Diagnose BK en verder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 13:15

BeFunny schreef:
Ja. Maar weet je hoe ik nu denk.
Beter worden staat op 1.
Het gewicht dat komt dan later wel weer. Natuurlijk wil geen enkele vrouw aankomen tenzij ze ondergewicht heeft. Maar ja als ik nu zie hoe weinig ik beweeg en hoeveel eten er nu in gaat dan valt natuurlijk te voorspellen dat er veel aan gaat komen. Maar het is nu niet anders. Daar kunnen we na dit traject wel weer aan werken.

Daar heb je ook zeker gelijk in!

Zeker die dagen met dexametason. Man. Dan eet ik het bord er bijna bij op :')

BeFunny

Re: Diagnose BK en verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 15:21

Gek dat dat wel verschild want zaterdag en zondag was ik echt kots misselijk dat echt alleen kleine hapjes gingen. En nu heb ik juist veel trek de hele tijd.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 19:56

Daar staat de bk chemo ook wel om bekend…..het aankomen tijdens de behandeling. Vond dat zo oneerlijk -O-
Maar inderdaad…..dat is maar bijzaak. Het belangrijkste nu is goed door je behandelingen heen komen met het beste resultaat.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 20:00

BeFunny schreef:
Gek dat dat wel verschild want zaterdag en zondag was ik echt kots misselijk dat echt alleen kleine hapjes gingen. En nu heb ik juist veel trek de hele tijd.

En heb je dan trek in zoet of hartig?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 22:58

Petpa schreef:
BeFunny schreef:

En heb je dan trek in zoet of hartig?

Dat verschild.
Toen ik zo misselijk was hielp zoetigheid wel echt toen dus echt wel liefst zoet bij die kleine maaltijden of fruit druiven vooral.
Maar nu vooral lekker veel met kaas, maar ook drinken bijv wisselt het. Ik ben echt wel een beetje opnieuw aan het ontdekken maar nu kan ik alles wel weer binnen houden gelukkig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 23:32

Dat is ook wel herkenbaar. Ik heb vanavond op suikerbrood geleefd.

Maar andere moment wil ik alleen maar hartig. En soms zijn er dingen die je altijd graag eet waarbij ik nu bij het aanzien in de koelkast ervan al onpasselijk wordt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 08:16

Hoe gaat het met jou vandaag SansaS? De dag na je 3e kuur.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:59

Ja opzich goed. Wel vreselijk ruk weer geslapen door de dexametason.
En dan om 3 uur snachts honger hebben.

Maar heb gelukkig net als de vorige keer 1x gehad ik even misselijk werd maar met het drankje kon ik dat gelijk de kop indrukken en is het niet weer terug geweest.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:30

Wat een troep he........
Ik noem het altijd dexa-horror en dat is echt niet overdreven.

't Is ook apart dat je smaak dan zo kan veranderen. Ik heb niks met zoet, maar op die momenten moet ik juist zoetigheid hebben. Wat jij zegt over dat suikerbrood, dat had ik met bolussen. Zelfs de kat plakte helemaal van de bolussen :))

Wisten jullie trouwens dat er (soms) leveringsproblemen zijn voor Metoclopramide?
Tip van Flip: je hoeft niet te hamsteren, maar tot het laatste moment wachten met nieuwe bestellen is ook niet handig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:55

Ja goeie dat is er nu ook namelijk. De pillen zijn al niet leverbaar. Alleen drankje.

Ja die dexa is echt troep. Volgensmij krijg ik bij de vervolgreeks straks van 12 kuren alleen de 4x dubbele kuur dexa en de rest niet. Scheelt hopelijk iets.

Ik heb dus ook non stop honger nu :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 10:57

Ja daarom heb ik nu de primperan wat bij mij eerder meer misselijkheid opwekt.

Ik had metoclopramide voorgeschreven gekregen.

Die Dexa is idd echt troep.
Volgens mij krijg ik dat bij die 12 ook niet meer.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:08

Hoe het zo kan verschillen he… ik mis mijn medrol :( ik heb geen energie meer, allerlei klachten die terug komen of terug erger worden… voor mij is dat echt een wondermiddel, het zweten en het minder slapen neem ik er dan graag bij :+

Met het eten merk ik hetzelfde, dan koop ik iets in de winkel en denk ik lekkerrrrrrr tot ik ervan gegeten heb… ook het ene moment zoet en dan hartig.

Ik probeer vooral te genieten van de dingen die me wel smaken, wat er juist inzit kan me dan geen moer schelen… (behalve pompelmoes want dat mag in vele gevallen niet) maar ik let niet op hoeveel suiker erin zit (zoals het dieet dat beweert dat kanker zich met suiker voedt)

Vooral genieten wanneer het kan dames!

SansaS jij hebt triple- BK dacht ik? Het bedrijf waar ik werk (ben wel thuis met mijn kanker) is hiermee aan de slag, zo zie je maar dat de wetenschap niet stilstaat! Dit is de link: https://www.sckcen.be/nl/nieuws/sck-cen ... Jh5mSnlh6g

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 11:11

Nou zo is dat!

Ja klopt ik heb triple negatief. Mooi stuk! De wetenschap zit inderdaad niet stil dus daar hou ik me ook aan vast :) ik weet het een nare soort bk is. Maar steeds meer mensen overleven dit en ze kunnen steeds meer gelukkig.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:00

Ik heb net de spuit weer gehad. Ik bedacht mij nog ik heb de spuit pelgraz. Zelfde werkzame stof als de neulasta maar ik weet niet of misschien de hulpstoffen nog kunnen verschillen? Wellicht als dat zo is dat een ander merk je beter doet?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 13:24

Ik heb ook pelgraz trouwens.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 07:47

Ah ik dacht je neulasta had daar hoor ik van meer mensen van ze zo beroerd waren.

Ik heb van de pelgraz geen last maargoed iedereen reageert anders.

Hoe gaat het nu met je? Zit er stijgende lijn in?

Hier gaat het tot nu toe nog steeds wel oke. Ik herken nu de patronen iets beter denk ik waardoor ik vast kan gaan liggen voor de grens bereikt is.

Wel nog weer lekker om 5 uur wakker door de heerlijke dexametason maargoed nog 1 dag volle dosis en 1 daf halve en dan zijn we daar ook weer af :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 08:31

SansaS :(:) ellendig om beroerd te zijn van Dexa.

Met mij gaat het sinds gister echt goed voel me weer mezelf zeg maar. Alleen snel moe maar dat hoort er gewoon bij natuurlijk.

Gister avond samen met ex gegeten. Spruiten schotel had ik gemaakt. En smiddags al lekker warme chocomelk met slagroom dat ging er ook goed in.

Waardoor ik vanmorgen dit luxe ontbijtje heb gemaakt met jawel koffie en die ruikt en smaakt gewoon lekker als koffie. Dus tot donderdag gok ik dat ik nu gewoon alles weer ruik en proef :9k

En echt lekker eten dat ik waar ik de komende tijd als het kan veel van ga genieten.

Op het gegrilde brood zit zalm, kaas en tomaat. Gegrilde in de pan en de zalm en kaas al even gebakken (mag zalm alleen door en door verhit nu) maar was echt de moeite waard hoor.

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 08:39

Lekker! Fijn je jezelf voelt herkenbaar hoor de 2e week is het hier ook allemaal weer normaal.

Ben gelukkig niet misselijk ofzo maar ik heb dus zelfs snachts honger van die dexa en dan klaarwakker niet meer kunnen slapen :+

Stom spul is het. Maargoed de vorige keer dacht ik dan op zo'n slechte nacht de volgende dag de wereld wel aan te kunnen wat natuurlijk niet zo was en dan stort je later in :=

Dus ik doe vandaag lekker rustig aan en ga zometeen nog mooi weer even naar bed.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 09:12

Ja ik had dat ook, snachts ook trek. Ik heb ontdekt druifjes in een bakje op mijn nachtkastje doet wonderen. Alleen weekend kwam ook veel eruit vooral snachts en smorgens. Maar v.a maandag hield ik het als ik optijd iets at het wel binnen en dat was dan binnen twee uur (dus elke twee uur eten) en dat voelt echt tegenstrijdig. Maar ik denk nu hoeveel ik ook aan kom dat werk ik later wel weer weg.

Ik ga na de volgende kuur op de dag van de prik dus preventief misselijkheid medicatie slikken naast paracetamol en omeprazol,zwaar ik nu een recept voor heb wat ik straks ga ophalen. Dan hoop ik de extreme misselijkheid voor te kunnen zijn. En koffie niet te drinken zodra ik het in de kast al anders vind ruiken. Ik denk dat het bij mij een combinatie is van dingen. Ik voelde me prima tot ik zo misselijk werd. Dus het overviel me zo in de nacht en kwam er ook niet uit want de medicatie kwam er net zo hard weer uit. En dan krijg ik dat maagzuur door de cola. Dus ik ga het iets anders proberen te doen. Als de misselijkheid minder is dan ben je nog steeds niet echt lekker natuurlijk maar het scheelt wel enorm dus kijken of ik dat een beetje in toom kan houden.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 11-10-24 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:14

Dat is echt heel waar hoor. Zonder de misselijkheid is het nog niet tof maar misselijkheid is gewoon het ergste.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:17

Wat fijn BeFunny dat het beter gaat en je lekker ontbeten hebt en gedineerd met je ex.
SansaS jij ook heel veel sterkte.

Vraagje. Hier is het de week om aandacht te vragen voor borstkanker. Overal in ons dorp zie je roze papieren bloemen, op de radio is er heel veel aandacht voor, wij gaan zingen met ons koor en de opbrengst gaat ook naar het kankerfonds etc etc.
Er is zoveel aandacht voor dat ik gisteren zelfs de radio heb uitgezet omdat ik er bang van werd zelfs en het genoeg vond voor dat moment voor mezelf.
Dan komt mijn vraag, is er in Nederland ook zo'n week en zo ja krijgt het ook zoveel aandacht, hetgeen ik een goede zaak vind?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:18

Ja in Nederland is het zelfs de hele maand. Oktober is de borstkanker maand er wordt ontzettend veel aandacht voor gevraagd nu!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 10:09

Idd oktober borstkanker maand.
Wereldwijd heet het breast cancer awareness month.
Ik vind het soms hoe het gebracht wordt met gelijk allerlei bedel taferelen wel wat veel zeg maar waardoor het volgens mij haar doel voorbij gaat. Maar aan de andere kant is het goed dat er bij stil gestaan wordt. Het treft echt heel veel vrouwen jong en oud en niet iedereen komt goed zo'n traject door en niet iedereen overleefd het. Het is sowieso ongelofelijk zwaar en vaak zie je het ook niet aan vrouwen "alleen als ze in de periode van chemo hoofd" zitten. Maar er voor of erna of vrouwen die geen chemo krijgen dan zie je niks eraan. Terwijl die toch zich heel moe, zwak, eenzaam etc kunnen voelen. Ik vind vooral dat ook iets waar een beetje bewustwording in zou kunnen komen. Het is echt een mega traject en veel vrouwen verliezen daardoor mensen om zich heen. Dat maak ik nu zelf ook mee. En dan sta je er alleen voor en moet je na het traject weer een weg zien te vinden om je te voegen in een maatschappij. Veel vrouwen noemen het een eenzaam traject en ik begrijp dat nu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 10:28

Helemaal eens met je post BeFunny. Die eenzaamheid aandacht zou ook goed zijn als dat aandacht krijgt. Dat maakt iets dat al enorm zwaar is te zwaar. En het is zo onnodig. Dat zie ik hier in mijn eigen omgeving ook.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 16:07

Ik ben ook overgestapt naar een andere huisarts dichterbij.
En andere appotheek ook dichterbij wat het een stuk makkelijker maakt als het nodig is en ik ben echt niet lekker van bijv chemo om toch daarheen te gaan. Mijn huisarts zat in een ander dorp en dat was een half uur fietsen.