Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:56

Zerena schreef:
Ik neem zomaar aan dat Zertab het met saus en al bedoeld?

Ja natuurlijk

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:05

Pocca_Locca schreef:
Lieve Bokkende afvallers en lijnende Bokkers. Ik wil heel graag een heel verhelderend filmpje met jullie delen over de relatie tussen suiker en vetverbranding. Of eigenlijk juist een uitleg waaruit blijkt dat suikers consumeren heel slecht samengaat met vet verbranden. Dr Berg heeft ontzettend veel waardevolle filmpjes op YouTube. Zelf heb ik er al veel aan gehad en van geleerd. Hij gaat dus in dit filmpje in op het fenomeen van het hunkeren naar suiker en hoe dat komt, en waarom je dan geen vet verbrand. Ook laat hij wat oude reclame posters zien uit de jaren 50-60 waar bijvoorbeeld suiker door nota bene de weight watchers aangeprezen wordt! :n :? Zo zie je maar dat de “wetenschap” nooit stopt met zich te ontwikkelen en verbeteren. https://youtu.be/HWI1TljBsaw

https://dirtyscam.com/reviews/dr-eric-berg/

https://www.womenofgrace.com/blog/?p=66604

Echt heel betrouwbare bron :j

Lieve schat ik ben bijna 30 kilo afgevallen 2 jaar gelede met gewoon suiker erbij eten. Zolang je in een kcal te kort komt is er niks aan de hand ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:26

Yonker schreef:
Pocca_Locca schreef:
Lieve Bokkende afvallers en lijnende Bokkers. Ik wil heel graag een heel verhelderend filmpje met jullie delen over de relatie tussen suiker en vetverbranding. Of eigenlijk juist een uitleg waaruit blijkt dat suikers consumeren heel slecht samengaat met vet verbranden. Dr Berg heeft ontzettend veel waardevolle filmpjes op YouTube. Zelf heb ik er al veel aan gehad en van geleerd. Hij gaat dus in dit filmpje in op het fenomeen van het hunkeren naar suiker en hoe dat komt, en waarom je dan geen vet verbrand. Ook laat hij wat oude reclame posters zien uit de jaren 50-60 waar bijvoorbeeld suiker door nota bene de weight watchers aangeprezen wordt! :n :? Zo zie je maar dat de “wetenschap” nooit stopt met zich te ontwikkelen en verbeteren. https://youtu.be/HWI1TljBsaw

https://dirtyscam.com/reviews/dr-eric-berg/

https://www.womenofgrace.com/blog/?p=66604

Echt heel betrouwbare bron :j

Lieve schat ik ben bijna 30 kilo afgevallen 2 jaar gelede met gewoon suiker erbij eten. Zolang je in een kcal te kort komt is er niks aan de hand ;)

Dat zijn inderdaad geen betrouwbare bronnen.

magda_90

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:28

Je lichaam heeft glucose nodig om überhaupt te kunnen werken. Volledig suiker verbannen is niet geheel handig. Als je erop zou willen letten eet dan bijvoorbeeld niet met pakjes en zakjes maar maak dingen puur natuur klaar. Want de vervanger stevia is ook niet altijd een goede oplossing.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:29

Ik bedoel dat dr Berg niet heel betrouwbaar is :+
Natuurlijk is het beter om geen suiker te eten maar dat je niet kan afvallen terwijl je suiker eet is natuurlijk dikke onzin.

Edit: ik bedoel dan toegevoegde suikers. Zoals al eerder opgemerkt heb je suiker gewoon nodig. Het gezondste is natuurlijk natuurlijke suikers te eten zoals fruit etc.
Laatst bijgewerkt door Yonker op 10-01-20 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:33

Nee daarom. Ik let er bijvoorbeeld wel op omdat ik zelf positieve effecten ervan merk. Maar dat is in mijn geval een vermindering van extra suikers en niet het weglaten ervan.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:51

Minder koekjes, snoepjes en andere snacks zorgt waarschijnlijk al automatisch voor veel minder suiker consumptie.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:54

Klopt dat is al een mooie goede eerste stap.

Ik haat maandelijkse periodes qua gewicht. Ik had gehoopt deze week de -2.0 aan te kunnen tikken gezien ik woensdag -1.9 was. Ben ik vandaag gewoon weer 300 gram aangekomen en ik weet dat dit aankomende dagen gaat oplopen naar 2 kg. Hoeveel water en kruidenthee ik ook drink, ik blijf altijd zoveel vocht vasthouden. :=

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:17

Ik eet ook geen/weinig toegevoegde suikers. Vooral zodat ik minder die dip erna krijg waardoor ik meer wil eten. Merk dat ik daardoor ook minder tussendoortjes/snaaitrek heb!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:02

Goedemorgen mensen vanuit een heerlijk Texel
Maar wat een confronterende spiegels in deze badkamer :=
Maar het werkt wel motiverend om echt af te vallen

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:35

Ik heb er de pest in, ongesteld geweest en weegschaal geeft +1,3 aan sinds zondag... Heb echt zo goed op mn eten gelet, maar goed, misschien ligt het dus aan mijn menstruatie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:42

Daar heb je wel een behoorlijke kans van. Je houdt doorgaans wat meer vocht vast als je ongesteld bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:04

Dat kan heeeeel goed aan je menstruatie liggen. Erna weer even op de weegschaal en dan is het als het goed is weer bijgetrokken :)

Wbt suikers. Ik probeer toegevoegde suikers zo veel mogelijk te mijden, maar that being said gebruik ik suiker wel als smaakmaker (een klein snufje suiker door de pindasaus of door de rode saus voor spaghetti/lasagne maakt het echt lekkerder) en daar schaam ik me ook niet voor ofzo. Glucose is gewoon een bouwstof en ik krijg een deel binnen door groente en fruit. En soms eet ik gewoon een ongezond koekje met heel veel suiker. Of een bakje kwark waar suiker aan toegevoegd is.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:12

Ik moet zeggen dat ik het sowieso moeilijk vind te bepalen wat nou wel of niet handig/goed is. Er is tegenwoordig zoveel info die tegenstrijdig is, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik probeer om met gewoon gezond verstand een eind te komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:13

spottedponie schreef:
Ik heb er de pest in, ongesteld geweest en weegschaal geeft +1,3 aan sinds zondag... Heb echt zo goed op mn eten gelet, maar goed, misschien ligt het dus aan mijn menstruatie...

Ik schud je de hand. -O-

Vandaag heb ik bij de fysiosport mijn kleine rug- en buikspieren getraind want mijn core is zo instabiel als de pest. En dit geeft gewoon serieus meer spierpijn dan een uur CrossFit voorheen. :')

Het beste is ook dat ik dagelijks ga planken om doe stabiliteit te verbeteren. Eerst beginnen met 3x 10 seconden mijn rug goed recht houden.

Leuke uitdaging weer. *\o/*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:25

Kiwi_ schreef:
Ik moet zeggen dat ik het sowieso moeilijk vind te bepalen wat nou wel of niet handig/goed is. Er is tegenwoordig zoveel info die tegenstrijdig is, dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Ik probeer om met gewoon gezond verstand een eind te komen.

Dat is het ook, zeker omdat mensen soms zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk, dat het moeilijk te filteren is wat nou mening is en wat nou feit. Zelf denk ik dat je gewoon iets moet vinden wat bij je past.
Want het is niet alleen hoe val je af, maar vooral ook, hoe doe je dat op een manier dat jij het vol kan houden.

Ik zou zeggen, laat je niet gek maken en probeer het vooral te doen op een manier die bij jou past. Als je dan afvalt (niet te snel, niet te langzaam) en je voelt je goed, dan zal je het wel goed doen. Kom je er echt niet uit, dan kun je altijd naar een diëtist gaan.

Hier een lekker weekje. Merk dat ik echt veel motivatie heb om weer echt fit te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:26

Herkenbaar. Hier zat ik op -0,9 sinds maandag en vandaag was er weer een halve kilo bij :roll:

Veel plezier op Texel Sall! :) Stiekem een beetje jaloers, ik ben verliefd op dat eiland

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:46

Yonker, de links die je plaatst zijn meningen over dr Berg, of eigenlijk over het feit dat hij zijn producten graag aan de man brengt. ( is dat zo raar, de man moet ook eten?) en gelukkig mag dat gewoon. Geweldig dat je zoveel af bent gevallen ondanks het gebruik van suiker.( lukt het ook om op gewicht te blijven?) Het is alleen voor heel veel mensen onnodig lastiger om makkelijk vet te verbranden doordat ze ook suiker binnenkrijgen. Nog even over Dr. Berg. Hij is een “ hoge boom” op het internet, en zoals het gezegde, vangt hij uiteraard veel wind. Er zijn echt heel erg veel mensen die alleen door de filmpjes te bekijken en zijn voedingstips ter harte te nemen, enorm geholpen. En ik kan je verzekeren dat hij alleen adviezen geeft over voedsel en voedselcombinaties en vasten, en hij legt het erg goed en gedetailleerd uit..en nergens leurt met zijn producten.( waarvan ik het bestaan niet eens wist) en als toevoeging hierop: als je iets of iemand in een kwaad daglicht wilt zetten, dan is dat zo makkelijk, er is altijd wel iets op internet te vinden dat tégen iemand pleit, waarin minpunten worden uitvergroot.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:50

Pocca_Locca schreef:
Yonker, de links die je plaatst zijn meningen over dr Berg, of eigenlijk over het feit dat hij zijn producten graag aan de man brengt. ( is dat zo raar, de man moet ook eten?) en gelukkig mag dat gewoon. Geweldig dat je zoveel af bent gevallen ondanks het gebruik van suiker.( lukt het ook om op gewicht te blijven?) Het is alleen voor heel veel mensen onnodig lastiger om makkelijk vet te verbranden doordat ze ook suiker binnenkrijgen. Nog even over Dr. Berg. Hij is een “ hoge boom” op het internet, en zoals het gezegde, vangt hij uiteraard veel wind. Er zijn echt heel erg veel mensen die alleen door de filmpjes te bekijken en zijn voedingstips ter harte te nemen, enorm geholpen. En ik kan je verzekeren dat hij alleen adviezen geeft over voedsel en voedselcombinaties en vasten, en hij legt het erg goed en gedetailleerd uit..en nergens leurt met zijn producten.( waarvan ik het bestaan niet eens wist) en als toevoeging hierop: als je iets of iemand in een kwaad daglicht wilt zetten, dan is dat zo makkelijk, er is altijd wel iets op internet te vinden dat tégen iemand pleit, waarin minpunten worden uitvergroot.

Wat bedoel je precies met lukt het je om op gewicht te blijven? Bedoel je daarmee dat Yonker niet op gewicht zou kunnen blijven met het gebruik van suiker? Wellicht begrijp ik je verkeerd.

Ik vind het jammer dat het zo lang hierover moet gaan. Bijna elk bericht van jou gaat over dit onderwerp en naar wat ik zie, is niemand daar echt van gecharmeerd.

Iedereen zijn manier. Jij gebruikt geen suiker, de meerderheid wel. Er zijn genoeg mensen die met suikers ook gewoon in een goed tempo afvallen. Als dat niet lukt, lijkt het me logisch dat die mensen wat anders gaan proberen.

--

Hier gaat het gezond eten erg goed! Dit weekend wel een feestje. Ik neem dan ook gewoon taart. Nu al zin in. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:52

Ik ga straks weer wegen, ben benieuwd.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:05

@mightyjoe het is gewoon een vraag. Het zou best kunnen natuurlijk dat het lastig( er) is om die reden.
( Ik snap trouwens heel goed waarom mensen hier niet gecharmeerd zijn van mijn inbreng.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:06

Gewoon niet meer op reageren, dan stopt het vanzelf. :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:09

Pocca_Locca schreef:
@mightyjoe het is gewoon een vraag. Het zou best kunnen natuurlijk dat het lastig( er) is om die reden.
( Ik snap trouwens heel goed waarom mensen hier niet gecharmeerd zijn van mijn inbreng.)

Waarom dan denk je?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:14

Afbeelding
Omdat suiker net zo gewoon en ingeburgerd is als fietsen ongeveer.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:17

Lekker, suikers. :9