Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het was alleen ontzettend warm en heet dus ik heb mezelf helemaal stuk gelopen. Mijn conditie is ook niet al te best moet ik erbij zetten. Als warming-up heb ik 10 minuten op de crosstrainer gestaan, waarna ik daarna lekker op pad ben gegaan. Ik ben gestart met 10x 1 minuut wandelen en 1 minuut lopen. Omdat ik op dit moment aan het afvallen ben leek hardlopen mij nu ook wel leuk bij om te doen, eigenlijk het liefst voor de vetverbranding maar die conditie kan ook wel wat gebruiken
. Echter ben ik nog steeds bang dat ik het weer allemaal voor niets doe, dat ik straks gelijk weer kan stoppen met lopen omdat ik weer last van mijn schenen ga krijgen.. Dus mijn vraag; zijn er onder jullie ook mensen die ook last van scheenbeenblessures hebben gehad, en nu toch met positief resultaat weer aan het hardlopen zijn
?
) 
Djilna schreef:Ik zou dan eerst eens veel rustiger beginnen. Je kiest en beroerd weer om te beginnen en als je dan ook nog zoveel spierpijn hebt heb je ook teveel gedaan.
Als je zo gevoelig bent voor blessures zul je veel rustiger moeten opbouwen, waarschijnlijk zowel in duur als in snelheid. Begin maar met 5x 1 minuut rustig rennen en 2 minuten doorwandelen. En geen spierpijn, dan volgende keer 8x 1 minuut + 2 min goed doorwandelen. Keer erop 10x 1 en 1 minuut wandelen. En dan misschien tussendoor een keer 2 minuten rennen.
Voor jou is het vooral belangrijk om steeds iets iets minder te doen dan je wilt of denkt dat je kunt doen. En je mag natuurlijk best wel je spieren een beetje voelen, maar bij fiks spierpijn ben je tever gegaan.
Hele ochtend regen en toen het droog was heb ik me gelijk omgekleed waarna de zon erdoor kwam... achteraf te heet dus doe ik ook sowieso niet nog een keer
doet me goed zulke verhalen over hardlopen!
Ik moet mezelf ook echt nog even dwingen om te wachten. Heup voelt al veel beter maar na een tijdje zitten voel ik het nog wel. Wil eerst dat ik echt, echt geen last meer heb voor ik weer verder ga.

Wel lekker gelopen, mooie progressie volgens mij?
Had het wel heel erg warm en vervolgens nog een eindsprintje gedaan van 200m, toen had ik het echt bloedheet! Tijd 25,52, gemiddelde snelheid van 11,6 km/u. De 2e keer dat ik 5km heb gelopen en vorige keer was het in 28.13 (wel 150m langer). Heel tevreden!
nu had ik niet mijn beste sokken aan, dat had misschien wel verschil gemaakt.
en de rest van de ronde rustig gelopen.
Ik ben niet meer zo snel, ik ben een oud vel. 
Zal lekker hebben gelopen daarna! Oh well... als je een mudrun wilt doen, worden je voeten nog veel viezer 
Ben nu op zoek naar roze veters
Lopen je schoenen lekker?
#allesbeterdanopdebankzitten!
Hoe doe je dat toch??
)
Ben eigenlijk best trots op mijn 8,5 km/u. Heb zelfs een stukje over het ruiterpad gelopen!! Ik vond het parcours dus weer technisch genoeg!!
Ik heb iets langer doorgelopen dan Evy en dus ietsiepietsie meer dan 5 km gelopen. Daarna een tijdje op het strand gezeten om nog een kleine km naar de supermarkt te hobbelen in 8,9 km/uur.
Morgen weer verplicht rustdag.
Wandelen mag gelukkig wel
Ik heb sinds december een geïrriteerde aanhechting van mijn achillespees. Fysio gehad, rust gehouden, oefeningen gedaan maar het hielp maar weinig. Ik heb nog steeds last van die plek, vooral met langere stukken autorijden. Ik zou supergraag weer willen beginnen met hardlopen, heeft iemand tips?
hooi schreef:Ik probeer hier even nog een keer binnen te vallenIk heb sinds december een geïrriteerde aanhechting van mijn achillespees. Fysio gehad, rust gehouden, oefeningen gedaan maar het hielp maar weinig. Ik heb nog steeds last van die plek, vooral met langere stukken autorijden. Ik zou supergraag weer willen beginnen met hardlopen, heeft iemand tips?
.