Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:12

Solleke_Noah schreef:
Fijn van alle goede echo's!!

Onze baby voel ik al een tijdje (ben ook al wat verder, 25 weken) en hij is ook erg actief. Ons zoontje van 2 jaar was ook zo druk in de baarmoeder en erbuiten ook, dus dat beloofd :+

Lijkt me wel erg onzeker om echt de hele zwangerschap niks te voelen! Als ik me goed herinner Marlis, voelen zowel jij als je zus niks he? Dus lijkt bijna iets familiaal te zijn! Vervelend dat je zus met diabetes zit zeg :(:) lijkt me zo'n gedoe.

Ik ben ook benieuwd naar kamertjes! Spammen maar :D

Hier komt de baby eerst 6 maanden bij ons op de kamer in een cosleeper en daarna mag hij bij z'n broer op de kamer denk ik. Van dat kamertje heb ik nog wel een foto :D

[ Afbeelding ]

Ja klopt idd. Mn zus voelde bij de eerste niks en nu bij de tweede ook niet. Ik heb Soof nooit gevoeld en mn nichtje heeft ook haar kleine nooit gevoeld. Dus lijkt idd een familie ding.

Gezellig kamertje

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:13

Jolliegirl schreef:
Hier een goede 20-weken echo gehad!
Meisje groeit goed!

De placenta ligt ook gunstig dus ik zou echt het kindje wel moeten gaan voelen, mijn man moet nog een maandje geduld hebben :')

Fijn!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:14

Renee schreef:
Dit is onze babykamer/de huidige slaapkamer van mijn zoontje:
[ Afbeelding ]

En dit is de toekomstige slaapkamer van ons zoontje:
[ Afbeelding ]

Vorige week hebben we het baby mandje (wij gebruiken een Mozes mandje voor op onze slaapkamer) alvast naar beneden gehaald. Zodat de zolder geur zoveel mogelijk vervangen wordt voor onze eigen geur. Zit er ook nog aan te denken om een paar weken met het matrasje te slapen na wassen. Zodat deze echt naar ons ruikt. Bij ons zoontje hebben we ook veel gebruik gemaakt van geurdoekjes (een hydrofiele doek die ik een paar uur onder mijn kleding had gedragen). Dit gaf hem veel rust.

Gaaf dat behang in de kinderkamer!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 16:17

Solleke_Noah schreef:
Supertoffe lamp Renee!! Van waar is die?

En nieuw behang van je zoontje is ook leuk geworden <3 ik ben ook nog steeds heel blij met onze behangcirkel.

Mijn handen jeuken ook om al dingen klaar te gaan zetten, zoals het park (box zeggen jullie denk ik?) maar het is nog te vroeg. En heb de plek nog nodig voor de kerstboom binnenkort _O-

Beide lampen op de foto’s komen van kwantum (zit ook in België toch?). Dat is echt mijn go to place voor goedkope leuke lampen.

Onze box komt pas volgende week binnen. Die hebben we eigenlijk nooit gehad maar we willen dat de mini veilig beneden kan spelen/slapen zonder dat onze zoon per ongeluk iets te lomp gaat doen. Al moet ik zeggen dat hij bij de opvang fantastisch lief schijnt te zijn voor baby’s. Hij is heel zacht en brengt ze speelgoed of knuffels. Maar goed hier komt de box echt in de kamer zodra de kerstboom eruit is denk ik. Hopelijk voel ik me binnenkort genoeg voor onze “familie traditie”: elk familie lid mag elk jaar een kerstbal kiezen die we in de boom hangen. Dus na een aantal jaar hebben we een boom gevuld met random dingen :)

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:27

Oh wat leuk al die kamers! Wij zijn al wel meubels aan het verzamelen, maar het is tegelijk ook m'n thuiskantoor en opslag-voor-alle-babyspullen. Maar we hebben nog de tijd :D

Kom net van de fysio, heb blijkbaar een te strakke bekkenbodem. Hoop dat met oefeningen m'n klachten afnemen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:03

We hebben ook zoiets uitgekozen voor hem! Heb hem niet zelf laten kiezen, want dan werd het iets met auto's/tractors/graafmachines en daar heb ik niet zo'n zin in :+ . Hij beseft wel dat het zn nieuwe kamer is, wilde zijn middagdut in zn "nieuwe bed" doen, totdat hij erin lag, toen was het toch wel een "beetje spannend". Dus toch maar weer in ledikant gelegd hihi.

Word hier ook een jungle/safari kamer!

De baby gaat straks ook bij ons op de kamer in de co-sleeper totdat dit niet meer kan/past (met zoontje ook gedaan) en gaat dan over naar waar nu zoontje slaapt.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 18:23

Eske_B schreef:
Oh wat leuk al die kamers! Wij zijn al wel meubels aan het verzamelen, maar het is tegelijk ook m'n thuiskantoor en opslag-voor-alle-babyspullen. Maar we hebben nog de tijd :D

Kom net van de fysio, heb blijkbaar een te strakke bekkenbodem. Hoop dat met oefeningen m'n klachten afnemen.

Volgens mij hoor je wel vaker dat (ex-)ruiters een strakke bekkenbodem hebben :j ik hoop ook voor je dat de oefeningen je fluitend door de zwangerschap heen helpen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 21:09

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 23:34

Renee schreef:
Eske_B schreef:

Volgens mij hoor je wel vaker dat (ex-)ruiters een strakke bekkenbodem hebben :j ik hoop ook voor je dat de oefeningen je fluitend door de zwangerschap heen helpen!

Dat hoop ik ook!

@Jolliegirl mooie kamer hoor!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:04

Fijn al die goede uitslagen/echo's en leuke babykamers! :D

@Jolliegirl marktplaats scheelt nogal hè ;) Mijn vriend en ik houden de babykamers ook goed in de gaten daar. Hebben al een Joolz kinderwagen + bijpassende Maxicosi voor 400 euro gekocht die er nog top uitziet (inclusief alle accessoires voor een eventuele snelle tweede baby).
Afbeelding

Vanavond ga ik voor het eerst naar Zwangerfit hier in het dorp, ben heel benieuwd!

Hebben jullie trouwens mensen die roken in de familie? Mijn schoonvader rookt en ik merk dat ik dat best moeilijk vind met de baby in aantocht...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 09:19

Ja roken is wel een beetje een hobby die niet meer van deze tijd is maar je kan er niks aan doen. Stoppen met roken moet echt vanuit iemand zelf komen. Dat je er moeite mee hebt snap ik volledig.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 11:57

Er komen goede echo's voorbij! Fijn!

En leuk: kinderkamers! Wij hebben het behang ook al besteld en een deel van de muur al gesaust, want deze week wordt daar een airco geplaatst. Onze bovenverdieping is in de zomer net een sauna. Tijdens de verbouwing hebben we gelijk alle leiding voor airco's aan laten leggen.
Wij gaan ook voor het thema jungle! <3

Eske_B bij de fysio geweest. Hopelijk gaan de oefeningen jou helpen. Ik heb over 2 weken een afspraak bij de fysio. Ik krijg ook meer last van 1 van mijn heupen. Wat ook doortrekt naar mijn onderrug :(

Mooie set Jolliegirl!

Ik zag ook al een kinderwagen voorbij komen! Ik houd daarvoor ook marktplaats in de gaten. Of wij gaan voor een goede Black friday deal :+

Wat betreft roken: mijn partner rookt af en toe. Met name in het weekend. Ik heb daar erg veel moeite mee, omdat hij jaren gestopt was en vorig jaar weer begonnen is -O-

Afgelopen zaterdag hadden wij een feestje bij onze buren. Stak mijn buurman ineens achter mij (in de tent) een sigaret op... dat vond ik ook niet zo grappig. Op dat moment heb ik er niks van gezegd, maar ben ik weg gelopen. Ik wil ook niet steeds de zeikerd zijn.. ik ben normaal gesproken ook nogal anti roken :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:21

Wij hebben bij ons eerste kindje ook heel veel van de uitzet van marktplaats. Kinderkamer en box voor €150,- overgenomen (was voor 1 kindje gebruikt). Buggy incl accessoires, reiswieg, adapters enz voor €30,- . Werkt nog helemaal top. Ja de wagen was niet nieuw meer, maar dat is hij bij eigen gebruik ook al snel niet meer.... En alles schuift nu ook gewoon door...

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:53

Irisje, hier precies hetzelfde. Alles van de eerste gaat nu naar de tweede. In de babykamer willen we nog wel een muur behangen en een ander gordijntje ophangen. Verder blijft denk ik alles hetzelfde (bosthema).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:19

Hallo allemaal,

Mag ik mij hier ook melden? Ik lees al een een poosje stilletjes mee maar nu we het de meeste mensen hebben verteld durf ik mee te kletsen.
Wij zijn in verwachting van ons 2e kindje, uitgerekend 20 april!
Bij onze 1e echo bleek ik al 12 weken zwanger te zijn ipv de gedachte 8 weken :’)
Dus ik kon meteen door voor de 13-weken echo (die gelukkig goed was) en gisteren kregen we eindelijk de uitslag van de nipt binnen (die ook goed was).
Ik voel me prima op wat vermoeidheid na (maar dat is al een stuk verbeterd, was in het 1e trimester veel erger).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:28

Welkom Venthe!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:02

Welkom!!
Leuk dat je je aansluit bij ons

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:19

Welkom! Wat een mooie uitgerekende datum, dan gaan wij precies gelijk op :)

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:23

Hé Venthe, leuk dat je er ook bij bent! We zaten drie jaar geleden ook in hetzelfde topic. Jij hebt dus ook drie jaar tussen de twee :))

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:08

Welkom Venthe!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:14

Hee leuk Floko! Ja 3 jaar, tijd gaat hard hè

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 15:25

Welkom Venthe! 12 weken zwanger in plaats van 8 scheelt toch weer een stuk van dat ellendige eerste trimester.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:21

Welkom venthe!

Lekker handig om al de 12 weken voorbij te zijn _O-

Ik heb vandaag een dag dat ik alles smerig vind ofzo _O-
Stokbrood kruidenboter met plakje kaas vond ik vanmorgen vies.
Het eten vanmiddag, Duits broodje met fleischsalat vond ik raar zuur.
Nu net hadden we pilav met rijst. Halverwege ben ik opgehouden met eten en heb gezegd, ik vind t vies...

Whyyyyyy ik hou van pilav |o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:32

Ik wil graag iets met jullie delen wat ik vandaag geschreven heb

"Het enige dat voorspelbaar lijkt aan je emoties, is dat ze onvoorspelbaar zijn."

Welkom in de wereld van de hormonen van een zwangere vrouw.

Ik voel me ellendig...verdrietig...angstig..niets waard.. maar voor hoe lang?
En morgen kan ik me zomaar weer fijn, geliefd en veilig voelen. Maar voor hoe lang?

De ene dag eet ik, de andere dag niet..de ene dag gaat mijn werk goed, de andere dag sta ik hyperventilerend mn leidinggevende te bellen...

Het enige wat ik weet is dat dit per dag zo'n 6 tot 8 keer wisselt...en dat het zwaar is..

Ik heb dit zo ontzettend onderschat en helaas is dit een gevecht waar je niet aan kunt beginnen..of wat je iig niet zult winnen, de emoties nemen de overhand, elke dag weer. En ik zal moeten leren samenleven met deze emoties en rollercoaster..

Omarm de emoties maar...ze mogen er zijn...het is zo makkelijk gezegd maar heel moeilijk om te doen...

Ik doe mijn best.
En ik hoop dat mensen dit zullen begrijpen.

Ik heb het over voor het feit dat wij in Maart een prachtig meisje mogen gaan ontmoeten ❤️
Ik hou me daar maar aan vast ❤️
En zonder de onvoorwaardelijke steun van mijn partner....tsja..dan weet ik niet waar ik nu was...
Bedankt ❤️

En lieve topic mensen van bokt...ik waardeer jullie steun in dit topic ook enorm! Bedankt hiervoor!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:44

Jij bent zeer zeker ook een verrijking van het topic!!

En tsja, mentale gesteldheid/emoties...
Die doen knettergekke dingen.

Ik heb soms best medelijden met mijn vriend :Y)

Heb je nu vooral last van minder medicatie voor adhd?
Of algemeen zwangerschap drukte?