[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:10

ik heb ook de nuvaring,totaal geen bijwerkingen en ik voel er niks van,mijn vriend ook bijna niet
hij plaagt me weleens,dan zegt ie dat ie gaat ringsteken

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:39

Haha ringsteken!

Isabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:38

Ik heb een afspraak om een spiraaltje te laten plaatsen. Geen hormoonhoudend spiraaltje maar de Flex-T. Een plastic spiraaltje die makkelijker in de brengen is. Met name prettiger voor vrouwen die nog nooit een kind gekregen hebben.
De betrouwbaarheid van dit spiraaltje is 97%. Mijn tante zegt dat ze gewoon zwanger is geworden toen zij vroeger een koperspiraaltje had. Nu vraag is mij af wat je dan moet doen? Als je zwanger raakt met dit spiraaltje, kan je het kind dan gewoon laten zitten? Of is het dan sowieso niet levensvatbaar?

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 06:22

Als je zwanger raakt met spiraal en al zou ik even langs de HA gaan. Kan me niet voorstellen dat het goed is! Ik neem aan dat dat ding er dan uit moet.....

Maar zo'n Flex-T is dus wel echt minder betrouwbaar.... ?

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:35

Iemand?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:39

Hoi, ook ik had even een vraag.. een vriendin van me zei dat de pil pas na 2 maanden werkt, zo heeft haar arts het verteld. Tegen mij is er gezegd dat als je de eerste dag van je menstruatie slikt dat hij meteen veilig is!!! Wat moet ik nu geloven? (we hebben dezelfde pil..)

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:41

Sfieke schreef:
Als je zwanger raakt met spiraal en al zou ik even langs de HA gaan. Kan me niet voorstellen dat het goed is! Ik neem aan dat dat ding er dan uit moet.....

Maar zo'n Flex-T is dus wel echt minder betrouwbaar.... ?

Stel als je zwanger raakt met een koperhoudend spiraal c.q. Flex T groeit het vruchtje buiten de baarmoeder .... Dus krijg je te maken met een miskraam ....

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:42

Ooit gehoord van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Die bestaan en dat is levensbedreigend!

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:49

Ik heb sinds anderhalve maand mirena, vorige week ben ik op controle geweest om te kijken of ie goed zat en dat zat ie gelukkig. Inzetten vond ik een hel, maar dat heb ik eerder in dit topic verteld. Ik heb nu al anderhalve maand last van bloedverlies, over het algemeen zeer licht. Dit komt doordat de baarmoederwond zich zo dun mogelijk maakt op dit moment, door het spiraaltje wat erin zit. Dit kan zo'n 3 maanden duren. Op zich heb ik daar verder weinig last van.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:50

Het zetten was inderdaad bij mij ook erg pijnlijk!

Nu, twee jaar later, bevalt ie me nog steeds prima

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:06

Iemand antwoord op mijn vraag ?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:20

@ rudi: in de bijsluiter staat waarschijnlijk ook dat als je op de eerste dag van je menstruatie begint met slikken, hij meteen betrouwbaar is. Als je 'zomaar ergens' begint, is hij pas veilig als je met de tweede strip begint.

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:53

FlEuRXBoNnY schreef:
http://www.sexwoordenboek.nl/pil_yasmin.html ; op deze site staat van wel er staan daar alleen maar positieve dingen bij, ik weet neit of ze waar zijn want ik ben er pas 2 dagen aan

Moest dat nou zo nodig? Ik klikte even door op die site en kwam perongeluk een nogal grafische foto van een schimmelinfectie tegen bah bah bah!!!!! Nou okee, pech hebben voor mij he. Maar gatverdamme wat ziet dat er smerig uit!

nikkigioa

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:05

Deze informatie vond ik op internet (link:http://nhg.artsennet.nl/upload/104/standaarden/M14/svk.htm) :

Zwangerschap en spiraaltje
Verwijder spiraaltje bij zwangerschap tijdens spiraalgebruik.
Verder beleid is afhankelijk van vraag of de vrouw het kind wenst te behouden.
Koperhoudend spiraaltje geeft geen verhoogde kans op aangeboren afwijkingen; bij levonorgestrel afgevend spiraaltje kans op virilisatie van vrucht. Overweeg abortus.
Verwijs bij pijnklachten en/of vloeien bij zwangerschap tijdens spiraalgebruik ter uitsluiting van EUG. Zie ook de NHG-Standaard Miskraam.

Als je zwanger wordt met een spiraaltje is dat dus niet altijd een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:37

even een vraagje voor de mirena gebruikers.
Er wordt gezegd dat je als je een mirena hebt, je minder of niet meer ongesteld wordt.
Aan de ene kant lijkt me dat erg fijn, aan de andere kant...ongesteld zijn kan je gerust stellen dat je niet zwanger bent.
Vinden jullie het een nadeel als je ongesteldheid niet meer te regelen valt?
Of misschien zelfs wegblijft?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:40

Ik vind het wel lekker dat ik niet of nauwelijks meer ongesteld word.

De menstruatie die je krijgt bij de pil zegt trouwens niks over of je nu zwanger bent of niet... dat zit alleen in je hoofd.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:34

dus zelfs als je zwanger bent kan je nog gewoon ongesteld blijven?????

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:42

De 'ongesteldheid' die je krijgt in de stopweek met de pil is kunstmatig opgewekt zeg maar, dus je kan gewoon zwanger zijn dan.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:01

oohw nooit geweten

Maar de stopweken daarop en je bent nog ongesteld dan is er niets aan de hand neem ik aan

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:12

Ik zit erover na te denken om over te stappen naar de prikpil. Wie heeft hier ervaring mee?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 13:15

parouscha schreef:
oohw nooit geweten

Maar de stopweken daarop en je bent nog ongesteld dan is er niets aan de hand neem ik aan

Daar zou ik niet te zeker van zijn. In geval van twijfel gewoon een zwangerschapstest halen!

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:27

@marjolein Ik ben nu een half jaar van de prikpil af.
ben sindsdien nog niet weer ongesteld geweest.
ik weet niet wat je precies wilt weten maar je mag me wel pb-en als je witl

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:10

parouscha schreef:
oohw nooit geweten

Dat weet je dus niet , omdat die ook kunstmatig zijn. Je bent ook niet écht ongesteld.

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 13:41

_Marjolein_ schreef:
Ik zit erover na te denken om over te stappen naar de prikpil. Wie heeft hier ervaring mee?

ik wilde dat ook graag dan krijg je volgens mij een prikje in je bil heb ik mij laten vertellen, maar van de doktor mocht ik de prik pil niet! dat is alleen als je de gewone pil steeds vergeet vertelde ze mij :/

Suzanne F.

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:32

Ik zet mijn vraag maar hier neer hoewel ik wel bang ben dat ie weinig gelezen wordt denk ik. Ik ben aan de pil, de microgynon, ga wel weer terug naar mijn Diane maar dat doet er niet toe nu.
Ik heb vorige week donderdag de laatste pil genomen en zou dus deze week ongesteld moeten worden. Het is vandaag vrijdag en ben het nog steeds niet. Vanavond zou ik dus weer moeten beginnen.
Wat moet ik nu doen? Het is goede vrijdag vandaag dus mijn dokter is er niet. Zal ik weer aan mijn nieuwe strip beginnen of wachten tot na de pasen of ik ongesteld wordt?
Als ik niet ongesteld wordt bel ik dinsdag zeker de huisarts maar is het verstandig om aan een nieuwe strip te beginnen?

Heb al gezocht op internet maar kan niks vinden. Bedankt!