CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:44

Ben jij 52????????? :wow:

Ik moet vanavond eigenlijk, maar denk dat ik skip.
Maandag ochtend kon ik t al amper volhouden. Zou vandaag ook naar het zwembad gaan en dan moet ik allemaal weer zo haasten.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:35

Seni schreef:
Hanneke; zijn ze een officiele crossfit box of is het vanuit de sportschool georganiseerd?

Goede vraag. Het is een sportschool/gymbox waarin ook crossfit wordt aangeboden. Dus niet alleen een crossfit box.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:21

Willl65 schreef:
je moet het gewicht kiezen die je vol kunt houden . Bij onze box wordt daar goed op gelet.
Wij stoppen namelijk op het moment dat de timecap klaar is.
Ik ben tijdens die trainingen meer op mijn techniek aan het letten dan dat ik gewicht zoveel mogelijk opschroef. Zit nu een half jaar bij deze box en mijn lichaam is zich echt mooi aan het vormen. Maar ik kan echt nog niet zwaar. Mag ook niet van de coach omdat ik dan in techniek zwaar achteruit ga.

Zo is het bij ons ook en op die manier vind ik het persoonlijk ook het prettigste :o

Wij (mijn man en ik) hebben vanochtend een wod gedaan in de plaats waar we op vakantie zijn (Italië). Pfffff, zweten!!! Maar wel lekker. Ik heb het de afgelopen week wel gemist merk ik, ondanks dat ik wel braaf ben gaan hardlopen.
Nu lekker verdiend op het strandbedje luieren :z

Afbeelding

Afbeelding

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:03

Skessa_ schreef:
Ben jij 52????????? :wow:

Ik moet vanavond eigenlijk, maar denk dat ik skip.
Maandag ochtend kon ik t al amper volhouden. Zou vandaag ook naar het zwembad gaan en dan moet ik allemaal weer zo haasten.

Jep ik ben 52 and rocking :j
Enne niet skippen nou ! Never give up!
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 26-07-18 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:05

Afbeelding
Noisy dapper hoor! Ik vind het ook zo gaaf lekker met mijn man aan de sport. Al is hij al veel verder hoor hij zit er nu 3 jaar op.
Hij gaat de crossfit in Israël uitproberen in Oktober .

Gave foto van jullie!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:18

Vandaag de deadpool gedaan. Was wel afzien. Maar toch maar afgemaakt!!
Afbeelding

Noisy

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:28

+:)+ Pittig

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:48

Lekker Hanneke !

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:06

Even een vraag. Ik merk dat ik last heb van urine verlies bij bepaalde oefeningen. (Het loopt er niet vol uit, maar ik merk dat ik wat verlies). Ik vind dit heel vervelend, maar merk het bij oefeningen waarbij we moeten springen. Ik weet dat dit wel een vrouwen ding is, maar voel me nog een beetje jong daarvoor. Hebben jullie tips en tricks om dit te trainen. Ik ga al meerdere malen naar de toilet. En de ene keer is het erger dan de andere.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

:evaw:

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:14

Hanneke wat vervelend voor je! Ik heb er gelukkig (nog?) geen last van maar zou ik dat wel krijgen dan zou ik zelf langs huisarts gaan voor advies?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:33

ik herken het wel hoor, volgens mij hebben veel vrouwen daar last van. Heeft toch met je bekkenbodem te maken. Voornamelijk bij DU hoor je het vaak.
Beste is om eens met een bekkenbodemfysio te praten daar over, die kunnen je vaak wel tips geven en gerichte oefeningen. Bij sommige vrouwen is het omdat hun bekkenbodem te strak gespannen is, anderen juist omdat hij niet strak genoeg is dus is goed om daar naar te laten kijken.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:52

Ohh, dat is vervelend ja. Ik heb weleens bij de DU's dat ik bijna in m'n broek pies maar dan moet ik ook gewoon, verders geen last van.
Mijn ex-schoonzus, die ook aan crossfit doet, had het ook. Zo erg zelfs dat ze er aan geopereerd is. Zij had een baarmoederverzakking en dat drukte op de blaas.

Kijken jullie ook naar de Games?
Ik word er helemaal door geïnspireerd :P Vanochtend nog een wodje gedaan maar door het kijken nu alweer zin om weer te gaan.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:07

Jaa was spannend he the Games. Wat een atleten. En als je kijkt naar de tieners da is het niveau echt niet meer in te halen tenzij je er op ke 13 de of zo meer start op serieuze wijze.

Zelf lig ik vanaf gisteren plat . Door mijn rug gegaan dus even geen crossfit. Hopelijk kan ik snel weer er tegenaan

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:16

Ja ik raak ook helemaal gemotiveerd van de games! Echt zo veel respect voor.

Wij hebben vandaag een Hero wod gedaan. De Randy.

75x power snatch for time.

Bij het opbouwen tot 34kg gekomen.

De 75 gedaan met 24kg in 12:25

Eigenlijk was dat te zwaar. Je tijd moest tussen de 5 en 10 liggen. Maar dit was eerste keer dat is deze deed. Dus best trots op mezelf :o

Wat hebben jullie nog gedaan?

En Will wat vervelend. Beterschap Y;(

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:33

Ohh Will, dat is zuur zeg. Veel beterschap Y;(

Ik mag morgenavond weer :):)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:27

Beterschap!!

Niks van de games gezien!

Gisteren geweest. Thrusters geoefend. Ben tot 27,5kg gekomen met 3 herhalingen. M'n 1 RM ligt op 30. Dus best netjes. Ben ook een beetje verkouden, neus dicht, dus minder ademhaling.

Daarna nog even kort deadlift.

Wod was 8 minuten, 8 deadlift. 12 burpees over the bar.

Ik mocht voor de burpees ook 8 pakken. Had 3 rondjes en 12 herhalingen.

Vorige week donderdag was de wod, 24-16-8 kettle Bell front reck lunges en pull ups.
Cash out 50 air squats. Was klaar in 10 min nog iets dacht ik.
Oefenen push press/jerk etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:53

Ik heb er eigenlijk ook niks van gezien. Misschien ga ik nog wel ff terug kijken.
Hier gisteren laatste les gehad. Had voor de les al gemeld, en tijdens de les voor het eerst op moeten geven. Was echt even heel confronterend. Rationeel natuurlijk de enige juiste beslissing, maar gevoel wilde even niet mee. Nu tijdje rustig aan en zwemmen en dan vanaf Februari weer knallen!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:58

Succes met je zwangerschap!

Voor degene die het leuk vinden, bij ons organiseren ze het King of Squat festival! Ik ben dan wss op vakantie, dus ben er zelf helaas niet bij! (alleen kijken kan ook!)

https://www.kingofsquat.com/

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:12

Ik heb de games ook niet gezien, wel een beetje via Facebook gevolgd maar dat mag geen naam hebben. Bij mij in de box hadden ze er een heel evenement omheen gebouwd maar ben met vakantie dus heb daar helaas niet aan mee kunnen doen.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:03

secricible schreef:
Ik heb er eigenlijk ook niks van gezien. Misschien ga ik nog wel ff terug kijken.
Hier gisteren laatste les gehad. Had voor de les al gemeld, en tijdens de les voor het eerst op moeten geven. Was echt even heel confronterend. Rationeel natuurlijk de enige juiste beslissing, maar gevoel wilde even niet mee. Nu tijdje rustig aan en zwemmen en dan vanaf Februari weer knallen!

Leuk om terug te kijken!
Handstand event was heel gaaf, en die met 'pukie', of Randy. :D

Heeeeel veel respect voor deze atleten. Knetterzware workouts, meerdere op een dag.. Wauw.

Ik had dinsdagavond voor het eerst sleeptraining. Dat was intens! :wow:

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:24

Ik ben echt zo blij met mijn box. Heb een oude blessure aan mijn knie die nu flink opspeelt. Ze denken zo fijn mee met alles aanpassen zodat ik gewoon goed kan blijven crossfitten maar ook verantwoord kan trainen.

Ondanks de beperking, gister een simpele maar toch pittige WOD gedaan en heb genoten zonder pijn en nu ook geen pijn!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:20

Seni schreef:
Ik ben echt zo blij met mijn box. Heb een oude blessure aan mijn knie die nu flink opspeelt. Ze denken zo fijn mee met alles aanpassen zodat ik gewoon goed kan blijven crossfitten maar ook verantwoord kan trainen.

Ondanks de beperking, gister een simpele maar toch pittige WOD gedaan en heb genoten zonder pijn en nu ook geen pijn!

Wat vervelend van je blessure, maar oh zo fijn dat je Box inderdaad meedenkt!

Gisteren weer een leuke WOD gehad.

Dubbel Unders ( kan ik nog niet, dus moesten 120 Singel unders)
15 Cal air bike
15 X Deadth lift (60 KG)

AMRAP 15 min.
Heb drie hele rondes gehaald plus nog 80 SU.

Best tevreden met het resultaat.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:21

Wij hadden gisteren een super leuke les!!

Eerst push press/push jerk geoefend, alweer ja :roll:

Daarna de wod, was heel leuk! 14 min amrap
In team van 3/4.

9 x tire flip (allemaal 3 x)

9 x touw klimmen (weer allemaal 3 x)

en 9 x clean and jerk (ja ook 3 x pp :P)

Touw klimmen kan ik alleen niet, dus die moest op overslaan. maar wel super leuk, weer eens iets anders :D

Afgelopen maandag hebben we sumo dead lift geoefend en "another complex"
Lijkt een beetje op de bear complex, maar dan met snatches.

Wod was ook leuk, met een buddy samen! 2 rounds for time.

20 Pull ups (om en om)
30 Box jumps (5 om 5)
40 ketlle bell swings (10 om 10)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:55

Klinkt zeker leuk!

Ik kan ook nog niet touwklimmen maar dat wordt bij ons dan gescaled. Dus in mijn geval hangend aan het touw naar achteren naar beneden klimmend tot je ligt en dan weer met je armen naar boven klimmen tot je staat.Je lichaam als een plank houden. Is dat niet bij jullie? Onderdelen worden hier altijd gescaled nooit overgeslagen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:58

Normaal wel ja. Bij touwklimmen moest je iig proberen aan het touw te gaan hangen en die grip om je benen te krijgen. Bij mij schoot het steeds gelijk in m'n kuit, soort kramp ofzo. Dus ik mocht m overslaan. Meestal verzinnen ze idd wel iets anders.