Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:27

Ok want ik heb een auto immuun ziekte en eigenlijk heb ik ooit een keer een oproep voor een griepprik gehad, maar nooit laten doen.
Hierna nooit een oproep meer gehad. Dus was benieuwd of ik daar ook onder viel nl.
Vond de info ook niet echt duidelijk.

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:30

Beste even met je huisarts overleggen als het straks zo ver is. Wellicht komt er tzt ook nog wel meer informatie over de groep.
Ik weet niet precies hoe het huisartsendossier werkt, wellicht gaat het ook op diagnoses e.d. Ik begreep dat er maatwerk mogelijk is, dus het zal ongetwijfeld mogelijk zijn om daar naar te kijken :)
Kan me zo voorstellen dat ze ook wachten tot er meer informatie is over het moderna-vaccin.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 23:38

nicole_floor schreef:
Ik ben echt een beetje jaloers op de mensen die al een datum hebben om gevaccineerd te worden. :o

Ik ook :P
Plan steeds data voor mensen in maar moet zelf helaas nog even wachten. Wel erg veel mensen die toch heel blij zijn dat ze gevaccineerd mogen worden. Dus dat zijn leuke gesprekken :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:20

verootjoo schreef:
[ [url=m/uzIdbz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zijn tijdens het onderzoek van Pfizer twee keer zoveel mensen in de placebo groep overleden als in de echte vaccin groep. Dus je kan maar beter het echte vaccin nemen :+

Grapje toch? Er staat letterlijk dat het overlijden er niks mee te maken had :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 07:25

Ja natuurlijk is dat een grap :')
Vandaar ook de :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 15:41

Een ic intensivist die gevaccineerd werd zei dat mensen er maar eens bij stil moesten staan dat we in Nederland richting 1 op de 1000 doden gaan door COVID ipv te miepen over een allergische reactie die misschien bij 1 op de 100.000 voorkomt en goed te behandelen is. Hij gaf aan dat hij heel veel zieke jonge en ook dode mensen door COVID op zijn IC had gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:08

bigone schreef:
Een ic intensivist die gevaccineerd werd zei dat mensen er maar eens bij stil moesten staan dat we in Nederland richting 1 op de 1000 doden gaan door COVID ipv te miepen over een allergische reactie die misschien bij 1 op de 100.000 voorkomt en goed te behandelen is. Hij gaf aan dat hij heel veel zieke jonge en ook dode mensen door COVID op zijn IC had gehad.

Nou idd, zat het ook net te lezen.. https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/166428 ... n-dankbaar

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:03

Wellicht volledig offtopic, maar is dat zo slecht dat er mensen sterven? Even heel lomp en niet empatisch van mij maar een oprechte vraag.
In 2018 zijn er ruim 9000 mensen gestorven aan influenza.
Is het zo slecht dat de bevolging wat uitdunt?

Earth overshoot day was afgelopen jaar ergens in Juli al. We zijn met teveel.

Natuurlijk wil je niet dat je geliefden ziek worden en problemen krijgen of zelfs sterven. Maar als je objectief kijkt, is een miljoen mensen overlijden wereldwijd ten opzichte van 8 miljard mensen erg? Er komen per dag 225.000 mensen bij.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 07-01-21 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:09

:oo dat mag je niet zeggen!!

Maar de bevolking groeit idd nog steeds dus zo’n vaart loopt t niet, COVID is vwb bevolkingsdichtheid nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat denk..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:15

Denken mag je het wel :+
Ik deel je mening hoor :j
De aarde neemt revanche zeg ik steeds
We zijn over en over bevolkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:20

Eens..
Maar ja, niemand wil zijn geliefde kwijt..

Ik geloof ook wel dat er gewoon weer wat nieuws komt na corona. We zijn met teveel op elkaar..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:25

Hutcherson schreef:
Wellicht volledig offtopic, maar is dat zo slecht dat er mensen sterven? Even heel lomp en niet empatisch van mij maar een oprechte vraag.
In 2018 zijn er ruim 9000 mensen gestorven aan influenza.
Is het zo slecht dat de bevolging wat uitdunt?

Earth overshoot day was afgelopen jaar ergens in Juli al. We zijn met teveel.

Natuurlijk wil je niet dat je geliefden ziek worden en problemen krijgen of zelfs sterven. Maar als je objectief kijkt, is een miljoen mensen overlijden wereldwijd ten opzichte van 8 miljard mensen erg? Er komen per dag 225.000 mensen bij.

Op wereldniveau: nee, dat denk ik niet.
Op maatschappelijk niveau ook nog niet zo, maar op individueel niveau wel natuurlijk.

Het probleem is meer dat 1. Al die mensen medische hulp nodig hebben voor ze sterven en we daar niet op ingericht zijn. En 2. Hetzelfde voor zoveel overlijdens in korte tijd. Ons land is daar gewoon niet op berekend.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:36

Dat overpopulatie een probleem is, daar ben ik het wel mee eens. Alleen kan ik geen ethisch verantwoorde manier verzinnen om de bevolking uit te dunnen. Dat vind ik veel te complex en degene dingen op 'zijn beloof willen laten' zijn vaak zelf gezonde mensen en dat vind ik gemakkelijk praten. Corona legt nu druk op de zorg. Een optie in de denkwijze 'er moeten toch mensen sterven' zou zijn om de zieke mensen niet te behandelen, maar dan zou je mensen die aan een andere ziekte lijden ook niet moeten behandelen. Waar trek je de grens? Dat lijkt me echt onmogelijk en onmenselijk. Zelfs geboortebeperking, om verdere overbevolking te voorkomen, lijkt me al dramatisch ingewikkeld.

Ik had zo gehoopt dat het vaccin het verzorgingstehuis van mijn oma kon beschermen, maar voor haar is het helaas te laat. Ze had zich zo verheugd op de feestdagen. Even wat extra gezelligheid, voor zo ver mogelijk in deze tijd. Helaas moest het kerstdiner op het laatste moment worden afgelast wegens een plotselinge besmetting en toen ging het hard. Inmiddels is ze ook opgegeven. Ja, ze is op leeftijd en ze was niet topfit, maar zonder corona was ze nog een tijdje bij ons geweest en had ze in elk geval de bruiloft van mijn nichtje kunnen meemaken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:43

_Lorette_ schreef:
Dat overpopulatie een probleem is, daar ben ik het wel mee eens. Alleen kan ik geen ethisch verantwoorde manier verzinnen om de bevolking uit te dunnen. Dat vind ik veel te complex en degene dingen op 'zijn beloof willen laten' zijn vaak zelf gezonde mensen en dat vind ik gemakkelijk praten. Corona legt nu druk op de zorg. Een optie in de denkwijze 'er moeten toch mensen sterven' zou zijn om de zieke mensen niet te behandelen, maar dan zou je mensen die aan een andere ziekte lijden ook niet moeten behandelen. Waar trek je de grens? Dat lijkt me echt onmogelijk en onmenselijk. Zelfs geboortebeperking, om verdere overbevolking te voorkomen, lijkt me al dramatisch ingewikkeld.

Ik had zo gehoopt dat het vaccin het verzorgingstehuis van mijn oma kon beschermen, maar voor haar is het helaas te laat. Ze had zich zo verheugd op de feestdagen. Even wat extra gezelligheid, voor zo ver mogelijk in deze tijd. Helaas moest het kerstdiner op het laatste moment worden afgelast wegens een plotselinge besmetting en toen ging het hard. Inmiddels is ze ook opgegeven. Ja, ze is op leeftijd en ze was niet topfit, maar zonder corona was ze nog een tijdje bij ons geweest en had ze in elk geval de bruiloft van mijn nichtje kunnen meemaken.

Er hoeven geen andere keuzes gemaakt toch worden nu wat mij betreft. De artsen en zorg doet alles wat ze kunnen om iedereen te helpen maar sommige mensen overleven het niet, maar is dat iets waar we echt heisa om moeten maken 'moeten realiseren dat het 1 op de 1000 mensen treft?' is dat erg?

Een ethische uitdunning zou zijn het euthanasiebeleid wijzigen waardoor mensen die graag willen, de mogelijkheid geven om ermee te stoppen. Dat zou voor alle partijen (wellicht natuurlijk voor geliefden niet) prettig zijn.

Als dit zo eens in de zoveel tijd gebeurt, zo'n natuurlijke uitdunning is dat volgens mij geen ramp voor de wereld en maatschappij.
Het is heel vervelend als het jou treft of een geliefde, dat wil niemand. Maar goed, wat is precies ons nut op de wereld... We maken alles kapot met zn allen. Maar das een hele andere discussie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:46

Het dorpje waar ik ben geboren, 4000 inwoners. Normaal hooguit 1 a 2 overlijdens per maand, nu bijna 12 per maand, daar word een hele generatie opgeruimd inmiddels.
En dat er jaren zijn waarin meer mensen overlijden is niet het probleem, wel dat de zorg zo overspoelt word dat mensen die normaal nog jaren zouden leven nu ook het lootje gaan leggen ivm met stopzetten van veel zorg. En dat zijn niet de oudjes met aandoeningen die anders bij de volgende griepgolf wel waren gegaan maar jonge mensen met kanker of ernstige psychische problemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:47

Dan voel ik toch nog steeds meer voor een systeem als inferno, waarbij mensen onvruchtbaar worden. Ondanks het verdriet wat daar bij komt kijken lijkt dat me beter te verteren als het iets normaler wordt in onze wereld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:48

Maar voor onvruchtbaarheid zijn tegenwoordig ook talloze oplossingen :o
Dan zou ik eerder kiezen voor een twee-kind politiek of op een of andere manier grote gezinnen sterk ontmoedigen.
Want waar is het helemaal voor nodig om meer dan 5 kinderen op de wereld te zetten :?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:54

besita schreef:
Denken mag je het wel :+
Ik deel je mening hoor :j
De aarde neemt revanche zeg ik steeds
We zijn over en over bevolkt

Dit denk ik ook. Maarja dat kun je natuurlijk niet zomaar hardop denken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:57

verootjoo schreef:
Dan zou ik eerder kiezen voor een twee-kind politiek of op een of andere manier grote gezinnen sterk ontmoedigen.
Want waar is het helemaal voor nodig om meer dan 5 kinderen op de wereld te zetten :?

Ja exact, als ik die programma’s zie met 20 kinderen denk ik echt wat ben je egoïstisch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:01

verootjoo schreef:

Nee hoor, aan onvruchtbaarheid doe je weinig. Behalve een donor.
Fertiliteitsbehandelingrn hebben alleen zin bij verminderde vruchtbaarheid. Niet bij onvruchtbaarheid.
Een man die geen zaadcellen heeft kunnen ze (iig nog) niet ineens zaadcellen geven. En een vrouw zonder eicellen idem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:09

sureido schreef:
verootjoo schreef:

Ja exact, als ik die programma’s zie met 20 kinderen denk ik echt wat ben je egoïstisch.

Die twintig kids (vind het ook heel veel) zorgen er misschien wel voor dat jij in de toekomst nog aow krijgt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:13

Of misschien moet je met elkaar concluderen dat een systeem gebaseerd op constante bevolkingsgroei niet meer houdbaar is (lekker offtopic, wel heel interessant)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:14

IMJ schreef:
Eens..
Maar ja, niemand wil zijn geliefde kwijt..

Ik geloof ook wel dat er gewoon weer wat nieuws komt na corona. We zijn met teveel op elkaar..

Er zijn nog miljoenen virussen die in de juiste omstandigheden idd zouden kunnen toeslaan. Dit hoeft niet elk jaar te gebeuren maar de kans is wel groter omdat we steeds met meer en meer op deze planeet komen. En niet alleen mensen leven te dicht op elkaar, ook voor veel dieren geld dit. Ik denk dat we ook daarna moeten kijken. Minder reizen met dieren en minder dieren te dicht op elkaar.

Bijvoorbeeld een reden dat ik geen kind zou willen is echt omdat we al met zoveel zijn. En alle huidige problemen in de wereld maken het er ook niet leuker op. Ik denk wel eens straks zet ik een kind op de wereld die straks in een hele gevaarlijke wereld terecht komt... Ik zou dan eerder een kind adopteren die bijvoorbeeld zijn ouders is kwijtgeraakt.

NL6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:45

Hoi allemaal,

Ik heb een uitnodiging gehad voor het vaccin. Wat ik alleen niet helemaal snap is dat je dus toch nog besmettelijk bent met het vaccin? Alleen heb je dus geen klachten waardoor je het niet merkt?

Wat mij echt heel erg tegenhoud is mijn angst voor naalden. Ik ben niet perse anti het vaccin, wel vind ik het heel erg moeilijk om me over mijn angst heen te zetten (ook al weet ik dat het alleen maar erger wordt als ik het blijf vermijden) Ook vind ik het niet zo'n fijn idee dat dit de eerste ronde is, dat geeft mij toch meer het "proefkonijn" gevoel. In de brief stond er wel dat als je wacht er een kans is dat je straks nog langer moet wachten. Ik ben nu 19 trouwens.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:49

NL6 schreef:
Hoi allemaal,

Ik heb een uitnodiging gehad voor het vaccin. Wat ik alleen niet helemaal snap is dat je dus toch nog besmettelijk bent met het vaccin? Alleen heb je dus geen klachten waardoor je het niet merkt?

Wat mij echt heel erg tegenhoud is mijn angst voor naalden. Ik ben niet perse anti het vaccin, wel vind ik het heel erg moeilijk om me over mijn angst heen te zetten (ook al weet ik dat het alleen maar erger wordt als ik het blijf vermijden) Ook vind ik het niet zo'n fijn idee dat dit de eerste ronde is, dat geeft mij toch meer het "proefkonijn" gevoel. In de brief stond er wel dat als je wacht er een kans is dat je straks nog langer moet wachten. Ik ben nu 19 trouwens.

Het vaccin beschermt tegen ziek worden. Of het ook beschermd tegen besmettelijkheid is nog niet helemaal zeker, hoewel daar wel steeds meer aanwijzingen voor komen.

Angst voor naalden lijkt me echt heel naar. Ik denk dat daar ook weinig ratio tegen bestand is, angst is angst. Enige wat ik kan zeggen is dat als je ziek wordt, de kans groot is dat je veel meer naalden tegen komt.

En qua eerste groep, helpt het je te weten dat er al 15 miljoen mensen wereldwijd je zijn voorgegaan? Dan ben je ineens een stuk minder proefkonijn toch? :knuffel: