Ik had ook CZ en bij mij is alles keurig vergoed.
Wat misschien uitmaakt: ik was 16 jaar en het was MEDISCHE NOODZAAK, dus niet cosmetisch o.i.d.
BE_GENTLE schreef:Ik heb ook overbite en mij werd ook een kaak operatie aangeraden, omdat een beugel weinig doet kwa het naar achter groeien.. nu heb ik gehoord dat je ook de bovenkaak naar achteren kan plaatsen inplaats van je onderkaak naar voren ( apenmond effect ) krijg je dan en dat vind ik echt lelijk..
Iemand daar ervaring mee ?
De kaakchirurg zal samen met jou gaan kijken wat het mooiste resultaat geeft. Het is de bedoeling dat je erop vooruit gaat, niet achteruit. Dus als je het er niet mee eens bent, gewoon op tafel gooien dus! Mijn chirurg heeft het ook aan de hand van mijn röntgenfoto's en foto zijkant gezicht, getekend hoe het eruit zou komen te zien. Das ook wel fijn. Gewoon bespreken dus!
Zelf overigens geen ervaring met bovenkaak verplaatsen. Ik heb zelf verplaatsing van de onderkaak gehad, plus een kincorrectie, omdat ik anders een te erge puntkin zou krijgen. Er was sprake van eventuele verplaatsing van de bovenkaak, maar tijdens de operatie bleek dat niet nodig te zijn, en vlak ervoor dacht hij ook al van niet.