Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:15

Wat leuk!! Ik zie jullie!
Qua activiteiten zie ik alleen samantha fanatiek geweest zijn. Van alle anderen zie ik niets.. maar dat zal met jullie privacyinstellingen te maken hebben. Die stonden bij mij ook op ‘connecties’ en niet op ‘connecties en groepen’.

Met de badges kun je meestal niets. Het is gewoon leuk om ze te verdienen en zorgt (bij ons) ook voor onderlinge competitie en is voor mij ook wel een motivatie om net ff wat verder te lopen of om nog iets extra’s te doen.
Soms heb je badges die zorgen voor korting op een bepaald product. Laatst kreeg je korting op shokz als je de badge haalt..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:39

Ninus schreef:
Puera schreef:
Bokt op Garmin gevonden. :D Hoe nu verder?

Idem:)) Heb er in ieder geval weer een badge bij :+

Haha ja, ik ook. :))

Ik heb e.e.a. aangepast, volgens mij moeten jullie ook wat kunnen zien.

Vorig jaar had je vier uitdagingen van Disneyland Parijs, die waren ook leuk om te doen. Kon je ook korting mee krijgen, maar weet niet meer waarop.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:21

Ja klopt! Die Disney-badges heb ik ook gehaald. Gaf toen korting op bepaalde Disney-artikelen voor kinderen geloof ik..

Puera ben jij Matty? Zo ja, dan zie ik indd jouw activiteiten. Zo nee, wil de echte Matty zich dan melden? :D

Zien jullie mij eigenlijk —> Kaily

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:23

:j

Ik zie jou bij de leden staan maar zie geen activiteiten van jou.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:34

Hoi! Net mijn duurloop gedaan! Ging lekker weer als een dieseltje ga ik op het eind het snelst :+
Voelde de laatste 500m wel m’n knie, maar dat was meteen weg toen ik klaar was

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 12:37

Puera schreef:
:j

Ik zie jou bij de leden staan maar zie geen activiteiten van jou.

Heb nu ook wat aangepast. Nu zou het zichtbaar moeten zijn.

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:33

Vanmorgen de Veluwezoomtrail gelopen, mijn 1e georganiseerde trailrun.
Mooie route! Hij viel me wel zwaar, ondanks dat het niet steil was vond ik de hoogtemeters wel killing. Ik ben het gewoon niet gewend. Daarnaast heb ik het eerste uur echt flink boven mijn tempo gelopen en piekte mijn hartslag naar 187! Oververmoeid dus en dat resulteerde in een val. Geen last gelukkig, dus ik ben lekker doorgelopen, maar ben wel rustiger gaan lopen.
Mijn horloge gaf ergens onderweg nog een pauzestand, ik weet dus niet hoe correct mijn loop geregistreerd staat qua afstand en tijd. Maar de uitslag op de site geeft aan dat ik hem in 1.50 uur gelopen heb, vlotter dan ik had verwacht gezien de hoogtemeters.
Al met al geloof ik dat ik het wel leuk vond, alleen de drukte bij aanvang en achteraf trek ik slecht. helaas.

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:38

Wat stoer Goof!! Wel balen van je val, gelukkig geen last v gehad

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:41

Naast de hoogtemeters was het ook best glad, ik was achteraf blij dat ik voor wandelen heb gekozen. Laatste stuk voelde ik mijn bil / heup alsnog wel flink.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:44

Goed gedaan Goof!! Je hebt ‘m toch maar gewoon uitgelopen.. ondanks je val! +:)+

Ik denk ook echt dat je ervaring moet opdoen met wedstrijden of georganiseerde trails.. starten in een groep etc. Doet toch iets met je… Deze heb je maar mooi weer in the pocket! :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:58

gaucho schreef:
Naast de hoogtemeters was het ook best glad, ik was achteraf blij dat ik voor wandelen heb gekozen. Laatste stuk voelde ik mijn bil / heup alsnog wel flink.

Ja, flink glad ja. En blubberig op bepaalde paden, maar dat is niet zo gek na die achterlijke regen allemaal.

Ja Namiro, eens hoor. Ik ga momenteel (sinds mijn burnout) helemaal niet zo goed op drukte en mensen, maar het zal ook echt een kwestie van wennen zijn.
Denk dat ik er nog een paar probeer te lopen dit jaar, gewoon eens kijken hoe het me bevalt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:03

Er zijn ook wel trails zonder dat iedereen tegelijk start, vind ik zelf fijner :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:06

Nou, als je tips hebt in deze omgeving hoor ik ze graag van je!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:10

Weet niet precies in welke omgeving je zit, Goof, maar bij de trails van Run Forest Run start je allemaal één voor één.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 15:43

Trail-events.eu ook. Die organiseren door heel Nederland. Bijvoorbeeld stakenberg trail in augustus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 16:18

Wel uitgelopen. Knap.

Bij run forest run krijg je geen herinnering , dus geen medaille. Dat vind ik jammer.

Hier net 14.5km gedaan. 12 keer 800 m interval en wat loopscholing. Helaas niet het gevraagde tempo van de coach gehaald, dat lag echt te hoog als ik 12 keer wilde volhouden. Dus maar rustiger aangedaan. Ik voelde me of ik wel in zone 5 gelopen had, maar had 0 anaeroob. Toch voel ik mn spieren echt wel. Prestatieconditie zat in de plus. Maar ik vond het wel zwaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 17:03

Goof schreef:
Nou, als je tips hebt in deze omgeving hoor ik ze graag van je!

Goed gedaan Goof!

Bij trail events kun je een uurslot aangeven waarbinnen je wilt starten en start je dus niet allemaal tegelijk. Dat is erg prettig.

Wij hebben hier door het Hoedspruit wildlife estate gereden met de mtb.
Erg leuk!
Af en toe even wachten op overstekende giraffen, koedoes of wrattenzwijnen haha.
En.. vannacht hoorden we ze al en ze zitten er dus echt.. hyena's. We fietsten er langs eentje die op ongeveer 20m van het pad stond. Best raar als je bedenkt dat je in dit park gewoon overal mag rondlopen. Alleen niet in het donker. Dat is verboden en te gevaarlijk.
Misschien morgenochtend nog een rondje hardlopen. Daarna moeten we hieruit en vertrekken we naar het Krugerpark. Waar je dus helemaal niet in het park mag lopen, helaas.

Tijdens het mtben:

Afbeelding

Afbeelding

Oppassen voor stekels:

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 17:55

Gaaf joh! Zag je foto's op insta, ik zit echt mee te genieten!

Thanks voor de gegeven tips, ik ga er even naar kijken.
Denk dat ik sowieso in Stakenberg en Otterlo mee wil lopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 17:58

Oeh leuk, Stakenberg loop ik ook :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 18:17

Ik ook, alleen geen idee of het de geplande 34km wordt. Ik loop hier niet echt afstanden zullen we maar zeggen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:22

Maar wel gaaf daar in Afrika. Ik wil ook nog eens daar naartoe.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:27

Oh leuk, nou, ik zal jullie afstanden niet lopen, maar misschien zie ik jullie. De inschrijvingen voor de ochtend zijn helaas vol, dus ik loop wel later helaas.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:41

Knap Ninus, zo’n tijd op de 10km. :j

Lekker gezwommen Sherivey, ik bedoel natuurlijk gerend := . En lekker op tijd ook weer!

Leuk Supervixen! Je mag je wel goed insmeren daar denk ik. :D MTB’en ook erg gaaf hoor.

Vervelende blessure gaucho! Ik heb geen ervaring met die blessure, maar sterkte er mee!

Knappe tijden Samantha_, respect! Echt een hele goede verbetering ook! *\o/*

Mooie 10k weer Sal. :D

Pittige trail Goof, knap van je! Vandaag gelukkig wel beter weer om te lopen dan voorgaande dagen, maar kan me voorstellen dat het nog wat nat was overal. :j

Vrijdag nog een langzame duurloop van 9.6km gelopen, moest voor mijn doen erg langzaam lopen om mijn hartslag in zone 2 te houden (7:19 min/km, en dan nog maar 63% nakoming). Misschien te maken met het feit dat ik me afgelopen week wat ziekjes en moe heb gevoeld ook.
Vandaag ging lekkerder, 40km vlotte duurloop, die zat lekker op wat ik gemiddeld op die route ook loop.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:47

Gaaf SV, genieten zo te zien!

Super Goof, goed gedaan!

Ik heb mijn instellingen ook aangepast als het goed is
We hebben net lekker rustig 19km getraild. Was nog best benauwd uit de wind, goede training dus.

Nu op naar de laatste week werken voor de vakantie, ik vermoed dat het lange dagen worden :D

Oja, Stakenburg lopen wij ook, 34km.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:51

Wat mooi SV!

Wauw Goof goed hoor!

Ik ga 10 aug mn eerste trail lopen, ben benieuwd. Georganiseerd dan want door het bos loop ik vaker.