[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:58

Als het goed had geholpen had ik er geen problemen mee gehad om het nog een keer te doen... maar juist omdat ik er niets mee opgeschoten ben..

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:32

Heb dit topic nog niet eerder ontdekt jammergenoeg Clown

Ik heb een doorverwijzing van de huisarts al bijna 2 jaar in huis maar toch neem ik niet de stap om het echt door te zetten. Waarom niet zou je denken:

1) Ik heb nu cup F maar niemand ziet het Vork ben bang dat als het dan verkleind wordt naar een schappelijke C cup dat het dan 'niets' lijkt
2) Kan 6 weken niet paardrijden Bloos (ja weet dat t nergens op slaat maar kan niemand anders vragen om 'm door te trainen en dan staat ie practisch stil op het longeren na dan)
3) Ben bang dat je heel veel van de operatie blijft zien
4) Van die pijnlijke drains in m'n borsten vindt ik eng

Ben eigenlijkk wel een zeurkous als ik dit zo zie maar punt 2 vind ik echt niet leuk dus... Huilen

Ga het topic gewoon volgen en misschien moet ik maar gewoon naar het ziekenhuis gaan en pas na de doktersuitleg beslissen of ik 't nog wil of niet...

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:34

Een vriendin van me heeft pas een borstverkleining laten doen.
Van een Cup F naar een cup C,
Ze is Donderdags naar het ziekenhuis geweesd voor een gesprek e.d.
De erop volgende Dinsdag is ze al geopereerd.
Het staat haar nu echt veel beter, de verhoudingen kloppen nu echt bij haar.
De littekens zijn ook heel mooi, trekken al goed weg.
Ze zit nu 3 weken thuis, en mag nu ook weer naar school enzo.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:38

1) Dat had ik ook. een cup F/ G en iedereen vroeg aan me of het wel nodig was om een borstverkleining te doen. Maar nu ik het eenmaal heb gedaan, zien ze toch goed het verschil en ik heb nu nog een D. Voornamelijk de vorm is veranderd en dat alleen is al prettig.

2) Die 6 weken vallen mee hoor. Ik heb na 3 1/2 week alweer paardgereden. het is nu net een goede maand geleden en ga zondag alweer op wedstrijd. Ik heb gewoon 2 stevige bh's aan en het gaat prima. Overal staan tegenwoordig 6 weken voor, maar niet iedereen heeft die nodig.

3) Bij mij vallen de littekens nu heel erg mee. Ik heb voortijd ook druppels geslikt die daarvoor helpen. Misschien een aanrader. En goed smeren met vettige zalf van vsm. Dat was op aanraden van de plastisch chirurg. want als je littekens droog worden, werden ze lelijk.

4) De drains is wel iets waar je je de minste zorgen om hoeft te maken. Ik zag er ook zo tegenop. Vooral het eruit halen. Maar dat is maar eventjes. Diep zuchten en ze zijn er al uit. En ze zitten al in je borsten voordat je wakker word. Verder merk je er niets van.

Je bent absoluut geen zeurkous, want het is ook niet niets. Maar goed, je hebt er de rest van je leven plezier van en is dat niet wat veel belangrijker is dan een paar weken niets doen en eventjes pijn? Het is mij zo erg meegevallen. Heb nauwelijks pijn gehad. Je voelt het wel, maar het is geen afzien. Ik zou het zo weer doen, dat is 1 ding wat zeker is. Ik raad je het echt aan hoor. En mijn Pb box staat altijd open. Dus als je wat wil vragen, doe dat gerust.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:42

Dressuurgek, als je zoveel redenen voor jezelf kan verzinnen om het niet te doen, denk ik dat je er gewoon niet klaar voor bent. En punt 2 lijkt mij juist het makkelijst op te lossen. Desnoods zet je hem bij een trainingsstal, maar daar is altijd wel een mouw aan te passen. Ja

Flair, wat vreselijk! Ach gut

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:46

Mooi gezegd, Tientjeh!
En ik ben het wel met MissJ eens eigenlijk!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:10

@ Dressuurgek: ik weet hoe je je voelt. Ik heb ook een doorverwijzing en zelfs al heel dapper een afspraak gemaakt (aankomende dinsdag) en hoe dichterbij het komt, des te enger vind ik het.... Gelukkig gaat mijn zusje mee en mijn vriend heeft zelfs de hele dag vrijgenomen.

Ik schrok wel een beetje van het berichtje van Wereldhummel. Dat gaat snel, donderdag gesprek, dinsdag onder het mes!

Ik vind het ook niet leuk dat ik straks 6 weken (hopelijk korter maar ik ga maar van 6 weken uit) niet kan rijden, maar wat zijn 6 weekjes als je de rest van je leven lekker zonder pijnlijke borsten kan rijden? Heerlijk, geen strakke bodywarmers meer aan in de zomer! Ik hou dat beeld voor ogen als ik straks voor de operatie moet. Ik heb nu cup G, ik heb eigenlijk geen idee wat het moet gaan worden.

Ik vind het nog steeds doodeng, maar ik zet door, ik ben de rugpijn en de zere schouders zoooo zat!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:35

Een vriend van me heeft sinds kort een vriendin en die heeft 't ook laten doen die zegt eigenlijk hetzelfde als tientjeh.

Ik was er eigenlijk weer een beetje vanaf gestapt omdat ik een heel lief vriendje kreeg en me niet mooi vond om m'n grote voorgevel en heb t toen even laten zitten maar nu begint 't weer te kriebelen om 't toch te laten doen. Ik heb absoluut geen pijn aan schouders, rug o.i.d. kan alleen niet normaal lingerie kopen Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:45

Om een vriendje moet je het niet doen of laten, JIJ bent degene die ermee moet lopen en er oud mee moet worden (of niet). Knipoog

Klinkt misschien hard, maar het is wel zo. Jij bent de enige die 24/7 met jezelf moet leven. Knipoog

Idd goed dat je de plussen en minnen tegen elkaar afstreept. Het is handig om dat te blijven doen, je merkt dan vanzelf wel of je eraan toe bent of (nog) niet.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 09:22

Dressuurgek schreef:
Ik was er eigenlijk weer een beetje vanaf gestapt omdat ik een heel lief vriendje kreeg en me niet mooi vond om m'n grote voorgevel en heb t toen even laten zitten maar nu begint 't weer te kriebelen om 't toch te laten doen. Ik heb absoluut geen pijn aan schouders, rug o.i.d. kan alleen niet normaal lingerie kopen Clown

Excuse me..
Ik vind niet dat je dit soort dingen voor iemand anders moet doen. Ik hoop dat je het doet voor jezelf en niet voor iemand anders. Het is een ingrijpende operatie waar jij heel je leven mee zou moeten leven. Maar misschien is dat lieve vriendje zo wel weg.

Sorry dat ik het zo cru zeg, maar schrik hier wel een beetje van dat je het weer wil doen omdat je vriend je niet mooi vond met grotere borsten Ach gut

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:29

Olle jij vat dressuurgek denk ik niet goed op. Zij zegt volgens mij juist dat ze een vriend had die ook verder keek dan haar borsten, die haar dus accepteerde zoals ze is.

Ik had in de periode dat ik besloot me te laten opereren een vriend die absoluut niet wilde dat ik ze liet verkleinen. Ik heb het toch gedaan... puur voor mezelf en hij had daar niks mee te maken ondanks dat ik al 4 jaar met hem was. Aan het begin was hij er echt fel op tegen, op een gegeven moment had hij door dat ik er niet vanaf te brengen was en liet het toen maar gaan.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:17

flair schreef:
Olle jij vat dressuurgek denk ik niet goed op. Zij zegt volgens mij juist dat ze een vriend had die ook verder keek dan haar borsten, die haar dus accepteerde zoals ze is.

Ik had in de periode dat ik besloot me te laten opereren een vriend die absoluut niet wilde dat ik ze liet verkleinen. Ik heb het toch gedaan... puur voor mezelf en hij had daar niks mee te maken ondanks dat ik al 4 jaar met hem was. Aan het begin was hij er echt fel op tegen, op een gegeven moment had hij door dat ik er niet vanaf te brengen was en liet het toen maar gaan.

Dank je flair, zo bedoel ik het ook. Hij zegt dat ik het helemaal zelf moet weten en vindt me nog net zo leuk, of ik het nou wel of niet doe. Hij wil ook mee naar het ziekenhuis enzo en hij weet dat ik het stiekem ook wel erg graag wil.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:12

Mijn vriend is ook een ''borstenman'' Bloos en hij vind mij ook mooi. Maar hij wil niet dat ik er last van heb en ziet mij ook het liefste gelukkig en dat ben ik nu gewoon niet. Niet dat ik nu de hele dag zielig loop te zijn, maar veel dingen die ik heel graag zou willen die laat ik nu gewoon. Samen zwemmen, samen sporten, naar de sauna.... nee bedankt. Laatst was hij in het bos aan het lopen met de hond, camera mee, dus hij wilde ook een filmpje maken dat ik aan kwam draven.... Liever niet dus. Dressuurlessen in de benauwde binnenbak rij ik met een dikke bodywarmer aan vanwege vaders en vriendjes die langs de kant staan.

Ik ben blij met een vriend met begrip, maar als hij geen begrip zou hebben, zou ik het ook laten doen! Ik denk niet vaak aan mezelf, dat zit niet in me, maar wat dit betreft wel!

Dit topic sterkt me heel erg in mijn beslissing, iedereen alvast bedankt daarvoor!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 09:46

Mijn toenmalige vriend vond mijn borsten goed zoals ze waren. Maar begreep heel goed dat ik ze te groot vond (en dat waren ze ook!) en een bvk wilde. En achteraf vond hij het toen ook wel veel mooier!

En natuurlijk moet je voor jezelf kiezen, het zijn jouw borsten!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:29

Mijn vriend vindt borsten absoluut mooi, maar niet ten koste van alles. Hij wist hoeveel last ik er van had, en heeft me dan ook vanaf het moment dat ik het besluit nam, gesteund. Mijn borsten zijn nog steeds niet klein, maar ze zijn prachtig van vorm en mooi in proportie met de rest van mijn lijf. En littekens? Die ziet hij niet eens. Mijn gezondheid is enorm opgeknapt, en voor het plaatje is het nog eens veel mooier geworden ook. Daar zijn wij beide erg gelukkig mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:32

Dat ik dit topic nu pas ontdek zeg!

Ik ben 4 jaar geleden geopereerd, en dat is niet helemaal geweldig gegaan, ben nu in onderhandeling met de desbetreffende arts, om hem een correctie te laten betalen!
Zie er wel tegenop, weer die pijn, en weer alles!
Maar van de andere kant, heb ik er zoveel problemen mee nu, dat het alleen maar beter kan Ja

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:32

Robijntjah schreef:
Dat ik dit topic nu pas ontdek zeg!

Ik ben 4 jaar geleden geopereerd, en dat is niet helemaal geweldig gegaan, ben nu in onderhandeling met de desbetreffende arts, om hem een correctie te laten betalen!
Zie er wel tegenop, weer die pijn, en weer alles!
Maar van de andere kant, heb ik er zoveel problemen mee nu, dat het alleen maar beter kan Ja

Wat vervelend zeg. Ach gut Wat is er mis gegaan, als ik zo brutaal mag zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:34

De littekens zijn niet mooi genezen, tepels zijn verschillende grootte en verschillen in kleur, bortgrootte verschilt, en ik heb heeeeeel veeeeeeeel huid over...
Ga ook zo weinig mogelijk naar een lingeriezaak of bikini shoppen, want dat uit zich bij mij in een week thuis depressief zitten zijn!
Bij mijn vriend, als het licht is, MOET mijn bh aanblijven!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:50

Robijntjah schreef:
De littekens zijn niet mooi genezen, tepels zijn verschillende grootte en verschillen in kleur, bortgrootte verschilt, en ik heb heeeeeel veeeeeeeel huid over...
Ga ook zo weinig mogelijk naar een lingeriezaak of bikini shoppen, want dat uit zich bij mij in een week thuis depressief zitten zijn!

Bloos! Wat vreselijk. Scheve mond Ach gut Hoe kan dat nou? Ach gut

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:10

Bij mij verschillen de tepels ook in grootte (ongeveer een cm in doorsnee op een totaal van ongeveer 4/5 cm). In het begin vond ik dat best wel erg, maar nu let ik daar eigenlijk niet meer op.
Het enige dat ik er jammer aan vind is dat ik dat pas kon zien nadat ik na de laatste controle thuis voor de spiegel stond. Heb de PC er dus niet op aan kunnen spreken.
Ik heb er nu vrede mee dus ik laat het maar zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:11

MissJ schreef:
Robijntjah schreef:

Bloos! Wat vreselijk. Scheve mond Ach gut Hoe kan dat nou? Ach gut

De chirurg die het zou doen, is zelf niet eens bij de operatie aanwezig geweest, dus waarschijnlijk heeft een iemand in opleiding dit gedaan. Normaal zou ik hier geen problemen mee hebben, mits het netjes gebeurd!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 15:15

Robijntjah schreef:
De chirurg die het zou doen, is zelf niet eens bij de operatie aanwezig geweest, dus waarschijnlijk heeft een iemand in opleiding dit gedaan. Normaal zou ik hier geen problemen mee hebben, mits het netjes gebeurd!

Ach gut Volgens mij moet er altijd wel een ervaren chirurg aanwezig zijn hoor, als het niet de chirurg was die het eigenlijk zou doen, is er vast wel een collega geweest. Ben je nog afgevallen na de ingreep? Ik vind het echt vreselijk voor je. Ach gut

Falona, zelfs als je al thuis bent kan je nog om een correctie vragen. Ja Maar als je er niet mee zit, lekker zo laten. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:17

Nee, ben gewoon hetzelfde gewicht gebleven...
En ze hebben inmiddels ook toegeven dat het er niet echt zoals normaal uitziet.
Maar zijn dus in onderhandeling over hoe nu verder Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 15:21

Robijntjah schreef:
Nee, ben gewoon hetzelfde gewicht gebleven...
En ze hebben inmiddels ook toegeven dat het er niet echt zoals normaal uitziet.
Maar zijn dus in onderhandeling over hoe nu verder Knipoog

Gadverdarrie wat een ellende. Ik hoop echt dat ze je alsnog mooie, gezonde borsten kunnen geven. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:22

Dat hoop ik ook Knipoog
Maarja, zoniet, ben eigenlijk nu sinds een paar weken op dat punt aangekomen, dat ik er dan ook niet echt wakker van zou liggen!