3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:47

Ik gebruik de smart protein shake soms als aanvulling van mijn eiwitten, ik zou er als maaltijd niet op kunnen leven iig. Zo dik is de shake trouwens ook niet hoor, tenminste niet met water. Zit er nauwelijks voller van dan van een flink glas water.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:04

Ik denk dat zo'n programma aan de ene kant wel een manier is om even de knop om te zetten en iets compleet anders te doen. Zolang je daarna maar een gulden middenweg vindt.

Maar ik zou idd wel opletten dat je lichaam niks te kort komt, want het klinkt ook wel een beetje als een soort crashdieet, maar dan in een mooier jasje :Y)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: bakje kvarg perzik passie en een worstenbroodje :')
L: Salade met 100 gr gerookte zalm en 50 gram huttenkase
A: broccoli, bloemkool, champignons, ui en kipfilet met een soort sausje gemaakt van knoflook, kookroom en kurkuma poeder (eigen probeersel)
Met wat rijst uit zon lassiepak: zilvervliesrijst met quinoa en granen. Was lekker geworden!
T: Ben & Jerry's 'wich :9

B: hele dag gelopen/gestaan op mijn werk en paard gelongeerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:38

IMANDRA schreef:
secricible schreef:

Je hebt gelijk, ik zeg het verkeerd. Smart protein is bedoeld als maaltijdvervanger. Maaltijdvervangers vind ik nooit een goede manier v gewichtsverlies.

Hmm weet je dat zeker?
Heb de beschrijving doorgelezen en er staat niks van maaltijdvervanger.
Alleen dit: "Bij het ontbijt, tussendoor, na het sporten of 's avonds". Bij, dus niet 'als'?
En: "Smart Protein is niet te vergelijken met andere "dieet" shakes die meestal het goedkope soja eiwit bevatten"
Misschien hebben ze het er niet duidelijk bijgezet hoor, maar als je dit zo leest lijkt het gewoon een eiwitshake voor supplement :)

Ik heb de doosjes 2 jaar geleden thuis gehad toen ik zocht naar eiwitshakes voor na het sporten. Toen werden de smart protein als maaltijdvervanger aangeprezen. Misschien hebben ze dat later verandert, maar het feit dat ze in het pakket van fleurtjeuh ook weer als maaltijdvervanger zitten geeft me het idee van niet.

Edit: ze hebben hun opzet idd iets veranderd en gooien het nu onder het "eiwitdieet". Dus niet meer bij maaltijdshakes. Maar m.i. Strookt dat niet helemaal met wat fleurtjeuh nu gekregen heeft. Verwarrend...

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 22:51

Haha ja he. Alsof ze nog niet genoeg 'eiwitshake' varianten hebben, haha.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:54

Even niks meer gepost maar wel meegelezen.
Afgelopen vrijdag gehoord dat ik coeliakie heb, dus moet m'n levensstijl en eetpatroon flink aanpassen. Al zoekende hoop ik wel dat het afvallen langzaam maar zeker beter gaat...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:25

Deze Smart Protein shakes bevatten ook nog vezels enzo, ik zal morgen eens een foto maken van de ingrediënten.
Ze worden in dit pakket wel gebruikt als maaltijd vervangers. 2 of 3 keer per dag(verschilt per dag)

Ik ga ook elke dag de calorieën tellen om te zien waar ik op uit kom. Blijkt het echt heel laag te zijn kan ik altijd dingen aanpassen om op een gezond calorieën te komen.
Magere melk vervangen door (half) vol, volle kwark ipv magere yoghurt.
Er zijn vast nog wel meer dingen die ik aan kan passen mocht het nodig zijn, ik wil er zeker geen crash dieet van maken.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:45

Ben ook geen fan van shake dieeten, maar heb wel het gevoel dat je er goed over nadenkt! Tellen op hoeveel kcal je uitkomt is een slimme, dan weet je in ieder geval of je niet veel te weinig heb en zo nodig wat bij moet pakken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 05:24

Ik ben ook met shakes begonnen in de eerste weken voor de knop om.

Maar deze hier, die hebben wij thuis ook voor mijn man die traint. Hij word alleen maar groter van die shakes. Ook de pannenkoeken en repen zijn bekend. Al is pannenkoekenmix met 1 schep eiwit het zelfde resultaat als de b&f pannenkoekmix. Scheelt weer centen voor de volgende keer.

Afvallen is idd de knop om. Maar op shakes afvallen werkt bij lange na niet zo goed als je patroon omzetten.

Ik weet t. Het gaat snel, heb t een jaar gedaan. En daar mee 20 kg afgevallen. Maar dat ben ik nu in 5 maand ook. Alleen door kcal te tellen. Dus als die knop om is, en je gaat het redden. Probeer dan weer een gewone levenstijl te ontwikkelen. Dat houdt je lichaam beter vol.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:04

Heb ik ook gedaan met een 5 dagen juice vorig jaar. Motiveerde goed om daarna gezond te blijven eten.

Mijn lijstje vandaag:

O: pink lady apple
L: berry banana smoothie
D: grote seafood (garnalen, wit vis, inktvis ringen, mosselen) salad met mayo/smokey chili dressing (en ei, avocado, tomaat, paprika, ananas).
Snack: 4x kinder chocolade reepje oeps hahaha. Had ik trek in.

Heb nog wat kcal over dus kijken wat ik er nog bij doe.

Beweging was maar 2500 stapoen vandaag.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:08

Jij heb altijd zulke lekkere vis salades! <3

Planning:
O: 250gr magere kwark
T: nectarine
L: salade spinazie, geitenkaas, tomaatjes, amanedelen. En 1 tosti.
A: Aardappels, boontjes en vis of vlees.
T: ??

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:10

Haha heel makkelijk! Heb zo'n grote diepvrieszak van aldi met gemengde vis erin.
Sausjes meng ik gewoon met mayo en waar ik zelf nog zin in heb haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:31

Klinkt heerlijk!

Hier beetje rommelige dag, druk met voorbereidingen voor de vakantie en traktatie maken voor mn dochters afscheid van het kdv morgen. Heb net bij de visboer een hollands nieuwe gehaald :9 verder zie ik wel wat ik nog wel wat ik eet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:02

Zal ik m ff delen dan.. hahaha

Afbeelding

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:14

Ziet er lekker uit! Volgens mij heeft Liddl ook zoiets. goed idee om van het weekend eens te maken.

Nieuwe eetpatroon is goed vol te houden! waar ik normaal na een week al onwijs trek heb in zoetigheid heb ik daar nu geen last van. Ben nu een maand bezig en heb tussendoor echt wel een paar keer lekker gezondigd, McDonalds en te veel eten maar ben toch 3.4 kilo afgevallen sinds 5 juni.
Ga er nu op letten om de koolhydraat inname iets verder terug te draaien.

Lijstje van vandaag
O: kwark met nuts en seeds muesli
M rijstewafels met geitenkaas en met kipfilet
A sperziebonen met gehakt en curry saus
T appel, banaan, schaaltje skyr (indien nodig nog een glas whey shake)

Vanavond sportschool. Niet echt mijn hobby maar merk wel goed verschil.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:13

Ik ben zooo slecht in het behouden van topics, terwijl ik et altijd leuk vind :Y)
Lees wel altijd netjes alles mee!

Hier nog steeds goed, gisteren meting gehad en ondanks dat ik niks heb kunnen doen qua beweging toch 5cm verloren in 2,5 week *\o/*

Ik zie op de laatste pagina overal vis voorbij komen.... Jammie, hollands nieuwe of paling ook zoo lekker. Morgen visdag <3 Vandaag kip dag haha, kip van het spit ook zo lekker :9

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:57

Goed bezig Jaimy!

Ondanks dat er voldoende snoep, koek, chips en m&m's in huis zijn heb ik nog niks genomen deze week.

Mijn lijstje van vandaag;
O; magere kwark ah met 25gr granola en 2 koffie met suiker
T; 100gr snoeptomaten
L; meergranen wrap, philidelpia, kaas, kipfilet en ei
T; appel en rijstwafel met ham
A; 250gr wortelen, 100gr wokjes en 100 gr kibbeling

Vanavond nog een schaaltje kwark, noten en 2 espresso met suiker

B; half uur gelopen in de lunchpauze en klein half uurtje gefietst

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:02

Supergoed Mama3!

Vandaag een heel erg brood lijstje :') . Nu ik thuis ben moet ik er weer even op letten dat ik niet te veel brood naar binnen werk:
O: een boterham met filet americain, een korstje met pindakaas en een bruine waldkornbol met kokosbrood en pindakaas en een beker melk.
T: een boterham met banaan en water.
L: een kampioentje met grillworst en pindakaas, een boterham met kokosbrood en een korstje met appelstroop en een beker melk.
T: een appel met kaneel en een kop thee.
A: een boterham met een gebakken ei, een stuk kaas, sla met zalm, een boterham met 100% pindakaas, een wit tijgerbroodje met vruchtenhagel en speculoos en een beker melk.
T: denk een glas water met een handje chips, en anders een kop thee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen en longeren (hij was heel lui, dus was ook hard werken voor mezelf :') ) en 15 minuten oefeningen doen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:10

Mm heerlijke lijstjes allebei! Ben blij als k over 2,5 week mag gaan opbouwen met koolhydraten begin ze wel te missen...

Iedereen hier aan de pizza van de itialiaan naast ons en ik aan de sperziebonen haha :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:24

jaimy10 schreef:
Ik ben zooo slecht in het behouden van topics, terwijl ik et altijd leuk vind :Y)
Lees wel altijd netjes alles mee!

Hetzelfde hier! Haal er ook veel inspiratie uit. :D

O: Smoothie met yoghurt, banaan, handje diepvriesmango en handje frambozen
L: 2 spelt boterhammen met ham
T: 2 handjes druiven en zelfgemaakte mueslireep
A: Ceasarsalade met als toetje paar zelfgemaakte poffertjes en 2 soesjes. We hadden wat te vieren :P
B: half uurtje fietsen

Blijf het lastig in te schatten hoeveel ik kan eten. Heb nu SE week dus het is meer snacken, ook al probeer ik dat nu iig gezond te doen en niet zoals andere keren hele chocoladerepen naar binnen werken. Verder vanaf volgende week vakantie dus dan weer diehard aan de gang met sporten. :) Wb het sporten merk ik wel vooruitgang qua dat ik meer kan gelukkig.
Was een maand terug ongeveer 3,5 kilo afgevallen. Maar 2/3 weken echt niet lekker in mn vel gezeten, ziek geweest, etc. dus helaas weer alles eraan. Nu weer terug op 1,5 kg eraf.

Jaimy, de rest at thuis ook pizza. Ik toch maar voor de salade gekozen. :P Kon ik zonder schuldgevoel van het toetje genieten. Dubbelop had ik wel een schuldgevoel gehad haha.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:46

Hier ook hoor! Lees altijd wel mee, maar vergeet gewoon te reageren vaak. Mooie lijstjes komen er weer voorbij. Leuke inspiratie ook weer..

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met halvarine en komkommer
L: 2 volkoren boterhammen met halvarine en Hollandse nieuwe ( :9 )
T: Banaan en 3 snoepjes
A: 4 gekookte aardappelen met 1 courgette en 5 vissticks (gebakken in olijfolie)
T: Kiwi en vanavond waarschijnlijk nog 2 of 3 biertjes. :D
B: 30 min fietsen, 30 min wandelen en nog 2 uur op stal in de weer geweest.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:59

Lijstjes zien er goed uit!

Gisteren:
O: ei muffin
T: 125g Griekse yoghurt
L: spaghetti squash met tomatensaus, groente en gehakt
T: bakje aardbeien & granola reep
A: Kip & groente stirfry
T: Noten, gedroogd fruit & chocolate chips
T: 125ml B&J If I had a 1.000.000 flavours <3

B: 10,000 stappen & dressuurles

Het is dit weekend de 150e verjaardag van Canada en heb nog een extra dagje vrijgepakt om lekker 4 dagen met mijn ouders & grootouders (overgevlogen vanuit Nederland) door te brengen.
Ik denk dat ik zaterdag een cheatdagje neem omdat wij dan ook de (hoofd)stad in gaan en waarschijnlijk ook wel wat drankjes zullen nuttigen :o Ik wil de rest van de dagen wel goed opletten want ik om 4 cheatdagjes te nemen is ook weer zoiets :')
Vandaag gaat het hem ook niet echt worden want ik moet na het werk een uur rijden om mijn vriend op te pikken om daarna nog tenminste 6 uur te rijden voordat ik in Ottawa ben (nog steeds in dezelfde provincie..). Hoop dat ik me in kan houden qua suiker want dat sluipt er wel eens in als ik moe begin te worden, wat dat betreft zijn de Nederlandse afstanden wat beter te doen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:59

Mag ik hier even asociaal binnenvallen? Ik ben sinds maandag begonnen met afvallen. Ik wil er een kilo of 5 af, in ieder geval wil ik weer onder de 60 kilo komen. Ik ben niet echt te dik, maar ik merk bij mezelf dat ik een beetje 'zwembandjes' op mijn heupen krijg, en ook in mijn gezicht ben ik dikker dan dat ik wel eens geweest bent. Andere mensen is dit op gevallen, dus ik wil nu zo snel mogelijk de kilo's eraf. := Momenteel heb ik vakantie van school, dus ik werk fulltime. Dit is ideaal met eten, want het zijn gewoon vaste tijden en ik kan niet meer eten dan dat ik mee heb. Door stress ben ik meer gaan eten, vooral chocolade en koekjes e.d. Ook in het weekend vind ik het heel lastig, of als ik achter de computer zit, dan heb ik heel erg het idee dat ik iets moet eten.

Voor de rest heb ik ook al bijna een jaar niet meer gesport, dus ik ben begonnen met elke avond een half uur wandelen. (5.5-6 km per uur) Zo verbrand ik wat calorieën en kan ik conditie opbouwen.

Ik hoop dat ik door dit topic gemotiveerd blijf, want ik wil echt graag wat kilo's eraf. Overigens heb ik mij maandag gewogen, en vandaag weer, ben ik gewoon 1,2 kilo zwaarder geworden... Dat kan toch niet in drie dagen? Ik heb mezelf beide keren in de ochtend gewogen op een nuchtere maag. Ik snap er niks van, ik heb juist amper gesnoept en alle drie de avonden een half uur gelopen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:08

Kan zijn dat je wat vocht vasthoud bijv, mijn gewicht kan ook flink schommelen, zeker als ik bijv ongesteld moet worden.

Ik ben vandaag lekker actief geweest :
Afbeelding
:D niet helemaal bedoeld, cupcskes msken ging niet helemaal zoals t moest, ben de hele dag in de weer geweest :+ ook nog even gesport, stoom afblazen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:10

Hoi Linda, welkom en veel succes! 1.2 kilo vet in een halve week aankomen kan inderdaad niet. Je kan wel een litertje vocht vasthouden bijvoorbeeld. Door het weer, hormonen... je lijf spookt van alles uit en dat heeft effect op je gewicht. Als ik een paar alcoholische drankjes drink in het weekend ben ik zo 2 kilo zwaarder, maar dat is er ook met een paar dagen weer af.

Mijn lijstje vandaag;

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
T; Vitalu crackers met salami
L; 2 maisbrood tosti's met kaas en salami
B; uur kickboksen
A; bijeengeraapt zooitje :') Libanees brood met houmous, lahmacun met kaas en rucola en er waren nog een paar stukjes kip.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:00

Pff na een weekje ongesteld weer 2,5 kilo zwaarder |o

Cacao komt van een plant dus waarom is chocolade dan zo ongezond? -O- :=