Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:35

Toffeltje schreef:
Ik zou ergens tussen afgelopen zondag en donderdag ongesteld moeten worden (helaas een beetje vage cyclus dus ik kan het nooit zo precies zeggen). Hoewel ik nog niet bloed heb ik weinig hoop dat het gelukt is, we waren beide wat ziek afgelopen maand en hebben daardoor iets minder kunnen klussen.

Ik ga voor je duimen! Wie weet is het wel gelukt. Ik heb geen idee wanneer ik ongesteld moet worden. Mijn cyclus is ook geen pijl op te trekken maar tot nu toe ook geen tekenen dus ik zie het positief.

Angela_ schreef:
Hier 6 dpo en weer roze afscheiding. Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt.. moet er donderdag heen

Ah nee balen! Hopelijk kan de HA je helpen.

Yltje schreef:
Ik voel me enorm dommig… wat is dpo? Ik heb het gevoel alsof ik nog helemaal geen kind zou moeten mogen krijgen. Ik heb me niet ingelezen, ik heb geen idee “hoe te beginnen” (klinkt ook zo lekker vaag, spiraal dr uit en klussen maar he. Zo ver zijn we dan ook :+ ) ondanks dat ik eigenlijk wel iets meer zou willen kunnen gaan testen enzo, zit ook te twijfelen over ovulatie testen omdat ik nooit echt een regelmatige cyclus heb gehad maar aan de andere kant “vergeet” ik me in te lezen, ik denk er gewoon niet aan als ik na het werk thuis kom.

Eigenlijk wil ik ook gewoon dat het gewoon gebeurd zonder dat ik er echt mee bezig zou moeten zijn, al heb ik ergens een beetje angst dat dat niet gaat lukken. Alsof ik een voorgevoel heb dat het bij mij niet vanzelf zal gaan. Mijn vriend is best een stukje ouder en heeft zelf ook al kinderen dus bij hem zit het wel goed. Maar ondanks dat ik wil dat het ‘spontaan’ blijft heb ik toch een beetje tijdsangst en constante twijfel. :=

Ik wil heel graag, maar dan denk ik weer ja wat als het allemaal niet zo lukt.. moet ik dat dan gewoon als teken zien dat het niet zo heeft mogen zijn? Ik heb tot een jaar geleden nooit getwijfeld, ik wilde geen kinderen. Maar toch gaan rammelen, ik ben stiefmoeder en als ik kijk naar dat onvoorwaardelijke wat die kids naar hun papa en mama hebben, dat wil ik ook ervaren. <3

Goed.. ik wilde even ventileren haha, ik zal meestal een stille meelezer blijven en vooral heel erg met jullie meehopen!

Iedereen doet het op zijn eigen manier :)
Jij moet vooral doen wat goed voor jullie voelt. Het is echt niet erg om je niet in te lezen of om toch hulp te krijgen.

De enige reden dat ik bepaalde dingen weet is omdat het bij ons niet vanzelf ging. Het heeft een jaar geduurd voor ik weer een “cyclus” had en toen gebeurde er nog niks. 2 jaar later naar de gyn geweest en die ontdekte pco. En nu zijn we aan het klussen met een beetje hulp van de gyn. Al had ik 2 weken terug een hele zeldzame eisprong van mezelf waar we gebruik van hebben gemaakt. Dus hoop dat dat gelukt is.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:12

Hier vandaag 10 dpo en een negatieve test, had ook niet anders verwacht. Had ook niet echt een duidelijke piek deze maand, waarschijnlijk door de placenta die was achtergebleven.

Ik duim ook voor je mee Toffeltje!

Lau spannend! Ga je testen of wacht je rustig af? :)

Balen Angela! Laten ze het maar even goed uitzoeken!

Yltje dat is helemaal niet dom hoor! Ik was precies zo toen ik stopte met de pil. Na 8 maanden van de pil af ben ik begonnen met ovulatietesten, toen was het in de 2e ronde ook raak. En was ook nog maar net begonnen met foliumzuur. Was er totaal niet mee bezig haha.
Iedereen moet het op zijn eigen manier doen!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:22

Ik wacht tot 14 dagen dpo dan wil ik testen. Ik had volgens mijn bloed wel echt een piek dus ik duim nog steeds :o

Edit:

Had van het weekend een testje gedaan van de action. Maar dat was een 2 dagen early dus die was negatief. Daar probeer ik mij niet aan vast te houden. Ik hoop dat het nog te vroeg was. En dat hij vrijdag zegt positief. En anders gaan we volgende maand verder met weer wat hulp.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:52

Dank jullie wel! Heel lief en bemoedigend dat het onbestemde en licht hulpeloze van “wat ben ik eigenlijk aan het doen” niet helemaal vreemd is.

Tevens bedankt voor jullie uitleg over DPO :o
Als ik dat voor nu berekend zou ik nu op 11 dpo zitten. Al moet ik zeggen dat ik dus geen idee heb of dit wel een ‘normale’ cyclus is. Uiteindelijk is 6 september mn spiraal er uitgehaald (heb 9 jaar een spiraal gehad, uiteraard een keer gewisseld tussendoor haha), van 8 tot 11 echt gebloed en nog 2 dagen heel lichtjes. In principe met een ‘standaard cyclus’ van 28 dagen die de app aangaf (voor gekozen omdat ik echt geen idee heb dus) zou ik vrijdag weer ongesteld moeten worden.

Vooralsnog lijkt het heel normaal te verlopen maar eerst het weekend maar even afwachten. Moet mezelf her en der wel even toespreken dat het redelijk onwaarschijnlijk is dat het nu al gelukt zou zijn :Y)

Ik duim voor jullie Toffeltje en Lau! Hopelijk ondanks de twijfel dat het toch gelukt is!

Balen Angela, hopelijk kunnen ze snel wat betekenen voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:01

Zeg nooit, nooit Yltje. Bij mij was het in een keer raak, mijn ervaring is dat zodra de spiraal eruit is je cyclus meteen weer redelijk okay is.

Bij mij is het ‘bloeden’ roze afscheiding bij alleen gisterenochtend gebleven. Sindsdien niet meer gehad en nu voel ik me hysterisch dat ik de huisarts heb gebeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:16

Angela_ schreef:
Zeg nooit, nooit Yltje. Bij mij was het in een keer raak, mijn ervaring is dat zodra de spiraal eruit is je cyclus meteen weer redelijk okay is.

Bij mij is het ‘bloeden’ roze afscheiding bij alleen gisterenochtend gebleven. Sindsdien niet meer gehad en nu voel ik me hysterisch dat ik de huisarts heb gebeld.

Zou het geen innesteling kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:24

Gnome: ik weet het niet? Is 6 dagen na ovulatie niet erg vroeg daarvoor? Afgelopen maand had ik het ook namelijk alleen toen elke dag na mijn eisprong. Het stopte nadat mij menstruatie was doorgekomen. De vorige zwangerschap heb ik niks gemerkt en ook pas braaf op cyclusdag 28 getest. Nu ben ik veel onrustiger lijkt het.

Zou ik de afspraak bij de huisarts afzeggen? Ik ben dan 9 dpo dus die dag van te voren testen is ook niet nuttig denk ik. Ik was gewoon overstuur en dacht nu ben ik er klaar mee en bel de dokter. Soms neemt mijn angst voor mijn leeftijd even de overhand

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:29

Angela_ schreef:
Gnome: ik weet het niet? Is 6 dagen na ovulatie niet erg vroeg daarvoor? Afgelopen maand had ik het ook namelijk alleen toen elke dag na mijn eisprong. Het stopte nadat mij menstruatie was doorgekomen. De vorige zwangerschap heb ik niks gemerkt en ook pas braaf op cyclusdag 28 getest. Nu ben ik veel onrustiger lijkt het.

Zou ik de afspraak bij de huisarts afzeggen? Ik ben dan 9 dpo dus die dag van te voren testen is ook niet nuttig denk ik. Ik was gewoon overstuur en dacht nu ben ik er klaar mee en bel de dokter. Soms neemt mijn angst voor mijn leeftijd even de overhand

Niet om je valse hoop te geven maar was bij mij ook erg vroeg. Kan tussen de 5 en 12 dagen na de ovulatie plaatsvinden.

Zou de afspraak gewoon laten staan, juist voor je eigen gemoedsrust.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:35

Is ook zo hoor Angela, het is meer dat ik voor mn spiraal een zeer onregelmatige cyclus had (meer wel als niet bloeden bij wijze van) waardoor ik eigenlijk weinig hoop had op nu meteen een reguliere cyclus en ook nog eens meteen gewoon ongesteld én dan ook nog eens meteen pakken zeg maar haha. Áls het zo is, helemaal geweldig natuurlijk! Maar ik heb nooit zoveel geluk :+

Ik snap je gevoel over het hysterisch voelen wel hoor… heel ander iets maar begin van het jaar heb ik een keer of 7 een alvleesklierontsteking gehad. De eerste keer had ik al 2 weken enorme rugpijn, naar de fysio geweest en omdat ze daar aangaven dat je hele lijf zeer kon doen qua beurs voelen van de behandeling heb ik de toenemende pijn daarna afgeschreven op de fysio. Tot ik de 3 dagen na de 2e behandeling enorme krampen had tot misselijk en janken aan toe. Toch dokter bellen en onderweg naar de afspraak zakte de pijn ineens wat weg. Ik zou me op dat moment eigenlijk meteen omdraaien met het idee dat ik me gewoon aanstelde. Dat resulteerde in 4 dagen ziekenhuis :Y)

:) Totaal niet relevant voor dit topic maar heel herkenbaar qua gevoel. Als je twijfelt kan je het altijd voorleggen toch? Dan zijn ze maar op de hoogte en kan misschien later juist nog wel van ps komen mocht er toch iets zijn. Ik zou gewoon gaan denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:57

Gnome schreef:
Niet om je valse hoop te geven maar was bij mij ook erg vroeg. Kan tussen de 5 en 12 dagen na de ovulatie plaatsvinden.

Hoe wist jij dat het om een innesteling ging? En tot wanneer heb je je kunnen beheersen met testen?

Yltje: ik vind het juist fijn dat je je ervaring deelt! Thanks! Overigens was mijn cyclus voor de spiraal ook een puinhoop en toen ik hem eruit liet halen was die perfect regelmatig ineens. Ik duim in elk geval voor je! Hopelijk is het gewoon in een keer raak!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:59

Angela_ schreef:
Gnome schreef:

Hoe wist jij dat het om een innesteling ging? En tot wanneer heb je je kunnen beheersen met testen?

Yltje: ik vind het juist fijn dat je je ervaring deelt! Thanks! Overigens was mijn cyclus voor de spiraal ook een puinhoop en toen ik hem eruit liet halen was die perfect regelmatig ineens. Ik duim in elk geval voor je! Hopelijk is het gewoon in een keer raak!

Ik had een heel klein puntje bloed, een week voordat ik ongesteld zou moeten worden dus daarmee kwam ik daarop uit. Heb me daarna ook niet kunnen beheersen en diezelfde nacht nog een early gedaan die echt extreem licht positief aan sloeg. Maar normaal heeft je lichaam nog wel ff nodig om na de innesteling voldoende hcg aan te maken hoor dus was denk ik echt een gelukje.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 06:29

Angela: ik zou gewoon heengaan, in het ergste geval is het voor “niks” en dat is helemaal niet erg. Je kunt dan ook even je zorgen uitspreken. Hopelijk lucht dat op!

Yltje: ik vind het ook lastig bepalen soms wanneer ik ongesteld zou moeten worden en wanneer ik dan zou kunnen testen. Lastig zo’n onregelmatige cyclus!

Lau: hoe gaat het met je?

Mijn tweede wachtweek is vandaag begonnen die begon met de droom dat is zwanger ben inclusief 3 positieve testen. Laten we hopen dat het waar is!!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 06:30

Ik duim voor jullie mee dames

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 06:58

Angela indd gewoon gaan dat kan echt geen kwaad.

Ondertussen ben ik 12 dagen dpo en nog steeeds geen tekenen van ongesteldheid. Ik zou anders allang roze afscheiding hebben want ik start altijd stipt op vrijdag. Dus begin mij hoopvol te voelen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:38

Dat klinkt inderdaad hoopvol! Komende dagen nog genoeg afleiding? :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:45

Bhodi schreef:
Dat klinkt inderdaad hoopvol! Komende dagen nog genoeg afleiding? :)

Jaa we gaan vanavond een nachtje naar Den Haag voor mijn verjaardag <3
En hij zei dat ik mij moest optutten dus dat heb ik braaf gedaan :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:48

Wat ontzettend leuk zeg! Lekker van genieten en voor je het weet, is het vrijdag :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:36

Bhodi die droom had ik ook en toen was ik ook zwanger, die wie weet is het bij jou ook positief :D

Spannend Lau! Knap dat je je kan beheersen met testen haha.

Hier nogmaals een test gedaan en helaas gaan wij door naar ronde 3. Wij zijn een weekje op vakantie met mijn ouders. Heb mij de hele week als ‘zwangere’ gedragen, vanavond toch maar genieten van een wijntje :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:40

Jammer jannicke :(

Ja nou met moeite hoor. Maar heb nu wel zoiets van moet wel toch? Heb nog 0 tekenen van ongesteldheid. Maar anders kan ik 9 oktober op mijn echte verjaardag wel een wijntje drinken :o

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:49

Jammer Jannicke.. hopelijk ronde 3 meer geluk!

Klinkt inderdaad wel hoopvol Lau, ik zou mezelf heel lastig kunnen beheersen qua testen, maar met een nachtje weg moet het vast lukken!
Mocht dit echt mijn cyclus zijn lopen we wel aardig gelijk trouwens haha.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:35

@Angela; zo heb ik bij m’n eerste zwangerschap bij de huisarts gezeten omdat ik enorme pijn in m’n borst had en aan m’n tepel.
Was sinds een week na ovulatie dus kon geen zwangerschap zijn voor m’n gevoel dus moest wel borstkanker zijn.. Helemaal hysterisch was ik..
Dag ervoor toch maar getest want was m’n NOD.. Positief :+

Hier vandaag weer voor echo geweest, vrijdag weer terug :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:07

Waarvoor heb vrijdag een echo? Ik heb trouwens nu ineens een dikke puist op mijn wang, sinds de pubertijd niet meer gehad..

Wij gaan zondag een nachtje weg, we zijn dan 3 jaar samen. Helaas verwacht ik rond die tijd ook mijn menstruatie.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:31

Net getest en negatief _-:(
Maar was geen ochtend urine dus misschien morgen :+
Volgens mij wil ik het gewoon te graag…
Opzich nog wel 0 tekenen op ongesteldheid dus of ik test nog niet positief want te weinig hormonen. Of het kreng is laat…

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:47

Balen Lau :knuffel: stress kan er trouwens ook wel voor zorgen dat je menstruatie laat is of uit blijft. Probeer het op je af te laten komen, hoe moeilijk ook :knuffel:

Ik heb t hier op standje rustig staan. Zitten nu in de vijfde maand en voor t eerst dat ik niks plan. Geen testen niet tellen, gewoon seks wanneer we zin hebben en we zien wel. Geen idee ook wanneer ik ongesteld moet worden (zal ergens eind oktober zijn) ik weiger mijn app op te starten om te kijken :+

Ben het ffkes helemaal beu, mis mijn zoontje des te meer en baal goed van onze situatie.
Als t komt komt t en indien niet niet, ook goed.

Nu ga ik weer onder de meeleessteen :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 12:49

Angela_ schreef:
Waarvoor heb vrijdag een echo? Ik heb trouwens nu ineens een dikke puist op mijn wang, sinds de pubertijd niet meer gehad..

Wij gaan zondag een nachtje weg, we zijn dan 3 jaar samen. Helaas verwacht ik rond die tijd ook mijn menstruatie.

Wij lopen sinds deze maand in het zkh