Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Djilna schreef:Ik zou dan eerst eens veel rustiger beginnen. Je kiest en beroerd weer om te beginnen en als je dan ook nog zoveel spierpijn hebt heb je ook teveel gedaan.
Als je zo gevoelig bent voor blessures zul je veel rustiger moeten opbouwen, waarschijnlijk zowel in duur als in snelheid. Begin maar met 5x 1 minuut rustig rennen en 2 minuten doorwandelen. En geen spierpijn, dan volgende keer 8x 1 minuut + 2 min goed doorwandelen. Keer erop 10x 1 en 1 minuut wandelen. En dan misschien tussendoor een keer 2 minuten rennen.
Voor jou is het vooral belangrijk om steeds iets iets minder te doen dan je wilt of denkt dat je kunt doen. En je mag natuurlijk best wel je spieren een beetje voelen, maar bij fiks spierpijn ben je tever gegaan.
hooi schreef:Ik probeer hier even nog een keer binnen te vallenIk heb sinds december een geïrriteerde aanhechting van mijn achillespees. Fysio gehad, rust gehouden, oefeningen gedaan maar het hielp maar weinig. Ik heb nog steeds last van die plek, vooral met langere stukken autorijden. Ik zou supergraag weer willen beginnen met hardlopen, heeft iemand tips?