Wat ik er nu van merk doet het bij de tandarts inderdaad meer pijn als bij de kaakchirurg. Het blijft nu ook maar bloeden, was bij de kaakchirurg destijds niet.
Lieszje, volgens mij is wie het doet niet echt een bepalende factor, het gaat er meer om hoe de kies in je kaak ligt en hoe makkelijk deze te verwijderen is.
Dank je! Gelukkig pas over een maand, dus loop nu wel beetje te doen alsof het niks is, maar volgende maand ben ik gewoon weer zenuwachtig as hell
goeroe
Geplaatst: 08-09-09 01:55
Ik vond het trekken eigenlijk reuze meevallen. Liever trekken dan vullen wat mij betreft!
Globetje
Geplaatst: 08-09-09 06:33
Ik heb op dit moment zo'n pijn aan mijn verstandskies. Er zit een gat in (heb angst voor de tandarts tot mijn grote spijt stel ik de behandeling altijd te lang uit )en tot gister toe niet zo'n last ervan. Maar omg vanaf gisteravond het is haast niet uit te houden en zo kleinzerig ben ik niet :S Iedere keer als ik ga liggen gaat het zo'n pijn doen ondanks grote hoeveelheden paracetamol, iets anders heb ik niet in huis zometeen maar even halen, ik heb dus ook niet geslapen. Ik heb allerlei nummers opgezocht van kaakchirurgen van ziekenhuizen hier in de buurt die ga ik dadelijk gelijk proberen. Je hoeft toch niet perse een verwijsbrief van je TA? Anders kan ik namelijk eerst naar Den Haag toe :S Ik weet zeker dat ie getrokken moet worden hij staat helemaal scheef en er is weinig van over.....
zo, mijn linker twee zijn er nu ook uit. Heb eentje als souvenir meegekregen omdat hij hem er compleet met zenuw en al had uitgetrokken en dat had hij nog nooit gezien ofzo? maar het viel me dit keer gelukkig alles mee, voelde wel pijn enzo maar ze zijn er uit. zag d'r als een berg tegenop..
nu verdoving laten uitwerken en bloed spugen hahah
WhiteRose
Geplaatst: 08-09-09 16:01
Globetje: zonder verwijzing wordt je door geen enkele kaakchirurg geholpen. Bel je tandarts, vertel dat je veel pijn hebt, en of je naar een noodtandarts kunt - en laat overschrijven naar een praktijk bij jou in de buurt. Succes ermee..
Inmiddels is de kies er al uit getrokken. Ik ging voor een verwijzing naar mijn eigen TA die wilde mij niet nog langer hiermee rond laten lopen gelukkig. Ik heb hem ook mee als souvenir
*Zucht* morgen moet ik naar de tandarts. Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken. Ik heb wel besloten dat ik ga proberen het in het ziekenhuis te laten doen. Over het ziekenhuis hoor ik namelijk betere verhalen^^ Eigenlijk vind ik het wel vreselijk van mijzelf dat ik me zo loop aan te stellen.. Mijn vader moest een halfjaar geleden ofso alle overige tanden in het bovengebit laten trekken. En ik hoef er maar 2
Wat goed Globetje, dan heb je er iig geen last meer van en netjes van je TA dat ie je zo snel heeft geholpen!
Lieszje; Ja zo'n gevoel heb ik dan ook altijd als ik hele verhalen hoor van mensen uit het ziekenhuis en ik loop te janken over een paar verstandskiesjes
Over het algemeen hoor ik van de patiënten dat het in het ziekenhuis meer pijn doet. Maar wat wel apart is, het lijkt wel of dat ook meer geaccepteerd wordt dan bij de tandarts. Als je als tandarts iemand pijn doet, krijg je het gelijk te horen. Als een kaakchirurg vraagt, deed het pijn, hoor je vooral alleen maar ja. De mensen die naar het ziekenhuis gestuurd worden zijn veelal ook gecompliceerder. De kiezen liggen ongunstig of de tandarts kan er niet bij. Gewoon op tijd beginnen met de ibuprofen die je mee krijgt en eventueel koelen wil soms ook pijnverlichting geven.
Dan hoop ik maar dat mijn kiezen erg makkelijk zijn Als het moet ga ik ook wel gewoon naar de tandarts. Alleen in het ziekenhuis kan ik natuurlijk altijd smeken om me onder narcose te brengen en me daarna een week in coma te houden (als geintje bedoeld xD)
nou mijn vierde verstandskies is aan het doorkomen. Jeetje wat doet dat zeer. (komt omdat hij niet meer op mijn kaak past)
Ik hoop dat hij er snel is en dan kunnen ze hem trekken!
Ik had bij eerste drie na die tijd amper ergens last van. Eerste keer bij de tandarts en de andere twee keer bij de kaakchirurg. Ik denk dat ik een middag pijn heb gehad en nog een tijdje last met eten, maar verder geen last.
Britt
Geplaatst: 09-09-09 15:40
Ik kan geen pillen slikken dus dat komt er ook nog bovenop Paracetamol door de helft en dan nog krijg ik het alleen weg in een flinke lepel vla, vaak met moeite. Ik kan mijn keel niet open zetten, kan dus ook nooit snel drinken oid Dus dat wordt een hoop vla in alle smaken in huis halen denk ik Sowieso, moet toch iets te eten hebben...