[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:48

De gyn zei, laat hem er 4 weken in zitten, en verwisselen hem dan met een nieuwe. Je slaat de stopweek dus over met de ring die je nog in hebt.. (Dit is wat de gyn mij aanrade)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:04

Yessy schreef:
Jotee schreef:
Wat voor vragenlijstje?!

Hmhm, ja dat is een goeie! Maar ik moet ze bijde niet! Dé een laat me rondlopen met een hersenschudding en de andere is echt een vieze creep.. Scheve mond

Maar ik moet er wat voor over hebben!

Standaardvragen, zoals of je rookt (= verhoogd risico trombose), of je zwanger bent (dan mag je niet aan de pil, hoe verrassend), waarom je aan de pil wilt etc. Niets ernstigs!

Ohw, oke! Dat valt wel mee! Lachen

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 16:58

Whaaa help.
Ik weet het even niet Tong uitsteken
Ik heb sinds 3 okt een spiraaltje ( mirena) .
Maar ben na de tijd eigelijk niet ongesteld geweest, maar wel sex gehad Bloos
Als het spiraaltje verkeerd is gezet of zoiets kan ik dat nu zwanger zijn ( neem aan van wel maja weet et niet zeker).
Want voel men spiraaltje helemaal niet en heb totaal nergens last van.
Dus neem aan dat het wel goed zit.
Maja wou jullie mening ook even horen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:12

je wordt geloof ik helemaal niet meer ongesteld met een spiraaltje, dus geen paniek.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:49

nikkiej_86 schreef:
Whaaa help.
Ik weet het even niet Tong uitsteken
Ik heb sinds 3 okt een spiraaltje ( mirena) .
Maar ben na de tijd eigelijk niet ongesteld geweest, maar wel sex gehad Bloos
Als het spiraaltje verkeerd is gezet of zoiets kan ik dat nu zwanger zijn ( neem aan van wel maja weet et niet zeker).
Want voel men spiraaltje helemaal niet en heb totaal nergens last van.
Dus neem aan dat het wel goed zit.
Maja wou jullie mening ook even horen

Wanneer heb je je controle-echo? Dan weet je zeker dat hij goed zit.
Mijn gyn raade me aan om tot de controle-echo geen onbeschermde sex te hebben, aangezien de Mirena nog kon zakken.

Pytje, sommige vrouwen worden wel nog gewoon ongesteld met een spiraaltje. Ik gelukkig niet meer, maar dat is niet vanzelfsprekend.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:17

ow, oke dat wist ik niet.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:42

Marloes_R
Ik heb nooit mijn dokter gehoord voor een echo of zo.
En ze zei als je eerste peroide weer moet komen moet je ff langskomen.
Maar kreeg van te voren ff ergens last van en toen waren mijn eigen huis artesen er niet.
En toen zei de andere dokter dat spiraal er nog rpima zat.
Dus eigelijk niks aan de hand.
Maja ik heb nooit iemand over een echo gehoord Bloos

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:25

Vraagje, zit het ff te lezen, maar als ik op internet zoek naar ervaringen met spiraaltje, koper of mirena, zie je veel verhalen van mensen waarbij het totaal niet bevalt.

Tussentijds hele tijd blijven bloeden, afstoten, en nog veel meer!
Hoe zijn jullie ervaringen ermee?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:50

Nou, de gyn heeft gekeken, maar alles ziet er goed uit daar beneden, dus is het waarschijnlijk een homonale kwestie. Ben wel overgestapt van de Nuvaring op de Yasmin. Ik moet nu een stopweek, dan volgende week beginnen met Yasmin, einde strip weer een stopweek, en dan mag ik hem een aantal maanden achter mekaar gebruiken.
Skipper, het verschilt heel erg. Mijn moeder bleef pijn houden, dus die heeft hem er toen weer uit laten halen, vriendin heeft hem laatst laten plaatsen (mirena) eerste paar dagen heel erg pijn gehad, maar nu heel erg tevreden ermee! Dus het verschilt heel erg per persoon...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:21

Pling Ziet ineens een spiraaltje wel zitten! Maareh... merk je er niets van tijdens uhh intieme bezigheden? Bloos

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:26

DeniseES schreef:
Pling Ziet ineens een spiraaltje wel zitten! Maareh... merk je er niets van tijdens uhh intieme bezigheden? Bloos

Het kan zijn dat de touwtjes te kort of te lang afgeknipt worden, dan kan het steken in de penis van je vriend. De touwtjes moet zolang afgeknipt zijn dat ze uit je baarmoederhals naar beneden 'vallen', bij de kort steken de uiteinden recht naar buiten en kunnen ze je vriend prikken, en als ze te lang zijn, kun je erg makkelijk voelen zitten met je vingers.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:29

ik heb ook pas sinds kort de mirena en bevalt me wel! de eerste dagen wel wat buikpijn maar verder geen last. het zoeken naar de draadjes is soms wel lastig maar mijn vriend heeft nergens last van dus prima! ben ook nog niet ongesteld geworden, wat geloof ik vorige week moest.. Wel ben ik na het plaatsen nog 1,5 week ongesteld gebleven

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:06

Ik heb een vraagje over mijn pil. Ik had altijd een vast merk, dat is uit de handel gehaald en nu heb ik een andere pil gekregen. Ik ben begonnen met mijn nieuwe pil gelijk nadat ik de laatste pil van mijn oude strip had ingenomen. Heb dus geen tussen pauze gehad. Kan ik nu ook eerder stoppen met mijn pil? Heb namelijk enorme buikpijn en denk dat dat komt doordat ik dus mijn pil heb doorgeslikt.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:53

C_hristel: Als het goed is moet het in je bijsluiter staan, maar als ik het me goed herriner, mag je gewoon stoppen, als je maar niet langer dan 7 dagen wacht voor de volgende pil. En dan weer gewoon aan een nieuwe strip beginnen, en de rest van de andere strip weggooien (of natuurlijk bewaren voor als er een keer 1 door de goot gaat).

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:08

Normaal gesproken mag je wel gewoon stoppen ja. maar ik twijfelde omdat ik nu met een nieuw merk begonnen ben. En dat staat helaas niet in mijn bijsluiter, maar toch bedankt Haha!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:48

Vanmorgen voor t eerst met de nuvaring begonnen.
Ging paardrijden daarna, dacht echt dat k m al verloren was :p maar bleek nog keurig op zn plek te zitten.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:40

Ken het gevoel zweetvos, maar je verliesd hem echt niet snel hoor! Dus wees maar niet bang! (alleen opleten met OB eruit halen, dan wil hij nog wel eens meekomen.)

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 01:32

Zo ik ben sinds drie weken begonnen met de nuva-ring sinds zes jaar pilgebruik...

Nu was ik over mijn pil (Yasmin) heel erg te spreken hoor, maar die ring! Wat ideaal! Ik heb nu al drie weken elke avond zoiets van "oow sjips m'n pil.. onee! dat hoeft helemaal niet! ik kan gewoon zo mijn bed induiken!" Haha!

En ook als je ergens gaat logeren ofzo, hoef je niet aan die stomme strip te denken, echt perfect! Alleen vindt mijn vriend het een beetje eng dat dat ding erin zit Vriendjes zijn? maar dat zal wel wennen hihi... Tijdens de seks voel je er ook niks van, ik alleszinds niet Tong uitsteken

Nu nog een oogoperatie zodat ik geen lenzen meer hoef en dan ben ik van alle dagelijkse ongemakken af Haha! Nouja, bij wijze van spreke dan Knipoog

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:19

jaa, ik ben ook fan van de nuva-ring!! heb m ondertussen al bijna 4 jaar volgens mij!
Ik merk er niks van, dus moet zelfs opletten dat k m nie vergeet na 3-4 weken Knipoog haha! verder nergens last van!

eerste 3 maand bleef hij slecht zitten, dit was nadien eigenlijk ook over! mijn vriend voelde m wel tijdens de seks.. en ik had het idee dat condooms er kapot van gaan... aangezien ons dit best vaak is gebeurd..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:34

Mag je eigenlijk ibropruven innemen in combinatie met de pil? Ik kan zo één twee drie het boekje niet meer vinden maar had zo'n hoofdpijn.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:31

Ja, in die dingen van Aleve(feminax ofzo, speciaal bij menstruatiepijn) zit ook ibuprofen o.a.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:59

Jotee schreef:
Ik word er de laatste tijd steeds misselijker van, dat had ik voorheen nooit. Ja vrij in het begin toen ik het net was, toen was ik er ook hartstikke ziek van. Het komt gewoon steeds meer terug.

Bovendien vergeet ik altijd wanneer ik het voor het laatst ben geweest, ik word er hartstikke misselijk van en de sex is dan ook nog veiliger als ik er aan begin...

Als ik er aan begin, dan moet ik naar de huisarts en dat is zo'n vreselijke creep... Scheve mond

Ik kan je dan sterk de pil aanraden!
Ik was ook heel misselijk, en was er erg ziek van, tot overgeven toe, kon bijna niks binnenhouden en kon de eerste dag niet lopen van de rug- en buikpijn.. Scheve mond
Toen is mijn moeder met me naar de huisarts gegaan, die heeft me daar de pil voorgeschreven, heb nu bijna nergens meer last van (soms wat rugpijn, een asprine helpt dan wel). Lachen

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:33

is een lichte pil, minder betrouwbaar als een zwaardere pil? Ik vraag dit, omdat een vriendin van mij iedere keer vroeger ongesteld wordt, dan de bedoeling is....een paar dagen voordat ze eigenlijk ongesteld zou moeten worden, verliest ze al een klein beetje bloed Bloos

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:38

ik heb ook nog een vraagje..Ben net aan de pil (net gister klaar met mn eerste strip, dus dit is de eerste dag van mn stopweek) en vroeg me af of je tijdens je stopweek ook beschermd bent?
niet dat ik seks heb als ik ongesteld ben haha, maar was benieuwd Knipoog

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:40

jaa, dan ben je ook veilig Haha!