Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 13:27

Renee1991 schreef:
@ petrichor Ik had implanon en voelde me best wel down en chagrijnig, én enorme snaaidrang. Nu overgegaan op een mirena spiraal. Hij zit er nog maar kort in maar ik voel me wel beter :j

Ooh dat is heel veel! Hormonen zijn echt kloten! -O-

Aight

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 12:09

Welkom iedereen weer! Ik meld me ook weer na carnaval, aantal cursusdagen met buffet eten en constant aanbod van snacks etc. Helaas +3 kg, maar het mooie weer geeft me goede moed om weer te herpakken en lekker buiten te gaan bewegen!

Het vervelende na zo'n periode van veel vet/zout/zoet eten is dat ik er de dagen erna ook constant zin in heb. Dat maakt het erg moeilijk om me te focussen op mijn normale bakje kwark.. :o Hoe gaan jullie daarmee om?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:32

Veel water drinken :+. En proberen niet aan toe te geven… is lastig wel

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 14:40

Veel eiwitten eten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 19:01

Jaa heel lastig inderdaad! Als je je echt niet kan beheersen neem dan een dieet reep met veel eiwitten, niet perse gezond maar je hebt toch wat lekkers gehad en door de eiwitten heb je een vol gevoel. :)

Ik moet nog 4 kilo afvallen voor ik goed zit met mijn vetjes, wel al behoorlijk strak en ik vind echt dat ik er aardig goed uit zie. Dan ben ik straks ook gewoon 15 kilo kwijt! Maar ook veel aangekomen aan spiermassa (hoeveel weet ik niet precies want in het begin nooit gemeten) maar ik schat behoorlijk veel gezien ik echt wel behoorlijk wat spieren heb. Ik ben dus wel een beetje benieuwd hoeveel ik zou wegen als ik normaal gespierd was.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-25 15:07

Net weer mijn maandelijkse weegmoment gehad, 74,6 kg nu dat is 1,1 minder dan vorige maand en maakt mijn totaal op -42,4

Eigenlijk was -1 de max voor afgelopen maand, liever richting -0,5. Stabiliseren is nog niet zo makkelijk. Zeker niet in een chaotische periode met de verhuizing.
Ik pak al geregeld een extra Snelle Jelle, die heb ik standaard in het nieuwe huis liggen.
In het weekend toch maar gaan voor iets extra’s bij de lunch, lekkerbekje of loempia moet wel kunnen zolang ik aan het klussen ben.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 22:01

Vandaag kreeg ik een Facebook herinnering van 2 jaar geleden.
Wat een verschil 43 kg maakt

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 23:34

Wauw wat een super mooi verschil, mag je echt heel trots op zijn!! :)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 09:19

Marlinde: klinkt als een goed plan. Hoe gaat het er nu mee?

Renee: wat fijn dat je je beter voelt nu je gewisseld bent van anticonceptie.

Flynn: wat fijn dat die boeken zo goed bevallen. Ik ken het wel. Ik heb meer snoep behoefte nu ik dus strak op de voeding let.

Tiwi: succes met de verhuizing! Wat een goed verschil tussen de foto's!

Esther: welkom

Aight: gaat het al beter om te focussen op de kwark? Ik zet mezelf op een belonings systeem. Goed afvallen 1 week mag ik 1 dingetje uitzoeken en eten de week erna wat ik lekker vindt. En ongezond is :=

Petrichor: nog 4 kg. Dat is al bijna *\o/*

Afgelopen week niet op het dieet/voeding gelet. Onze dochter had weer benauwdheid klachten en als je ook geen slaapt pakt is het eten wat erin snel en makkelijk.

Vandaag wel op de weegschaal gestaan want natuurlijk weer vergeten gisteren.

Hij gaf 76,5 kg aan. 400 gram aangekomen. Daar kan ik mee leven. Nu weer goed oppakken nu mijn dochter weer fit is.

Week 1: 2 kg minder.
Week 2: 0,1 kg erbij
Week 3: 800 gram minder.
Week 4: 1,1 kg minder
Week 5: 0,4 kg erbij.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 15:05

Als je maar een keer per maand had gewogen dan zag je 3,4 kg eraf, dat is een prachtig resultaat.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:49

tiwi1969 schreef:
Als je maar een keer per maand had gewogen dan zag je 3,4 kg eraf, dat is een prachtig resultaat.

Nou echt he, zou ik zeer jaloers op zijn!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:14

tiwi1969 schreef:

Klopt. Maar zo werkt mijn brein niet. Ik verslap als ik niet strak elke week een regime aanhoudt. En is voor mij mijn stok achter de deur om meer of dezelfde motivatie vast te houden voor de week erop :)

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:20

tiwi1969 schreef:

[ Afbeelding ]

Knap hoor, hoe heb je het gedaan? Nog een speciaal dieet gevolgd? Ben benieuwd

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-25 23:11

karrij schreef:
tiwi1969 schreef:

[ Afbeelding ]

Knap hoor, hoe heb je het gedaan? Nog een speciaal dieet gevolgd? Ben benieuwd

De grootste stok achter de deur was mijn jonge pony waar ik graag mee wilde rijden.
Doordat ik heftige rugklachten heb heb ik hulp bij een fysio/sportschool gezocht om ondanks de pijn toch te kunnen bewegen. Dat bewegen en de begeleiding bij het afvallen heeft mij vleugels gegeven.
Eten volgens een redelijk vast schema, beperkt koolhydraten, rijk aan eiwit, tussen 1400 en 1500 kcal per dag.

Als je even op “ geplaatst” onder mijn gebruikersnaam klikt zie je al mijn berichten, daar staat ook mijn eetlijst wel tussen
En het geeft een mooi overzicht van mijn weg en mijn valkuilen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 08:53

Knap hoor Tiwi! :D

Hier was de weegschaal lief vandaag. Na al ruim een week niet sporten ivm ziek zijn, vreesde ik het ergste. Maar het is -2kg sinds eind januari! :D

Vanaf oktober gezien totaal -3kg. Na de feestdagen was er even een stijgende lijn. Maar de daling is weer ingezet.

Het gaat traag, maar vind het prima zo. In mijn beleving laat ik er niet veel voor en dat vind ik belangrijk. Gewoon gezellig mee kunnen doen met dat wijntje op het terras.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 10:59

Ik had net even een check op de weegschaal, door mijn verhuizing ben ik veel in de weer en heb ik meer honger waar ik op een gezonde manier aan toe geef.
Vanaf 21 mrt toch 0,8 eraf 73,8 nu.
Dat stelt mij wel gerust, ik kan gewoon wat extra pakken zonder schade.
Er hoeft niks af, maar nu stabiliseren is best lastig nog.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:22

Stabiliseren vind ik ook erg lastig!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 12:13

Ik snap dat wel hoor, eerder woog ik elke dag thuis op de weegschaal en het maakte mij helemaal GEK in mijn hoofd te weinig resultaat terwijl het eigenlijk gewoon goed was. Ik weeg nu 1 keer per maand ik de sportschool en nu is elke meting eigenlijk leuk want ik zie enorme vooruitgang.

Vandaag toevallig weer een meting gehad.

1.4 kilo vet verloren en precies 1 kilo aangekomen in spiermassa. Ik weeg nu 85.6 en bij de vorige meting 85.9 was ik dus thuis op de weegschaal gaan staan en zag ik alleen het verschil van -0.3 was ik zwaar depressief geweest. :+

Ik moet nu nog 3.6 kilo vetmassa kwijtraken en dan is mijn vetmassa goed en mijn doel behaald! Maar dan gaan we gewoon nog door en zien we wel waar het schip strand.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-25 18:09

Daarom is het zo belangrijk om niet te focussen op dat getal op de weegschaal. Ik ben vrij intensief (voor mijn doen) aan het sporten en ben niks afgevallen op de weegschaal, maar wel in centimeters. Verder is je gewicht sowieso onderhevig aan je cyclus, hoe warm het is, hoeveel zout je gegeten hebt, of je spierpijn hebt etc. Dus iedere dag wegen zegt niet zoveel..

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 09:13

Ik weeg juist wel elke dag en het heeft mij juist veel rust gegeven dat ik mij niet focus op het getal, maar ik ben zo wel mijn lijf beter gaan begrijpen. Zo zie je dat het bij iedereen anders werkt :)

Ik blijf hier momenteel heel stabiel qua gewicht en dat is prima, Op termijn wil ik er nog wel wat af, maar nu is de focus meer op het ivf-icsi traject.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:05

Oeh rode letters. Hoe gaat het met jullie allemaal?
Ik ben hier eindelijk weer back on track en dus indirect heel blij met mijn spiraal en dat dat voor mij toch de oplossing blijkt te zijn. Inmiddels weer 2,3 kg kwijt en vooral in mijn koppie eindelijk rust. Niet meer ieder moment van de dag aan eten denken.
Ook het sporten heeft nu een fijne balans; twee keer in de week krachttraining en één keer hiit of boksen, net waar ik zin in heb.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 09:04

Fijn dat de spiraal zo'n goed effect heeft!

Hier gaat hel wisselend, wel langzaam weer een dalende lijn in mijn gewicht. Sporten moest weer even op gang komen na mijn laatste Hyrox, maar ook dan gaat beter.
Inmiddels ook Skeelers gekocht voor wat extra rondjes beweging. Nu nog het eten verder onder controle krijgen, want ik heb ook altijd trek.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 16:56

Ja hormonen zijn een drama dus super fijn dat je nu iets hebt gevonden wat bij je past!

Hier gaat het ook goed, geen idee of ik nog ben afgevallen ik wil eerst echt even het maximale uit mijzelf halen voor ik weer een meting ga doen. Ik heb gewoon het idee dat ik het laatste vet niet weg krijg met op mijn voeding letten en krachttraining. Dus ik doe nu sinds deze week power walking, super heftig maar wel leuk. Hopelijk krijg ik daarmee mijn laatste kilo's weg en word ik echt strak.

Vandaag een klein uurtje door het bos gelopen met het gemiddelde tempo van 6.2 km/pu dan ben je wel zeiknat als je weer thuis bent haha. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:36

Ah wat tof Josien, Hyrox!! Dapper _/-\o_ Dan is het toch ook logisch dat je even een moment rust hebt voordat je de draad weer oppakt.

Petrichor, powerwalking moest ik even googlen, ik dacht aan lopen met gewichten :') Hopelijk bereik je je doel!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 19:06

Ik ook haha! :') Toen ik gewoon een eindje ging lopen maar zo snel als ik kon en later eens ging internetten bleek dat dit dus een naam heeft. :P