sureido schreef:En welke regels heb je het over? Want naar mijn weten waren er geen regels over thuisblijven met klachten vóór Corona.
Dan moet je ook niet vermelden dat je met een verkoudheid ging werken .
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:sureido schreef:En welke regels heb je het over? Want naar mijn weten waren er geen regels over thuisblijven met klachten vóór Corona.
bigone schreef:sureido schreef:En welke regels heb je het over? Want naar mijn weten waren er geen regels over thuisblijven met klachten vóór Corona.
sureido schreef:Maar shadow0, als blijkt dat buiten amper mensen besmet worden, waarom zouden we dat nog tegenhouden dan?
Citaat:Mensenlevens gaan voor bedrijven, maar dacht jij ook zo toen jij een griep had en misschien de buurvrouw aanstak en zij haar oma en haar oma dood ging? Dan kunnen we eigenlijk dit voor áltijd wel gaan doen.. vergelijk nu Corona niet met griep maar deze denkwijze is wel een beetje heftig.
Citaat:En vooral als je dan naar zo’n festival bent geweest en dan even uit de buurt bij oma en opa blijft. Maar goed, misschien is er volgend jaar wel een andere oplossing.
mysa schreef:@Shadow0: je wilt 'weer' integere en kundige bestuurders. Aan welke mensen uit het verleden denk je dan?
Voor wat betreft integer: 't Is jammer dat 't een CDA-er is maar Omtzicht komt heel integer over, vind ik.
lenaa_tje schreef:Ik ken ook gewoon niemand die thuis bleef met een verkoudheid. (Nou ja sommige kinderen blijven voor minder thuis) maar werkende mensen? Nee ...
Dat ligt nu wel echt anders.
sureido schreef:Ik weet dat er meer is dan alleen de festivalvierende jongeren maar ik zie heel veel wat en als in jouw bericht en geen feiten want we weten simpelweg niet of die 1.5 meter buiten nu wel of niet helpt.
Citaat:En het leidt wel tot problemen want kijk maar naar Grapperhaus zijn bruiloft. Het is echt niet zo makkelijk allemaal als nu geschetst wordt. Want doe het maar even.
Shadow0 schreef:Als ik kijk naar Grapperhaus' bruiloft dan denk ik: ga gewoon niet allemaal op het bordes staan voor de foto. Dat lijkt me juist enorm makkelijk!
Magrathea schreef:Als er ergens een plek is waar je de 1,5m misschien een béétje kunt laten varen is het wel onder bekenden. Daar weet je immers van iedereen wie er waren.
Ik vind het onverstandig wat er is gebeurd maar ik vind het ook behoorlijk hypocriet dat hem een compleet andere maat wordt gemeten dan de rest van Nederland. Naast minister is ie ook gewoon een mens. "Dan stel je je bruiloft maar uit" zouden we van niemand anders zeggen.
Sizzle schreef:Er zijn inmiddels een hele hoop anti-corona protesten geweest, vooral in Duitsland waar letterlijk meermaals zo‘n 10.000 mensen hutje mutje stonden inclusief bejaarden. Tot nu toe hebben die bizar weinig impact gehad op de infecties.
Ik begrijp ook al een hele tijd niet waarom kleine outdoor festivals niet door mochten gaan maar kroegen en clubs wel open konden.
Magrathea schreef:Als er ergens een plek is waar je de 1,5m misschien een béétje kunt laten varen is het wel onder bekenden. Daar weet je immers van iedereen wie er waren.
Ik vind het onverstandig wat er is gebeurd maar ik vind het ook behoorlijk hypocriet dat hem een compleet andere maat wordt gemeten dan de rest van Nederland. Naast minister is ie ook gewoon een mens. "Dan stel je je bruiloft maar uit" zouden we van niemand anders zeggen.
sureido schreef:En dan zie je dit filmpje en diezelfde man zet een stel risico groepen op minder dan 1.5 meter bij elkaar. Je bent dan zelf een aso imo. Kan er een beetje boos om worden nog steeds. Noem andere geen aso als je het zelf ook niet kan. En alleen een sorry? Geef die man dan ook 400€ boete en een strafblad.