Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:59

@Lien_ er is vanaf, wat ben je nu, 37 weken? Tot 41 geen controles meer? Dat is ook bijzonder, hier krijg je juist steeds vaker controle, ik ben nu 37 en ze komen nu om de 2 weken (volgende week weer) en daarna om de week. Weinig spannends, in principe geen controle op ontsluiting maar wel meten hoe groot de buik is, bloeddruk en Doppler voor het hart. Vond dat juist wel een fijn idee hoor, zeker bij de eerste.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:10

Hier juist vanaf 35 wekelijks :D eigenlijk raar dat dat zo verschillend is.

@nicole_floor ik ben ook niet van het foto's maken, het is dat de buurman het aanbood (en hij maakt echt toffe fotos). Heb ik volgende week wat te doen want m'n paard is wit dus kan gaan wassen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:38

Ja hier ook juist vaker aan het einde. Bij verloskundige vanaf 36 weken dacht ik en in het ziekenhuis doen ze 2 wekelijks. En volgens mij doen die pas later dan de vk wekelijks.
Ik moet nu elke 2 weken, maar das vanwege de cholestase.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 19:40

Hier was het volgens mij ook vanaf 37 wekelijks.

Haha succes met wassen Redbutton!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:05

Oh echt, wekelijks? Ik had de laatste controle met 37 weken, morgen 39 weken en ik moet pas op 41 weken dus weer komen (dan 2 dagen later etc, tenzij ze gaan inleiden)
Misschien stuur ik de verloskundige dan toch maar een berichtje om even baby te checken :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:49

Vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt hoor! Er zijn meer wegen naar Rome natuurlijk en de wetenschap en ervaring spreekt zichzelf wel eens tegen. Maar kan me voor het gevoel voorstellen dat het fijn is om toch nog eens te checken ;)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:25

Zolang de baby goed beweegt en je geen rare klachten hebt zal het ook niet altijd nodig zijn.
Ik vind vanaf nu wekelijks ook veel maar het is een klein half uur dus kort en krachtig

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 21:49

En alle baby's zitten er nog?

Even een ego post, heb zo een off Day vandaag. Slecht geslapen en ik word dan gelijk zo emo van de hormonen.
Hebben jullie trouwens ook van die momenten dat je denkt: ik heb straks een baby, maar ik weet eigenlijk niks. Wat moeten ze snachts aan? Wat moeten ze overdag aan? Wat moet ik ermee doen. :') komt vast allemaal goed maar soms vliegt het me even aan haha

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:13

Ah, stom redbutton :(:) off Day hoort erbij, maar leuk is het niet. En ja, herkenbaar. Ook bij de tweede weer (weet ik alles nog?).

Ons kind draagt trouwens snachts bijna hetzelfde als overdag. En de kraamzorg weet heel veel. Komt goed!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:17

Oh Redbutton zo herkenbaar. Ik heb de eerste dromen van een oververhit/kouwkleumend kind in de Co-sleeper ook al gehad :')

Ik heb morgen trouwens mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Super raar. Ik heb nog helemaal niet het gevoel dat we over 4-7 weken een baby hebben. Maar de rust van het niet meer naar het werk moeten zal mij zeker goed doen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:24

Heel herkenbaar Redbutton. Mijn vriend zei laatst ook al, jaa ik weet echt niet wat ik er straks mee aan moet. Dus ik hoop dat de kraamzorg snel bij ons komt als de kleine er is.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:54

redbutton schreef:
En alle baby's zitten er nog?

Even een ego post, heb zo een off Day vandaag. Slecht geslapen en ik word dan gelijk zo emo van de hormonen.
Hebben jullie trouwens ook van die momenten dat je denkt: ik heb straks een baby, maar ik weet eigenlijk niks. Wat moeten ze snachts aan? Wat moeten ze overdag aan? Wat moet ik ermee doen. :') komt vast allemaal goed maar soms vliegt het me even aan haha

Oh joh ik herinner me nog van de eerste. Kwamen we thuis uit het ziekenhuis met de baby en ik zette hem in de autostoel op de tafel en had echt zoiets van "ja en wat nu". Mijn partner en ik zaten echt even te kijken van wat we ermee aan moesten.

Gelukkig belde toen ook de kraamzorg aan en zij ging voortvarend aan de slag met de boel inrichten en klaarmaken. Baby was prematuur geboren dus niet alles lag klaar nog.

Lang verhaal kort. Baby is inmiddels een kind en het is allemaal goed gekomen. Hij zit niet meer in het autostoeltje op tafel :-). Je hoeft het ook allemaal niet alleen te doen, dat scheelt. Het wijst zich wel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 23:13

Absoluut! En hoewel Google een slechte raadgever is, het ik ook vele vragen kunnen beantwoorden met Google, en denk dat ik de helft vergeten ben dus ook zeker nog eens nachtelijks zal raadplegen.

Kraamzorg is absoluut een hele fijne (Nederlandse) aanvulling, een prettige tip is misschien ook wel om te vragen of ze eens de kleine een uurtje mee naar beneden wil nemen zodat jij en je partner samen nog even extra kunnen slapen. Dit vond ik zo fijn want sliep zo licht met hem in het bedje naast ons, en vertrouwde er wel op dat zij beter wist hoe te handelen dan wij als kersverse ouders.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 00:01

@redbutton heel herkenbaar, afgelopen week 3 nachten slecht geslapen. 6x snachts eruit om te plassen.. moeilijk weer in slaap komen. Overdag geen cent waard.. en dan lukt slapen niet. Zo irritant !
En wat betreft de weetjes, denk dat je heel veel al goed doet vanuit moedergevoel. Google weet heel veel, wel even checken of je op een betrouwbare site leest. Ik heb meerdere webbinars gevolgd over onderwerpen als de kraamweek, de bevalling en borstvoeding. Aankomende maandag nog een fysieke avond over borstvoeding. Veel info waar je ook je vragen kunt stellen. Heel fijn!

@beert haha zoiets vergeet je ook niet meer weer

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 07:40

Op naar de laatste werkdag.
Super slecht geslapen dus misschien straks nog even bijslapen voordat ik om 12 uur moet beginnen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 09:31

Ik heb trouwens kraamzorg via naviva en die hebben ook een app, waar onder andere ook allemaal filmpjes instaan voor de eerste 24 uur. Stonden o.a. ook al filmpjes in hoe ik het bedje op kon maken enzo. Misschien hebben jullie kraamzorg aanbieders dat ook wel.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:27

Fijn dat ik niet de enige ben _/-\o_
Het gevoel overvalt me af en toe. Maar natuurlijk komt het allemaal goed, er is genoeg hulp. Je wordt alleen zo onzeker van haha

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:48

Oh redbutton ik herken dat ook heel erg. Ze hebben op cursus heel veel informatie gegeven maar uiteindelijk moet ik het wel zelf doen, en ik heb zelfs nog nooit een baby vastgehouden. Heb dan echt zoiets van hoe ga ik dit ooit doen, wat moet ze aan, hoe weet ik wanneer wat te doen :+ mijn man heeft gelukkig wat meer baby gezien dan ik (die scheelt 15 jaar met z’n jongste broer) en we krijgen wat hulp van mn schoonmoeder maar ik vind het alsnog heel spannend :=

Annepaardoes succes met je laatste werkdag!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 13:03

Haha ja herkenbaar redbutton. Zelfs bij de 3e weer. En dan minder de verzorgingsdingen, dat komt sowieso wel goed, maar wel gewoon hoe we alles gaan doen met 3 kindjes straks. Weer opnieuw onze draai vinden daarin.

Ja wij hebben ook een app van de kraamzorg, dat is nieuw, hadden ze 2 jaar terug nog niet. Al die filmpjes zijn heel handig!
En kraamzorg helpt je er super goed doorheen en heel veel voel je ook gelijk wel aan door je moederinstinct. Komt echt goed!

Paar echt verschrikkelijke nachten gehad. De jeuk was maandag licht aanwezig, dinsdag al wat meer en snachts al echt vervelend. Woensdag kon ik er al niet meer van slapen en vanaf die dag voel ik het overdag ook steeds en snachts is het zo erg dat ik om de paar uur wakker word en dan steeds m'n voeten onder de koude douche doe om weer even verder te kunnen slapen.
Ik heb medicatie, maar dat kan wel tot 3 weken duren voordat aanslaat. Maar als het zo heftig als dit blijft ga ik wel wat eerder bellen.

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 21:54

Nicole_floor heb ik ook, super handig die filmpjes!

@jasz vraag naar promethazine. Die heb ik voor de nachten, dat is een antihistamine die de jeuk "blokkeert" als het ware. Dan kun je iig een aantal uren goed slapen, meestal red ik het wel tot 5 of 6 uur smorgens. En ik heb hormoonzalf van de huisarts omdat ik alles al kapot had gekrabt.. de pijn is zoveel fijner dan de jeuk, verschrikkelijk. Maar ook gingen sommige plekjes ontsteken dus vandaar een goede zalf. En die helpt ook tegen de jeuk. Maandag direct aan de bel trekken dus!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 04:08

Volgens mij heb ik dat vorige zwangerschap ook een aantal keer gebruikt, maar ik vond dat versuffende effect echt vreselijk. Dat bleef de volgende dag ook nog aanwezig.

Maar voor nu lijkt even klagen geholpen te hebben en leek de jeuk al een heel klein beetje minder. Helaas wel weer sinds 2 uur wakker nu door de jeuk.

Is jouw jeuk nu nog steeds zo erg als toen je waardes zo hoog waren?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:28

Even geen bijlezen, want gisteren is Freek geboren! De bevalling ging heel goed en dat was fijn. Rond kwart over twee kreeg ik steeds regelmatiger weeën. Ik vond het allemaal wel meevallen, de vorige keer was veel pijnlijker. Maar mijn vriend wilde gaan timen. Rond vier uur konden we de verloskundige bellen en die was hier iets later. Zeven uur is ie thuis geboren. We hebben een goede nacht gehad. Zo even grote zus halen die bij de buren mocht slapen. En dan wennen aan elkaar! <3

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:47

Gefeliciteerd Fenn en familie!! Geniet ervan <3

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:25

Heerlijk Fenn. Wat een fijne ervaring. En van harte gefeliciteerd met de geboorte van Freek!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:34

Van harte gefeliciteerd Fenn!