eefj33 schreef:Dat het bij jou goed ging, zegt niet dat dat altijd zo is... Ik heb een harde klap tegen m'n bovenste forward helix gekregen toen die een paar maanden zat. Die is mooi gaan uitgroeien daardoor. De kans dat het gaat poedersuiker en daardoor uitgroeien is gewoon zeker aanwezig, helemaal bij een verse piercing. Bovendien worden die adviezen niet voor niets gegeven. Een verse piercing is gewoon een wond, soms nog een best serieuze ook. Je kraakbeen doorboren bv is niet niks voor je lichaam

Eens, het is zeker niet niks. Dat merk je ook altijd aan je lichaam.
Alleen zoals je zelf zegt, na een paar maanden nog. Zoiets kun je nooit helemaal voorkomen.
Ik zou niet twijfelen om hem op mijn verjaardag te laten zetten alleen vanwege een feestje, dat bedoelde ik meer
Ik weet natuurlijk niet hoe ruig het feestje eraan toe gaat 
Emmaa_ schreef:Ik wou net zeggen, vind het een beetje raar advies. Ik heb hem heus niet twee keer per dag met unicura schoongemaakt, maar ik vind het nogal wat om voor de geneestijd in stilstaand water te gaan zwemmen, of in chloorwater. Vooral in stilstaand water kunnen echt bacteriƫn groeien waar je u tegen zegt, dat wil je niet in een genezend wondje krijgen waar ook nog een stuk ijzer in zit.
Waarom moet je hem per se op je verjaardag laten zetten? Ik zou persoonlijk gewoon wachten tot een dag erna, ook omdat je niet weet hoe je erop reageert. Ik was echt de hele dag bekaf en down omdat mn lichaam nogal op z'n reserves had gezeten (heb ik ook altijd met tattoo's), daarbuiten is er tegenaan botsen en bier er overheen krijgen niet bepaald prettig..
Qua zwemmen, uiteraard ging ik niet met mijn piercings in het water. Ik zwem als sport, vaak twee keer per week. Daar stop ik ook liever niet mee. Alleen bij m'n dermal heb ik dat wel gedaan. Bij mijn helix en tragus ging ik uiteraard niet kopje onder. En maakte ik ze direct na het zwemmen schoon.
Ik wilde zeggen, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Denk dat ze zelf wel kan inschatten of het safe genoeg is of niet.