t.v. zat te kijken en ze kwam de kamer binnen dan zette ze de t.v. gelijk op een andere zender. Ze zei altijd dat ik toch nooit op mijn eigen benen kon staan. Ik geloofde haar, maar toen ik dat deed, bleek dat ik dat wel kon.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:58

Bah wat een rotsituatie Barbalala. Bij mij is het gelukkig nooit zover gekomen toen ik nog thuis woonde. Ik ben op een iets 'subtielere manier' het huis uitgejaagd.

Het blijft ontzettend hard en het is volkomen logisch dat het je bang maakt, pijn doet en al die gevoelens die het nog meer bij je losmaakt. Het is ook niet niks. Ik heb het voordeel dat ik inmiddels op mezelf woon en ik vind het al vreselijk moeilijk...
Kan me dus heel goed voorstellen hoe beroerd jij je nu moet voelen, ondanks dat kleine stukje in je dat blij is dat je over 2 weken een kamer hebt.

Het fijn dat je lieve mensen om je heen hebt die veel voor je doen en er voor je zijn. Dat is belangrijk, dat merk ik ook maar weer. Dat je je verhaal kwijt kan op de momenten dat je daar behoefte aan hebt. Helaas kunnen ze alleen naar je luisteren en verzacht het de situatie slechts een beetje...

Heel veel sterkte!

Ik ga eens even proberen wat dingen voor mezelf op een rijtje te krijgen. Er gebeurt hier de laatste tijd ook weer veel en ik heb het allemaal niet zo meer zo helder...
Denk dat ik voor mezelf nu snel een keuze moet gaan maken om wel of niet de confrontatie aan te gaan (Eigenlijk weet ik zelf wel wat ik wil, maar durf het niet). Zo kan het niet veel langer...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:53

Dingen op een rijtje zetten is niet helemaal gelukt. Ik heb er maar een lees avondje van gemaakt. Was lekker relaxed en ik ga zo naar bed. Heb mijn slaappil al ingenomen zodat die vast wat kon inwerken. Nou dat doet die, m'n toetsenbord lijkt raar en anders, maar dat komt door dat het ook inwerkt in mijn mobiliteit. Best grappig. Het is raar spul, ik moet gewoon naar bed gaan nu want alles veranderd hier in de woonkamer. Mijn bureau lijkt anders, langer en alles ziet er een beetje gek uit. Conclusie: Slaappil werkt voldoende in om naar m'n bedje te gaan. Of hobbelt het beeld van bokt bij jullie ook Lachen

Ben benieuwd of ik morgen nog begrijp wat ik getypt heb. Volgens mij zijn deze pillen echt gewoon drugs. Kan me voorstellen dat je die niet te vaak en te veel meekrijgt. Ik ga mezelf de trap opslepen en dan lekker mn bedje in. Ik denk dat mijn luiken snel dicht zijn als ik er in lig...

WELTRUSTE Slapen Dromen Schijnheilig

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:34

ik weet niet of het hier al genoemd is, maar een vriendin van me heeft baat gehad bij therapie van www.centrummariekedebruijn.nl
zij liep ook al 1.5 jaar thuis met burn out klachten. hier heeft ze goede inzichten in zichzelf gekregen en is begonnen aan een stuk verwerkingsproces waardoor ze zichzelf beter op de rails kan houden.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 00:00

Wanneer kunnen ze nou met zekerheid diagnostiseren dat je een burn-out hebt of overspannen bent?
Wat zijn kenmerkende dingen waardoor je zeker weet dat het nit goed zit?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:13

Oke, dat doe ik dus maar niet weer...
M'n slaappil nemen en dan nog even bokt checken. Wat een raar berichtje heb ik getyptr zeg Bloos
Ik heb wel eindelijk een nacht weer doorgeslapen. Gebruik die zooi niet iedere nacht, maar na weer 3 nachten spoken was ik er weer even aan toe.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:17

Patriciavt schreef:
Wanneer kunnen ze nou met zekerheid diagnostiseren dat je een burn-out hebt of overspannen bent?
Wat zijn kenmerkende dingen waardoor je zeker weet dat het nit goed zit?

Er zijn wel veel kenmerken, symptomen waar je last van hebt. Ik weet niet hoe ze het met zekerheid diagnostiseren. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Kan me trouwens wel herinneren dat ik de eerste keer bij de bedrijfsarts een klachtenlijst moest invullen. Daar klachten waren ingedeeld in 4 catergorieën. Iets met stress, somatische klachten, depressie en nog een.
Depressie scoorde ik toen in ieder geval nog heel laag op. Nu helaas niet meer...
De stress scoorde bij mij heel erg hoog. Misschien dat ze uit zo'n lijst conclusies kunnen trekken? Ik weet het niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:36

Wat ik heb gehoord van mijn psychiater als overspannen is;
niet kunnen slapen/doorslapen, hoofdpijn, stress, concentratiemoeilijkheden, ik had evenwichtsproblemen, dat ik dingen simpelweg niet meer kon horen, geemotioneerd raken, migraine.
Het hangt per persoon af, de een heeft deze klachten net als ik en de ander heeft totaal andere klachten. Misschien kun je het vinden in de woordenboek of via google.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:07

De klachten zijn per persoon toch verschillend, mede omdat iedereen anders reageerd op stress. Ik ben nu een weekje thuis om te leren maar word nu al weer gek van de situatie thuis.
Had een groot lichtpuntje maar dat word hem helaas ook niet meer..

Nu maar weer druk aan de studie!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:08

Lukt het leren je dan wel een beetje?
Succes in ieder geval!