Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:29

Daarom schreef ik heet tussen haakjes :)

Stro op het water als isolatie en piepschuim rond de emmers / teilen helpt ook. En een bal ofzo op het water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:32

Een dag sneeuw? Hier is nu (wat) sneeuw gevallen maar ze geven nog extra de eerste dagen en intussen temperaturen 's nachts tot -11 en overdag tot -2 de komende week. In België toch. Dus dat is alsnog wel voor een fikse week creatief worden met mijn 2 mini's die in eigen beheer staan.

Maar ik doel inderdaad dat men nu veel makkelijker in oplossingen denkt ipv 20 ijsberen op de weg. Terwijl ik dit een flink pak lastiger vind dan een avondklok.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:04

Varekaj schreef:
Een dag sneeuw? Hier is nu (wat) sneeuw gevallen maar ze geven nog extra de eerste dagen en intussen temperaturen 's nachts tot -11 en overdag tot -2 de komende week. In België toch. Dus dat is alsnog wel voor een fikse week creatief worden met mijn 2 mini's die in eigen beheer staan.

Maar ik doel inderdaad dat men nu veel makkelijker in oplossingen denkt ipv 20 ijsberen op de weg. Terwijl ik dit een flink pak lastiger vind dan een avondklok.

Ik denk dat het meer komt omdat iemand je een beperking op legt. En naar mijn idee zijn Nederlanders best tegendraads. Ergens op tegen zijn om maar ergens op tegen te zijn. Maar net wat dan op je pad komt.
Het weer heeft niemand in de hand. Nederlanders blijven een beetje puber heb ik af en toe het idee.

Ik ben altijd nog op tijd thuis geweest voor de avondklok en daar zal ik deze week waarschijnlijk ook wel minder moeite mee hebben dan de voorgaande weken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:26

Het feit dat ik op dit moment helemaal niet weg kom uit mijn straat - ook niet in het geval van een ziek dier (kat of paard) - benauwt mij meer dan die hele avondklok. :7

Ik heb voor mijn paard gelukkig een backup en als er geen sneeuw ligt ben ik sowieso altijd ruim voor 21.00 uur thuis.

Voor mij voelt ingesneeuwd zijn toch echt veel meer als opgesloten zitten dan zo'n avondklok. :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:58

Ik heb wel 4x4 op de auto maar gewone wegbanden, geen all terrains. Hier is wel gestrooid maar om 6u vanochtend terug laag sneeuw overheen gegaan. En het vriest al sinds gisteren. We zaten gisteren overdag aan -2, vandaag zakt het verder overdag naar -5 en komende dagen en nachten wordt dat zo ongeveer het warmste op de planning. Er komen nachten van -8 tot -11 aan.

Dacht dagelijks de pony's hun portie hooi te brengen, maar ik ga geloof ik gewoon straks een baal (of 2) in de koffer mikken, fiks slobber met warm water maken, emmer lauw water mee en proberen zonder ongelukken op de weide te geraken.
Woensdag geven ze geen neerslag meer, met wat geluk mag ik dan bij de hooiboer extra baaltjes ophalen... Met de trailer.

Ik vind dit dus ook meer k*k dan een avondklok :') want ik moet alles in de ochtend doen. Namiddag is gewoon werk, en denk niet dat die man graag in het donker in de avond hooi staat te zeulen nu.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:27

Sterkte en veel succes Varekaj.
Hier ook zo'n muts die wel 4x4 heeft maar er gewone all season banden onder heeft staan.
Dan kan die 4x4 ook mooi schuiven :+ (maargoed, hij rijd je er ook weer terug uit als je het decor bezichtigd, ervaringsdeskundige hier).

Maar als je auto een ietwat deftige wegligging geeft en je voorzichtig doet wil het misschien wel lukken.
Ik ben in mijn jeugdjaren door sneeuw en ijs (het soort ijsbaan waar je bij 1 stap al onderuit gaat) geraakt met een golf op zomerbanden :+ .

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:07

Maar Varekaj, jij woont toch ook, net als ik, in België? Hier is toch geen avondklok, eerder een nachtklok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:55

Klopt ook nachtklok, maar ik zou meer vloeken op dus de staat van onze wegen dan een beperking in tijd als dat hier van toepassing zou zijn.

Gelukkig veilig heen en terug geraakt. Pony's blij met de sneeuw. Straks weer slobber voor de avondronde maken, na werk rechtstreeks daarheen en nieuwe hooiportie voeren. Als het zo blijft kan ik het wel 2x/dag rondkrijgen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:56

Avondklok gaat sowieso verlengt worden tot 2 maart, allemaal uit angst voor de Britse variant.

Aangezien de vaccins sowieso op de Zuid Afrikaanse al niet goed werken, kunnen ze hem net zo goed verlengen tot volgend jaar maart. :roll:

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:59

Karin schreef:
Het feit dat ik op dit moment helemaal niet weg kom uit mijn straat - ook niet in het geval van een ziek dier (kat of paard) - benauwt mij meer dan die hele avondklok. :7

Ik heb voor mijn paard gelukkig een backup en als er geen sneeuw ligt ben ik sowieso altijd ruim voor 21.00 uur thuis.

Voor mij voelt ingesneeuwd zijn toch echt veel meer als opgesloten zitten dan zo'n avondklok. :brr:

Ja de avondklok is peanuts vergeleken bij deze sneeuwval :+ Gister helaas niet naar stal geweest, pony komt gelukkig niks tekort.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:06

sureido schreef:
Avondklok gaat sowieso verlengt worden tot 2 maart, allemaal uit angst voor de Britse variant.

Aangezien de vaccins sowieso op de Zuid Afrikaanse al niet goed werken, kunnen ze hem net zo goed verlengen tot volgend jaar maart. :roll:

Je bedoelt het misschien niet grappig, maar ik schoot wel even in de lach ;)
Ik denk dat verlenging van de avondklok goed is. Even versoepelen en dan weer strenger daar krijg je zo het heen en weer van. Beter even volhouden tot de cijfers gunstiger zijn, zowel van de besmettingen en IC bezetting als de vaccinaties.

Ik vind overigens de stilte op straat savonds echt heerlijk als ik de honden uitlaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:08

Nou, met deze sneeuw en koude wil je sowieso niet de weg op. Minder verkeer betekent nu hopelijk ook minder kans op ongelukken. Is voor de hulpdiensten en zorg ook wel mooi meegenomen

LIJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 02:05

Voor mij zorgt de avondklok voor meer problemen dan de sneeuw (met als uitzondering wanneer de paarden opeens naar de kliniek moeten). Maar dat is niet voor iedereen hetzelfde uiteraard.
En denk dat het inderdaad voor sommige mensen ook om het principe gaat dat zwartwit gezien avondklok een beslissing is en het weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:26

Ik vraag me echt af wat mensen doen als ze om medische redenen niet in staat zijn om naar hun paard te gaan. En ik veronderstel dat jullie partner niet moet vragen om samen op vakantie te gaan.

Hou toch eens op met liepen, tussen 4u30 en 21u kan je naar je dier. De maatregelen die we hadden, waren voldoende om griep en RSV in te dijken dit jaar, maar niet om covid 19 een halt toe te roepen. Dan moet je wel een stap verder gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:40

LIJM schreef:
Voor mij zorgt de avondklok voor meer problemen dan de sneeuw (met als uitzondering wanneer de paarden opeens naar de kliniek moeten). Maar dat is niet voor iedereen hetzelfde uiteraard.
En denk dat het inderdaad voor sommige mensen ook om het principe gaat dat zwartwit gezien avondklok een beslissing is en het weer niet.

Gelukkig heeft Den Haag nog geen invloed op het weer. De sneeuw duurt ook nog niet eens een maand. De sneeuw is niemand schuldig aan. De avondklok is de schuld van de regering.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:33

Loretta schreef:
LIJM schreef:

Gelukkig heeft Den Haag nog geen invloed op het weer. De sneeuw duurt ook nog niet eens een maand. De sneeuw is niemand schuldig aan. De avondklok is de schuld van de regering.

Nee hoor, de avondklok is de schuld van alle mensen die zich niet aan de daarvoor geldende regels hielden..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:41

Het is vooral de schuld van een rotvirus.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:37

kamsel schreef:
Loretta schreef:

Nee hoor, de avondklok is de schuld van alle mensen die zich niet aan de daarvoor geldende regels hielden..

Ja, hier ben ik het zo mee eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:54

Nou, ik hoef niet eens een avondklok. Hier bij ons wordt dermate weinig gestrooid en/of geveegd dat je vanzelf wel uit je hoofd laat om zomaar de weg op te gaan.

Vanochtend is er ook gestrooid, uitsluitend op de hoofdwegen, zonnetje erbij en alle wegen staan nu bedekt met ofwel een mooie waterlaag ofwel platgereden sneeuw en drets. Echter, het vriest nog steeds (-2 nu volgens mijn app) en vannacht zakt dat tot -9 hier. Zodra de zon weg is kan je er van op aan dat de boel die nu water is of platgereden, dat dat schaatsbanen worden. Zelfs met 4x4 zijn er dan stukken weg waar je gewoon niks kan beginnen als je begint te glijden.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:00

Meer algemeen iets.

Ik vroeg mij af: nu de avondklok in Nederland is verlengd en het er naar uitziet dat deze lockdown (gezien ontwikkelingen o.a. Duitsland) langer gaat duren. Hoe doen jullie dit nu? Twee weken was te overzien zeg maar. Als pensionhouder of als klant?

Snap dat als je in pension staat je een stalhouder hebt die e.e.a. nog aan laatste ronde kan/wil doen na de avondklok, maar hoe gaat het bij doe-het-zelf/staldiensten? Zeker nu met de ijzige koud en paarden die buiten staan...

Twee weken was wel te handelen voor overdracht, eerder dingen verschuiven en alles regelen, maar nu :brr:

Voordeel.. merendeel is voor de avondklok en - 10plus lekker warm thuis en binnen :j *D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:32

Hier doe het zelf en zelf voeren dus, ik had echt gehoopt dat de avondklok eraf zou gaan deze week, ook vanwege het vele werk met dit weer na werktijd... maar helaas...
Wij voeren nu dus nog steeds rond 20.30/20.45 en snel naar huis.
Ik heb wel een verklaring op zak mochten we het een keer niet redden.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:18

Door de avondklok is mijn Werkrooster veranderd en heb ik dus overdag minder tijd om naar stal te gaan. Niet onmogelijk naar wel heel irritant.
Ik had dus ook heel hard gehoopt op einde avondklok, tegen beter weten in.
Ik kom 's avonds normaal gesproken alleen werkgerelateerd om die tijden nog buiten.

Ik ga 5 dagen per week naar stal, andere 2 doet mijn bijrijder. Paard heeft psssm1 en is aan het opbouwen na spierbevangenheid. Moet dus iedere dag lopen. (Ja ik ben zondag in de sneeuw 40 minuten naar stal gelopen want beweging is ontzettend belangrijk). Hoe ik dit ga oplossen bij vakantie/ziekte weet ik nog niet, we weten pas net dat ze dit heeft.

Vanaf volgende maand worden we ook nog zelfvoorzienend. Dan heb ik 2 voer/mestdiensten in de week.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:37

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:37

Ben benieuwd hoe ze in Den Haag gaan reageren. Ze moeten hier wel wat mee lijkt me.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:15

ik neem ook aan dat ze daar vandaag nog op moeten gaan reageren ja. Voor 21.00 :+