Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nicole_floor schreef:Ik ben echt een beetje jaloers op de mensen die al een datum hebben om gevaccineerd te worden.
verootjoo schreef:[ [url=m/uzIdbz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er zijn tijdens het onderzoek van Pfizer twee keer zoveel mensen in de placebo groep overleden als in de echte vaccin groep. Dus je kan maar beter het echte vaccin nemen
bigone schreef:Een ic intensivist die gevaccineerd werd zei dat mensen er maar eens bij stil moesten staan dat we in Nederland richting 1 op de 1000 doden gaan door COVID ipv te miepen over een allergische reactie die misschien bij 1 op de 100.000 voorkomt en goed te behandelen is. Hij gaf aan dat hij heel veel zieke jonge en ook dode mensen door COVID op zijn IC had gehad.
Hutcherson schreef:Wellicht volledig offtopic, maar is dat zo slecht dat er mensen sterven? Even heel lomp en niet empatisch van mij maar een oprechte vraag.
In 2018 zijn er ruim 9000 mensen gestorven aan influenza.
Is het zo slecht dat de bevolging wat uitdunt?
Earth overshoot day was afgelopen jaar ergens in Juli al. We zijn met teveel.
Natuurlijk wil je niet dat je geliefden ziek worden en problemen krijgen of zelfs sterven. Maar als je objectief kijkt, is een miljoen mensen overlijden wereldwijd ten opzichte van 8 miljard mensen erg? Er komen per dag 225.000 mensen bij.
_Lorette_ schreef:Dat overpopulatie een probleem is, daar ben ik het wel mee eens. Alleen kan ik geen ethisch verantwoorde manier verzinnen om de bevolking uit te dunnen. Dat vind ik veel te complex en degene dingen op 'zijn beloof willen laten' zijn vaak zelf gezonde mensen en dat vind ik gemakkelijk praten. Corona legt nu druk op de zorg. Een optie in de denkwijze 'er moeten toch mensen sterven' zou zijn om de zieke mensen niet te behandelen, maar dan zou je mensen die aan een andere ziekte lijden ook niet moeten behandelen. Waar trek je de grens? Dat lijkt me echt onmogelijk en onmenselijk. Zelfs geboortebeperking, om verdere overbevolking te voorkomen, lijkt me al dramatisch ingewikkeld.
Ik had zo gehoopt dat het vaccin het verzorgingstehuis van mijn oma kon beschermen, maar voor haar is het helaas te laat. Ze had zich zo verheugd op de feestdagen. Even wat extra gezelligheid, voor zo ver mogelijk in deze tijd. Helaas moest het kerstdiner op het laatste moment worden afgelast wegens een plotselinge besmetting en toen ging het hard. Inmiddels is ze ook opgegeven. Ja, ze is op leeftijd en ze was niet topfit, maar zonder corona was ze nog een tijdje bij ons geweest en had ze in elk geval de bruiloft van mijn nichtje kunnen meemaken.
verootjoo schreef:Maar voor onvruchtbaarheid zijn tegenwoordig ook talloze oplossingen![]()
Dan zou ik eerder kiezen voor een twee-kind politiek of op een of andere manier grote gezinnen sterk ontmoedigen.
Want waar is het helemaal voor nodig om meer dan 5 kinderen op de wereld te zetten
verootjoo schreef:Maar voor onvruchtbaarheid zijn tegenwoordig ook talloze oplossingen![]()
Dan zou ik eerder kiezen voor een twee-kind politiek of op een of andere manier grote gezinnen sterk ontmoedigen.
Want waar is het helemaal voor nodig om meer dan 5 kinderen op de wereld te zetten
sureido schreef:verootjoo schreef:Maar voor onvruchtbaarheid zijn tegenwoordig ook talloze oplossingen![]()
Ja exact, als ik die programma’s zie met 20 kinderen denk ik echt wat ben je egoïstisch.
IMJ schreef:Eens..
Maar ja, niemand wil zijn geliefde kwijt..
Ik geloof ook wel dat er gewoon weer wat nieuws komt na corona. We zijn met teveel op elkaar..
NL6 schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een uitnodiging gehad voor het vaccin. Wat ik alleen niet helemaal snap is dat je dus toch nog besmettelijk bent met het vaccin? Alleen heb je dus geen klachten waardoor je het niet merkt?
Wat mij echt heel erg tegenhoud is mijn angst voor naalden. Ik ben niet perse anti het vaccin, wel vind ik het heel erg moeilijk om me over mijn angst heen te zetten (ook al weet ik dat het alleen maar erger wordt als ik het blijf vermijden) Ook vind ik het niet zo'n fijn idee dat dit de eerste ronde is, dat geeft mij toch meer het "proefkonijn" gevoel. In de brief stond er wel dat als je wacht er een kans is dat je straks nog langer moet wachten. Ik ben nu 19 trouwens.