Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-21 10:28

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:29

Nee dan zouden ze te weinig prikken hebben werd gezegd..

Edit

En het was er niet druk mijn man kon zo doorlopen naar de prikstraat

Nathalie18x

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:38

Ja voor de mensen die nu een afspraak hebben, zou ik willen aanraden om later op de dag te komen. Het is nu echt chaos en er moet handmatig gewerkt worden wat erg lang duurt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:49

Een aparte inloop voor ouderen zou welkom zijn denk ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:53

Kost wel meer tijd begrijp ik, maar ik zou het wel een goed idee vinden. 's morgens van 8 - 10 inloop, dan kun je 'maar' de helft van op afspraak doen, maar dan nog.
En dan vanaf 10 uur tot 8 uur 's avonds regulier inplannen. Lijkt mij nou niet écht rocket science om te organiseren, maar wie ben ik.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:14

Nou ik vond die twee oude mensen echt heel triest, anderen zeiden al laat ze onze vaccinatie maar nemen dan, nee nee nee....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:18

Echt verschrikkelijk vind ik dat Echwel, laat ze toch voor zulke ouderen gewoon de regels eens wat aanpassen en zonder afspraak een prik geven :n Moeilijk, bureaucratisch gedoe :(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:19

Nou dat vond ik dus ook en wetende dat mensen voordringen die zichzelf heel belangrijk vinden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:26

Relaxed schreef:
Echt verschrikkelijk vind ik dat Echwel, laat ze toch voor zulke ouderen gewoon de regels eens wat aanpassen en zonder afspraak een prik geven :n Moeilijk, bureaucratisch gedoe :(

Ik zou dat ook doen :j

Maar dan weet je bijna zeker dat volgende week een artikel verschijnt "GGD houdt zich niet aan de regels en geeft mensen zonder afspraak tóch vaccinatie" waarop mensen dan weer reageren dat iedereen zich aan de regels moet houden bla bla bla -O- En dan wordt je oneervol ontslagen als het even tegenzit..
Heel verdrietig -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:31

Laat iedere 80 plusser nu toch toch gewoon zonder afspraak daar komen.. Dat gaat niet om 1000-en 80+ per locatie lijkt me..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:31

nou ja, 70+ misschien al?
(zijn de meeste 80+ers niet al geweest trouwens? )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:32

Nou dat idd, je kunt als manager ook ter plekke even meewerken, regels zijn er om af en toe buigzaam te zijn

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:38

Relaxed schreef:
Laat iedere 80 plusser nu toch toch gewoon zonder afspraak daar komen.. Dat gaat niet om 1000-en 80+ per locatie lijkt me..

Onze regio weigert inderdaad geen 80+ meer zonder afspraak, Ik hoop dat dit straks ook weer geldt voor 70+. We hebben nu dagelijks ruzie met mensen wat ontzettend veel onnodige energie kost.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:51

En we gaan eindelijk weer verder. 63 en 64 vandaag. Ik wacht nu maar op de officiële berichtgeving voordat ze weer op het laatste moment een jaartal terugtrekken...

VWB het prikken zonder afspraak: Probleem is enerzijds dat er een bepaalde capaciteit is om prikken te zetten op een dag incl de 15 minuten wachttijd. In die wachtrij is 1,5m bij drukte niet te garanderen en je wilt voorkomen dat een priklocatie een superspreader wordt (wat ongetwijfeld nog een keer voor gaat komen). Daarnaast zit je met het aantal flacons dat voor een dag beschikbaar is en waarmee je in ieder geval je minimale capaciteit moet kunnen halen. Als je dus weet dat je voldoende flacons hebt voor de afspraken plus een beetje spillage EN dan nog eens wat over hebt kan je overwegen mensen te prikken, maar jij zou het ook niet accepteren als jij een afspraak had en je te horen krijgt ja sorry Pietje Puk, de heer Bazeman, de heer Langdraad en de heer Fijnebol hebben vanmorgen tussendoor een prik gehad dus we hebben vandaag niets meer voor u.

Dan kan je zeggen: Zorg dan dat er altijd wat over is, maar dan krijg je weer het probleem dat mensen dan maar op de bonnefooi naar de priklocatie komen, het weer te druk wordt, de mensen die wél een afspraak hebben niet meer geholpen kunnen worden, etc etc etc. Tel daar nog eens de zoveelste CoronIT storing bij op en dan heb je echt een probleem want het is zo druk dat je mensen niet makkelijk meer kan herplannen op korte termijn.

Plus dat de omgeving het ook aan moet kunnen, kijk wat er in Leiden gebeurde, de hele doctor Lelylaan/N206 stond vast, deel van de A44 was geblokkeerd etc omdat 60+ daar een booster kon krijgen zonder afspraak een paar weken geleden. Het moet nog te managen zijn allemaal en (helaas in dit geval, want het is fantastisch natuurlijk) er is nou eenmaal een hoge boosterbereidheid momenteel...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:15

Ik hoor tijdens de briefing dat zonder afspraak leidt tot meer administratie en vertraging..

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:28

Zonder afspraak kost sowieso meer tijd.Omdat er nu volop ingezet wordt op grootschalig vaccineren,snap ik dat zonder afspraak daar voor nu even niet bij hoort. Voor de ouderen is dit uiteraard heel schrijnend.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:50

Maar okee, het is zonder afspraak ingewikkeld, dat geloof ik, maar kan de GGD dan niet op zijn minst ter plekke voor die mensen een afspraak maken? En ze niet met lege handen en een hoop frustratie wegsturen?

Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:51

Ik heb een afspraak op 1 januari om 21.00 uur :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:53

Nikass schreef:
Maar okee, het is zonder afspraak ingewikkeld, dat geloof ik, maar kan de GGD dan niet op zijn minst ter plekke voor die mensen een afspraak maken? En ze niet met lege handen en een hoop frustratie wegsturen?

... waarschijnlijk niet.... daar moet een organisatie flexibel voor zijn, en dat is heel lastig...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 13:56

Waarom kan je in zowat elk land naar binnen hoppen behalve hier? :7

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:09

Omdat ze perse overzicht willen houden op wie en hoeveel er gevaccineerd zijn ivm QR aanvragen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:10

Maar in andere landen moet dat ook?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:12

sureido schreef:
Maar in andere landen moet dat ook?

Als je hier gevaccineerd bent krijg je gelijk je brief met QR code mee. mijn (booster) werkte al na 3 dagen maar bij de meesten moet 2 weken gewacht worden voordat hij OK geeft.
Alles wordt landelijk genoteerd.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:22

Als we hier alles opengooien voor ik noem maar een voorbeeld, 60+ dan zal je weer situaties krijgen zoals 2 weken geleden. Dat mensen die netjes een afspraak hebben gemaakt, uren in de rij moeten staan omdat er mensen zijn die zonder afspraak komen. We hebben het dan ook niet over 10 mensen die op een locatie komen, maar meer dan 100 en met het aantal jaartallen wat nu is vrijgegeven wel 2 of 300. Waar we nu mee bezig zijn is kijken naar de drukte op de locatie en eventueel meer plekken vrijmaken als we merken dat de capaciteit omhoog kan. Zo hebben we vorige week op een locatie 300 plekken opengezet voor die dag dus mensen die op dat moment een afspraak aan het maken waren, hadden geluk en konden meteen terecht op de locatie. Ook zijn we bezig met een vernieuwd prikproces waarin we 4 keer zoveel mensen kunnen helpen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:55

Dat vind ik ook gevaarlijk, ouderen die met dit weer uren in een rij moeten wachten. Naar zo’n situatie moeten we niet gaan, want dan wordt het denk ik een “wie het eerst komt” situatie.

Ik zie hier cliënten van in de 80 die nog geen afspraak hebben. Ik kom erg trieste situaties tegen. Een collega vertelde over een oudere vrouw wiens zoon de afspraak had afgezegd, omdat hij geen tijd had en geen nieuwe afspraak gemaakt had, omdat hij niet wist wanneer hij dan wel tijd had.
Een cliënt die er telefonisch niet doorheen komt en niemand lastig wil vallen met het regelen via de computer. Sommige geven een beetje op en “proberen het morgen wel weer een keer”. Dat gaat me zo aan het hart. Ik mag het niet doen, maar ik zou het liefst voor hen een afspraak maken en met ze daarheen rijden. Gelukkig zien we voornamelijk veel ouderen met zorgzame kinderen of mantelzorg die dit goed regelt.