4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:03

Ik ben vandaag alvast een klein beetje aan het balansen omdat ik morgen ga barbecuen. Ik ga straks zelf briochebroodjes bakken om de vegaburgers en jackfruit op te doen en die zijn een whopping 500 kcal per stuk, dus dat compenseren is wel nodig := Gelukkig ben ik de enige vega en kan ik dus wat beter inschatten wat ik precies wil qua vlees. Maar alsnog gaat morgen mijn derde dramadag van de week worden :')

O: 200 gram ananas en twee havermelk lattes (160)
T: Een mandarijn (53)
L: Een afbakbroodje, een helft met philadelphia en de ander met hummus en twee gekookte eieren (541)
T: Een cup a soup tomaat (68)
A: Linzenpasta met tomatensaus en een paar vega balletjes (644)
Totaal: 1466 kcal en voor mijn doen redelijk oke macro's :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:25

Independence, ik ben wel benieuwd naar hoeveel kcal je ‘moet’ eten, hoeveel je nu hebt gegeten en wat je lijstje is (liefst met ook de gewichten van het eten en of je echt gewogen hebt of geschat). Dan willen hier genoeg mensen je helpen en je tips geven!

Ik voelde me weer super gestresst en slecht van de week. Dus even weer wat rust en ritme proberen te vinden. Baal er echt van hoeveel invloed deze hele situatie op mij heeft.

Planning vandaag
T: 3 rijstwafels met chocola
L: kvarg met cruesli en whey crispy
T: huttenkase met honing, halve h&c koek
A: risotto met paddestoelen en klein beetje parmezaan
T: 3 gekookte eieren met rookvlees, Kinder maxi
Totaal 1.902 kcal
En wil even weer echt wandelen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:28

Lekker, barbecuen! Daar heb ik ook wel echt zin in!
Independence, ik zou als ik jou was een goede diëtiste benaderen. Afvallen gaat niet om zo min mogelijk eten maar om verkeerde patronen te doorbreken. Zou voor jezelf eerst uitzoeken wat die zijn. En ze dan 1 voor 1 aanpakken. Niet allemaal tegelijk.

Ontbijten is me slecht bevallen en heb vandaag niet echt zin in ontbijten dus dat ga ik denk ik maar wat later doen. Of misschien weer niet... Werd niet heel fit wakker. -O-

(evt) ontbijt: brinta met chia zaad en amandelmelk
T: Banaan of niks haha
L: Broodje vega burger op een kaiserbroodje met cheddar en mini beetje groene pesto
T: komkommer
A: Ik denk een bloemkoolbodempizza met een liefmans erbij
T: aardbeien

B: ga mijn best doen voor 10.000 stappen en misschien vanavond nog een rondje fietsen. Maar ben best moe dus misschien ook wel lekker achter mijn ps4. :D

Heb dus nog steeds niet echt veel boodschappen gedaan, vanmiddag maar doen. :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:09

@Kimmie, Jammer dat je moeder niet uitgebreid kon zoeken, maar ook wel begrijpelijk natuurlijk! Je lijstje ziet er op zich helemaal niet slecht uit hoor.

@Maanlicht, Wauw, dat heb ik nou nooit, spontaan zin om hard te lopen.. haha :') , goed bezig hoor!

@_mjwb, Ik ga duimen voor je essay. Wat een gedoe en stress zeg, terwijl het eigenlijk niet nodig was geweest. Wat leuk dat je vader mee hard heeft gelopen, doet hij dat normaal gesproken niet? Dan is het extra knap!

@Fading, Inderdaad lekker genieten van het leven! *\o/* Fijn dat je een periode af kan sluiten en kan focussen op de toekomst. Ik kan me voorstellen dat skeeleren heerlijk is. Lekker buiten en je hoofd leegmaken.

@Independence, Welkom! Goed dat je ook aan de slag gaat met gezond eten! Ik sluit me aan bij de rest dat het misschien goed is om een eetlijstje te delen zodat er eens anderen naar kunnen kijken. Het lijkt me ook niet goed als je 722 onder een kcal doel gebaseerd op afvallen zit. Dat is én niet gezond én ook geen duurzaam eetpatroon. Ik denk dat er veel waardevolle tips voor je zullen zijn als je wat meer toelichting geeft :D

@Castilja, Pfoe dat is een pittige opdracht geweest denk ik ja! Fijn dat je volgende week weer kan gaan sporten.

@Emmaa_, BBQ <3 Als je wel bewust bent van wat je eet morgen en het wel gewoon voedzaam is, is het gelijk een stuk minder drama toch? Dan eet je wel teveel kcal, maar als het goed is geen voeding waar je lichaam heel erg van slag van raakt. Lekker van genieten!

@Linoleum, Vervelend dat je nog zo veel stress ervaart. Goed om wat extra wandelen in te gaan plannen, dan maak je gelijk je hoofd een beetje leeg.

@Marlinderooz, Vervelend dat je niet lekker bent. Als jouw lichaam beter gaat op niet ontbijten is dat ook okay toch? Je planning voor vandaag ziet er wel mega lekker uit.

Nou gisteren is mijn doel van 1800 kcal niet gelukt. Ik zat gewoon echt vol. Uiteindelijk op 1700 uitgekomen dus dat is geen ramp. Alleen mijn 'experiment' om te zien wat er gebeurd als ik met 100-200 kcal opschaal is mislukt haha.
Vandaag een nieuwe poging!
O: 30gr havermout met kersen, 5gr lijnzaad en 1 blokje 99% chocolade + 10gr whey crispy
T: 100gr cottage cheese + 200 gr meloen
L: 2 volkoren boterhammen, 1 met oude kaas en 1 met een gebakken ei
T: Stukje 't slimme appeltaartje met 100gr magere kwark + nog 100gr cottage cheese
D: Plaattaart met pompoen, salami, le marcaire en rucola
T: Body en fit pro bar
Totaal 1810 kcal

Ik heb zo'n vermoeden dat ik weer heel vol ga zitten :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:27

Marlinde, door jou heb ik nu ook zin in Liefmans <3

Mara, je eet wel veel mager eten voor als je meer kcal wil eten. Ruil de magere kwark in voor de volle variant en dan hoef je al ergens anders qua volume wat minder te eten.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:48

Emmaa_ schreef:
Independence schreef:
Ik kom me hier ook melden. Ben de afgelopen jaren langzaam toch veel aangekomen en zit nu niet lekker in mijn lijf. Probleem is dat ik nogal gevoelig ben voor allerlei gezondheidstrends. Ik vind het dus lastig om voor mijzelf te bepalen wat een gezond eetpatroon is.
Belangrijkste voor mij is nu regelmaat in maaltijden (dus geen maaltijden overslaan) en bewustwording. Ik heb de MFP app er weer bij. Ik lees in de OP dat de genoemde kcal meestal te weinig zijn, maar ik heb aan het eind van de dag meestal kcal over (vandaag 722). Waar gaat het dan mis?

Ik heb voor mezelf eerst 5 kilo als doel gesteld, maar uiteindelijk wil ik minimaal 15 kilo afvallen

Waar je dan mis gaat is dat je waarschijnlijk veel, veel te weinig eet. Tel je alles dat je eet? Ook olijfolie, de suiker in je koffie etc? Hoe veel kcal heeft MFP voor je als doel ingesteld? Heb je evt een screenshot?

MFP stelt 1560 kcal voor me in. Nu moet ik zeggen dat ik inderdaad geen olie heb meegerekend, maar verder compleet heb ingevuld. Ik weeg niet af, maar deed dat eerder wel en zodoende kan ik het nu aardig inschatten. Ik moet ook zeggen dat ik de afgelopen dagen gevoelsmatig genoeg heb gegeten, gewoon een vol gevoel gehad en geen honger.
Ik ga aan het eind van de dag een lijstje posten van vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:49

Dus je eet 700-800 kcal per dag? Dat is echt bizar ongezond weinig. Daar kan je je lichaam niet mee voeden. Als dat je normale eetpatroon is moet je serieus nadenken over manieren om meer voedingsstoffen binnen te krijgen want je lichaam gaat het niet lang volhouden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:51

Kom weer even uit de meeleesmodus: Independence, ik raad je aan het topic een beetje door te lezen, dit soort gevallen zijn al meerdere keren besproken en er zijn al tientallen tips en ideeën gegeven voor situaties soortgelijk aan die van jou.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:00

Emmaa_ schreef:
Dus je eet 700-800 kcal per dag? Dat is echt bizar ongezond weinig. Daar kan je je lichaam niet mee voeden. Als dat je normale eetpatroon is moet je serieus nadenken over manieren om meer voedingsstoffen binnen te krijgen want je lichaam gaat het niet lang volhouden.

Gister at ik 1185 en bewoog ik 355. Maar ik schrik dus ook van mijn inname hoor, kan het alleen niet rijmen met een verzadigd gevoel.
Ik weet ook niet of mijn beweging klopt: Samsung health houdt mijn stappen bij en dat wordt in de app geïmporteerd. Gister 8486 stappen = 355 kcal. Geen idee of dat klopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:02

Independence schreef:
Emmaa_ schreef:

Gister at ik 1185 en bewoog ik 355. Maar ik schrik dus ook van mijn inname hoor, kan het alleen niet rijmen met een verzadigd gevoel.
Ik weet ook niet of mijn beweging klopt: Samsung health houdt mijn stappen bij en dat wordt in de app geïmporteerd. Gister 8486 stappen = 355 kcal. Geen idee of dat klopt

Meestal klopt die verbranding niet, al helemaal als je af wil vallen zou ik daar niet al te veel naar kijken. Het is wel belangrijk om goed uit te rekenen hoe veel je moet eten op een dag. Ik zou los van MFP even je BMR uitrekenen (er staat een link in de openingspost waarin dat kan) en dat als absoluut minimum aanhouden. Je BMR is namelijk wat je verbruikt in absolute rust, dus als je niet eens met je ogen knippert.

Als je de neiging hebt om te weinig te eten als je die knop omzet (en die ken ik hoor) is het juist zaak om je eten wel echt nauwkeurig te meten en te wegen, zodat je ook op tijd in kan seinen waar je nog kan aanvullen. Dus hoe stom het ook is, ook je olie wegen, en je broodbeleg. Dan kom je waarschijnlijk al wel hoger dan 1185 uit sowieso, maar zoals ik zeg is het dan ook makkelijker om te weten wat je er nog bij moet/kan pakken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:13

Ik ben heel benieuwd hoe je aan gegeten kcal komt. Heb je je eten afgewogen en exact de juiste voedingsmiddelen gebruikt? Niet geschat? Boter/olie wel meegenomen met tellen etc? Al je drinken meegeteld?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:31

@Linoleum, Ik snap je opmerking zeker! Echter schommel ik heel erg qua hongergevoel en ondanks dat ik bijv. gisteren mijn kcal niet haalde en vandaag dat gevoel ook heb, heb ik het overgrote deel van de tijd toch de drang om teveel te eten. Voor mijn eigen gevoel houd ik daarom graag vast aan magere producten.

@Independence, 1185 kcal is inderdaad geen gezonde manier om af te vallen. In mijn optiek bereik je er eerlijk gezegd ook niet de beste resultaten mee. Al kan ik me voorstellen dat je, als je net begint en je niet voldoende hebt verdiept, het idee hebt 'hoe minder hoe beter'. Het is juist de kunst om een bepaalde balans te vinden waarin je een juist aantal kcal binnenkrijgt via goede voedingsstoffen. Ik zou zeker niet lager gaan dan die 1560 per dag. Wellicht ga je dan eerst heel snel, maar dit hou je niet vol en is een aanslag op je lichaam. Mijn tip zou zijn om je dagen qua eetmomenten/eten van te voren in te plannen zodat je in de hand hebt hoeveel kcal je binnenkrijgt en of je lichaam de juiste voedingsstoffen krijgt.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:47

Wat gaat het weer hard hier! Ik ga mijn best doen voor een bijleespost.

Maanlicht, wandelen is heerlijk op dit moment. Hoewel ik er ergens ook weer een hekel aan heb, omdat ik het gevoel heb dat ik bijna niet vooruit kom :') Ik heb ook niet zo'n last van spontane zin om hard te lopen :')

Fading, helemaal waar! Welkom terug en fijn om te lezen dat het beter met je gaat! Inderdaad lekker genieten van het leven *\o/*

Independence, je eet inderdaad echt veel te weinig. Zoals anderen ook al zeggen, reken een keer uit wat per dag binnen móet krijgen (BMR). Hopelijk heb je wat aan al onze tips! Die 722 kcal over komt natuurlijk ook omdat je je beweging invult, maar alsnog is het geen goede actie. Misschien is het idd wel goed voor je om een diëtiste eens te benaderen. Ook een goede tip idd is om dit topic door te lezen, hierin staan heel veel tips en ideeën om je eten te verbeteren. De verbranding in MFP klopt niet, daar zou ik verder niet naar kijken. Als je de neiging hebt om te weinig te eten, zou ik het heel goed bijhouden, zodat je meteen kunt aanvullen als dat nodig is. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je aan de gegeten kcal komt. Dit is namelijk geen gezonde manier om af te vallen.

Mijn doel is nu trouwens om nog 6 kilo af te vallen. Ik weet dat dat veel sneller zou kunnen, maar ik denk dat het beter werkt om de manier waarop ik het nu doe.

Mjwb, doe niet zoveel je best om per se nog die eiwitshake naar binnen te werken. Als je vol zit, zit je vol. Ik ga duimen voor je essay.

Emma, zou je nog eens wat uit kunnen leggen over de niet bestaande spaarstand? Wat gebeurt er dan wel? Vind ik heel interessant nml! Lekker, bbq!

Castilja, dat klinkt idd als een pittige opdracht!

Lino, vervelend dat je zoveel stress ervaart.

Marlinderooz, vervelend dat je je niet lekker voelt. Nu heb ik ook zin in Liefmans :')

Mara, ik vind je idd ook wat mager eten.

Gisteren wilde ik eigenlijk een handje ongezouten nootjes als tussendoortje eten, maar helaas hadden we dat niet, dus pakte ik maar roasted peanuts O:)
O: twee boterhammen met Philadelphia en een appel. (290)
T: kibbeling. (172)
L: haring, boterham met zalm en halfvolle melk. (376)
T: vanille ijs en strawberry cheesecake ijs. (145)
T: roasted peanuts. (160)
A: bbq groente, gebakken krieltjes, mayonaise, zeebaars filet. (647)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
B: 14.000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1824.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:57

Poeh, drie pagina's erbij sinds ik de laatste keer hier heb gekeken! Gaat snel, haha.

@M9ara, ik heb tijdens de lunch inderdaad altijd mijn 'hoofdmaaltijd'. Dit werkt voor mijn ouders hun werk beter, dus vandaar dat de warme maaltijd altijd ’s middags is.

@Peuk, bedankt voor het pannenkoeken recept! Heb het genoteerd, dus wie weet dat ik het ergens in de komende paar dagen een keertje ga proberen. Merk al wel dat ik veel te weinig bananen heb gekocht met alle recepten nu, dus moet binnenkort nog maar een keertje naar de supermarkt :+

Heb twee dagen terug low-calorie brownies gebakken en ik zit er de hele tijd van te snoepen :') Ze moesten achteraf gezien echt veel langer in de oven, nu zijn ze echt nog heel nattig, maar ze zijn echt erg lekker! En dat voor maar 73 calorieën per stuk. Volgens het recept dat ik had gevonden zouden het maar 37 calorieën moeten zijn, maar dat was wel erg positief gekeken en lukte echt niet met de ingrediënten die ik thuis had staan. Maar vind 73 kcal toch ook wel erg netjes.

Mijn lijst van gister begon best goed, maar een vriendin was jarig en ben daar heel even langsgeweest (wel op 1.5m afstand natuurlijk). Toen kwam de kwarktaart, champagne en chips op tafel en ging het mis -O- Maar ja, was wel erg lekker allemaal, alleen merkte toch wel dat ik op het laatst de chips naar binnen zat te werken met een schuldgevoel. Dus dat wordt dit weekend rustig aan doen om te compenseren.

Mijn lijstje van vandaag is dan ook wat 'magerder', aangezien ik gister ongeveer 600 kcal (!!) boven mijn doel zat...

O: Griekse Yoghurt met muesli en kiwi
T: low-calorie brownie
L: gehakt cordonbleu met spinazie, aardappel en een glas melk
A: Hollandse salade met ei, tomaat, paprika en komkommer
T: ? Misschien laatste brownie of anders wat fruit
B: klusjes op stal en korte buitenrit in stap
Kcal: ongeveer 1400 kcal

Ik vroeg me trouwens af, ik zie regelmatig tosti in jullie lijstjes voorbij komen. Ik dacht altijd dat dit niet gezond was, maar kan dit dus toch? Met 20+ kaas bijvoorbeeld en dan geen ketchup? Ben echt fan van tosti's altijd, dus zou ideaal zijn als ik dat toch zo nu en dan nog kan eten :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:59

De enige manier waarop ik een tosti eet is gebakken in een pan met heel veel boter en dan met heeeeeel veel kaas en pesto, dus aan mij moet je het niet vragen := Maar in principe als je hem in het tosti-ijzer doet en niet al te veel kaas valt het best mee.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:00

Tosti is niet erger dan gewoon brood met hetzelfde beleg. Dus als de ingrediënten in je dag passen, dan lekker tosti eten!

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:05

Nou, ik merk het al, dat wordt dit weekend toch even wat brood in het tosti ijzer mikken <<)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:54

Independence schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik zit nu op 30.456 stappen en dat zijn 298 kcal verbruikt (volgens MFP) dus ik weet niet hoe je daar op komt? Of MFP klopt niet.

Ik reageer straks uitgebreid op de rest! Ik ben nog aan het werk dus geen tijd voor een hele lange bijlees bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:56

Fitnesshorloges berekenen het aantal kcal dat je verbrandt niet alleen nav de stappen maar ook door te kijken naar bijvoorbeeld je hartslag, terrein etc.
Als jij regelmatig 20/30k stappen op een dag zet zal je daar minder mee verbranden dan iemand die niet zo vaak wandelt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:58

Hoe kom je nu al aan 30.456 stappen? :=
Vroeg het me al vaker af :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:06

Oh oke dan snap ik het!

Ik werk op een stal met 48 paarden en die 48 paarden moeten allemaal de wei in en de helft moet de wei weer uit. De wei ligt nou niet echt op 5 meter afstand dus het is al een stuk. En dat 48 keer heen en weer en dan nog een keer heen en weer tikt het al snel aan. Mesthoop is ook nog best een stukje lopen en meestal haal ik per stal een volle kruiwagen eruit. Het tikt dus lekker aan :=

Winter vind ik fijner want dan staan ze niet in de wei, dus niet zoveel lopen. Alleen voor de beweging is de zomer natuurlijk ideaal!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:43

Klinkt als wel heel veel stappen mjwb! Ik loop op mn werk ook hele dag (zorg) maar verder dan 15000 kom ik zelden. En dat is dan over de hele dag.

Sowieso kloppen de kcal die mijn fitbit aangeeft niet, hij overschat heel erg, vooral bij sporten. Als t wel zou kloppen zou t afvallen een stuk makkelijker moeten gaan :')

Tosti kan prima hoor! Ik doe t vaak met 30+ kaas, niet te veel en zonve vet bereiden, dan is t gewoon een broodje kaas qua kcal.

Independance: 1185 is wel heel laag idd. Maar zolang je niet alles afweegt kan je ook niet echt goed kcal tellen. Zou even een tijdje echt álles gaan afwegen en tellen. En als je moeite hebt om meer te ten, zijn kcalrijke producten als avocado, noten etc vaak een makkelijke manier om wat meer binnen te krijgen.

Mijn 1600 kcal zijn gisteren niet helemaal gelukt :+ Ik begon prima, maar toen ik thuis kwam had mn man een wijntje en toastjes met zalm en cambozola klaarstaan <3 En dat wijntje is niet bij 1 gebleven :+
We zouden gisteren eigenlijk naar Lanzarote vliegen, dus even ons "verdriet verdronken"

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:20

@Kimmie, Hoe bevalt deze chocomel?

@Sneeuwvlok, Oeh heb je het recept van de brownies? Klinkt mega goed!
600 kcal valt reuze mee joh! Dat heb je zo weer gecompenseerd. Ik zou jezelf daarom niet teveel 'straffen' door extra veel kcal te korten. En tosti is inderdaad niet meer dan een boterham met kaas en/of ham als je er geen boter bij doet. Lekker van genieten :D

@Laura, Cambozola & wijn <3 Dat zou ik ook niet kunnen weerstaan! Wat balen van Lanzarote zeg..

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:03

Castilja - Ik heb hem uiteindelijk weggegooid, kon het niet meer aan :')
Super fijn dat je vandaag je schoolproject kunt afronden, zal vast een hele opluchting zijn! Lekker even uitrusten en van je vakantie genieten!

Emma - Wat eet je altijd lekker zeg! Veel plezier alvast met bbqen. De broodjes klinken heel erg lekker <3

Linoleum - Wat ontzettend vervelend dat deze situatie je zo raakt! Ik hoop dat je snel wat rust kunt vinden. Welke H&C koek ga je eten?

MarlindeRooz - Vervelend dat je niet zo fit wakker werd. Een dagje ontbijt overslaan is niet zo erg. Misschien werkt het voor jou wel om helemaal niet te ontbijten en pas wat later je eerste maaltijd eet?

Mara - Dankjewel!! Mijn vader liep vroeger altijd hard maar hij is in de afgelopen paar jaar 12 keer aan zijn knie geopereerd waardoor hij niet meer mocht rennen. Nu mag hij weer langzaam gaan opbouwen en wordt hij juist geadviseerd om 2-3 keer per week een stuk te wandelen of joggen. Heel gezellig voor mij dus haha!
Succes met je nieuwe poging! Je lijst ziet er lekker uit. Wat kan ik voorstellen bij een plaattaart? Het klinkt heel erg lekker!

Kimmie - Dankje!! Die 6 kilo gaat er echt wel af hoor, je bent goed bezig! Je lijstjes zien er altijd lekker uit en goed vullend. Je ijsje <3

Sneeuwvlok - Zou ik je recept misschien mogen? :D Als die 600 het waard waren dan is het goed toch! Lijstje ziet er netjes uit!
Als ik een tosti maak dan neem ik er gelijk 2 dus 4 boterhammen. Die beleg ik met een half blikje tonijn (kwart op 1 boterham) en dan geraspte kaas eroverheen. Veel minder dan een plak kaas en net zo lekker! Maar zoals de rest al zeggen is het eigenlijk een boterham alleen dan tussen het ijzer.

Laura - Het zijn er altijd heel veel maar merk er zelf niks van. Misschien is het omdat ik het zo gewend ben. Ik moet wel zeggen dat ik daarna niks meer doe tot ‘s avonds na het avondeten. Ik slaap ook meestal een paar uur na het werken (als dat gaat).
Lekker die toastjes en wijn! Wat super jammer van je vakantie, dan maar even zo proberen te genieten. Heerlijk! <3

Ben ik niemand vergeten?

Ik ga zo sushi maken! Low-kcal voor mezelf en gelijk twee rollen voor morgen als lunch. Ik wil best wel mijn low-kcal sushirecept met jullie delen als jullie interesse hebben? Ik weeg alles af en het zal wat anders zijn dan normale sushi maar ik ben heel erg benieuwd! Over een kwartier ga ik beginnen. Moet namelijk 20 rollen maken dus ben even bezig :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:31

M9ara, het niet lekkere kwam door rot slapen gelukkig. Dus vanavond lekker luieren en op tijd naar bed. :D Hopelijk haal je morgen die 1800 kcal wel haha!

Independence, inschatten is toch vaak niet zo nauwkeurig. Zeker met dingen zoals brood en aardappelen kan het echt heel veel verschil maken. Zou gewoon wegen en 1560 lijkt me erg weinig! MFP schaalt altijd je kcal laag in. Dat kan je beter berekenen zoals in de OP staat. En je beweging invoeren zou ik sowieso niet zo snel doen in MFP. Hij is bij mij gekoppeld aan mijn fitbit. Die neemt ook hartslag en je BMR mee. Maar stappentellers van telefoons kloppen vaak niet. En kcal eten moet niet zo moeilijk zijn toch? Je bent met een reden aan het afvallen dus het lukte je ooit ook om te veel te eten op een dag haha.

Sneeuwvlok23, ik maak tosti's met weinig kaas en wat spinazie er tussen. En dan gewoon met curry!

_mjwb, helemaal niet ontbijten werkt alleen als ik niks fysieks hoef te doen helaas. -O-
En sushi vind ik vies, maar je mag het best delen voor anderen. _O-

Mijn dagje werd toch even anders. Had dezelfde lunch als gisteren maar dan met minder kcal gemaakt:
L: 2 kaiser afbakbroodjes met rode pesto en tomatenfrito gemengd (minder kcal) met 48+ kaas en wat balsamico siroop (511 kcal)
T: 500 gram meloenmix (145 kcal)
A: patatas bravas met kaas en knoflooksaus en gemixte mexicaanse groente.
T: liefmans, aardbeien en blauwe bessen. :~ :~ :~

Heb de meloen echt achter elkaar weggegeten was echt veel. Had helemaal een klotsbuik. _O-

Dan kom ik netjes op 1750 kcal uit ongeveer, zoals mijn doel.