Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:14

Vind maar eens een romper zonder drukknoopjes. Ik denk dat knoopjes wel heet worden als je het kind in de zomerzon legt, maar dan zijn niet alleen de knoopjes te warm }:0

Lastig Vanilia van je bloedsuikers, ik heb helaas geen tips voor je.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:15

Noeps schreef:
Vind maar eens een romper zonder drukknoopjes. Ik denk dat knoopjes wel heet worden als je het kind in de zomerzon legt, maar dan zijn niet alleen de knoopjes te warm }:0

Haha ja dat zou ik sowieso al niet aanraden :+

Vanillia

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:20

Set_elkol; verstandig! Wat stom dat je verloskundige geen suikertest wil doen, is toch een kleine moeite en lijkt me bij een p98 baby geen overbodige luxe. Ik moest 5x per dag prikken; nuchter, 2 uur na ontbijt, 2 uur na lunch, 2 uur na avond eten en voor het slapen gaan. Na de maaltijd moet de waarde onder of gelijk aan 6,7 zijn en nuchter onder of gelijk aan 5,3. Inmiddels zou ik nog maar 2x per week een dag moeten prikken, maar ik voel me er fijner bij om het gewoon 5x per dag te blijven doen. Ben nu een paar weken bezig en vind het fijn dat ik steeds beter weet waar m'n lijf goed en slecht op reageert.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:38

Noeps schreef:

Lastig Vanilia van je bloedsuikers, ik heb helaas geen tips voor je.

Ik vroeg me dus ook al af waar ze warm van konden worden :')

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:18

Dank jullie wel voor alle welkom wensen :D ik ben momenteel op een beurs in München voor werk, zal vanavond proberen uitgebreider op iedereen te reageren.

Hebben wel het een en ander op het oog qua huizen, volgende week weer 3 bezichtigingen. Wij zoeken in de regio Berkel en Rodenrijs/Bergschenhoek/Bleiswijk, Zuid-Holland. Waar staat jullie huis Noeps?

Als het niet lukt om voor eind maart een huis te hebben, hebben we een fijne portiekwoning die wij huren in Den Haag, voor de beginperiode is dat nog ruim zat. Willen de baby de eerste periode op onze slaapkamer hebben met een co-sleeper, een eigen babykamer is dan nog niet nodig :).

Ik vind het een onwijs leuk en fijn topic om te volgen, mooi om de verschillende visies, meningen en inzichten te lezen. En heel informatief.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:28

@vanillia Nou de verloskundige vond het nog niet nodig om het meteen te doen, was geen onwil hoor! Ik heb 3 week later weer een echo en dan kan het altijd nog, we kijken even of het geen momentopname was. Ik vind het alsnog wel fijn om nu mijn glucose te meten. Tot nu toe alles in orde, alleen 1x een hogere waarde. Dus ook inderdaad heel interessant om te kijken waar ik op reageer!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:05

Fijn dat er een back-up plan is Nathachou!

@Set_Elkol; blijft toch apart, in het slechtste geval loop je nu 3 weken langer dan nodig met een te hoge suikerwaarde waardoor je kindje al die tijd teveel voeding krijgt. Bij mij wilden ze toen ze zagen dat m'n kindje groot was meteen de volgende dag een suikertest.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:46

Mooie pakjes Eilinora en Marjo!
@Marjo: Hoe was de groei echo?

@Yonker: Hoe gaat het nu met je rug?

@Vanilia: Hier geen problemen met de dosering gelukkig :D

@Nathachou: Mooi compliment en helemaal mee eens!

Ik ben gisteren weer ff flink tegen de muur aangelopen O:) Was om 6 uur opgestaan, had een belangrijke meeting met een klant, dus lekker bezig geweest op locatie... Daar om 14.00 in de auto gestapt en toen werd ik me er pas bewust van dat ik me helemaal niet goed voelde %) Dus thuis met een dekentje op de bank beland en daar tot bedtijd blijven liggen. Nu gaat het wel weer, maar was echt helemaal afgedraaid. Ik wéét dat ik rustig(er) aan moet doen, maar toch lastig om mijn activiteiten daar op aan te passen :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:50

Ik heb deze combi liggen als geboortepakje, maar wel in maatje 50.
Afbeelding

Ga ook nog wat in maatje 44 halen. Ondanks dat onze zoon best lang was verzoop hij echt in zijn eerste pakje :))

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 08:55

Ooh wat schattig! Prenatal denk ik? Dat valt in mijn ervaring erg groot. Dirkje valt bijv. klein.

Afbeelding
Maatje 50 van Dirkje, meer kleertjes dan baby haha. Is nu niks meer van te zien dat ze zo klein was :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:42

Haha en die huge sokken! Zo’n foto hebben wij ook:

Afbeelding
MarMar shirtje en Noppies broekje in maat 50. Volgende keer zorg ik voor kleinere sokken :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:16

Hier ook grote sokken vorige keer :))
Afbeelding

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:26

Afbeelding

Hier F in de geboortepakje, hier was ze wel al
Weekje oud, maar zwemt er nog in.
Babystyling maat 56 :+

Broekjes maat 50 waren al meteen te kort :=

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:28

Ohhh zo schattig allemaal <3 Ik ga toch maar eens op zoek naar kleinere sokjes haha

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:54

Wat een heerlijke schattige foto’s!

Kan me nog zo niet voorstellen dat er bij ons straks ook zo’n hummeltje is. :o

Doubtless heel herkenbaar hoor. Ik ga ook nog te vaak over mijn grenzen heen en kom mezelf dan tegen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:18

@doubtless, rug gaat mwah niet top maar ook niet verergerd. Het is gewoon afwachten of de pijn oploopt maar ik duim echt heel erg van niet.

Te leuk al die geboortepakjes <3

Nou vandaag controle gehad bij de verloskundige en ze zag zelden zulke goede ijzerwaardes. Alles was verder goed gelukkig. Volgende week alweer naar het ziekenhuis voor de eerste afspraak daar en de 20 weken echo staat ook al gepland :)

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:37

Wat leuk al die geboorte pakjes en baby foto’s!

@Yonker, fijn dat alles in orde was en dat je waarde zo goed zijn. Toch weer een extra geruststelling.

@Doubtless Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik kan me ook maar moeilijk overgeven aan rustiger aan doen.. Maar het is wel nodig, ook voor de kleine. Dus wel goed op jezelf passen.

De baby is hier flink in de weer in mijn buik. Ik voel hem/haar aan alle kanten trappen en duwen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:43

Dit was ons geboortepakje voor m’n dochter <3 was maat 50, viel ook ruim.
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:37

Leuk al die fotootjes, krijg weer helemaal zin in die newborn fase <3

@Yonker: Nou hopelijk blijft het hierbij dan!

Fijn dat ik niet de enige ben die moeite heeft met rust houden :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:58

Doubtless schreef:
Leuk al die fotootjes, krijg weer helemaal zin in die newborn fase <3

@Yonker: Nou hopelijk blijft het hierbij dan!

Fijn dat ik niet de enige ben die moeite heeft met rust houden :=

Jaaa idem hier! Tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat we straks weer een baby hebben. Maar dat had ik de vorige keer ook, weet ik nog.

Doet je zoontje nog een middagdutje? Dat is op mijn vrije dag en in het weekend altijd het moment dat ik zelf ook even op de bank plof met een tijdschrift / serie.

Vanochtend had ik denk ik óf een hele lage bloeddruk óf een laag bloedsuiker. Ik stond ontbijt te maken en ineens voel ik me niet lekker worden, brak het zweet me uit en zag ik sterretjes %) trok gelukkig bij toen ik zat en een banaan had gegeten, maar heel fijn was het niet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:18

Oh al die kleintjes met hun geboorte pakjes,zo schattig weer.

Dit was onze jongste met geboortepakje
Afbeelding

En ze had dit jasje erbij
Afbeelding

Noeps oef die momenten had ik soms ook ja,vaak toch weer over met wat eten.

Pressent toch leuk hè al die schopjes en bewegingen.

Yonker gelukkig alles helemaal goed,en bijna de 20 weken echo is ook leuk ja.

Doubtless dat ken ik wel ja,die rem is soms lastig te vinden vindt ik.

Straks weer controle bij de verloskundige en dan meteen prikken voor rhesus en ijzer en vitamines.
Eens zien of ik bloedarmoede heb want heb totaal geen kleur meer in mijn gezicht.

Nog maar 4 ochtenden werken en dan ga ik met verlof!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:22

Oh Linoleum en Eilinora, jullie pakjes zijn ook echt super lief! Ik heb nog geen pakje uitgekozen voor de geboorte, ga komende week hier nog even shoppen voor de kleine dus dan kom ik vast wat leuks tegen.

@Noeps, onze meid slaapt ook nog ‘s middags, ik vindt het heerlijk idd even rust in de middag.

Ik kan me een 2e kindje nu ook nog echt niet voorstellen. Ben zo benieuwd hoe mijn dochter ermee om zal gaan. Maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik deze baby net zo leuk ga vinden als mijn dochter en dat je die liefde gewoon voor 2 kindjes kan voelen. Dus dat wordt vast ook bijzonder om te ervaren.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:32

Oh, al die pakjes <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:02

Wat leuk die geboorte pakje foto's <3

Afbeelding
Dit truitje was bij ons bedoeld als geboortetruitje, maat 50. Dit is 2 weken na de geboorte <3
En ook enorme sokjes :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:06

Die heeft nog wel een tijdje gepast :D

Ik heb net de bakken met maat 50/56 doorgespit om te kijken wat echt té winters of niet meer leuk is voor ons voorjaarskindje. Conclusie: drie dingen op vinted en de rest mag nog een ronde mee, want zo mooi <3