Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:48

Fijn om van jullie updates te lezen.

Sterkte Sannens met alles, het is niet makkelijk zo.
En ook balen Pienappel van de stuitligging. Hopelijk lukt dit het draaien en valt dit mee.

En sterkte voor alle anderen waar het ook steeds zwaarder wordt. Klagen mag. Daarom ook dit topic toch om ervaringen te delen. De laatste loodjes voor ons allemaal.

Hier nu ook bijna 35 weken en het wordt inderdaad steeds zwaarder. Van de bank afkomen kost moeite, schoenen en sokken aantrekken, iets van de grond afpakken, fietsen is oncomfortabel enz. Hier de laatste dagen ook wat last van harde buiken. De verloskundige zij dat ik het toch wat rustiger aan moet doen. Terwijl ik naar mijn idee al zo weinig doe. Maar kleine boodschapjes, wat rommelen in huis, beetje werken en de was doen is toch nog niet rustig aan genoeg. Stil zitten is niet mijn sterkste kant :')

Alleen nog volgende week werken en dan gaat mijn verlof ook in. Werk is nog wel prima te doen, maar ik kan veel thuiswerken en afwisselen. En op het kantoor was het ook nog gezellig. En ook fijn om even niet met zwanger zijn en voorbereiding voor de komst van de baby bezig te zijn. Al heb ik nu ook wel zin in verlof. Dan kan ik het echt rustiger aan gaan doen.

Iemand vroeg wat ik via Vinted en Marktplaats allemaal had aangeschaf:
- flesjes combi van glazen van Philips Avent en Tommee Tippee. Glas leek mij wel fijn, omdat het gewoon in de vaatwasser kan enz.
- lakentje en hoeslaken voor co-sleeper
- moltons en lakentjes voor ledikant
- hele set hydrofiele doeken
- trappelzak voor in de maxi cosi
- speelgoedkist voor in de woonkamer waar ik in de babyfase de babyspullen in wil opbergen
En ongeveer elke set aangevuld met wat kleertjes, rompertjes, sokjes die ik nog nodig had.
Nu zijn we wel bijna compleet in de baby-uitzet.

Ook wat georienteerd op geboortekaartjes. Ik weet nu wat ik wil en binnenkort dus eens samen gaan ontwerpen. Ook over de naam zijn we nog niet helemaal uit. Wel wat opties, maar we waren in het alfabet nog maar t/m de J gekomen bij het verkennen van meer opties. :=

Gisteren ook het bevalplan besproken bij de verloskundige. Gewenste uitvoering is bevallen in het ziekenhuis, met zo min mogelijk extra ingrepen/toepassingen zoals inleiden, weeënopwekkers, en pijnstilling. Hier zitten toch wel wat nadelen aan vind ik waardoor de bevalling langer kan duren. Maar ga wel voor pijnstilling als het ik het echt niet meer trek. En wil ook een TENS huren. Anderen dit ook van plan of hier ervaring mee?

Ook afgelopen week een bevallingscursus gehad bij de verloskundigenpraktijk. Dit was ook heel nuttig en informatief. Weet nu beter wat me te wachten staat. Ze begonnen ook met de zin dat het vrouwlijk lichaam gemaakt is om te bevallen en dat een natuurlijk proces is waar je aan moet overgeven. Het lichaam weet zelf wat het moet doen. In mijn hoofd had ik toch een beetje het idee dat ik het moest leren of over moest lezen, omdat het anders niet goed zou komen.

Succes iedereen met de laatste loodjes! En voor degene die al verlof hebben, probeer er ook van te genieten

Zira1994

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 16:38

Wat balen dat je toch nog rustiger aan moet doen zebraatje! Herkenbaar! Lekker hoor nog een weekje tot verlof.
Hier nog geen ervaring met de tens, maar wil er wel een regelen voor de bevalling om te proberen.
Leuk dat je weet wat voor kaartje je wil!
Fijn dat je een goed gevoel aan de cursus hebt overgehouden :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 18:14

Ik heb een TENS gebruikt bij mijn eerste bevalling en kan t heel erg aanraden. :j lees je er wel goed over in, want anders heeft het vrij weinig effect. Je moet hem eigenlijk al vrij vroeg in de bevalling gebruiken.
Ik heb uiteindelijk wel morfine gehad, maar hoop dit keer thuis te mogen blijven en dat de TENS dan wel voldoende is.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:41

Ik kom ook even onder mijn steen vandaan, zit niet meer op mijn computer/laptop dus een grote bijleespost is wat lastig, maar lees weer veel updates! Hopelijk zijn de stuit-ukkies inmiddels al omgedraaid! Ik ga voor jullie duimen. Sannens ik kan me heel goed voorstellen dat het heel zwaar is op dit moment, blijf hier ook lekker je hart luchten hoor!

Zebraatje jij ook rustig aan, je lijf weet het helaas toch het beste wat verstandig is ookal is dat niet leuk. Hier geen ervaring met de tens.

Ik heb nu twee weken verlof erop zitten en ben gigantisch opgeknapt fysiek van niet meer 4/5 dagen zo'n 8 uur per dag stilzitten. Ik had met vlagen last van mn bekkenbodem met slapen, maar dat is nu gelukkig weggegaan. Verder ben ik de hele dag zo veel mogelijk aan de wandel en in beweging en daar knapt mijn lijf echt giga van op. Ben veel aan het klussen en opknappen, schilderen en maken. Ben daar sowieso al dol op en nu met een flinke vleug nesteldrang zit de gang er goed in :D qua baby is alles nu af, alleen alles behalve de kleertjes nog een keer wassen. Verder is het duimen dat deze uk deze week nog blijft zitten, vrijdag een bruiloft en dan vanaf maandag 37 weken dus dan thuis mogen bevallen dus dat is het doel. Wel gek idee dat mijn dochter met 38 weken geboren is en dat dat al zo dichtbij is.. we zijn er bijna!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:56

Ooh dat klinkt als een fijn vooruitzicht! Wat snel met 38 weken... Ik ben donderdag 37 weken en echt fijn als je daar voorbij bent idd, wil ook thuis bevallen! M'n zoontje was er alleen pas met 41+4 dus ik heb geen idee wat ik nu kan verwachten.. :')
Hier gaat mijn lichaam helaas juist in protest als ik teveel loop/beweeg. Kan dan amper slapen snachts van de pijn, maar gelukkig is nu alles zo goed als af en schoon en is t nu een kwestie van de boel netjes houden.

Mijn moeder heeft vandaag foto's gemaakt in de tuin. Ben normaal wel van onze privacy wbt online dingen openbaar plaatsen, maar deze wil ik toch wel even delen.. <3
Afbeelding

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:01

Wat een fantastische foto en mooie herinnering voor later Joanieke! Heeel gaaf <3 wat bizar he dat je wat dat betreft ergens tussen volgende week of toch over 6 weken pas zou kunnen bevallen en beide vaak een gezonde baby oplevert _O- collega's vrouw is vorige week met 41+5 bevallen ook, die laatste loodjes lijken me wel heel erg pittig?

En toch nog even klagen.. ik denk gister wat verkeerds gegeven want heb toch last van mijn darmen vandaag -O- erg irritant

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:08

Jaa ben er zo blij mee! Ook nog hele andere leuke foto's ertussen en een paar hele grappige (eentje dat Ian op de achtergrond weg rent, die was er klaar mee _O-).
En ja idd. Heel bizar. Ik heb wel t gevoel dat deze wat eerder gaat komen, maar ik ben ook heel bang dat het niet zo is en het weer enorm lang gaat duren. Ik vond het over de 40 heen gaan wel echt heel pittig ja. Mentaal en fysiek. Pas toen ik acceptatie had dat het lang duurde (met t idee dat ik de 42 weken over zou gaan), kwamen de weeën de volgende dag. := Ik probeer er nu dus wat relaxter naar te kijken, minder horror dingen kijken/luisteren (ik had in m'n vorige zwangerschap alleen maar moordzaken gekeken, dag in dag uit :') ). Beetje de oxytocine en endorfine opzoeken dus.. _O-

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:08

Hahaha ik kan me er iets bij voorstellen! Hoewel ik sinds mijn dochter veel meer een softie ben geworden en in combinatie met de hormonen nu echt niet tegen horror etc kan :+

Ik zou nog fotos laten zien als de kamer van mn dochter en babykamer af waren dus bij deze :D

Van onze 2 jarige dochter:

Afbeelding

En de babykamer, moet nog wat aankleding bij maar de basis is er:
Afbeelding
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:15

Oh leuk hoor! Mooie kleuren ook!

En herkenbaar hoor, alles komt veel harder aan vaak. Des te beter dat ik het niet meer kijk en luister. :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:53

Hele leuke kamertjes zo <3 en mooie behangcirkel!

@Joanieke: wat een prachtige foto zeg!

Laatste loodjes voor jullie *\o/*

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:47

Wat een mooie kamertjes komen er voorbij!

En succes met de laatste loodjes! Het gaat zo enorm hard allemaal!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:29

Xlady, fijn dat je verlof je zo goed doet. Spannend, gaat al opschieten.
Mooie kleur groen. Past ook goed bij het roze.

Hier alles zn gangetje.

Joanieke, prachtige foto.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:33

Ik heb nu vakantie en daaraan grenzend mn verlof.
4 maandjes genieten.

Afgelopen nacht werd ik alleen enorm geveild met enorme hoofdpijn

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 21:25

Geniet ervan sweetgirl.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 10:48

Wat fijn dat je zo opknapt van je verlof lady!! En wow jullie kleintje mag al gewoon bijna komen !
Wat zijn de kamertjes mooi geworden!! Prachtig

Ook lekker verlof Joanieke! Helaas wel wat minder fit, maar gelukkig in huis alles klaar. Nu maar lekker rustig aan doen en idd endorfine en oxytocine opzoeken ipv adrenaline haha. Hopelijk laat de kleine dan niet tot bijna 42 week op zich wachten haha.
Wat een prachtige foto ook!! Heel waardevol!! <3

Fijn verlof Sweetgirl!

Hier donderdag en vrijdag nog werken en dan ook verlof !!
Afgelopen zondag nog fotoshoot gehad dus ben benieuwd naar de foto’s haha. Verder gaat het allemaal z’n gangetje

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 19:01

Wat heerlijk dat er steeds meer met verlof mogen.
Lekker van genieten voor zover dat hopelijk lukt!

XladyX, wat een heerlijke kamertjes hebben jullie ervan gemaakt.
Mooie muurkleur ook, dat groen!

J0anieke, mooie foto van jullie!
Leuk dat je die met ons deelt.

Sannens, ik zou je graag een knuffel willen geven. :(:)

Mijn bloeddruk is gelukkig, met behulp van medicatie, weer gezakt naar normaal dus dat is heel fijn.
Het vocht in mijn voeten en benen blijft helaas wel flink, dat is megapijnlijk maar voor nu geen reden tot paniek.
Ik moet wel scherp blijven op eventuele bijkomende klachten.

Vandaag weer een goede groeiecho gehad, ze groeien allebei nog steeds alsof het een eenling is, lekker aan de maat dus. :=
Helemaal niet erg want de gynaecoloog vermoedt dat we de 37 weken mogelijk helemaal niet gaan halen, dus dan hebben ze allebei in ieder geval wat bij te zetten.
Komend weekend gaan we de vluchtkoffer compleet maken en zetten we alles in de auto.
En volgende week gaan we de inleidingsdatum plannen *\o/*

Ik kijk er zo naar uit om ze te mogen ontmoeten.
Oh, en om mijn eigen bikinilijn weer te kunnen scheren. :=
Dat hele hoogzwanger zijn brengt de intieme momenten tussen mijn vriend en mij naar een heel ander niveau. :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:51

hahaha die bikinilijn.... _O-

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 13:57

Hahaha ja die bikini lijn dat is een ding. Die kan ik inmiddels ook niet meer zien. :') _O-

Wat fijn dat je bloeddruk weer gezakt is en dat je twee kleintjes zo goed groeien!! <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 19:29

Los van dat ik mijn bikinilijn niet meer kan zien, kan ik er ook gewoon niet meer bij. :=
De gynaecoloog wees me dinsdag op een dikke laag vocht onderaan mijn buik.
Mijn eerste reactie was meteen: 'Oooh, een zuchtplaat!' waarop ze me vragend aankeek en ik moest uitleggen dat ik 'paardenjargon' spreek. :')

En even een klein geintje tussendoor.
Ik had het zo koud en heb bijna niets meer wat past en warm genoeg is.
Dus de kerstonesie mocht uit de kast en ik moest zo lachen om die enorme buik. _O-
Afbeelding

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:45

Mooie foto joanieke <3

Prachtige kamertjes xladyx!! Helemaal m’n smaak!

Gelukkig is je bloeddruk weer gezakt Jolien
Geweldig die onesie! _O- Waarom ook niet :D

Ik heb maandag m’n laatste werkdag gehad en nu ook verlof! Moet er wel aan wennen hoor.. combinatie van alles op orde krijgen maar ook voldoende rust te nemen..

Vandaag de poging tot een uitwendige versie gehad in het ziekenhuis. Dit is helaas niet gelukt.. balen :\ Nu ben ik medisch.
Het was onprettig omdat ze echt met handen en vingers in m’n buik en bekken prikken en duwen, maar ik vond het wel “te doen”. Ik bleef in gedachten houden dat een bevalling meer pijn doet en langer duurt.. en zouden ze voorgesteld hebben om volgende week nog een poging te doen stond ik daar ook wel voor open. Maar dat zien ze niet zitten omdat baby volgende week natuurlijk weer gegroeid is dus kans wordt alleen maar kleiner, en ondanks dat we er niet achter kunnen komen zal de baby zelf een reden hebben om niet te willen/kunnen draaien.

Op een gegeven moment stond het er even positief voor, mn bekken was leeg en hij lag dwars, maar hij draaide toch weer driekwart terug dezelfde kant op van waar hij vandaan kwam.
Nu hebben we informatie meegekregen met voor/nadelen stuitbevalling VS geplande keizersnede en maandag moet ik weer naar de gynaecoloog om de keuze te bespreken.

Wat wel leuk was afgelopen week was de zwangerschapsfotoshoot <3 ben zooo benieuwd naar alle fotos

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:19

Dames in de groeps app sorry maar dit onderwerp ging me gewoon te ver. K ben ook geen slanke en heb nu een gezond mannetje in mn buik die goed groeit en dergelijke. Veel plezier en succes allemaal. Duimen op allemaal gezonde kindjes

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 14:52

Sweetgirl1 schreef:
Dames in de groeps app sorry maar dit onderwerp ging me gewoon te ver. K ben ook geen slanke en heb nu een gezond mannetje in mn buik die goed groeit en dergelijke. Veel plezier en succes allemaal. Duimen op allemaal gezonde kindjes

Oei ik schrik hier een beetje van.
Komt dit door mijn buikfoto?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:15

Jolien87 schreef:
Sweetgirl1 schreef:

Oei ik schrik hier een beetje van.
Komt dit door mijn buikfoto?

Zeer zeker niet. Ik was niet bij het gesprek betrokken verder, maar de aanleiding was een privé ervaring van een andere bokker. Mijns inziens ging alles super respectvol.

Verder laat ik het hierbij. Lijkt me niet nodig om het hier verder opnieuw te bespreken aangezien het zo’n gevoelig onderwerp is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:42

Misschien die bokker dan even benaderen? Is nu wel beetje gek zo om het hier te benoemen, zeker voor de mensen die niet meer in de groepsapp zitten (zoals ik) :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 08:48

Jolien87 schreef:
Los van dat ik mijn bikinilijn niet meer kan zien, kan ik er ook gewoon niet meer bij. :=
De gynaecoloog wees me dinsdag op een dikke laag vocht onderaan mijn buik.
Mijn eerste reactie was meteen: 'Oooh, een zuchtplaat!' waarop ze me vragend aankeek en ik moest uitleggen dat ik 'paardenjargon' spreek. :')

En even een klein geintje tussendoor.
Ik had het zo koud en heb bijna niets meer wat past en warm genoeg is.
Dus de kerstonesie mocht uit de kast en ik moest zo lachen om die enorme buik. _O-
[ Afbeelding ]

Geniale foto :D en herkenbaar, ik verspreek me soms ook met paardenjargon. Floepte er laatst uit dat ik 'drachtig' was, toen werd ik raar bekeken :')

@Pieneappel: balen van de mislukte versie! Succes met de bespreking maandag. Als je wilt kan ik wel wat vertellen over hoe ik de kraamperiode na een keizersnede ervaren heb, laat maar weten.