Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:53

Thami schreef:
Respect hoor zo vroeg het zwembad in, dan hele dag werken en daarna nog fietsen. Dat is een triatlon op zich!

Idd :j , maar ik was dan ook top fit die dag :D

Zo ook nog eventjes 70 minuten op de indoor trainer .

Thami

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:47

Je hebt de flow goed te pakken Time, leuk!

Ik was vandaag ook weer, gelukkig nu even geen intensieve korte sprints maar relaxte tempo blokjes, dat ging prima. Heb de laatste weekenden ipv zone 2 veel intensiever gefietst, en dat in combi met die interval trainingen door de week was toch wat teveel. Wel twee weken op rij 2000 hoogtemeters gehaald!
Dit weekend ga ik lekker rustig fietsen en me braaf aan de zones houden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 20:10

Soms is toegeven aan vermoeidheid ook goed! Gisteren lag ik na een enorm heftige dag om half 9 in bed. Ik kon niet meer, dus ik ga straks nog even op de Tacx. Respect voor jou Time, om zo vroeg op te staan!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:34

Respect voor jullie allemaal hoor. Ik heb helaas weer een mega vermoeidheid te pakken. Gisteren vroeg naar bed, vandaag zo'n latargische toestand, tenminste zo voelt het. Dus de fiets staat stof te happen.
Zondag staat er een tourtocht gepland dus dan moet ik wel haha.

Wel eindelijk een nieuwe salontafel gekocht vanmiddag. Dat is altijd een jaren project bij ons :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 07:18

maaikemuis schreef:
Soms is toegeven aan vermoeidheid ook goed! Gisteren lag ik na een enorm heftige dag om half 9 in bed. Ik kon niet meer, dus ik ga straks nog even op de Tacx. Respect voor jou Time, om zo vroeg op te staan!

Een keertje lekker vroeg naar bed , daar knap ik altijd wel lekker van op . :j
Vanavond lig ik er ook op tijd in , het was gisteren wat later namelijk ( meidenavond)
En morgen rinkelt de wekker weer vroeg .Niet mijn favo , maar het is gewoon de beste mogelijk
om te gaan zwemmen .In het weekend is het dan ook wat extra slaap inhalen .

@Marlies , kom op , lekker naar buiten een frisse neus halen +:)+
En zondag een lekker ondje trappen .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 09:23

@Time, ik kom gelukkig elke dag buiten, 12km heen en weer terug naar het werk op de fiets dagelijks, dus die frisse lucht komt goed!

Het wordt weer tijd voor de zon meiden, hier is het zo vreselijk mistig dat ik gewoon de jas en de broek nat had bij aankomst op het werk, niets aan. Maar goed, iig niet koud, dat is positief.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 07:24

Moin moin , waar is iedereen gebleven ?
Al 6 dagen niets gepost hier -O-

Niet dat ik wat spannends heb te melden , maar toch :D
Ik verlang nog steeds naar het voorjaar en beter weer {:}
Gelukkig vandaag maar een halve dag werken , heb nog een loopje op het programma staan .
Denk dat ik ook heerlijk de sauna in duik vandaag .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 08:39

Hier ook weinig te melden, ik lijk de vermoeidheid weer wat van me af te schudden.

Zondag heerlijke tourtocht met een vriendin gefietst. Was hier op de Sallandse Heuvelrug, super netjes geregeld qua stops en zo, uiteindelijk heen en terug gefietst en de rit zelf, dikke 60km op de mtb. Je komt dan op fantastische (technische) trails, waar je normaal absoluut niet mag komen op de fiets, dus dat voegt wel echt wat toe, om zoiets te rijden ipv de geeikte paden in dezelfde omgeving.
Lag wel om 21.00 uur in bed daarna haha. Want als je al niet zoveel energie hebt, is het wel een flinke inspanning, maar het heeft me niet slecht gedaan :D

Lekker Time, hopelijk valt het mee qua weer vandaag.

Hier vrijdag een sauna middag/avond met vriendinnen op de planning. Kreeg een cadeaubon voor mijn verjaardag van hen, dus die gaan we met elkaar opmaken <3

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:40

Dat klinkt cool Marlies, waarom zijn die tracks normaal niet te rijden? Alleen voor leden van een mtb club ofzo? Was gelukkig nog droog toen. Zal nu wel weer modderig zijn in het bos.

Lekker genieten van de sauna Time en Marlies!

Ik heb braaf mijn kilometers getrapt de laatste dagen, en was weer in een absolute beginnersfout getrapt; banden veel te lang niet opgepompt en dat fietste zo zwaar %)
Nu met harde bandjes wel wat minder grip in de modder maar ook wel fijn om weer beter vooruit te komen :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 09:49

Thami, bijna de gehele Sallandse Heuvelrug is beschermd gebied en daarmee verboden voor fietsers. Je mag alleen op de mtb route (die ook nog de helft van het jaar dicht zit) en op de fietspaden komen. Dat is vrij beperkt. Dus zo'n rit is echt top, dan wordt er vergunning verleent voor delen waar je dus normaal niet mag komen.

Haha, zachte banden is wel grip idd, maar man man wat ploeteren. Het is altijd zoeken naar de ultieme set up, tussen grip en rolweerstand.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:08

Hier net als iedereen denk ik een beetje, druk maar saai. Een beetje in de sleur van winter, ik loop wat meer hard en ik fiets wat minder want de trainer is toch snel saai. Maar heb gister een Zwift TT gedaan en heb nu ook weer goede moed om wat gestructureerder dan een uurtje easy hier en daar aan de slag te gaan want de TT viel toch wat tegen qua hoeveel watts ik vast kon houden :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:02

Je omschrijft het goed Imay , de sleur van de
winter :j
Bedoel je met TT een FTP ? Bleh , daar zie ook ik altijd tegen op . Ben zelf ook nog lang niet daar waar ik was en weer wil zijn -O-

Goed bezig Thami *\o/*

@ Marlies ; als je lekker hebt gewerkt dan is vroeg naar bed gaan heerlijk .
Maar ik merk zelf ook dat dit weer me moe maakt .
Ik kan slapen :j
Aan de andere kant blij dat ik weer kan slapen , dat was 1 jaar geleden wel anders . De hormonen doen z,n werk .

Zo , hopelijk kan ik voor het weekend mijn nieuwe mobiel ophalen *\o/*
Mijn huidige iPhone zeker 6 a 7 jaar gebruikt , dus die mag wel vervangen worden . Het word de iPhone 16 pro <3

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 21:02

Nee, een Zwift event, je kan ze in de companion app opzoeken. Individual time trial. Maar als je er alles voor geeft werkt het ook aardig als FTP test denk ik. Deze was over 10.7 km, wat voor mij gister iets meer dan 20 minuten was. Ik had graag net onder de 20 minuten gefietst maar ik heb deze herfst en winter gewoon niet genoeg op de fiets gezeten om dat haalbaar te maken.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 07:18

IMAY1990 schreef:
Nee, een Zwift event, je kan ze in de companion app opzoeken. Individual time trial. Maar als je er alles voor geeft werkt het ook aardig als FTP test denk ik. Deze was over 10.7 km, wat voor mij gister iets meer dan 20 minuten was. Ik had graag net onder de 20 minuten gefietst maar ik heb deze herfst en winter gewoon niet genoeg op de fiets gezeten om dat haalbaar te maken.

Ah okay , duidelijk _/-\o_

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 20:41

Zozo. Sommige zijn echt nog fanatiek geweest.

Hier al hele poos niet meer gefietst. Vind het echt te koud

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:28

Voor iedereen die buiten traint, chapeau! Ik heb afgelopen week 2x een half uurtje gewandeld :') Conditie is na de operatie ver te zoeken, dus hoop dit weekend weer eens een rondje van 6.5 km te kunnen wandelen. Hopelijk vanaf volgend weekend weer rustig op de tacx.
We zijn wel al bezig met het plannen van onze fietsweek. Waarschijnlijk eerst Frankrijk de Alpe 'd Huez of andere route door de Vogezen en daarna naar Italie voor rondje Gardameer en de Stelvio. Heb echt wel zin in de zon en warmte en lekker buiten rijden.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 12:41

Dat is een mooi vooruitzicht Padoertje en leuk om alvast te plannen!
Frustrerend hoe snel conditie weg is na een operatie hè, had ik in de zomer ook. Maar gelukkig bouw je het ook rap weer op, kleine beetjes en liever vaker en regelmatig dan nu en dan (te) veel.

Dit weekend lekker weer zon, en zag ik nou voor later 17 graden staan?? Dat geloof ik pas als het zover is.
Fijn (fiets) weekend gewenst allemaal!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 13:33

Phoei, ik heb een week niet op de fiets gezeten. Eerst lekker gewandeld in Duitsland en dinsdagochtend sta ik op van een kruk op het werk en het schiet toch in mijn rug! Ik stond volledig geparkeerd. Dus even niet fietsen of sporten, maar rustig aan rondwandelen. Vanmorgen voor de dienst uit even op de Tacx gezeten en dat ging gelukkig weer goed.

@padoertje, frustrerend is dat om te merken hoe snel je conditie achteruit holt! Gelukkig heeft je lichaam een aardig geheugen en bouw je het vaak ook wel snel weer op. En het is knap om je lichaam de rust en het herstel te geven dat het nodig heeft. Dat doe je goed!

Ik ga over een ruime week een begin maken met de training voor de Gravel 150. We beginnen met een test en van daaruit gaat een trainingsprogramma worden opgesteld. Ik ben echt zo benieuwd! Kijken waar ik sta en vooral, kijken waar ik naartoe kan werken.

Eucalypta is er klaar voor! Die heb ik gisteren opgehaald en die heeft nieuwe wielen en banden gekregen. Nu kan ik ook 45mm rijden voor extra comfort en ruiger terrein. Nu ik nog!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 22:28

Leuk en spannend Maaike! Ben ook benieuwd naar je schema straks, zal wel veel duur zijn maar ook intervallen/ ftp omhoog. Leuke uitdaging om je kracht voldoende te doseren dat je het 150km volhoudt, maar ook durft er vol voor te gaan!

Mijn ultra’s zijn een grote zone 1/2 rit, maar doordat ik nu wat meer hoogtemeters pak heb ik ook wat meer explosieve kracht nodig. Leuke puzzel :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 10:22

Mooie vooruitzichten @Padoertje {:}

@Thami 17 graden ?? Spiekt op nieuwe telefoon .
Nou , volgende week gaat het inderdaad richting de 15 graden *\o/*

@Maaike :(:)

Over gravel gesproken , ik had het nieuwtje al aan Thami verteld .
Maar er gaat een NRG ( Niederrhein gravel 160 ) komen , georganiseerd door iemand
uit de vereniging waar ik in zit .
De start zal zijn vanuit Kalkar bij Landhaus Beckmann , de datum al voor 95 % op 13-9 .
Het is nog niet helemaal definitief , de voorbereidingen lopen .Maar als het zover is plaats ik hier wel een linkje met alle info .

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 11:13

Oh, wat gaaf!!!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 12:20

maaikemuis schreef:
Oh, wat gaaf!!!

:j :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 13:06

Dankjewel voor het doorsturen. Eens kijken hoe de training voor 150 km gaat. Misschien wel leuk om mee te doen. Eens kijken hoe ik me ga ontwikkelen (want nu sla ik nog geen deuk in een pakje boter ben ik bang).

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 13:42

Zou leuk zijn Maaike, ik overweeg hem ook! Leuk doel nog voor het naseizoen en definitief out of my comfort zone :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:22

@Maaike , heb je mooi een reden deze kant op te komen :j
Ikzelf zal er dan niet zijn omdat het in het weekend van Challenge Almere valt -O-