Gebroken bovenbeen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 13:16

Sorry, ik realiseer me dat ik helemaal vergeten ben om verder nog te reageren. Er is veel gebeurd de afgelopen weken, dus mijn hoofd zit een beetje vol en dat schiet reageren er nogal eens bij in. Ik ben vorige week namelijk verhuisd naar Den Helder. Dat kwam wat onverwacht en qua timing ook niet op het meest gunstige moment natuurlijk zo vlak na de operatie, maar een vriendin van mij is gaan samenwonen met haar vriend en vroeg me of ik in haar appartement wilde wonen. In de eerste instantie gaat dat wel om een onderhuur, maar ze gaat me wel voordragen als nieuwe huurder als zij het appartement opzegt. Dat vraagt natuurlijk wel wat aanpassingsvermogen en creativiteit, maar mama helpt me gelukkig waar nodig, dus dat is fijn. De rust is wel heel welkom, want de hele dag thuis zitten met m'n ouders zorgt toch altijd wel voor spanning. Dus ik ben daar druk mee geweest en ik heb 23 augustus nog een examen, dus dat gaat ook door m'n hoofd.
Het gaat verder heel goed! Wat conditie betreft ga ik al wel vooruit, al blijven staan en lopen wel een belasting voor m'n lijf. Over een week of 3 moet ik weer naar het zkh voor foto's en een poliafspraak. Al zal daar nog niet heel veel op te zien zijn, dat is toch meer om te zien of het materiaal mooi op z'n plek is blijven zitten. Ik heb alleen nog geen idee wanneer ik precies weer naar het AMC moet, want de afspraken zijn nog niet gepland. Het AMC is de laatste tijd echt heel traag wat dat betreft :'). Verder heb ik net nog 3 stukjes hechtdraad uit de wond getrokken, die waren blijkbaar nog achtergebleven. Denk dat ik nu alles wel heb verwijderd en anders komt het vanzelf naar boven gedreven.

kiki1976 schreef:
Mocht jij je straks vervelen, altijd welkom om paardjes te komen knuffelen.
Wonen vlak bij elkaar, wil je met liefde even ophalen hoor

Heel lief! Heb nu alleen niet zo heel veel tijd door m'n examen, maar in september wordt het voor mij weer wat rustiger, dus dan lijkt het me wel leuk!

Afanaisa91 schreef:
Klinkt heel fijn Leintje! Voelt het nu ook anders tov vorig jaar?

Goede vraag. Heb vooral het gevoel dat mijn bekken nu veel sneller herstelt, wat goed kan aangezien er vorig jaar een veel groter stuk uit is gehaald. Je moet er nog niet tegenaan duwen, maar voel het wel minder tijdens draaibewegingen. Verder heb ik na alle drie de operaties vrij snel al vrij snel af van de pijn in mijn been zelf, dus dat is vrij gelijkaardig.

marleen_usar schreef:
Hoe is het met je geduld, ik weet nog wel dat ik het op gegeven moment echt zat was.

Dat wisselt. De ene dag kan ik daar wat beter mee omgaan dan de andere dag. Word soms ook wel echt heel wanhopig en verdrietig van het vooruitzicht dat ik nog t/m oktober moet wachten voor ik weer kan opbouwen en dat zit hem dan vooral in de moeilijkheid van het ergens naartoe gaan. Het station is 1 km bij mijn woning vandaan en de busverbinding naar het centrum is ook niet heel goed (en de bushalte is nu ook nog te ver lopen), dus ik moet altijd aan mama vragen of ze me naar het station moet brengen en dat vind ik best een ding.

Lalidan schreef:
Zo lastig dat ze geduld niet gewoon in blikjes bij de supermarkt verkopen... Zou wel moeten :j (dan kocht ik ook meteen een paar :)))

Wat een lief aanbod Kiki <3

Zou leuk zijn idd :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:31

Kan je niet tijdelijk een scootmobiel krijgen?

YvonneV

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:21

kan je daar geen taxivervoer voor aanvragen?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 17:34

Ja misschien wel, dat zou ik, voor vervoer mbt mijn werk, met mijn werkgever moeten overleggen. Spreek haar volgende week weer

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:45

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 19:15

Kijk, zo ver waren wij nog niet gekomen, we hebben het er enkel even over gehad. Al ben ik wel bang dat het wordt afgewezen omdat ik iemand in mijn directe omgeving heb die het kan doen, maar ik kan het altijd proberen. Merci!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:20

Is een ligfiets of scootmobiel een optie voor je? Misschien wat ongewoon, maar het geeft je wel een stuk vrijheid.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 20:59

Fietsen mag je ook nog niet? Ik heb een elektrische bakfiets gekocht om dit probleem te verhelpen. Staat toch net even vlotter dan een scootmobiel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:11

Mijn dochter heeft een scootmobiel al een paar jaar, echt ideaal voor als ze langer dan een half uur moet lopen.1 keer vroeg iemand waarom zit jij op een scootmobiel, toen gaf ze als antwoord ik ben te lui om te lopen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 23:24

leintje_ schreef:
Kijk, zo ver waren wij nog niet gekomen, we hebben het er enkel even over gehad. Al ben ik wel bang dat het wordt afgewezen omdat ik iemand in mijn directe omgeving heb die het kan doen, maar ik kan het altijd proberen. Merci!

Ik zou dat niet te dik erboven op leggen als je iets gaat aanvragen, ik denk ten eerste niet dat je van je moeder kan verwachten dat ze altijd voor je klaar kan staan als jij iets wil en ten tweede vind ik persoonlijk jouw onafhankelijkheid bovenaan staan!

Sorry, ik lees al tijden mee, maar had nog niet eerder gereageerd, ik vind het zo heftig allemaal en het duurt nu al zo lang, ik wil je veel plezier in je nieuwe huis in Den Helder toewensen en vooral dat dit nu de laatste operatie is geweest en dat alles nu goed gaat genezen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 00:13

Veel woonplezier Leintje! Hoop dat er qua vervoer iets te regelen valt voor je dat je wat onafhankelijker wordt!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 01:21

senna21 schreef:
Is een ligfiets of scootmobiel een optie voor je? Misschien wat ongewoon, maar het geeft je wel een stuk vrijheid.

Fitzroy schreef:
Fietsen mag je ook nog niet? Ik heb een elektrische bakfiets gekocht om dit probleem te verhelpen. Staat toch net even vlotter dan een scootmobiel.

Ik denk niet dat ik al mag fietsen. Het zal sws al lastig zijn om op te stappen, want ik mag geen gewicht op mijn been zetten en dat zal je altijd moeten doen als je op een fiets wil stappen. We hebben ook al wel eens over een scooter nagedacht, want mama heeft er thuis één staan, maar ook daar zit ik met het probleem dat ik geen gewicht op mijn been mag zetten. Een scootmobiel zou een optie kunnen zijn, maar ik vind dat ook wel een ding als ik met de trein weg zou willen, want ik durf zo'n ding niet op het station te zetten. Voor id stad is het wel een idee.

marleen_usar schreef:
Mijn dochter heeft een scootmobiel al een paar jaar, echt ideaal voor als ze langer dan een half uur moet lopen.1 keer vroeg iemand waarom zit jij op een scootmobiel, toen gaf ze als antwoord ik ben te lui om te lopen.

:'). Kan me soms wel verbazen over de brutaliteit van mensen. Wat gaat het een ander aan waarom je gebruik maakt van een scootmobiel.

Jet schreef:
leintje_ schreef:

Ik zou dat niet te dik erboven op leggen als je iets gaat aanvragen, ik denk ten eerste niet dat je van je moeder kan verwachten dat ze altijd voor je klaar kan staan als jij iets wil en ten tweede vind ik persoonlijk jouw onafhankelijkheid bovenaan staan!

Sorry, ik lees al tijden mee, maar had nog niet eerder gereageerd, ik vind het zo heftig allemaal en het duurt nu al zo lang, ik wil je veel plezier in je nieuwe huis in Den Helder toewensen en vooral dat dit nu de laatste operatie is geweest en dat alles nu goed gaat genezen!

Thanks :). Het is een lang proces ja en ik kan niet veel anders dan het gewoon uitzitten en geduld hebben.

DideH schreef:
Veel woonplezier Leintje! Hoop dat er qua vervoer iets te regelen valt voor je dat je wat onafhankelijker wordt!

Thanks! :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:04

Veel plezier in je nieuwe huis!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:51

Wat leuk, een nieuw huis! Veel geluk op je nieuwe plekje.

Wat betreft vervoer: voor werk zou je ook bij het UWV kunnen proberen.
En voor bij de gemeente idd zeggen dat het tbv je zelfredzaamheid is.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 16:01

Ben er even een paar dagen tussenuit. Groetjes uit bewolkt Schotland :D!

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:21

Dat is het betere werk. Veel plezier daaro. Leuke foto!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 18:36

Wauw echt heel mooi, ben je met een busreis?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 18:42

Nee met het vliegtuig en ik logeer bij mijn zus

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 19:46

Altijd fijn even er tussen uit, het is daar heel mooi.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:21

Oh heerlijk, geniet er van!
Kan je jezelf goed redden op krukken daar?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:01

Ben je al omver geblazen door een doedelzak

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:16

Leuk Leintje! Geniet er maar van!
Ging het goed in vliegtuig? Of had je plek met meer ruimte?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 12:03

Ging heel goed! Had speciale assistentie aangevraagd, dus ik werd het hele vliegveld over gereden en keurig in het vliegtuig afgezet, waar ik idd een stoel met extra beenruimte had :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:44

Dat is dan goede service geweest. Netjes.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:15

leintje_ schreef:
Ging heel goed! Had speciale assistentie aangevraagd, dus ik werd het hele vliegveld over gereden en keurig in het vliegtuig afgezet, waar ik idd een stoel met extra beenruimte had :)

Fijn! :) Klinkt al goed geregeld!