Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:08

Echwel schreef:
[ [url=m/OnjOY3.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan zie je dit op vaccinvrij

Hier maken ze zich ronduit belachelijk mee en ik vind het schandalig wat dat volk doet. En dit zouden hoger opgeleide personen zijn??

Jonkies die en geen ziektes en geen oorlog mee hebben gemaakt. ze moeten zich echt de ogen uit hun kop schamen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:07

Waves schreef:
Ik las het ook over Duitsland. Inenten of anders niet welkom op school of kinderdagverblijf.

Ik juich het toe. Dan is mijn jonge baby die nog niet ingeënt kán worden tegen mazelen, veilig op de kinderopvang.

Wat je zelf met je kinderen doet moet jij weten maar dan blijf je weg van plekken waar kwetsbare kinderen zijn. Zo simpel is het voor mij.

Helemaal eens en goede maatregel.

@echwel mooi artikel, dank voor t delen!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:25

bigone schreef:
Echwel schreef:
[ [url=m/OnjOY3.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan zie je dit op vaccinvrij

Hier maken ze zich ronduit belachelijk mee en ik vind het schandalig wat dat volk doet. En dit zouden hoger opgeleide personen zijn??

Jonkies die en geen ziektes en geen oorlog mee hebben gemaakt. ze moeten zich echt de ogen uit hun kop schamen.

Ik geloof nooit dat dat hoger opgeleide mensen zijn. Complotdenkers zijn zelden tot nooit hoger opgeleid. In heel veel universitaire opleidingen (maar ook wo onderwijs en HBO wordt heel veel aandacht besteed aan het leren denken en leren redeneren.

Misschien is het zo dat laagopgeleide mensen denken dat een hoogopgeleid persoon zo is.

Askja

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:33

Het zou je nog verbazen hoeveel hoogopgeleide mensen er bij die kliek zitten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:06

Dat er veel aandacht wordt besteed aan leren denken en leren redeneren wil natuurlijk niet zeggen dat mensen dat dan ook gaan doen :D

Daarnaast devalueert het hoger onderwijs behoorlijk in Nederland. Er was altijd ongeveer dertig procent van de bevolking hoger opgeleid maar wat je nu ziet is dat in de groep van tussen de 25 en 35 jaar bijna 50% van de bevolking HBO of hoger heeft. Dat soort percentages red je echt niet zonder het niveau te verlagen. Maar goed dat is off topic.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:33

Ik ken toch ook wel enkele hbo'ers die inderdaad niet vaccineren helaas. Mijn dochtertje heeft vanmiddag haar 4e dktp en pneu inenting gehad. Geen enkele bijwerking tot nog toe (nu ja op vreselijk gebrul na de prikken na dan :+ ). En ze is ook niet autistisch geworden. Hoewel ze net wel dr badwater leegdronk. Dat is wel vreemd :=. Maar kan ook zijn dat ze op dr vader lijkt :+.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:00

Ik heb het idee dat het niet de hoogopgeleide anti-vaxxers zijn die zulke schandalige zaken roeptoeteren maar de laagopgeleide meelopers en napapegaaiers.

Tenminste dat hoop ik, elk weldenkend mens, pro- of anti-vaxxer zou moeten weren dat dit soort vergelijking zeer ongepast is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:09

Askja schreef:
Het zou je nog verbazen hoeveel hoogopgeleide mensen er bij die kliek zitten.

Ligt er maar aan wat de definitie is... hbo is tegenwoordig ook al hoogopgeleid, en je hebt ook allerlei pretopleidingen en pretstudies wat dan wel door moet gaan voor hbo opleiding of zelfs op Wo niveau wat echt niet te vergelijken is met ‘echte’ studies.
Daarnaast wat Karl zegt; het niveau wordt lager. ‘Vroeger’ haalde ongeveer 1/3e van de eerstejaars de eindstreep van een studie, nu krijgen de opleidingen geld per afgestudeerd persoon dus zorgen ze er wel voor dat mensen diploma’s krijgen :=

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:11

Magrathea schreef:
paddraigh schreef:
Mijn dochter word ook niet geënt voor baarmoedrhalskanker

Waarom niet? Baarmoederhalskanker is verschrikkelijk.

Las vandaag nog dat er straks gewoon honderden vrouwen baarmoederhalskanker krijgen die (als de resultaten uit Schotland en Australië inderdaad zich doorzetten zoals nu) gewoon voorkomen hadden kunnen worden -O-[/quote]

Ik ent niet om mijn eigen redenen
Plus er hier in Duitsland elk jaar v een borst en uitstrijk controle is..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:10

paddraigh schreef:
Magrathea schreef:
Las vandaag nog dat er straks gewoon honderden vrouwen baarmoederhalskanker krijgen die (als de resultaten uit Schotland en Australië inderdaad zich doorzetten zoals nu) gewoon voorkomen hadden kunnen worden -O-

Ik ent niet om mijn eigen redenen
Plus er hier in Duitsland elk jaar v een borst en uitstrijk controle is..

Maar voorkomen is beter dan genezen toch?

En ik weet niet of de niveaus omlaag zijn hoor. Misschien deels, maar andere factoren (kunnen studeren bijv: mensen zijn tegenwoordig rijker dan vroeger volgens mij) zullen ook bijdragen denk ik. Maar goed dat is geen discussie voor hier.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:40

Voorkomen doen we omdat er hier jaarlijks een onderzoek plaatsvind
Vaccinatie niet nodig in mijn ogen

Mijn vriendin heeft haar dochter laten enten.. Omdat ze zelf baarmoedrhalskanker heeft gehad..
Zelf zei adviseerde mij mijn dochter niet te laten enten.
Haar geënte dochter is bezig zwanger te worden wat dus niet geheel vlekkeloos gaat..

Maar een ieder staat daar vrij in natuurlijk!
Hier absoluut geen inenting daarvoor.
Maar mocht je het wel doen. Prima toch
Eén ieder heeft zijn /haar redenen ervoor hier voor te enten of niet

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:47

paddraigh schreef:

Mijn vriendin heeft haar dochter laten enten.. Omdat ze zelf baarmoedrhalskanker heeft gehad..
Haar geënte dochter is bezig zwanger te worden wat dus niet geheel vlekkeloos gaat..

Dus je wilt je dochter niet laten enten omdat er ieder jaar een onderzoek plaatsvindt!? Vanaf dat ze seksueel actief is? Je gokt dus op kanker “omdat ze dat dan toch wel in een vroeg stadium vinden”. Mits ze ieder jaar controleren vanaf dat ze seksueel actief is. Er zijn ook vrouwen die het op hun 23e al krijgen namelijk.

Ik weet niet of ik achteraf blij zou zijn met een moeder die dit voor mij besloten zou hebben.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:48

paddraigh schreef:

Met jaarlijkse controle ontdek je het(in vroeg stadium) maar lijkt me niet dat je het er mee voorkomt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:54

Ik heb baarmoederhalskanker gehad. Ik was 34 toen. Mijn baarmoeder is verwijderd.
Er waren toen nog geen entingen tegen dat virus.
Ook ik werd gecontroleerd en heb meerdere behandelingen gehad om het te stoppen maar het ging razendsnel.

Waren die er maar wel want ik had een kinderwens.....

Dit virus kan overigens ook keel kanker veroorzaken

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:59

paddraigh schreef:

Dat is niet voorkomen, dat is slechts gokken dat je nog op tijd bent voor genezing. Of vind je dan ook dat iemand echt probeert zwangerschappen te voorkomen als diegene iedere paar maanden een zwangerschapstest doet (maar verder geen enkele bescherming gebruikt)?
paddraigh schreef:
Haar geënte dochter is bezig zwanger te worden wat dus niet geheel vlekkeloos gaat.

Vanwaar de "dus" in je zin? Die begrijp ik niet helemaal.
Volgens mij is er nog nooit overtuigend aangetoond dat deze enting een verminderde vruchtbaarheid zou veroorzaken, als dat is wat je ermee wilt suggereren?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:10

paddraigh schreef:

Volgens mij zorgt die vaccinatie niet voor verminderde fertiliteit?

En met baarmoederhalskanker wordt zwanger worden ook heel moeilijk...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:16

Ik kon ook niet natuurlijk zwanger worden en heb die vaccinatie niet gehad. Dus ja...
Correlatie is geen causatie

De relatie tussen verminderde vruchtbaarheid en ooo ernstige vermoeidheidsklachten welke aan dit vaccin zijn gelinkt zijn uitgebreid onderzocht.
Er was geen verhoogde kans daarop. Kwam net zoveel voor bij niet vaccineren.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:20

Ojee wat zijn we Scherp zo op de vroege ochtend.

Ik ben dus een onverantwoorde moeder begrijp ik..
Tja dat is dan maar zo..

Hier vooralsnog geen baarmoedrhalskanker enting
Daar heb ik zo mijn redenen voor. De rest van de vaccinaties kan ik me helemaal in vinden. Alleen in deze dus niet.
Aangezien mijn dochter nog minderjarig is beslis ik dat ze hem niet krijgt..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:26

paddraigh schreef:

Uiteraard staat iedereen daar vrij in. Maar verkeerd geïnformeerd worden is zonde, aangezien dat ten koste kan gaan van je kind. Zeker in zo'n situatie.

Jaarlijks onderzoek is niet preventief: dat is hopen dat je de kanker op tijd vindt en dus nog goed kan behandelen. Het vaccin is wél preventief.

Overigens kan moeilijk zwanger worden door zo veel dingen komen. Al voordat het HPV vaccin er was (al voor dat alle vaccins er waren!) waren er al mensen die moeilijk zwanger konden worden. Dat is -grof gezegd- net pech hebben en natuurlijk ontzettend erg als diegene wel een kinderwens heeft. Ik vind het een beetje vreemd dat je vriendin dus meteen de connectie legt met het vaccin: er zijn ook vast heel veel andere zaken die bijdragen aan het moeilijk zwanger worden. En hoeveel jaar zit er tussen het vaccin en het zwanger proberen te worden? Een causale relatie is het niet, en correlatie is ook nog maar de vraag gezien de tijd die er waarschijnlijk tussen zit.

Ik kan je wel aanraden om een keer met een dokter in gesprek te gaan als je echt je twijfels hebt over het vaccin. Zij kunnen je waarschijnlijk goed uitleggen hoe het zit en wat de daadwerkelijke bijwerkingen van het vaccin zijn: onvruchtbaarheid/mindere vruchtbaarheid heeft aldus recente studies ook geen causale relatie met het HPV vaccin.

Hier wat bronnen, mocht je je in willen lezen. Heb 1 artikel gevonden over een mogelijke connectie tussen het HPV vaccin en onvruchtbaarheid (van DeLong) maar dit bleek een frauduleus artikel. Zie hier. Hier kan je uitleg geven over het HPV vaccin en de veelbesproken zgn. gevolgen (het HPV-vaccin is een vaccin waar ontzettend veel misinformatie van rondgaat, erg zonde! Een van de eerste vaccins die daadwerkelijk enkele types van kanker kan voorkomen!). In het artikel worden ook wetenschappelijke bronnen gelinkt, mocht je dieper erop in willen gaan.

Ik zou je willen vragen toch deze artikelen door te lezen, want kanker is niet niks. Als je het kan voorkomen zonder veel bijwerkingen is dat alleen maar mooi toch?

Edit: Mag ik vragen wat je redenen zijn voor het niet geven van het vaccin? Mag ook in PB als je dat fijner vindt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:27

Wat zijn die redenen dan? Oprecht benieuwd naar.

Ah, iemand is me al voor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:50

paddraigh schreef:
Ojee wat zijn we Scherp zo op de vroege ochtend.

Ik ben dus een onverantwoorde moeder begrijp ik..
Tja dat is dan maar zo..

Hier vooralsnog geen baarmoedrhalskanker enting
Daar heb ik zo mijn redenen voor. De rest van de vaccinaties kan ik me helemaal in vinden. Alleen in deze dus niet.
Aangezien mijn dochter nog minderjarig is beslis ik dat ze hem niet krijgt..

Maar stel je voor, je dochter krijgt op latere leeftijd baarmoederhalskanker. Wat dan?

Ik zou het mijn moeder dan voor de rest van m'n leven kwalijk nemen dat ze me niet in heeft laten enten.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:17

Ze kan toch nog altijd beslissen om hem te nemen wanneer ze meerderjarig is?

Ik heb de baarmoederhalskanker enting ook niet genomen. Er was toen nog vooral veel onduidelijkheid. Mijn moeder gaf mij toen wel zelf de keuze of ik hem wilde of niet.

Nog niet van gedachten veranderd. Maar ik ben dan ook niet seksueel actief en ga dat ook niet worden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:36

Dan is zo'n enting ook nutteloos.
In alle andere gevallen niet.

Paddraigh, en wat als jouw dochter op bijv. 16/17 jarige leeftijd zelf aangeeft de enting wel te willen? Puur hypothetisch hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:47

Whale schreef:

Dan zal ze ook moeten wachten met seksueel actief worden tot ze meerderjarig is. En iedereen weet dat tieners die seks willen hier keurig mee wachten tot ze 18 zijn natuurlijk :o

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 10:50

Magrathea schreef:
Whale schreef:

Dan zal ze ook moeten wachten met seksueel actief worden tot ze meerderjarig is. En iedereen weet dat tieners die seks willen hier keurig mee wachten tot ze 18 zijn natuurlijk :o

Ja dat is waar, niet aan gedacht.