Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hynderfrou

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:31

Hallo dames,
Wat leuk om te lezen dat jullie ook kayla itsines doen, ik ben momenteel in week 4 van de pre-training. Ik vind het een echte uitdaging en merk dat ik wat sterker en gespierder wordt, echt tof! Ik wissel af tussen circuit's van verschillende dagen en vraag me af of er meer zijn die dat doen. Dus bijv. circuit 1 van maandag, daarna circuit 1 van woensdag, daarna circuit 2 van maandag en dan circuit 2 van woensdag. Zo raak ik wat minder uitgeput omdat ik meer afwissel tussen legs, arms, cardio en abs want ik ben tussendoor echt bekaf. Doen jullie dat ook of kunnen jullie wel half uur legs of een half uur arms en abs volhouden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 08:42

Ik ben maandag weer opnieuw begonnen (ronde 2) en ik doe de trainingen gewoon zoals het in de guides staat. Ik merk wel dat ik nu minder of anders moe word dan bij mij eerdere pogingen om bbg te doen. Ik heb daarom op benendag enkelgewichten toegevoegd en ik eindig benendag met front- of backsquats met gewrichten. Ik merk dat vooral mijn benen achterblijven in het gespierd en strak worden. Na armendag doe ik ook altijd nog wat armoefeningen met mijn gewichten, maar dat is ook om mezelf weer even op te peppen. Opdrukken blijft namelijk niet bepaald mijn beste kwaliteit ;)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:11

hynderfrou schreef:
Hallo dames,
Wat leuk om te lezen dat jullie ook kayla itsines doen, ik ben momenteel in week 4 van de pre-training. Ik vind het een echte uitdaging en merk dat ik wat sterker en gespierder wordt, echt tof! Ik wissel af tussen circuit's van verschillende dagen en vraag me af of er meer zijn die dat doen. Dus bijv. circuit 1 van maandag, daarna circuit 1 van woensdag, daarna circuit 2 van maandag en dan circuit 2 van woensdag. Zo raak ik wat minder uitgeput omdat ik meer afwissel tussen legs, arms, cardio en abs want ik ben tussendoor echt bekaf. Doen jullie dat ook of kunnen jullie wel half uur legs of een half uur arms en abs volhouden?

Super goed dat je bezig bent maar ik zou het niet combineren. Het is juist de bedoeling dat je bekaf bent! De kracht van de workout is juist dat je je zelf even tot het maximum op die specifieke spiergroepen test. Je zult dan vanzelf merken dat het steeds gemakkelijker wordt omdat je spieren daarna denken: ik moet sterker worden om dit de volgende keer weer te kunnen.

Ik ben ook weer begonnen, deed het voor mijn zwangerschap al i.c.m. BodyPump (als full body workout). De pre-training valt me erg mee al kan ik nog niet echt goed springen vanwege mijn bekkenbodemspieren :o . Probeer het zo weer op te bouwen om deze zomer er weer appetijtelijk bij te zitten.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 15:03

Yeah, de vier weken pre training heb ik erop zitten, de vierde week heb ik maar 1 keer resistance en 1 keer liss gedaan, oeps... Vandaag nieuwe foto's gemaakt en gewogen, ben 1 kg lichter en tussen mn bovenbenen is er iets meer ruimte gekomen. Ben nu net gestart met week 1 van het reguliere programma. Ik had me voorgenomen om de circuits strikt te volgen, maar het was echt te pittig dus heb tussendoor toch een circuit van een andere dag gedaan. In ieder geval bedankt voor je advies Sjappie, je hebt gelijk, hopelijk lukt het binnenkort wel op die manier.

Ben benieuwd naar meer ervaringen, hopelijk kunnen we elkaar blijven motiveren!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:58

Vind dit zo leuk klinken ben helemaal enthousiast geworden door dit topic.

Via waar kan je het het beste aanschaffen?

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:43

Ik heb vorig jaar een paar weken BBG gedaan, maar toen moeten stoppen vanwege mijn knie, maar ik ben weer begonnen, gisteren stond W2D1 op de planning, vond week 1 eigenlijk best gaan, maar week 2 is al meteen een stuk pittiger! Zag trouwens dat W2D2 ook commando's bevat, houden jullie dat ook echt vol, 12x per kant?

Ik probeer me ook grotendeels te houden aan het healthy eating & lifestyle plan van haar, ofja zo goed mogelijk dan, ik eet geen vlees (wel vis) dus maak er mijn eigen variatie van. Tot nu toe prima, lekker eten en ook erg afwisselend.

@Annetje, heb je toevallig een voor- en nafoto van je eerste ronde BBG?

Goed bezig hynderfrou! Maar ik zou inderdaad ook aanraden om gewoon iedere keer de voorgeschreven circuits te volgen ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:16

Wat leuk een Kayla topic, ik doe sinds november Kayla, zal even kijken in welke week ik precies ben.. ga alleen een week verder als ik alles kan en braaf de 3 trainingen in de week gedaan heb. In het begin ben ik dus best 'lang' blijven hangen, want op een gegeven moment moet je heel veel opdrukken.. maar vind het wel een gaaf gevoel alles te kunnen. Mijn lichaam is echt veel gespierder geworden :D Zwaar is het zeker, kan nog steeds behoorlijke spierpijn hebben, vooral na leg day :+

Commandos kan ik ook alle 24.. vind het wel een rot oefening

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:51

Ik kan de commando's eindelijk, maar ik heb ze eerst steeds op mijn knieën gedaan. Opdrukken kan ik ook nog steeds niet :')

En een voor en nafoto heb ik en nee die gaat normand anders dan ikzelf en mijn vriend zien. :) er is verandering te zien maar niet zo veel als bij veel van de veranderingen op de site van Kayla.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:11

Ik vind de commando's ook erg zwaar maar ze gaan redelijk, alleen opdrukken is een ramp. Ik zit nu in week 6 en denk dat ik na de eerste 12 weken ze opnieuw doe om te zorgen dat ik alle rondes helemaal kan. Maar ik merk al wel vooruitgang dat is heel fijn!

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:38

Gisteren W2D2, Arms & Abs, gedaan, alle commando's wel volgehouden maar man wat was dat zwaar. Merk wel dat rechts een stuk sterker is dan links, commando's beginnen met rechts gaat heel wat soepeler dan met links. Maar die 4x mountain climbers + 1 push up is ook lastig om te doen. De oefeningen apart niet, maar zo gecombineerd pff.. Voel nu vooral m'n schouders en buikspieren, maar dan heb ik wel het gevoel dat ik wat heb gedaan!

Begrijpelijk hoor Annetje, snap heel goed dat je ze niet met iedereen wilt delen, maar ik was gewoon nieuwsgierig, that's it ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:25

Lisanne; ik vind die mountainclimbers en push ups gecombineerd ook een lastige oefening, de combinatie maakt het idd zwaar!

Had even gekeken en zit nu in week 7, daarvoor ook 4 weken pre training gedaan en heb bepaalde weken vaker gedaan tot ik het vol kon houden. Heb trouwens de volgorde omgegooid, maandag is leg day maar wil dinsdag en donderdag altijd stevig rondje fietsen op de mountainbike en dat wordt soms verpest door spierpijn, verzuur dan zo snel plus dat ik dan mijn spieropbouw niet echt bevorder.. dus nu doe ik vrijdag leg day :) Heb ik daarna mooi za,zo,ma rust in de benen. Maandag wordt dan full body en de woensdag houd ik hetzelfde. Deze week is trouwens iets anders, heb nu arms&cardio, legs&cardio & abs&cardio..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:45

Ik ben gisteren begonnen voor het allereerst. :)
Ondanks dat ik dacht vrij sportief te zijn heb ik nu een beetje moeite met gaan zitten. :')

Vroeg me af hoe en waarmee jullie step ups doen? Wij wonen gelijk vloerstandaard namelijk. Een krukje heb ik wel maar die vind ik niet veilig genoeg om met een vaart op en af te stappen. (zo'n ikea krukje) Heb gisteren het bed geprobeerd, die is wel stevig genoeg namelijk, maar eigenlijk echt te hoog.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:24

Ik doe legs&cardio altijd in de tuin en daar hebben wij een stapel van die grote tuintegels liggen. (snap dat niet iedereen dat heeft :') )

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:32

Judith_ schreef:
Ik ben gisteren begonnen voor het allereerst. :)
Ondanks dat ik dacht vrij sportief te zijn heb ik nu een beetje moeite met gaan zitten. :')

Vroeg me af hoe en waarmee jullie step ups doen? Wij wonen gelijk vloerstandaard namelijk. Een krukje heb ik wel maar die vind ik niet veilig genoeg om met een vaart op en af te stappen. (zo'n ikea krukje) Heb gisteren het bed geprobeerd, die is wel stevig genoeg namelijk, maar eigenlijk echt te hoog.

Ik heb zo'n klein plastic krukje, ook wel op letten geblazen :')
Maar verder werkt het wel aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:35

In de tuin hebben we 0,0 privacy maar het idee is goed. Ga nog eens verder denken en kijken rond het huis.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:51

Ik heb ook zo'n Ikea krukje, maar ik zet hem altijd even op mijn yogamatje, dan gaat ie nergens heen!

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:36

Ik gebruik gewoon mijn salontafeltje als opstap, en eventueel kun je ook de eerste paar traptreden gebruiken ;)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:39

Ik meld me hier ook.

Door dit topic te lezen heb ik het boek aangeschaft en ben ik er enkele weken geleden aan begonnen.
Ik ben echt verschrikkelijk als het aankomt op dingen volhouden en dus ook hier heb ik maar elke week één workout gedaan :=
Dit vooral omdat ik elke keer een halve week stijf was ervan :')
En omdat ik na elke workout bijna flauwviel en echt een uurtje moest gaan liggen...

Maar toen zag ik dat er een geupdate versie was met van die beginweken, dus daar ben ik vandaag mee begonnen. Het was veel doenbaarder dan de echte eerste weken en ik ben blij dat ik me gewoon goed voel erna!
Hopelijk hou ik het vol :=

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:48

Hier sinds vrijdag begonnen met de BBG. op zich goed vol te houden, maar ga wel kapot van de spierpijn..
De combinatie met het eten is goed vol te houden. Frisse gerechten en er staat wat ik ga eten. Dat vind ik heel handig.

Nu moest ik vandaag armen trainen, maar ik had alleen keuzen uit buikspieren en armen.
Maakt het dan niet uit dan je meer doet? Dit was meer buikspieren trainen als armen :)

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:15

Ik heb de eerste 12 weken erop zitten en merk wel duidelijk verandering!
Ik pas inmiddels in mijn broeken en bh's in een maatje kleiner *\o/*
Maar ik vond de laatste weken training wat te zwaar en kon de trainingen eigenlijk niet volhouden, daarom ga ik nu weer beginnen bij week 1 en de oefeningen doen met (zwaardere) gewichten. En ik wil gaan proberen om erbij te gaan hardlopen, in plaats van de LISS training.

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:53

Hier een beetje hetzelfde. 12 weken afgerond maar de laatste 4 weken waren eigenlijk echt te moeilijk. Daarna poging gedaan om met meer gewicht en betere vorm opnieuw te beginnen. Bij week 4 bedacht ik me dat ik er geen zin meer in had en nu bedenk ik drie keer per week mijn eigen circuits volgens het idee van kayla. Iets minder springen en wat meer met gewrichten doe ik nu, dat is ook meteen aan mij gewicht te zien, maar ook weer te merken in mijn spierkracht.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:15

Is er iemand die de pre-workouts jeeft en deze zou willen doorsturen? :)

Alvast enorm bedankt!!

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:36

Hi allemaal,
Leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn! Nu lijkt het mij ook heel leuk en nuttig, maar ik twijfel of ik het naast al de andere sporten kan doen. Is er iemand die mij de pre-workouts zou willen doorsturen, heb even niet het geld liggen om een poging te doen en dan toch weer na een maand af te haken Onverwachte kosten met het paard.... Dank jullie wel!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:17

Ik heb het programma ook bijna afgemaakt maar kwam ook in de knel met de kwaliteit van uitvoering.. ben nu een aantal weken terug gegaan en nu eerst dingen in aantallen aan het opbouwen.. bv de jumping jacks van 30 naar 50.. Kayla gaat daar zelf een beetje te hard mee.. in twee weken naar 50 en dan ook de andere oefeningen zwaarder.. dat red ik ook niet goed.. dat springen word je wel sterk van dus dat doe ik nog wel.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:19

Ik ga vandaag weer beginnen.. Kan het gewoon niet volhouden maar ga nu over 2 weken op vakantie dus die 2 weken moeten lukken!