Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:06

@nel, een halve heb ik al een keer gedaan, wil graag een nieuwe uitdaging. Tuurlijk zou ik mijn tijd kunnen verbeteren, maar daar zie ik voor nu niet zo veel fun in :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:33

Mixje90 schreef:
@nel, een halve heb ik al een keer gedaan, wil graag een nieuwe uitdaging. Tuurlijk zou ik mijn tijd kunnen verbeteren, maar daar zie ik voor nu niet zo veel fun in :)

Als je geen lol hebt in het lopen zelf moet je je misschien afvragen of hardlopen wel de juiste sport voor je is.

Ik stond eigenlijk voor aankomende zondag ook ingeschreven voor een marathon. Mijn eerste. Echter heb ik de afgelopen maanden me niet volledig op het lopen kunnen focussen en niet optimaal door kunnen trainen. Ik heb me uitgeschreven, en dat terwijl ik 2 weken geleden een halve marathon liep op het zelfde tempo als jij je halve liep. Natuurlijk zou ik hem kunnen uitlopen, de vraag is alleen hoe en ga ik daar gelukkig van worden? Ik heb mijn doel verschoven en ben nu weer vollop en gericht aan het trainen zodat ik mijn PR op de halve kan verbeteren in maart 2018 en in de tussentijd ga ik me richten op wat 10/15 km loopjes.

Je moet vooral doen wat jij denkt dat goed voor je is, maar zelfs bij goed getrainde mensen komt de ware strijd pas na 30/35km. Persoonlijk vind ik het ronduit onverantwoord en zelfs een beetje neerbuigend naar mensen die wel vol in training zijn.

*stille meelezer kruipt weer onder steen*

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:43

Mooi gezegd Angela :). Denk dat er verder al zoveel gezegd is over wel /niet getraind een marathon lopen dat ik weinig nieuws toe kan voegen.

In ieder geval, de inschrijving voor Rotterdam 2018 is open :)! Morgenmiddag krijg ik de uitslag van de sportarts en daarna ga ik me (mits er geen gekke dingen uit het onderzoek komen) samen met een aantal vrienden opgeven :):).

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:45

Ik heb gister weer 3,6 km gedribbeld.
Is nog steeds niet ver. Maar mijn gevoel komt wel langzaam weer op gang.
Ik heb lekker gelopen. Ik had nog iets verder gekunt. Maar wilde in bad en het was al laat op de avond 22:00 uur dus had er een eind aan gebreid.

Het steld niks voor bij jullie afstanden. Maar ik ben toch blij dat het eindelijk weer eens lekker voelde.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:48

Iemand tips voor een handige app? of een schema?

Ik moet eigenlijk volgend weekend 5km lopen :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:19

waxmeltsenzo schreef:
Ik heb lekker gelopen. Ik had nog iets verder gekunt. Maar wilde in bad en het was al laat op de avond 22:00 uur dus had er een eind aan gebreid.

Het steld niks voor bij jullie afstanden. Maar ik ben toch blij dat het eindelijk weer eens lekker voelde.

Staar je niet blind op al die lange afstanden. Fijn toch dat het lekker ging!

Damelza, in een week heeft het toch geen nut om een schema te volgen??

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:16

Damelza schreef:

Aan de hand van deze info kan ik je geen zinnig advies geven :n.
Ik neem aan dat je zelf ook al wat hebt gezocht en hebt gezien dat een gemiddeld schema 12 weken ipv 12 dagen is? :7
Hoeveel / ver / lang loop je nu? Waarom moet je volgende week 5km lopen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:23

Supervixen schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Staar je niet blind op al die lange afstanden. Fijn toch dat het lekker ging!

Damelza, in een week heeft het toch geen nut om een schema te volgen??

De echt verre afstanden gaat mij ook nooit lukken is mijn doel ook niet.

wel wil ik de 10 k willen lopen en dat wil ik op den duur wel 'gemakkelijk' kunnen doen. Ik was hard op weg voor de vakantie ging echt lekker. Maar voor mij is lekker en gezond bewegen wel belangrijker dan snelheid e.d. Als 10 K niet lukt dan iig 60 minuten. Uurtje hardlopen wil ik echt halen. Voor de vakantie heb was ik daar dus voor aan het trainen en als dat lukt zie ik wel weer verder.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:31

Vind ik ook belangrijk, ik ben ook niet de snelste. Zolang ik er maar plezier in heb. Een uurtje is een mooi doel. Of je dan 8 of 10 of 12km loopt maakt dan niet uit, je hebt lekker een uurtje bewogen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:43

ben ik weer!
na vorige week zondag mijn eerste dribbeltje in 7,5 maand weer gemaakt te hebben, pijnvrij! maar... die woensdag sloeg de pijn toe. Dit keer niet direct in die ellendige heup maar in mijn bil met uitstraling naar bovenbeen en bil. Je raadt het al, daarna niet meer gelopen. Nu veel pijn in mijn bovenbeen en bil, ik kan niet eens 15 minuten autorijden...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:29

Oh nee zeg, wat heb jij een pech!
Ik hoop dat het wegtrekt. Heb je contact gehad met je fysio?

Ik heb morgen een afspraak bij de fysio om eens goed naar mijn heup te laten kijken.
Vanmorgen 8.6km gerend, maar was erg moe dus ging niet zo geweldig. Wilde eigenlijk 10km.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:31

Nou ik dacht ik doe eens gek. Bootcamp en was lekker. Maar runkeeper was van slag gelukkig had ik mijn Garmin mee. Ondanks dat ik ook veel gewoon gelopen heb toch nog gemiddeld 8,5 min per mijl die staat in mijl ingesteld, Natuurlijk niet snel maar het ging toch weer lekker.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:32

benangelique schreef:
ben ik weer!
na vorige week zondag mijn eerste dribbeltje in 7,5 maand weer gemaakt te hebben, pijnvrij! maar... die woensdag sloeg de pijn toe. Dit keer niet direct in die ellendige heup maar in mijn bil met uitstraling naar bovenbeen en bil. Je raadt het al, daarna niet meer gelopen. Nu veel pijn in mijn bovenbeen en bil, ik kan niet eens 15 minuten autorijden...

Jeetje het zit je echt niet mee. Veel sterkte en ik hoop dat de pijn iig snel weg is.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:00

Plien91 schreef:
Damelza schreef:

Aan de hand van deze info kan ik je geen zinnig advies geven :n.
Ik neem aan dat je zelf ook al wat hebt gezocht en hebt gezien dat een gemiddeld schema 12 weken ipv 12 dagen is? :7
Hoeveel / ver / lang loop je nu? Waarom moet je volgende week 5km lopen?

Hardlopen is voor mij meer iets voor erbij... Naast werk tot 6 en daarna nog paarden doen is het meestal iets voor in de latere uurtjes. Ik neem de honden mee en ren ongeveer een halfuurtje, maar dat verschilt dus per keer; net hoeveel zin ik heb en hoeveel tijd. Ik heb dus geen idee hoeveel km etc ik loop dus vroeg me af of er misschien een handige app voor het hardlopen is die bv dat soort dingen ook bijhoud en of er misschien bepaalde richtlijnen (qua schema) zijn die ik kan volgen

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:02

Angela_ schreef:
Als je geen lol hebt in het lopen zelf moet je je misschien afvragen of hardlopen wel de juiste sport voor je is.

Ik stond eigenlijk voor aankomende zondag ook ingeschreven voor een marathon. Mijn eerste. Echter heb ik de afgelopen maanden me niet volledig op het lopen kunnen focussen en niet optimaal door kunnen trainen. Ik heb me uitgeschreven, en dat terwijl ik 2 weken geleden een halve marathon liep op het zelfde tempo als jij je halve liep. Natuurlijk zou ik hem kunnen uitlopen, de vraag is alleen hoe en ga ik daar gelukkig van worden? Ik heb mijn doel verschoven en ben nu weer vollop en gericht aan het trainen zodat ik mijn PR op de halve kan verbeteren in maart 2018 en in de tussentijd ga ik me richten op wat 10/15 km loopjes.

Je moet vooral doen wat jij denkt dat goed voor je is, maar zelfs bij goed getrainde mensen komt de ware strijd pas na 30/35km. Persoonlijk vind ik het ronduit onverantwoord en zelfs een beetje neerbuigend naar mensen die wel vol in training zijn.

*stille meelezer kruipt weer onder steen*

Ik vind hardlopen voor erbij wel leuk, als het mooi weer is of met leuke mensen waarmee je een beetje kan babbelen, maar niet voor die hard 3x in de week of meer etc. Het is opzich wel leuk om je tijd te verbeteren, maar voor een halve marathon zie ik daar de lol (nog) niet echt in voor mezelf, voor mezelf is echt de afstand een uitdaging die ik aan wil gaan.
Waarom dat neerbuigend is naar mensen die wel vol in training zijn en mij huppelend inhalen straks en een mooiere tijd neerzetten en waarschijnlijk veel sneller herstellen... dat stukje snap ik niet :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:31

benangelique schreef:
ben ik weer!

O jakkes, wat naar! Hopelijk wordt het gauw beter...

Ik ben net terug van de sportarts. Alles is helemaal in orde, geen gekke dingen met mijn hart/longen tijdens inspanning, conditie zeer goed, sterke benen, hoge VO2-max... Dus topfit verklaard en daarmee heb ik groen licht voor de marathon van Rotterdam :):)!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:35

Leuk vooruitzicht!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:38

Superfijn Plien!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:10

Ben net terug van de fysio. Gelukkig niks met een pees, maar verhoogde spierspanning net boven mijn linkerbil. Hij heeft het even goed losgemaakt. Au!! Nu voelt het beurs. Maandag weer een afspraak. Het voelt meteen wel een stuk losser.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:31

Ohh ik had helemaal over jou bericht heen gelezen. Ik had wel gezien dat je moe was maar niet van de spier. Dat is minder. Hoop dat het snel beter gaat.

Ik denk dat ik ook verkouden wordt of griep krijg. Heb vermoeide benen, zere rug, loopneuzen vanmorgen een droge keel. Helemaal fit ben ik niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:08

Dat is ook balen, hoop dat jij je ook snel beter voelt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:28

Net terug vd fysio. Niet goed. Hernia achtige klachten. Hij heeft wat ruimte in de rug proberen te maken maar durft verder niets te doen. Heeft brief naar sportarts geschreven en wil een MRI. Ook de slijmbeursontsteking zit er nog, dus hij wil ook dat daar dinsdag weer een spuit in gaat.
Wachttijd mri is ongeveer 2 weken dus valt nog mee. Dat afwachten en tot die tijd weer niks doen qua sport en ook niet qua behandeling

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:51

Jeetje dat is wel even schrikken of niet? Een hernia achtig iets zit je ook niet op te wachten. Ben benieuwd wat uit je mri komt.

Ik heb blauwe plekken van de fysio, dus hij heeft goed zijn best gedaan :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:49

Ai, weer zoveel hardlopers in de lappenmand!

Was al enkele dagen uit mijn humeur en behoorlijk moe, dus gisteren beslist om niet te snel te lopen, en er een leuk groepje uit te pikken (da's het voordeel van een grote club, je kan makkelijk kiezen). Onderweg de één en ander kwijtgespeeld of opgepikt, en uiteindelijk geëindigd met een groepje van 7 personen: 6 mannen en ik. Niet alleen de loopspieren, maar ook de lachspieren getraind, was een plezant loopje.

Op het eind begonnen ze te versnellen, en eerst bleef ik bij de achterblijvers, maar ben er toen toch achteraan gegaan. "Jullie zijn aan het opdrijven hé, maar ik win toch hoor", zei ik, en inderdaad, kon hen makkelijk achter mij laten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:05

benangelique schreef:
Net terug vd fysio. Niet goed. Hernia achtige klachten. Hij heeft wat ruimte in de rug proberen te maken maar durft verder niets te doen. Heeft brief naar sportarts geschreven en wil een MRI. Ook de slijmbeursontsteking zit er nog, dus hij wil ook dat daar dinsdag weer een spuit in gaat.
Wachttijd mri is ongeveer 2 weken dus valt nog mee. Dat afwachten en tot die tijd weer niks doen qua sport en ook niet qua behandeling

Oei. Dat is wel echt schrikken denk ik iig niet iets wat je van te voren bedacht had.
Sterkte.