"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:52

Nou ja maar dan wordt het wel een beetje een puinhoop van binnen, en dat zou ik idd ook niet zomaar doen... dat is wel heel drastisch als het niet strikt noodzakelijk is ...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:56

Idd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:20

2 maanden met de pil gestopt nu en ik begin verschil te merken woohoo. Langzaam is seks niet meer iets wat "er bij hoort", maar iets waar ik echt van kan genieten. Voor mij een aanrader geweest dus.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:26

Ik zit er serieuzer aan te denken om een koperspiraal te nemen..
Maar vind et wel nogal eng...

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:43

Voor mij ook secricible. Enige nadeel nu. Mijn eerste periode begon mooi met vier week, nu drie. Hoop dat dat snel over is want heb geen zin om elke drie week ongesteld te zijn :n

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:41

dames, sorry dat ik zo binnenval in dit topic. ik heb e.e.a. geprobeerd aan zoektermen, maar kom er niet uit..
ik had altijd migraine in de stopweek (hormoon gerelateerde migraine) van mijn diane-35 pil variant.. op een gegeven moment gestopt met stopweken houden tot ik een doorbraakbloeding kreeg..
toen weer een paar keer een stopweek gehouden volgens het boekje en nu sinds begin augustus na de stopweek gewoon geen nieuwe pil meer geslikt..
mijn huid houdt zich eigenlijk best goed (de reden waarom ik de diane-35 kreeg) geen extreme puistjes of plekjes meer (naast een verandering in eetpatroon: minder suiker en geen varkensvlees meer) gaat dit allemaal prima..
máár die hoofdpijn, ik word er zo onderhand gek van.. al praktisch 3 weken telkens net niet weg hoofdpijn en vandaag getrakteerd door mijn lijf op migraine..
ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar gaat dit weg? heeft er iemand soortgelijke ervaring die is gestopt.. want ik krijg zo onderhand de neiging dan maar weer de pil te gaan slikken, met hoofdpijn heb ik ook geen zin zeg maar.. dus een oplossing is t niet echt zo..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:44

Bij mij ging de hoofdpijn na 3-4 weken weg, maar was niet heel heftig bij mij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:12

Idem hier. Nu geen last meer. Ook geen last meer van misselijkheid gelukkig!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:21

Pff, ik vind het echt heel erg lastig! Ik heb ergens aan het begin van dit topic heel enthousiast gereageerd dat ook ik met de pil gestopt was en dat dat mijn libido ten goede kwam.. Toch had ik later het idee dat dit slechts tijdelijk was en werd ook ik helemaal gek van de onplanbare megaheftige menstruaties. Daarna van partner gewisselend, waarbij condooms een stuk lastiger gingen op de een of andere manier en nu dus weer sinds een maand aan de pil. Hoewel mijn huid even een rommel is door de hormonen, ben ik er eigenlijk wel blij om! Maar nu ik dit topic weer lees krijg ik toch weer angst voor mijn libido :') Mensen ervaringen met erna toch weer starten?

Kathris, bij mij werd mijn huid pas weer problematisch negen (!) maanden na het stoppen met de Diane!

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:27

dus nog even doorzetten om te zien of de hoofdpijn ook zonder pil braaf weg kan blijven.. check.. ik wacht wel af wat er dan gebeurd nadat ik voor de eerste keer vanuit mijn eigen lijf weer een menstruatie krijg en als t dan nog niet wil verbeteren ga ik de huisarts maar weer vervelen..

dondeyne, het enige wat ik zeker weet is dat ik psychisch een zooitje was toen ik enorm ruzie had met mijn huid en dat zooitje heb ik nu (samen met eten) wel onder controle..
zal het wel in mijn hoofd houden dat t dus over een langere periode heen bekeken moet worden of mijn huid zich ook daadwerkelijk rustig blijft houden

dank voor jullie reacties :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 19:42

Ik heb weer een enorme dip ^) heel lang goed gegaan met de pil, maar nu sinds een paar dagen weer stemmingswisselingen, bizar down, vlak in emotie, lusteloos... Twijfel of ik vandaag meteen aan een nieuwe strip begin (andere pil), of toch ongesteld worden...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:22

Ik ben vandaag weer geheel volgens de cyclus aan de fijnste periode van de maand begonnen :')

Dat loopt iig gewoon goed.
Heb wel een vette huid. Maar merk verder nog niet al te veel verschil. Lijk meer energie te hebben maar dat weet ik niet zeker.
Ben nu 2 maand gestopt, ga nog een paar maand aankijken en dan beslissen wat ik doe.
Als t echt zo weinig uitmaakt moet ik de voor en nadelen tegen elkaar afwegen, maar denk dak dan misschien toch weer aan de pil zou gaan..

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:12

Ik heb mijn spiraal laten plaatsen vandaag. Was ab-so-luut niet pijnlijk vond ik! Maar ik heb ook een vrij hoge pijngrens :=
Nu hopen dat dit me beter bevalt!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:16

Welke spiraal heb je gekozen, en waarom? :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:53

Ik ga binnenkort naar de gyn om alles te laten checken, en ga dan ook vragen of een spiraal een optie is. :) Wordt dan sowieso de mirena (of die nieuwe kleine?) maar geen koper. Ik was namelijk al heel heftig ongesteld.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:08

Ik ben inmiddels ook gestopt met de pil maar merk er niet echt voordelen van. Maar ik ben sowieso al lastig met de pil in het algemeen, al iets van 4 verschillende gehad wat steeds even goed ging en daarna steeds doorbraakbloedingen. Nu gestopt zodat qua hormonen m'n lichaam op rust kon komen maar nog steeds een zeer onregelmatige cyclus.
Qua libido heb ik nooit veel verschil gemerkt, altijd wel vrij hoog geweest. Nu zonder pil is eerder libidoverlagend voor mij. Ga je net lekker, moet je een condoom zoeken.. Weg mood :+

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:19

fleurtjeuh schreef:
Welke spiraal heb je gekozen, en waarom? :)

Ze hebben Jaydess geplaatst bij mij, omdat dit een speciale kleinere spiraal is voor vrouwen die nog niet bevallen zijn! Ben benieuwd naar het resultaat

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:38

Oke, te vroeg gejuichd :(:) het plaatsen op zich deed inderdaad absoluut geen pijn, maar ik heb nu heel veel pijn in mijn onderrug, rechterlies en rechterbovenbeen. Dafalgan forte en een warmwaterkruik helpen niet.. Weet iemand of dit door het plaatsen van de spiraal kan komen?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:53

Ja, dat kan...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:34

Ja dat had mijn zusje ook. Geef het een paar dagen
Dan gaat t vanzelf over.

Jasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:28

Het is inderdaad al een beetje beter, baarmoeder probeert het er waarschijnlijk uit te werken :=
Ik ben benieuwd naar het resultaat binnen enkele maanden!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:40

Ik ben in november gestopt met de pil en ben tussentijds toch weer even begonnen na ongeveer 5/6 maanden zonder pil.
1,5 week en ik was er doodziek van, toen ik de link legde gauw gestopt met die zooi en voelde met een dag al weer beter.
Afgelopen maand voor het eerst weer echt ongesteld geweest, dat was ik al 5 jaar niet meer geweest.
Mijn man heeft intussen een knoopje en verder hoop ik nooit meer aan die zooi te hoeven beginnen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:41

Smee__ schreef:
Ik ben inmiddels ook gestopt met de pil maar merk er niet echt voordelen van. Maar ik ben sowieso al lastig met de pil in het algemeen, al iets van 4 verschillende gehad wat steeds even goed ging en daarna steeds doorbraakbloedingen. Nu gestopt zodat qua hormonen m'n lichaam op rust kon komen maar nog steeds een zeer onregelmatige cyclus.
Qua libido heb ik nooit veel verschil gemerkt, altijd wel vrij hoog geweest. Nu zonder pil is eerder libidoverlagend voor mij. Ga je net lekker, moet je een condoom zoeken.. Weg mood :+

Condooms vind ik echt zulke rotdingen, maar ja je moet wat he.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:43

Ik ben het volledig met smee eens, condooms zijn wat dat betreft voor mij net zo goed geen optie meer. Dan blijft alleen de koperspiraal over, maar ik ben van mezelf heel heftig ongesteld dus ook dat valt af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:31

Condooms zijn voor mij een optie in periodes dat ik niet super seksueel actief ben. Op het moment dat ik een relatie heb vind ik het ongelofelijk dure dingen die ook nog eens gigantisch de mood verpesten :o