Hier gaat sporten nu juist beter op een lege maag! Wanneer ik sochtends ga hardlopen voel ik me veel fitter. Ik kon vroeger niks zonder ontbijt maar ben er nu echt gewend aan geraakt
Als het sporten op een lege maag niet fijn is kan je toch op zo'n dag even afwijken van je normale schema? Dat is het mooie van IF, het hoeft echt niet elke dag. Ik schuif ook wel eens met de vastenperiode en soms verleng ik het vasten omdat ik op het moment dat ik weer mag eten nog geen honger heb.
Als ik een keer niet aan mijn vaste window voldoe vanwege een etentje o.i.d. lig ik daar echt niet wakker van. Ik gebruik IF vooral voor de regulatie van mijn calorieen. Afvallen is voor mij beter vol te houden als ik dan in een beperkte tijd meer mag eten, dan dat ik de hele dag door maar kleine porties mag eten
Ja ik merk dat ik alles eet wat los en vast zit. Dus denk dat het afspreken dat ik tussen bepaalde tijden mag eten al iets helpend is. Maar goed, dan ook nog reguleren dat ik het juiste binnenkrijg.
Ik herken je probleem. Het heeft mij wel erg geholpen. Omdat je al je calorieën in een kortere tijd mag eten zit je veel voller, en dus minder geneigd slechte dingen te gaan eten.
Ik weet niet hoe laat en hoeveel je sport? Maar je zou ook op je sportdagen je eetraam van 10 tot 6 kunnen doen bijv. Of op je sportdagen toch wel gewoon ontbijten, of alleen een banaan of iets dergelijks eten voor je sporten. En misschien is het ook alleen een kwestie van wennen.
Anoniem
Geplaatst: 14-05-20 12:54
Zertab schreef:
Pff sporten zonder ontbijt gaat hem niet worden...
Ik zou het even de tijd geven, de eerste dag dat ik begon werd ik ook helemaal flauw en dat is echt na een paar dagen over. Dus zo plannen dat je de eerst 2/3 dagen niet 's ochtends hoeft te sporten?
Mijn ontbijt bestaat of uit kwark, maar als ik snel wil zijn een banaan.
Ik sport of van 9:00-10:00 of van 11:00-12:00. Maar heb om 10:30 een plakje ontbijtkoek op want ik barstte van de honger. Daarna nog steeds honger, maar het uit weten te stellen tot de lunch.
Hier inmiddels 8,5 kilo kwijt, mede door het Intermitting fasting, maar ook porties aanpassen en net wat gezondere keuze's maken, geen enorme aanpassingen.
@Zertab: Ik raad aan om eerst überhaupt te wennen aan Intermittend Fasting. Het duurt meestal wel een paar weken voor je er helemaal aan gewend bent (zoals met vrijwel alle gewoontes die je jezelf wil aanleren). Geef het even de tijd en kijk of je op de dagen dat je sport misschien je eet-window kan verplaatsen totdat je er helemaal aan gewend bent om niet te eten 's ochtends.
Ja ga nu 12:00-20:00 aanhouden. Kijken hoe dat bevalt. En als ik ga sporten toch maar iets kleins eten in de ochtend, zoals een banaan.
Maanlicht
Geplaatst: 14-05-20 14:10
Zertab schreef:
Ja ga nu 12:00-20:00 aanhouden. Kijken hoe dat bevalt. En als ik ga sporten toch maar iets kleins eten in de ochtend, zoals een banaan.
Ja, is ook geen ramp he? Je kunt altijd over een tijd nog zien hoe het gaat om helemaal zonder te eten te sporten.
Ik doe inmiddels zware CrossFit workouts op een lege maag, vind ik juist fijn. Moet er niet aan denken om dan eten in mijn maag te hebben, kan alleen maar dwars gaan zitten.
Ik kan alles op een lege maag. Maar ben nooit ontbijter geweest. Mest 20 stallen of sport gewoon. In het weekend hou ik me er iets minder aan vast en dagen dat ik niet werk is het ook moeilijker. Maar de dagen dat ik wel werk pak ik vaak van 12 tot 18 eten en dat gaat prima. Voor mij nog steeds ideaal deze methode!
Imre
Geplaatst: 15-05-20 09:50
De laatste twee dagen geen IF gedaan en nu vreselijk honger. Even doorbijten dus, hopelijk trekt het straks weg. *neemt nog een kop thee*
Ik zie dat de meeste hier ervoor kiezen om het ontbijt over te slaan. Nu met Corona is het anders, maar toen ik gewoon in de ochtend aan het werk ging, redde ik dit echt niet tot 12.00. Ik heb er juist voor gekozen, in de middag zoveel mogelijk warm te eten en vervolgens mijn avondmaaltijd over te slaan. Ik at toen tussen 16.00 en 18.00 mijn laatste maaltijd.
Weet iemand of dit ook nog voor- of nadelige effecten kan hebben? Met voldoende water had ik weinig moeite met een honger gevoel, na enkele dagen (de eerste dagen wel heel erg)