Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:58

Echwel schreef:
Nou er is een oplossing als je geen mondmasker wil dragen..

Heel simpel, thuis blijven

Precies dat!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:59

tienus63 schreef:
Echwel schreef:

Precies dat!

En geen bezoek ontvangen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:00

besita schreef:
Karl66 schreef:
Nee, dat klopt een stropdas draag je om je nek, als een strop, zoals de naam al zegt. En dat is echt een onprettig ding, wat dat betreft scheelt het niet veel met een mondkapje. En toch went het.

doe je toch een strikje om :+
nee ik vind het geen vergelijk .. een ding wat je mond en neus bedekt ten opzichte van iets om je hals

Je willen ergeren is ook een keuze.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:03

Echwel schreef:

Ontslag nemen op werk dan?

Ik moet er daar ook een op. Ben ik het zwaar mee oneens gezien we geen gasten ontvangen binnen in de zaak. Die blijven buiten bij het afhaalloket. Maar het moet nu eenmaal dus ik doe het ook.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:04

Echwel schreef:

precies, dat wilde ik net typen. Dat doe ik du.
Ik ben zo'n pieperd en zeikerd dat ik bijna stik met zo'n ding op m'n gezicht. Normaal adem ik al "door een rietje" vanwege copd en met zo'n ding op helemaal.
Mijn dagelijks fietstochtje is veranderd in 5 minuten "luchten" op het balkon bij droog weer.
Om bij mijn fiets te komen moet ik 3 trappen af (en weer op) met een mondkapje op, dat trek ik gewoon niet. Jammer, maar helaas.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:05

pien_2010 schreef:
Dat wennen merk ik ook.

Ik denk dat het ook is hoe ga je er mee om. Ik heb mondkapjes voor het echie→ dan heb ik een gekocht mondkapje op→ 3 laags

[ [url=m/7LgbkL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En daarover een een heel dun katoenen die ik kan strikken achter mijn hoofd. Het fijne van die 2 is, dat ik echt ALLES kan doen, want het zit super, het schuift niet, het beweegt niet en ik kan alles zien doen en laten. Dus ik merk amper dat ik wat op heb.

Dan heb ik ook nog mondkapje bij me in mijn zak of tas→ dus niet voor het echie→ gewoon katoen, achter mijn oren en enkel en alleen mocht ik onverwacht vanwege die regels er een nodig hebben, dan heb ik er altijd een bij me en kan dus overal naar toe.

Van de week was ik hier thuis alles aan het uit laden waarop manlief zei: "lief, doe je mondkapje eens af". Ik had het niet eens door. Wel merkte ik dat ik de koude wind voelde op mijn echt warme wangen→ vanwege het mondkapje. Ik was het totaal glad vergeten.

Ik weet nog in maart , de 1ste dagen, dat ik het maskertje vergat→ dus in de auto in de tas maar maskertje gedaan zodat ik toch alles kon doen, en het zooo super vervelend vond. Ik heb een klein gezicht, dus die krengen zijn allemaal te groot. Nu met dat dunne goed passend mondkapje dat ik kan strikken over het gekochte mondkapje, zit alles zo fijn→ eigenlijk (sorry mannen) als een fijne goed zittende bh. Die voel je ook niet zitten en een slechte irriteert de hele dag.

Ik zou het dus in die richting gaan zoeken. Ga iets dragen wat niet schuift en gewoon enorm goed past, je bril nauwelijks of niet van beslaat en dan kun je er echt wel paar uur mee lopen.

Het optimisme van HC vind ik erg prettig. Zo sta ik er ook i n.

Ik heb astma en heb er echt last van als er iets voor mijn mond zit. Het voelt sowieso al alsof ik door een rietje adem en als je daar een doekje overheen doet dan voelt het nog minder prettig. Maar vanaf het advies om er toch een te dragen heb ik er een op. En nu dus eentje gevonden waar ik veel minder last van heb dan van die papieren dingen. Dus fijn!

Ik gebruik het maar een enkele keer in de week, voor even gauw een rondje boodschappen in het dorp, maar liep vanmorgen dus een stuk rustiger rond.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:06

Karl66 schreef:

en er anderen mee lastig blijven vallen een inbreuk op hún vrijheid ;)

Maskers zíjn niet leuk. Voor niemand. Dat continue er tegen schoppen, over miepen, maakt het er voor de rest niet makkelijker op; maakt het voor de wel goedwillende rest moeilijker. Heb je dát recht Besita?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:07

MarlindeRooz schreef:
Echwel schreef:

Ik moet er daar ook een op. Ben ik het zwaar mee oneens gezien we geen gasten ontvangen binnen in de zaak. Die blijven buiten bij het afhaalloket. Maar het moet nu eenmaal dus ik doe het ook.

Het gaat toch ook niet alleen om klanten? Hier in de fabriek lopen ze al sinds maart met mondkapjes, daar komen echt geen klanten. Het is ter bescherming van elkaar omdat afstand houden niet mogelijk is en ook schermen ertussen bijvoorbeeld niet kunnen. Sinds oktober moeten we ook op kantoor mondkapje op zodra je van je plek gaat. Andere optie is thuiswerken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:07

MarlindeRooz schreef:

Put up or shut up.

Het is poep. Máák het niet moeilijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:08

Karl66 schreef:

Dat dus.

Er zit een keuze in hoe je met dit soort dingen omgaat. Je kunt het zo groot en zo klein maken als je zelf wilt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:09

tienus63 schreef:
Echwel schreef:

Precies dat!

Ik blijf inderdaad zoveel mogelijk thuis of ga de bergen in om te sporten met vrienden.

En bezoek ontvang ik gewoon. Daar doen de buren en ik niet moeilijk over, om eerlijk te zijn weet ik niet eens meer hoe die regels zijn in spanje.
We zitten hier op het stukje europa met de minste besmettingen dus het is wel best zo.
En wie niet wil hóeft niet te komen.

En nee, ik zie een masker niet als een kledingstuk. Kleding wat zo belemmert zou ik namelijk nooit aanschaffen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:09

safina schreef:
Karl66 schreef:

Dat dus.

Er zit een keuze in hoe je met dit soort dingen omgaat. Je kunt het zo groot en zo klein maken als je zelf wilt.

Mee eens. Go with the flow... daar voel ik me het beste bij. Voorkomt een hoop boosheid waar je niets mee op schiet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:13

Ik vind het meevallen met de inbreuk op mijn.. whatever...
Thuis kan ik nog steed doen wat ik wil.. bijvoorbeeld in mn nakie rondlopen (zolang er geen inkijk is geloof ik :') )

Op straat hoeft het hier ook (nog) niet.. in het begin deed ik m op/af/op maar ik ben er nu aan gewend dat ie thuis opgaat, loopje naar de winkel etc en op de terugweg weer af (en apart)

Je mag niet dronken achter het stuur vanwege het o.a. risico voor anderen..je kunt het wel doen als je dat perse wilt.. er zitten wel consequenties aan.
Ik kíes ervoor, naast dat het dus ook niet mag, om niet met een bakkie op achter t stuur te kruipen..omdat het niet mag en omdat ik niet een ander wil laten verongelukken, dus ook voor anderen.

Ik kíes er ook voor (buiten dat het nu op plaatsen verplicht is) om een mondkap te dragen..ook al helpt het maar een ieniemienie beetje, dan nog kan het net dat stukje bescherming zijn waardoor ik niet ziek wordt, en andere niet ziek worden. Dus ook voor anderen..

Als de overheid een petje zou verplichten zonder goede reden... ik kan deze zin niet eens afmaken want ik zou niet weten waarom ze dat zouden willen.. :') ik vind die vergelijking niet opgaan..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:16

Palmera schreef:
En nee, ik zie een masker niet als een kledingstuk. Kleding wat zo belemmert zou ik namelijk nooit aanschaffen.

Dat is niets meer/minder dan perceptie.
Een broek/onderbroek is ook beperkend. Zelfs een wijde ´harembroek´ zonder slip is beperkend. Ook als ik ´s zomers een korte sarong omsla is dat beperkend.
Ik draag véél liever een rok dan een broek maar dat is sociaal zelfs voor míj doorgaans niet ´mogelijk´. Dus een beperkende broek aan. Boehoehoe |( |(
Is allemaal gewenning en perceptie.
En wat dan nog? Pas je aan en geniet van het leven :)*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:17

Tancreda4 schreef:
Ik las net op fb dat de vaccinatie geplande methode is om zwakkeren (diende staat veel geld kosten) uit de weg te ruimen. En dat daarom die groepen dus als eerste worden gevaccineerd met het 'nare' vaccin.

Ik vind het echt bizar hoe zwart mensen de wereld kunnen maken en hoe veel angst ze rondzaaien. En juist die mensen zeggen dat er juist door overheid angst wordt gezaaid met de maatregelen. Maar als iemand in angst leven en rondbezuinen zijn het zulke complotdenkers wel.

Gelukkig kost die hele corona crisis de staat niet zoveel geld :') Duur geintje om geld te besparen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:18

Het Pfizer vaccin is goedgekeurd in Engeland en volgende week begint het vaccineren. Ze lopen een maand voor op ons dus hoop dat het goed uitpakt wat betreft bijwerkingen. In ieder geval een stapje voor uit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:19

Cer schreef:
Als de overheid een petje zou verplichten zonder goede reden... ik kan deze zin niet eens afmaken want ik zou niet weten waarom ze dat zouden willen.. :') ik vind die vergelijking niet opgaan..

Ter bescherming van de zure regen die ooit viel in de jaren 80? :')

Het gekke is dat ik in mijn directe omgeving eigenlijk weinig merk van corona. Geen zieken, iedereen doet zijn of haar ding, iedereen zit wel thuis en verveelt zich kapot.
Apparaten zelf schoonmaken na het sporten is ook heel normaal inmiddels. En dat is zo fijn want dat scheelt zweetzooi van andere mensen *\o/*

Misschien is het een idee voor een 'wat willen we na corona graag houden' lijstje? Om het positief te houden?

- (gedeeltelijk) thuiswerken
- Schone apparatuur in sportscholen
- Niet perse 3 zoenen moeten geven aan jan-met-de-korte-achternaam

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:20

Karl66 schreef:
besita schreef:

doe je toch een strikje om :+
nee ik vind het geen vergelijk .. een ding wat je mond en neus bedekt ten opzichte van iets om je hals

Het gaat niet om ergeren ..en ik zeur er ook niet over ..het gaat me alleen over dat iedereen het anders beleeft .Ik las een voorstander die zei "ik vind het leuk in het straatbeeld om al die verschillende mm te aanschouwen ..prima ik dus niet want ik vind ze niet mooi ,ik zie liever iemands volledige gelaat ..kijk liever naar de laatse brandweermannenkalender als het mag ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:23

besita schreef:
Het gaat niet om ergeren ..en ik zeur er ook niet over ..

Ik ben te beleefd om je tegen te spreken....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:23

Maar zouden de eventuele bijwerkingen al op korte termijn bekend worden? misschien zijn het bijwerkingen die na 4 jaar (en dus 4 of 8 vaccins) pas aan t licht komen?

Geen idee trouwens, ik meende opgevangen te hebben 2x een vaccin 1x per jaar, vooralsnog?

Citaat:
Ter bescherming van de zure regen die ooit viel in de jaren 80?

maybe.. als dat aangetoond was?
Ik draag al een extra bescherming onder mn cap tegen het afbreken van mn haar..
Overigens, ik als westernruiter ging pas met cap rijden toen het verplicht werd.. ook zoiets.. nu voelt het prima normaal. Ook een soort inbreuk op hoe ik dingen deed, nl haren wapperend in de wind op het strand, heerlijk.. :j Nu heb ik een warm hoofddeksel op in de zomer (en in de winter, maar dan is het wel lekker met oorflappen eraan :') )

Die vieze apparaten op de sportschool! Nou inderdaad..
Thuiswerken, dikke prima
die 3 zoenen hadden heul lang geleden al weggemoeten.. hand geven (kleffe slappe handjes) ben ik ook geen fan van..
Mensen die in de rij níet in je nek gaan staan hijgen.. respect voor persoonlijke ruimte, niet omver gebotst worden, ik vind t top :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:25

besita schreef:
"ik vind het leuk in het straatbeeld om al die verschillende mm te aanschouwen ..prima ik dus niet want ik vind ze niet mooi ,ik zie liever iemands volledige gelaat ..kijk liever naar de laatse brandweermannenkalender als het mag ;)

Het is wat het is.. dan vind ik het onder omstandigheden leuk om de verschillende designs te zien :j
als het niet nodig is, ja, dan niet.
Maar goed, ik ben ook iemand die niet zit te wachten op iemands blote jubeltenen (helemaaaal niet op kantoor) en dat mag dan weer wel gewoon..

De laatste keer in Amsterdam (100 jaar geleden), stapte ik de trein uit, loop over straat, tegenligger doet 1 neusgat dicht en schiet zo een kwak snot op straat (en half op zn gezicht).. nee, hou jij je gezicht maar lekker voor jezelf :')

Nooit meer een gezicht zien (!) dat zou ik inderdaad heel naar vinden.. maar dat is gelukkig (nog) niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:29

Ooh dat handjes schudden en zoenen, heeerlijk dat je dat met oud en nieuw nu ook niet hebt :') Dat mag van mij echt wegblijven en eerlijk? Ik denk ook dat het een stuk minder zal blijven na dit :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:31

bigone schreef:
Het Pfizer vaccin is goedgekeurd in Engeland en volgende week begint het vaccineren. Ze lopen een maand voor op ons dus hoop dat het goed uitpakt wat betreft bijwerkingen. In ieder geval een stapje voor uit.

De jonge had het hier over 4 januari. Maar hij zegt wel vaker iets...
Vanmorgen bloed laten tappen bij de HA en die wisten nog niets over een eventuele planning/bestelling

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:32

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:34

Dat wennen merk ik juist helemaal niet. Ik kan heel slecht tegen dingen op of aan mijn hoofd. Een muts of pet, een sjaal die wat te strak zit. Ik krijg daar een heel naar gevoel bij. Rationeel kan ik het niet uitleggen maar ik kon er als kind al niet tegen. Ik vind een mondkapje echt heel naar. Ik doe het wel hoor. Maar wennen gaat het niet.