Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:19

Wat een mooie buikjes hebben jullie! Mijne is echt nog ver te zoeken en ik lijk eerder te dik als zwanger op sommige momenten whaha! Mijn buik groeit dan ook veel minder als bij nr 1 (al had ik nu ook een aanzienlijk ander startgewicht, wat misschien ook scheelt)

Wij hebben dit weekeind onze jaarlijkse fotoshoot! Heb een toffe jurk gekocht waar je m'n buik wel redelijk in ziet dus ook ff wat foto's zo maken! Zo veel zin in!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 12:36

Ooeeh mooi Senna <3

@Linn mijn buik staat boven jou bericht :) lekker toch, ik tot nu toe eigenlijk ook wel vind ik :j

@Bellex: Ja wel goed hersteld gelukkig :j Al blijft het wel een beetje spannend, gelukkig houden ze me goed in de gaten en moet ik elke week bloedprikken :)

De baby kan bij mij maar een kant op en dat is naar voren _O- Met m'n 52kg en 165cm ben ik wel heel slank maar niet groot dus ja :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:36

Saskia, wat lijkt hij inderdaad zeg! Leuk dat ze ook precies hetzelfde lijken te liggen zo <3

Linn, gefeliciteerd met je goede echo! En alleen maar fijn dat je zo lekker klachtenvrij bent. Ik heb het inmiddels ook heel makkelijk, zo fijn!

Goldie, wat lief van je collega. Mooie buik al!

Senna, wat een mooie babybuik <3 Ik vind het zo mooi als het goed zichtbaar is.

Ik ben morgen 23 weken. Ik kom net van een lekkere wandeling in de duinen. Buik groeit maar alles is nog heel fijn te doen, zo blij mee dat mijn bekken dit keer mee valt.

Afbeelding

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 14:51

Afbeelding

Even staan hanessen om hem er een beetje oke op te krijgen haha.
Dit is mijn buik en morgen ben ik 18 weken zwanger.
Ik heb een hoge en smalle baarmoeder dus ik ga waarschijnlijk eerst omhoog voor ik naar de zijkanten ga uitbreiden.

Wel inmiddels rug en heuppijn bij het slapen.
Maar ben hypermobiel dus al blij dat ik me verder eigenlijk nog top voel.

Haha Goldie, ben benieuwd of je zon enorme puntbuik gaat krijgen dan!

Wat leuk die 3d echo Saskia, net of t hetzelfde kindje is.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:52

Sommigen beginnen al mooie buiken te krijgen <3

Linn, deste beter dat je weinig kwaaltjes hebt! Gewoon van genieten hoor, zwangerschap hoeft geen lijdensweg te zijn (al is het ook normaal als je wel ongemakken hebt. Er verandert toch veel aan je lijf)
En hoe grappig dat je vriend toch te nieuwsgierig was :') Weet jij het nu ook of alleen hij?

Juudith, is dat met een professionele fotograaf? Misschien ook horen voor wat foto's van jou alleen of met je vent? ;)

Belle, die uitslag heb je tussen een paar dagen en twee weken wel.

Saskia <3 hele mooie echo en mooi mannetje. Echte broertjes!

Ook even "stoefen" op nu 27w:

Afbeelding

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:39

@Goldi haha ja bij mij kan het ook maar een kant op, ben van t zelfde postuur haha, maar kind perst zich lekker na binnen whaha!

@Rebel jaaa met een prof fotograaf. Ik ben zelf ook fotograaf en een van mijn beste vriendinnen ook, dus we doen jaarlijks in juli een fotoshoot. Ik fotografeer dan haar gezin, en zij mijn gezin!

Heel leuk om te zien die verschillen in buiken!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:25

Wat een mooie buikjes allemaal! Vind het er bij anderen altijd zo mooi uitzien. Zelf eerder dikkig, dan duidelijk zwanger. Zal m’n bouw wel zijn. Was vorige keer net zo haha.

Juudith: Wat een leuk idee, zo’n jaarlijkse fotoshoot!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:28

Ik zal straks een foto maken van mijn buik. Haha lijkt eerder dat ik gewoon iets ben aangekomen. Is ook. 3.5 kilo ofzo.

Ja we weten het beide. Boor elkaar verborgen houden is enorm lastig en zie al gebeuren dat hij met een biertje op zich verspreidt en dan weet iedereen en ik als laatste haha. Nee we hadden wel zo iets of iedereen wel, of iedereen niet.

En dan ook, voor mijn meelezer.. iedereen weet t toch al dus opzich maakt het niet meer uit. Maar wij verwachten een klein jongetje!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:08

Gefeliciteerd *\o/* <3

Ik ben nu maar eens op de weegschaal gaan staan. Ben nu 2/2,5kg aangekomen. Had wel meer verwacht als ik m'n buik zie _O-

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:05

Dit is mijn baby belly <3
Ben nu 22+5
Afbeelding

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:31

Wat een mooie buikjes komen er voorbij!
Dit is mijn voortgang:
Afbeelding
M’n hoofd er maar even afgeknipt :')

Een jongetje, leuk! Gefeliciteerd!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:44

Zo mooi om te zien hoe dat lijf zo verandert, wat is de natuur toch mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:51

Wat een mooie updates en prachtige buikfoto's komen voorbij zeg!

Gaaf Judith ben benieuwd naar de foto's!

Vandaag had ik al de 20 weken echo. Deze zag er keurig uit. Het was geweldig! Voor dit soort dingen ga ik graag uit eten om het te vieren, maar we moeten even wachten omdat we al bijna op vakantie gaan.

Wel zojuist even heerlijk met mijn ponypaard gewerkt. Vol positieve energie.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:18

Haha Goldie ik moet er nog echt heel erg aan wennen! Als ik dan ineens m’n weerspiegeling zie in een raam ofzo dan heb ik nog steeds een “huh? :?” momentje

Wat fijn Evamarie! Ik word helemaal vrolijk van je berichtje haha. Lekker van genieten!

Zijn er hier nog dames die hardlopen of andere duursporten doen? Hoe ervaren jullie het? Ik heb het idee dat mijn conditie echt belachelijk achteruit gaat -O- Ik heb 16 april nog de marathon gelopen aan 10km/u en nu loop ik met moeite 5km aan 9km/u.. en ook nog eens met een hogere hartslag. Is dit normaal?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:24

Samir schreef:
Haha Goldie ik moet er nog echt heel erg aan wennen! Als ik dan ineens m’n weerspiegeling zie in een raam ofzo dan heb ik nog steeds een “huh? :?” momentje

Wat fijn Evamarie! Ik word helemaal vrolijk van je berichtje haha. Lekker van genieten!

Zijn er hier nog dames die hardlopen of andere duursporten doen? Hoe ervaren jullie het? Ik heb het idee dat mijn conditie echt belachelijk achteruit gaat -O- Ik heb 16 april nog de marathon gelopen aan 10km/u en nu loop ik met moeite 5km aan 9km/u.. en ook nog eens met een hogere hartslag. Is dit normaal?

Hihi ik heb niet zo veel in dit topic te zoeken, want ben afgelopen donderdag bevallen, maar ik moest wel lachen hierom.
Als je zwanger bent levert je lichaam al topsport. Je hartslag is veel sneller dan normaal (op Google is vast wel te vinden hoeveel sneller).
Dus je "klachten", zijn zeker te weten heel normaal.
Ik weet dat er vrouwen zijn die nog powerliften/marathons lopen met 38 weken, maar dat zijn echt de uitzonderingen hoor!

Ik heb heel. Weinig zwangerschaps klachten gehad, maar sporten was voor mij al heel snel afgelopen. Wel heb ik nog tot 1,5 dag voor mijn bevalling mijn eigen stal gemest ;)
Maar dan was het ook wel klaar. Stonden toch ook veel mensen van te kijken dat ik dat nog kon.

Gewoon goed luisteren naar je lichaam, en zeker niet te ver gaan, want die krijg je meestal op een later tijdstip terug....

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:25

Luister eens naar de podcast Slimmer Presteren, aflevering 144 over sporten tijdens de zwangerschap. Gaf mij ook goed inzicht :j

Hartslag hoger is in elk geval normaal. Ik loop ook hard, ga nu ook een stuk langzamer en een marathon vind ik nog veel te lang :') Ik blijf gewoon lekker trainen op laag tempo. Ik loop nu zo’n 8 km maximaal, dan blijft m’n bekkenbodem prima. Ik merk vooral dat ik echt continu moet plassen en echt op moet letten dat ik niet in mijn broek plas :')
Echt knap dat je zwanger een marathon hebt gelopen! Ik was de eerste termijn zoooo moe en misselijk, echt jammer.

Edit: dit is ook een leuk artikel over zwanger zijn en hardlopen: https://www.runnersworld.com/nl/nieuws/ ... ngerschap/

Ik loop zelf trouwens vooral onverhard en niet vlak. Mijn verloskundige zei daarover dat als je het al gewend bent en ik niet teveel last krijg van mijn bekkenbodem ik het gewoon kan blijven doen. Ik pak soms wel even een wandel- of fotopauze tussendoor.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:51

Knap dat je die marathon nog hebt kunnen lopen Goldie! En logisch dat je wat gaat inleveren, maar toch fijn als je nog gewoon lekker kunt blijven lopen.

Lisitano, 8 km vind ik ook al een hele prestatie. Dat gevoel van in je broek plassen herken ik wel. Heb echt het idee dat er dagen bijzitten dat de baby enorm op mijn blaas duwt. Kan dan ineens enorm naar de wc moeten, niet handig als je net van huis bent :')

Hardlopen gaat hier helaas al een tijdje niet meer vanwege m’n knie. Ik wandel wel nog m’n dagelijkse portie zoals voor de zwangerschap. Daarin merk ik gelukkig nog geen verschil.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:15

Mijn conditie holt echt achteruit. Wandelen en een stukje fietsen is prima, maar naar m’n werk doe ik nu lekker lui met de auto (anders half uur enkele reis op ellendig zware fiets).
En traplopen valt me sinds een week bizar zwaar. Verder rond, gezond en vandaag 26 weken!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:24

Saskia, dat gevoel en dan een heuvel af rennen.

Je conditie holt niet echt achteruit hoor! Je lijf is gewoon ook met iets anders heel intensiefs bezig. Als je sport tijdens je zwangerschap gaat je conditie juist enorm vooruit. Door je al hoge hartslag en toch (rustig) te sporten train je heel veel conditie en uithoudingsvermogen. Ook zou je meer spieropbouw hebben tijdens je zwangerschap. Je lijf is eigenlijk ontzettend fit tijdens een (normale) zwangerschap en dus ideaal om lekker bezig te blijven, ook al voelt het zwaarder.
Wandelen is ook gewoon heel erg goed voor je.

Ik ga proberen zo lang mogelijk te blijven rennen. Ik doe er ook yoga naast, gewoon thuis. Als je me ziet lopen zou je niet verwachten dat ik nog kan rennen, ik puf van een wandeling net zoveel :') En ik moet goed letten op doseren. Soms wil ik de honden lang uitlaten door het mulle zand en daarna nog rennen of op de racefiets, maar dat gaat niet. Zeker niet na ook het huishouden en de boodschappen slepen. Nu kan ik als het weer wat afkoelt het hardlopen combineren met de honden, dat zou schelen. Ik heb echt wel minder energie over voor het sporten nu ik zwanger ben, maar dat is ook helemaal niet gek.
We moeten niet zo hard voor onszelf zijn en genieten en trots zijn dat ons fantastische lijf gewoon een baby kan maken terwijl we onze dagelijkse dingetjes doen <3

Nog even over die conditie.
Bij mijn vorige zwangerschap kon ik tot week 15 hardlopen, daarna kreeg ik teveel pijn. 6 weken na de bevalling begon ik weer met opbouwen maar dat ging ook mis met mijn bekkenbodem. Pas weer weken later (november bevallen - maart begonnen met hardlopen) pakte ik het weer op en liep in de zomer weer met redelijk gemak 18 tot 20 km trails door de bossen. Ik liep toen zelfs op de halve marathon mijn persoonlijke record. De eerste loopjes zijn weer even om te janken maar je bouwt zo ontzettend snel weer op. En ik was er totaal bijna een jaar uit. Wel op de racefiets gezeten tussendoor maar daar is een dikke buik ook al snel onhandig.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:49

Ja apart he. Ik ben soms ook.met iets bezig en dan raak ik buiten adem.. dan moet ik soms een beetje lachen, zo iets kleins wat je normaal zonder nadenken doet en nu ineens puft... dan denk je wel ojah ik ben zwanger haha!

Maar is soms frustrerend want je hoofd wilt meer dan dat je lijf afentoe aankan.

Heb speciaal een "buik" foto gemaakt voor jullie. Dit is op.20+2

Even met spoiler
Spoiler:
Afbeelding

Ik zie wel dat ik iets mollige ben.. maar in kleding is het nauwelijks te zien maar zegt niks,kan er zomaar ineens zijn straks.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:25

Nog meer mooie buikjes <3

Oef, spreek me niet van conditie. Ik ben al geen endurance-type en nu is het helemaal frut. Gisteravond rondje gewandeld en ik moest m'n man zeker 20x vragen om even te wachten. Het heeft wel geholpen met m'n ronde ligament pijn *\o/* De rechterkant was al een paar dagen aan het vervelen. Goed losgewandeld en het trekkende/stekende gevoel is weg. Dus tip voor diegene die daar ook soms last van hebben :D

Die hogere hartslag klopt inderdaad helemaal. En dat begint al in je eerste trimester! Dus het is niet gek dat je dan al snel moe bent.
Ik had ergens gelezen dat je tijdens je zwangerschap elke dag een marathon loopt, met hoeveel werk het kost om een baby te maken. Plus je werk, dagelijkse beweging, huishouden, leven..
Vond het wel een mooie anekdote

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:14

Ha meiden,

Had echt heel veel om bij te lezen, heb alles bijgelezen maar op telefoon :') is het te veel om alles te citeren en op te reageren nu, sorry.

Hier is onze kleine man vorige week zondag 1 jaar geworden! En afgelopen vrijdag heeft hij buisjes gekregen. Hopelijk gaat het genoeg verlichting geven, duimen maar.

En stomme vraag wellicht, maar is er een appgroepje van deze groep? Ik zit ook in een bokt appgroepje van vorig jaar zomer nog steeds en vind dat echt heel gezellig. Het is wat persoonlijker ook en ik vind het altijd leuk om te kunnen sparren, omdat je allemaal vrijwel een beetje het zelfde meemaakt (en ook leuk om verschillen te zien). En daarnaast leuk omdat er een aantal van ons aankomend op korte termijn de bevalling al voor de deur hebben staan en ik het echt heel leuk vind om de spanningen te delen en bijna “live” mee te mogen leven met de ander :)) :')
Ik vind het topic op bokt ook leuk hoor, maar ik zit minder vaak op bokt als op de app haha

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:40

Fijn dat het nu beter gaat Rebel!
En herkenbaar dat je partner af en toe te vlot gaat :')

Linn, inderdaad nog netjes zeg! Lijkt me best lekker en handig om nog zo weinig buik te hebben. Voel je het zelf wel of valt dat ook mee?

Gowlan, Saskia is de eerste geloof ik en die moet nog 2 maanden dus zo dichtbij is het nog niet volgens mij.
Ik ga liever niet in een app-groep. Ik word nu al debiel van die telefoon. En zodra er een app-groep is zal dit topic wel doodbloeden, dat zou ik zonde vinden.

Gefeliciteerd met je nu dreumes!
Hopelijk gaan de buisjes helpen.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:39

Ik heb het gevoel dat m’n conditie nogal wisselt per dag. Op vakantie heb ik veel gelopen in de hitte en ook nog veel heuvels en dat ging over het algemeen prima. Wel iets langzamer dan normaal. Gister rende ik 2 trappen op en dan sta ik ineens als een gek te hijgen als ik boven ben.

Gowlan nog gefeliciteerd. Ik vind een app groep best leuk maar dan pas als er baby’s zijn geboren. Dat duurt dus nog wel even. Denk dat net als wat Lisitano zegt het topic anders doodbloed en ik heb over m’n zwangerschap ook niet heel veel te delen in een app groep.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:01

Ik ben wel blij om de nog niet echt baby buik te zien van jou Linn. Ik heb dat net zo eigenlijk. Ik zie er nu vooral uit alsof ik gewoon 5kg ben aangekomen en toen ik de andere foto's zag dacht ik, maar ik dan?! Is het wel goed?

Gisteren heb ik nog paard gereden, kan nog gewoon in m'n normale broek. Maar merk het qua uithoudingsvermogen ook wel hoor. Het was ook eigenlijk veelste warm. Maar met traplopen ook, als ik 2x achter elkaar naar beneden en boven moet dan moet ik echt even op adem komen.

Verder gaat alles goed hier en ik denk zelfs dat we een naam hebben bedacht :=
We hadden al heel lang een meisjes naam maar jongensnaam kwamen we echt niet uit. Gister bedacht ik 1 en die legde ik aan mijn man voor en die had ook zoiets van, ja ik zie het wel voor me.
Hopen dat dat zo blijft :=