Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:05

corine1981 schreef:
MarliesV schreef:
Duimen dat het eindelijk klopt voor jou. Jeetje wat een pech heb je er telkens mee.

Denk dat ik het eindelijk door heb. Gister geen centje pijn gehad. Géén lekkages. Me happy.
Ik moet gewoon ff duidelijk voelen waar mijn bmm zit. Denk dat ik de cups er toch vaak naast plaatste.

Een cup hoort echt een stuk van je bmm weg te blijven hoor...

Afbeelding

Allegra

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:10

Das in theorie leuk, maar bij een lage bmm werkt dat niet zo helaas. Ik duw hem er ook weleens langs, maar dan klapt ie ook niet uit. Stukje terugtrekken, uit laten klappen en dan weer hoog duwen werkt bij mij. Beetje om je bmm heen, als het ware.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:12

Ohja, daar dacht ik dan weer niet bij na, niet iedereen heeft een hoge bmm. Als ik daar zo over nadenk, kan ik me goed voorstellen dat het moeilijker is om de cup goed op z'n plek te krijgen en ook dat het vaker zal lekken met een lage bmm.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:49

Ik heb de meluna classic s maar hij lekt bij de eerste dagen van mijn menstruatie. Ik heb dit gevraagd via cutecotton. Ze legden mij helemaal uit dat je de cup tijdens de zware dagen maar 3 uur in kan houden en dat je de cup niet te hoog moet plaatsen. Verder adviseerden ze mij anders een lunette 1 of organicup A. Na mijn indruk zijn dit haast de zelfde maten. Ik heb het gevoel dat ik echt een grotere en sterkere moet hebben. De cup heeft de eerste dagen namelijk best veel ruimte. Maar de cup is ook vaak een beetje platgedrukt.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:37

_Mirjam schreef:
Ohja, daar dacht ik dan weer niet bij na, niet iedereen heeft een hoge bmm. Als ik daar zo over nadenk, kan ik me goed voorstellen dat het moeilijker is om de cup goed op z'n plek te krijgen en ook dat het vaker zal lekken met een lage bmm.

Inderdaad. Mijn baarmoeder is verzakt na mijn bevallingen en ik kan hem makkelijk voelen met net 1 vinger lengte afstand. Ik plaatste ze er denk ik naast. Van de makers van de merula kreeg ik de tip te voelen of mijn bmm erin zat, dat doe ik nu met de diva en sindsdien gaat het perfect. Eronder kan ik weinig kwijt. Nu zit hij achter mijn schaambot en zit het goed. Drukt niets. Helemaal blij.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:28

Mag ik vragen of het dan niet erg pijnlijk is als het telkens echt om je bmm komt te zitten? Ik ben wel erg blij te lezen dat het nu eindelijk beter voor je lijkt te gaan met de diva :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:01

Bij mij zit mijn bmm ook heel laag en (zowat) in de cup. Doet geen pijn en kan gewoon alles doen inclusief paardrijden! :D Ik vergeet 9 vd 10 keer zelfs dat ik ongesteld ben.. :=

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:23

_Mirjam schreef:
Mag ik vragen of het dan niet erg pijnlijk is als het telkens echt om je bmm komt te zitten? Ik ben wel erg blij te lezen dat het nu eindelijk beter voor je lijkt te gaan met de diva :)

Nee helemaal niet. Bmm zakt er niet in en ook geen vacuüm. Drukt nergens tegenaan.
Ik móet eerlijk zeggen dat ik ook filmpjes tegenkom dat de cup juist hoger geplaatst moet dan wat op veel sites en gebruiksaanwijzingen staat.
In ieder geval werkt dit voor mij prima.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:01

Oké, fijn te horen dat het in ieder geval niet gevoelig is daardoor ;)

En tsja, die hoogte zal inderdaad toch wel per persoon (en dus de bouw van die persoon) verschillen. Bij mij zit 'ie wel echt laag en heb ik nooit ergens last van.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:28

Zijn er hier ook mensen die een grotere stevigere cup nodig hebben tijdens de eerste dagen? zo ja welke? en welke bij de minst zware dagen?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:31

Ik gebruik de mooncup (UK) die heeft vooral een stevige rand. Ik zit er al een half jaar aan te denken dat ik een wat zachtere erbij wil voor de lichtere dagen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:29

Ik gebruik tijdens de zware dagen de meluna shorty m classic, en tijdens lichtere dagen de meluna shorty shorty s classic.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:09

Ik begin het nu echt goed door te krijgen, 5e of 6e cyclus. Na het inbrengen een paar keer op en neer bewegen en dan zit hij goed. Echt blij mee, vergeet echt dat ik ongesteld ben (oké na dag 1 dan, krammmp)!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:45

Ik heb die leercurve ook duidelijk gehad ;)
Nu geen centje pijn meer.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:02

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:25

Hier ook een lage BMM... in het begin ook altijd te hoog geplaatst. Dan ging hij lekken.

Maar denk ook dat je te snel te hoog plaatst. Hij hoeft niet diep, ook niet als je BMM wel diep is. Maar uiteraard wel zo dat hij niet uitsteekt.

Voel helemaal niks van mijn cub, geen last van lekken, nare geurtjes, kramp of andere pijntjes.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:05

Bij mij zit mijn BMM wel hoog maar ervaar inderdaad hetzelfde.

Direct achter het schaambeen is hoog zat! Dan zit hij goed, klapt mooi uit en heb ik er de hele dag geen last van.

Ik vind het echt een super uitvinding en ben de TS van dit topic dankbaar. Want zonder dit topic was ik er nooit aan begonnen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:51

MarliesV schreef:
Ik vind het echt een super uitvinding en ben de TS van dit topic dankbaar. Want zonder dit topic was ik er nooit aan begonnen.

Ja zeker!!! Ik ook!
_/-\o_

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:56

Interressant! Ven zelf erg ongesteld en heb heeelll veel afscheiding en dat vind ik een tampon eng ivm TSS en ook niet bij elke outfit past een dikkere string waar ene inlegkruisje inpast. En is ook niet altijd fijn. Ik moet gewoon 24/7 een inlegkruisje in. Maar zit te twijfelen omdat ik pas 14 ben. Nu gebruik ik wel al de extra super tampons omdat ik het anders geen anderhalf uur volhou. Maar zo een cup...?

Hoevaak zou je dan nog moeten verschonen? Want ik kijk juist op tegen het vlak voor en na het rijden, heel de tijd op school verschonen...
Laatst bijgewerkt door Trui op 09-10-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:01

Als je al tampons gebruikt kan dit wel eens juist de oplossing voor je zijn. Na wat oefenen is het inbrengen van een cup niet lastiger dan een tampon.

Je hebt veel minder vaak wat te verschonen wat al erg helpt bij het gemak natuurlijk.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:09

Riddershow schreef:
MarliesV schreef:

Ja zeker!!! Ik ook!
_/-\o_

Same here!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:52

Ik meld me hier dan toch maar, lees al een half jaar mee :o

Eerste ervaring was erg slecht, hij wou er niet meer uit, ik in de stress, uiteindelijk kapot moeten knippen. Half jaar later heb ik het weer aangedurft, ditmaal de allerzachtste genomen (meluna soft s) en dit was best wel een succes. Enige probleem dat ie moeilijk uitklapt en makkelijk een beetje bijbuigt wat lekken tot gevolg heeft. Nu heb ik mede door dit topic de organicup A aangeschaft, en man wat een fijn ding is dat!!! Klapt goed uit, lekt niet, ik blij! En na de oefening met de zachte cup krijg ik hem er ook uit.
IK blijf lekker meelezen!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:02

mignonne2403 schreef:
Ik meld me hier dan toch maar, lees al een half jaar mee :o

Eerste ervaring was erg slecht, hij wou er niet meer uit, ik in de stress, uiteindelijk kapot moeten knippen. Half jaar later heb ik het weer aangedurft, ditmaal de allerzachtste genomen (meluna soft s) en dit was best wel een succes. Enige probleem dat ie moeilijk uitklapt en makkelijk een beetje bijbuigt wat lekken tot gevolg heeft. Nu heb ik mede door dit topic de organicup A aangeschaft, en man wat een fijn ding is dat!!! Klapt goed uit, lekt niet, ik blij! En na de oefening met de zachte cup krijg ik hem er ook uit.
IK blijf lekker meelezen!

Ben je daar met een schaar geweest :wow:

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:10

Ja hahaha, ook niet aan te raden maargoed :') wel goed gedesinfecteerd erna :+

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:41

Ik ben een beetje dom geweest en was even vergeten dat ik mijn cup aan het uitkoken was ... dacht er pas weer aan toen hij nog maar tot halverwege in het water lag. :o Kan dat kwaad? Je ziet er niks raars aan, dus misschien dat hij door het koken een beetje bleef draaien? Ik koop liever niet onnodig een nieuwe cup ...