Sterkte Sannens met alles, het is niet makkelijk zo.
En ook balen Pienappel van de stuitligging. Hopelijk lukt dit het draaien en valt dit mee.
En sterkte voor alle anderen waar het ook steeds zwaarder wordt. Klagen mag. Daarom ook dit topic toch om ervaringen te delen. De laatste loodjes voor ons allemaal.
Hier nu ook bijna 35 weken en het wordt inderdaad steeds zwaarder. Van de bank afkomen kost moeite, schoenen en sokken aantrekken, iets van de grond afpakken, fietsen is oncomfortabel enz. Hier de laatste dagen ook wat last van harde buiken. De verloskundige zij dat ik het toch wat rustiger aan moet doen. Terwijl ik naar mijn idee al zo weinig doe. Maar kleine boodschapjes, wat rommelen in huis, beetje werken en de was doen is toch nog niet rustig aan genoeg. Stil zitten is niet mijn sterkste kant

Alleen nog volgende week werken en dan gaat mijn verlof ook in. Werk is nog wel prima te doen, maar ik kan veel thuiswerken en afwisselen. En op het kantoor was het ook nog gezellig. En ook fijn om even niet met zwanger zijn en voorbereiding voor de komst van de baby bezig te zijn. Al heb ik nu ook wel zin in verlof. Dan kan ik het echt rustiger aan gaan doen.
Iemand vroeg wat ik via Vinted en Marktplaats allemaal had aangeschaf:
- flesjes combi van glazen van Philips Avent en Tommee Tippee. Glas leek mij wel fijn, omdat het gewoon in de vaatwasser kan enz.
- lakentje en hoeslaken voor co-sleeper
- moltons en lakentjes voor ledikant
- hele set hydrofiele doeken
- trappelzak voor in de maxi cosi
- speelgoedkist voor in de woonkamer waar ik in de babyfase de babyspullen in wil opbergen
En ongeveer elke set aangevuld met wat kleertjes, rompertjes, sokjes die ik nog nodig had.
Nu zijn we wel bijna compleet in de baby-uitzet.
Ook wat georienteerd op geboortekaartjes. Ik weet nu wat ik wil en binnenkort dus eens samen gaan ontwerpen. Ook over de naam zijn we nog niet helemaal uit. Wel wat opties, maar we waren in het alfabet nog maar t/m de J gekomen bij het verkennen van meer opties.

Gisteren ook het bevalplan besproken bij de verloskundige. Gewenste uitvoering is bevallen in het ziekenhuis, met zo min mogelijk extra ingrepen/toepassingen zoals inleiden, weeënopwekkers, en pijnstilling. Hier zitten toch wel wat nadelen aan vind ik waardoor de bevalling langer kan duren. Maar ga wel voor pijnstilling als het ik het echt niet meer trek. En wil ook een TENS huren. Anderen dit ook van plan of hier ervaring mee?
Ook afgelopen week een bevallingscursus gehad bij de verloskundigenpraktijk. Dit was ook heel nuttig en informatief. Weet nu beter wat me te wachten staat. Ze begonnen ook met de zin dat het vrouwlijk lichaam gemaakt is om te bevallen en dat een natuurlijk proces is waar je aan moet overgeven. Het lichaam weet zelf wat het moet doen. In mijn hoofd had ik toch een beetje het idee dat ik het moest leren of over moest lezen, omdat het anders niet goed zou komen.
Succes iedereen met de laatste loodjes! En voor degene die al verlof hebben, probeer er ook van te genieten