fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:52

Clown nou wat anders dan van A-B => dikke uitslag over beide bovenbenen, schimmelinfectie op tong,... Scheve mond

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:59

Cyntje schreef:
Clown nou wat anders dan van A-B => dikke uitslag over beide bovenbenen, schimmelinfectie op tong,... Scheve mond

verschilt ook heel erg van persoon tot persoon hoor, maar noemde maar even wat algemene dingen op.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 06:48

Van de Ibu ging ik me veel zieker voelen, hele zware hoofdpijn enz.
Van Naproxen kreeg ik rare tintelingen overal, hartkloppingen en kortademigheid.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:29

met mij is het weer knudde met een rietje Scheve mond

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:05

Hoe dat zo MissToseland?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:07

zomaar stijf.. alles doet zeer
kan de trap niet eens oplopen, dan moet ik eerst weer bijkomen
bah bah Scheve mond

hoe is het met jullie?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:12

Mijn vriend heeft het ook weer zitten... Hij kan de hele week niet gaan werken, zijn nek zit helemaal vast. De dokter raadde veel beweging aan, en ging kijken om de medicatie aan te passen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:16

Gister had ik vergadering en ik kwam echt als een wrak met superveel pijn van die stoelen af. Gelukkig ben ik na een hete douche en een nachtje goed slapen daar weer vanaf.....
Kan iig weer normaal werken!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:17

hete douche doet idd wonderen soms
vrijdag t/m maandag op het huis van mijn zus+verloofde passen
zij hebben een bad
kijk er nu al naar uit Lovers
wil binnenkort ook even zwemmen, das heerlijk

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:23

Ja, bad is heerlijk ja!
Ik ben idd ook van plan binnenkort te gaan zwemmen, wel in een verwarmd bad.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:25

MissToseland schreef:
met mij is het weer knudde met een rietje Scheve mond

Ach gut

Gelukkig gaat het hier wel goed. Mn rug zeurt altijd wel dus das niet bijzonder.
Ben wel lekker alleen thuis, ouders op vakantie en vandaag vrij. Dus lekker alles op mn dooie gemakkie doen Clown

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:27

oh heerlijk is dat he lotteke
heb ik ook wel
als ik alleen thuis ben
en ik start weer es moeilik op.. kan ik rustig aan doen
als iemand thuis is, doe ik net of er niks an de hand is Nagelbijten / Gniffelen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:30

jah daar heb ik gelukkig geen last van, mn moeder heeft het ook.
Ene keer sta ik binnen 5 min onder de douche de andere keer pas na een half uur.
Doet ze gelukkig neit moeilijk over.

Of als ik savonds wil douchen ofzo, das wel handig.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:32

oh das idd fijn
mijn moeder maakt er geen probleem van
mijn vader wel
als ik een keer de stallen niet aanveeg, omdat mijn schouders zo zeer doen, krijg ik gelijk commentaar Scheve mond

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:16

Mag ik me ook melden hier??

Zal eerst even een beetje mijn verhaal vertellen.

Ik heb nu sinds 1.5 jaar verschillende klachten. Zoals pijn in de buik, rug,schouders,nek,borstbeen,polsen,li-knie en sinds kort ook mijn bovenbeen/heup? Ook last van vermoeidheid en naar gevoel in het hoofd ( alsof er watjes inzitten)Vergeetachtigheid, ook erg vervelend.
Ik ben toen naar de HA gegaan en er is toen bloedgeprikt-> bezinking en crp te hoog. Volgens arts kort geleden pfeiffer gehad. Moest maar gewoon uitzieken. Na maanden nog steeds dezelfde klachten en na verschillende keren bloedprikken bleek mijn bloed alleen maar slechter te zijn. Doorgestuurd naar de internist en die zocht het allemaal in mijn buik, vanwege de hevige buikpijnaanvallen die ik had.
Verschillende onderzoeken gehad, maagonderzoek/darmonderzoek/echo buik/ ct buik, een week opname enz Er kwamen wel wat kleine dingen uit, maar niets wat mijn klachten en mijn bloeduitslagen kon verklaren.
Mijn internist vertelde mij dus dat hij dit jaar nog 1x zou laten bloedprikken en als het dan hetzelfde was of beter dat hij me zou ontslaan, omdat hij klaar is op zijn gebied. Wel zou ik nog een een neuro-psychologisch onderzoek krijgen ivm vergeetachtigheid, heb 12juni a.s. het eerste onderzoek.

Ik werd door een collega op fibromyalgie gewezen en heb me er eens in verdiept. Alle stukken die ik erover heb gelezen, lijkt het of het over mij gaat. Ik heb dit voorgelegd bij mijn internist maar die wilde er niets van weten.
Ik ben vorige week toch maar weer naar de HA gegaan omdat de internist me verder niet wil helpen, ook daar weer alles uitgelegd en de HA was het ermee eens dat het precies in het plaatje van fibromyalgie pastte in combinatie met het CVS. Hij wil me verder niet naar een reumatoloog sturen omdat hij vindt dat de klachten duidelijk genoeg zijn. Nu heb ik alleen het idee dat de HA inderdaad mijn idee beaamde om maar van me af te zijn. Lastig dus.

Na een jaar ook op me werk te hebben getobt met ziek zijn, minder uren werken en op therapeutische basis werken ben ik sinds eind dec. weer volledig aan het werk, al kost het me veel moeite. Ik heb verder ook geen energie voor andere dingen. Vroeger ging ik iedere dag mee naar het paard van mijn zus om te helpen etc, nu mag ik blij zijn als ik 1xpm ga. Ook stappen en daagjes weg is vaak net even iets te veel voor mijn lichaam. Na een paar dagen rust gaat het dan wel weer wat beter, maar dat is maar voor even.

Zo sorry voor mijn lange verhaal, maar dacht zal het even vertellen zodat jullie wat meer weten.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 11:48

Niks erg aan hoor! Gewoon vertellen, van je afschrijven is af en toe ook lekker! En welkom! Lachen

Van je HA zal ik toch een doorverwijzing vragen. Fijn dat hij het beaamt maar dan heb je nog geen diagnose!
Een reumatoloog kan die evt (als je een van de gelukkige hebt die er in gelooft) wel geven.

Verder is het vervelend dat je al zo lang loopt te tobben en er niks uit komt, de ene "teleurstelling" na de ander (fijn of niet...tzja, je wil niks hebben en gezond zijn, maar je wil ook wel eens weten wat het is)

Hopelijk komt er wat bij het neuro-psychologisch onderzoek naar voren wat je vergeetachtigheid verklaart.

En misschien toch ook wel een verwijzing naar de reumatoloog!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:42

Helemaal niet erg hoor je lange verhaal.
Het is allemaal al vervelend genoeg voor je.

Zoals Lotteke al schrijft even je laten doorverwijzen naar een reumatoloog. Die kan fibro vaststellen.

Ik ben vanmiddag gebeld door de revalidatiearts. Hij schrok dat mijn pols zo vaak (1/2 keer per week) uit de kom schiet.
Hij wil mij over 3 weken dan ook grondig gaan onderzoeken.

Mijn zoontje van 6 mag 5 juni naar een kindermensendieck mevrouw voor zijn hypermobiliteit.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:18

B12 en lyme zijn getest en ( helaas zou ik bijna zeggen, tenslotte is daar iets aan te doen/verminderen) dit is het sowieso niet. ik vind het fijn te weten dat dit in ieder geval uitgesloten is en kan me er dan ook prima bij neer leggen.
ik ga 25 juni naar een acupuncturist voor de fibro-pijnklachten en mijn prikkelbare darmen... heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:44

Geen ervaring met accupunctuur.
Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Ik ben als de dood voor naalden.

Ik mag 14 juni weer naar het ziekenhuis.
Ben benieuwd wat ze dan weer allemaal gaan doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:12

Hey beste mensen, ik lees dat enkele van jullie laten testen op Lyme en dan nog stiekum hopen dat je dat hebt omdat er dan iets aan te doen valt. (kuurtje en het is over) Laat me jullie dan even uit de droom helpen.. Aan een oude Lyme is niets te doen. Je kan je dan laten behandelen tot dat je een ons weegt, maar de Lyme bacterie blijft gewoon in je bloed. Lyme is (nog?) net zo'n groot vraagteken als fibromyalgie. Alleen als je het snel ontdekt (liefst binnen 3 weken na de beet van een teek, dan is het goed te behandelen met antibiotica. Dus staar je daar vooral niet blind op, want er zijn dus wel patienten die dood zijn gegaan aan Lyme.

Dit is overgens absoluut niet vervelend of persoonlijk bedoeld voor iemand, maar het leek me wel goed om dit even te melden. En natuurlijk is het goed om je daarop te laten testen. Uitsluiten is natuurlijk altiijd belangrijk, zeker omdat veel klachten van Lyme overeenkomen met Fibro. Maar maak van Lyme niet iets positiefs. Mijn moeder heeft jaren geleden de diagnose Fibromyalgie gekregen. Jaren daarna is ze ooit door een teek gebeten, kreeg een rode kring op haar been en werd ziek(er). Weer jaren daarna is er Lyme ondekt. (Eerder was hier nog zeer weinig over bekent) En nu is er niets meer voor haar te doen en waar ze ook aanklopt, niemand kan haar helpen.

Ik heb zelf Fibromyalgie, geen Lyme en als ik tussen die 2 moet kiezen, dan heb ik toch liever Fibro.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 00:22

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:26

Persoonlijk ben ik liever gezond Bloos .

Mijn achilllespees van mijn rechtervoet is nu al 2 weken opgezet en pijnlijk.
Ik ben nu op advies van mijn fysio 3x daags 400 mg iboprufen aan het slikken.
Teven moest ik op schoenen met een hakje gaan lopen + inlay in mijn schoen doen.

Helaas voor mij loop ik het liefst op platte schoenen.
Maar goed gisteren toch maar schoenen gaan shoppen.

Ook moest ik rustiger aan gaan doen. Even minder lopen en fietsen zou kunnen helpen bij de genezing Cool .

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:34

hoho,
net alsof ik het één boven het ander verkies.
ik wil dingen uitsluiten, aangezien er aan fibromyalgie helemaal niets te doen is en er veel meer bekend is en er zijn in ieder geval mogelijkheden om iets te doen aan bv. lyme.
ik heb de uitslag ondertussen binnen en het is geen lyme of b12 tekort én dat wilde ik wéten en niet hopen.
en kiezen tussen 2 dingen, kun je alleen als je beiden hebt of hebt gehad, denk niet dat je iets kunt kiezen van waar je zelf niet gevoeld hebt hoe het is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:37

_rosita_ schreef:
hoho,
net alsof ik het één boven het ander verkies.
ik wil dingen uitsluiten, aangezien er aan fibromyalgie helemaal niets te doen is en er veel meer bekend is en er zijn in ieder geval mogelijkheden om iets te doen aan bv. lyme.
ik heb de uitslag ondertussen binnen en het is geen lyme of b12 tekort én dat wilde ik wéten en niet hopen.
en kiezen tussen 2 dingen, kun je alleen als je beiden hebt of hebt gehad, denk niet dat je iets kunt kiezen van waar je zelf niet gevoeld hebt hoe het is.

Zoals ik al schreef, dit is absoluut niet persoonlijk bedoeld. En ik weet best hoe je je ongeveer zult voelen. Ik heb zelf ook fibromyalgie. De reden waarom ik mijn stukje schreef is omdat ik weet dat er aan lyme ook niet altijd wat te doen is en geloof me, zoveel is er niet bekend over lyme. In iedergeval niet over de genezing ervan. Alleen als je het optijd ontdekt kun je een kuurtje krijgen.

Ik ben blij dat je het niet hebt en zoals ik ook al schreef is het natuurlijk goed om uit te sluiten. Nogmaals wat ik schreef was voor niemand persoonlijk bedoeld, alleen bedoeld voor de mensen die testen in de hoop dat ze dat misschien hebben en dan met een kuurtje weer helemaal beter worden. Als iemand dat denkt kun je nog wel eens heel teleur gesteld worden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:26

weer een lymediscussie? Clown