[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:57

YESSSSS *\o/*

Aardbeien 4€ per kistje! Twee kistjes meegenomen.

Morgen aardbeiendag. Nee geen suiker erover. Nergens voor nodig.

ElSea

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:58

Die johma slaatjes is echt heel slecht haha. Maar Sharon als je elke keer denkt dat sport ik er wel weer af kom je nooit in de min en blijf je dus equal aan wat je nu bent he.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:02

Je weet dat je veeeeel langer moet sporten om dat slaatje eraf te krijgen he!

Laat een x iets staan of pak iets gezond, dat is ook lekker en is beter voor je doel! (En voor onze motivatie)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:06

Sharon, ik ben 't wel met de rest eens :j Ik snap dat je denkt, dat sport ik er wel weer af. Maar als je dat blijft zeggen, gebeurd er niks. Nu gaat 't jou vooral om lekker in je vel zitten en niet per se afvallen toch? Dus als jij met dat als doel toch ervoor kiest dat slaatje te eten, wie zijn wij dan om te zeggen dat 't niet mag.

Bhodi

Ik denk dat mijn doel niet bij dit topic past.
Ik kruip in de meeleesmodus voor de tips die hier gegeven worden :)

Succes allen!

Bhodi

_Tara_ schreef:
Sharon, ik ben 't wel met de rest eens :j Ik snap dat je denkt, dat sport ik er wel weer af. Maar als je dat blijft zeggen, gebeurd er niks. Nu gaat 't jou vooral om lekker in je vel zitten en niet per se afvallen toch? Dus als jij met dat als doel toch ervoor kiest dat slaatje te eten, wie zijn wij dan om te zeggen dat 't niet mag.

Precies, dit dus :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:20

@ _sharonnn... op pagina 41 had ik ook al een discussie met je over salami op je brood. Toen gaf je al aan dat je niet in het topic past. Je bent weer terug in het topic zie ik en weer krijg je dezelfde boodschap.
Wat is je doel hiervan? Wil je op de een of andere manier een soort bevestiging krijgen dat je het goed doet? Terwijl je tips krijgt om dingen toch anders aan te pakken, maar je deze dan simpelweg afwimpeld?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:25

Hier inmiddels BIJNA de hele patio in de zon.
Ommuurd, prive en uit de wind = zo even een half uur streeploos bruinen EN lekker opwarmen voor ik mezelf weer afbeul op de fiets.
Erg grappig; 's ochtends best dik aankleden compleet met handschoenen omdat je anders gilt van de prikkelende vingers als ze weer op temperatuur komen, tussen de middag licht t-shirt en armloze windbreaker, flutbroekje.

Zag trouwens bij de LIDL dat de groene asperges daar 3€ per 300 gram zijn en die dingen uit Peru komen.
Wij verkopen ze dagvers van en voor de buurman voor 7€ per 2,5 kilo en hebben ze zelf voor niets.

Zoals wij het doen is het niet makkelijk, maar wel ook leuk = motiverend.
De pot geklaard varkensvet helpt tegen snelle snaaitrek ;)
Nu ja, niet tegen de trek op zich, maar hij vergaat je wel gelijk :D

Ok, kussens neerleggen en in de zon.
Eens GOED kijken op de verpakking wat nu eigenlijk de ingredienten zijn in de afvalpillen waarvan ik voor 3,95€ een doos heb meegenomen van de LIDL.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:46

ik heb ook net gelderse worst gekocht hoor..
ja heel eerlijk, je moet ook gewoon lekker kunnen eten en moet je niet van ieder hapje wakker liggen.
Tuurlijk zo'n bakje waar bijna alleen maar mayo in zit, dat ziet er alleen al ongezond uit en dat is het ook.
Maar is het echt noodzakelijk om het zover te zoeken dat je bepaalde dingen op je brood niet moet eten?

Als je nou vaak frituurt enzo, zeg ik nee, verander je eetpatroon. Maar het moet ook leuk blijven toch en niet te moeilijk, anders is de kans op afhaken alleen maar groter.

Dit is trouwens geen aanval voor de mensen die wél overal op willen letten, want des te knapper vind ik het ook en iedereen kiest daar vrijwillig in.. maar bijna alles wat iedereen hier eet is wel iets op aan te merken, ik vind dat niet zo motiverend omdat je ook kan krijgen dat mensen door de bomen het bos niet meer zien.

(nogmaals: geen aanval maar een soort observatie van dit topic! :o )

Verder: uhmm... iemand zei dat ik rustig aan moest doen omdat ik anders tegen dezelfde dingen aan ging lopen als diegene.. wie was dat ook al weer? |( ik wilde vragen wat er dan bij jou is waar je last van hebt gekregen hierdoor?

Ik heb al de eerste blessure te pakken; eigenwijs zijn en je wel opdrukken op de normale manier en nu je pols niet meer kunnen bewegen :D jaaaaaaaaaa.. oke gelijk afgestraft dus dat doen we niet meer. gelukkig heb ik m'n hand niet nodig bij het hardlopen! ik doe wel rustig aan hoor.. ja oke het klinkt niet zo omdat ik pas drie keer ben geweest en ik nu al bijna 3 km in 1 keer heb gelopen. Maar ik doe het wel allemaal op mijn eigen gevoel, voorheen deed ik het met Evi en dan liep ik mezelf stuk omdat het ritme denk niet bij mij paste, terwijl nu ren ik veel meer al maar dan wel op mijn eigen tempo, wanneer ik wil, en zo lang als ik zelf wil. Ik waak wel voor m'n spieren en gewrichten ivm hypermobiliteit maar ik voel me zo goed dat ik daar ook wel eens van mag genieten.. +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:54

Maar aan de andere kant... Ik denk dat systematisch meerdere malen op een dag vettig beleg op je brood eten bijna even slecht is als eens per week frituren.

Kijk jullie moeten het vooral allemaal zelf weten, maar dit is wel een motivatie topic voor een gezondere levensstijl en voor sommigen ook om af te vallen. Imo passen dingen als salami en Gelderse worst daar niet echt tussen. Neemt niet weg dat je het niet zelf mag weten, maar dan moet je er ook tegen kunnen dat je er af en toe commentaar op krijgt. Als jij vindt dat je heel erg veel sport en daarom eigenlijk 'mag eten wat je wilt' is dat heel erg leuk, maar dan denk ik oprecht dat je niet helemaal in het topic past. Ik cheat ook wel eens, en ik heb ook bepaalde dingen waar ik gewoon niet op bespaar.. Maar als je dat elke keer zo gaat ventileren en boos wordt als mensen er dan commentaar op geven snap ik het

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:55

Nanno, dat was ik van 't hardlopen! Het is bij mij wss ooit mis gegaan toen ik van een half uur hups een uur ging hardlopen in 1 keer. Sinds dien moet ik onwijs voorzichtig doen. Laatst had ik eindelijk weer opgebouwd naar een half uur. Liep ik een paar weken daarna 43 minuten en nu dus weer last...

Ik heb altijd netjes opgebouwd met een schema, schoenen van de Runnersworld, altijd een dag rust tussen 2 keer hardlopen enz enz. Stiekem ben ik eigenlijk ook een beetje jaloers als ik zoals jou hoor dat je zo hups 3 km loopt :P Maar alsnog, luister goed naar je lichaam. Maar zo te horen doe je dat wel :)

En ik ben het met Nanno eens. Ik ben gister ook uit eten geweest en ga vanavond weer. Niet verstandig nee, maar ik wil wel gewoon kunnen leven. De rest van de dag pas ik dan wat kleine dingetjes aan en morgen gewoon lekker een maaltijdsalade als avondeten.

Natuurlijk kunnen we elkaar tips geven, graag zelfs! Dan spreek ik even voor mezelf iig, dat ik graag tips krijg.

Maar je kan iemand niet dwingen om iets wel/niet te doen.

Daarnaast is goed/fout allemaal heel relatief. De een valt af door alles light te eten, de ander vind light producten vergif en eet alleen maar pure producten en weer een ander valt af door geen koolhydraten te eten maar juist producten als kaas, slagroom en eieren. Laten we wat dat betreft respect hebben voor elkaar.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:56

Ik denk dat het "probleem" waar sommigen tegen aan lopen gewoon is dat niet iedereen hetzelfde doel heeft.
De ene wil echt elke calorie tellen, de ander is daar veel minder mee bezig.
Het is allebei prima natuurlijk, maar we moeten elkaar er niet op afrekenen als we een ander doel hebben!

Ikzelf wil bijvoorbeeld helemaal niet afvallen, dat moet ook helemaal niet want dan word ik te licht.
Maar ik ben wel bezig om meer te sporten, omdat ik me daar fijner bij voel.
Qua eten wil ik persoonlijk gewoon niets inleveren.

Ik had wat moeite met het beginnen, maar ben nu bezig met de March Madness Challenge (van followfitgirls) en doe daarbij een buikspieren workout.
Voor conditie ben ik bezig met hardlopen en touwtjespringen, m'n broertje wordt helemaal gek van dat gebonk van het touwtjespringen _O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:59

Bedankt voor de mensen die het wel begrijpen, ik ben bezig zonder doel inderdaad.

Ik ben weer in de meeleesmodus

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:03

Ik eet best een keer een boterham met boterhamworst als lunch, maar dan wel als het in mijn eetplannetje van de dag past. Als je niet bijhoudt wat je eet denk ik dat het met zulke snacks en beleg al snel uit de klauwen loopt.

Ik ben ook absoluut voorstander van dit topic zo veel mogelijk vrij houden van vettige snacks en dergelijken om de mensen die er al moeite mee hebben het niet zwaarder te maken.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:04

Emmaa_ schreef:
Maar aan de andere kant... Ik denk dat systematisch meerdere malen op een dag vettig beleg op je brood eten bijna even slecht is als eens per week frituren.

Kijk jullie moeten het vooral allemaal zelf weten, maar dit is wel een motivatie topic voor een gezondere levensstijl en voor sommigen ook om af te vallen. Imo passen dingen als salami en Gelderse worst daar niet echt tussen. Neemt niet weg dat je het niet zelf mag weten, maar dan moet je er ook tegen kunnen dat je er af en toe commentaar op krijgt. Als jij vindt dat je heel erg veel sport en daarom eigenlijk 'mag eten wat je wilt' is dat heel erg leuk, maar dan denk ik oprecht dat je niet helemaal in het topic past. Ik cheat ook wel eens, en ik heb ook bepaalde dingen waar ik gewoon niet op bespaar.. Maar als je dat elke keer zo gaat ventileren en boos wordt als mensen er dan commentaar op geven snap ik het

Hoezo ga je er nu weer bijhalen dat ik heb gezegd dat ik veel sport en dat als excuus gebruik om alles te eten? ik had al gezegd dat dat sarcastisch was :')
En al zou dat wel zo zijn.. dan zou ik niet in het topic passen?
er staat nergens dat dit een topic is om op je eten te letten anders mag je niet mee doen.
Het is een topic waar iedereen op zijn/haar eigen manier zich gaat klaar stomen voor dé zomer en elkaar motiveren.. én voor sommige is dat door op zijn of haar eten te letten voor sommige is dat door te sporten en voor anderen door te sporten én te letten op je eten.
En dat letten op je eten en sporten varieert ook weer in hoe fanatiek je er in bent.
Mijn punt was dus vooral: Het kan demotiverend zijn voor mensen als alles wat ze eten wordt afgekraakt terwijl zij het misschien minder nauw nemen dan de ander.. óf iets minder verstand hebben van wat wel en niet verstandig is om te eten, het is ook niet makkelijk.

maar goed zal wel een ander topic zoeken aangezien ik minder op m'n eten let :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:05

Palmera schreef:
Danique schreef:
Ik ga zo nog even squatten en dan naar bed!

Wellicht een zeer domme vraag, maar wat is squatten?

Afbeelding
Dit zijn squats!

_sharonnn schreef:
Ach, je mag flauw doen, maar 2 broodjes Gelderse worst kan heus wel toch? :)
Laat ik t zo zeggen, ik weet dat ik t kan hebben en ga er niet op besparen.

Normaal gesproken heb ik mager beleg op m'n brood, maar deze week komt t niet zo goed uit. Ik heb t al gecompenseerd met een wandeling vanmorgen.

Aangezien de weegschaal iedere week verlies aan geeft, maak ik me niet zo druk. Ik heb geen schrikbarend hoog gewicht namelijk. Ik weeg 67 kg bij een lengte van 1.71 m.

Ik drink ook een hoop water en voel me hier goed bij! :j

Als je je niet zo druk maakt moet je het vooral doen, maar erg motiverend voor ons is het natuurlijk niet. Dit is net zo iets als met je zak chips voor de ramen van de sportschool gaan staan...

Het valt me ook op dat je erg veel hetzelfde eet. Dus 's ochtends een broodje met worst, en 's middags een broodje met worst... Probeer echt af te wisselen want op deze manier val je niks af/ga je ook niet strakker in je vel zitten/wordt je lichaam niet gelukkig. Je lichaam heeft veel variatie nodig en ik zie bijvoorbeeld amper/nooit groenten of fruit bij je tussendoortjes staan op wat druifjes na. Daar kan je lichaam niet op leven...

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:06

Maar niemand zegt ook dat je dat niet mag, maar dan moet je niet een foto van een product plaatsen en dan gek opkijken als mensen zeggen dat je het beter niet kan eten. Als je geen reacties wilt, waarom zou je het dan plaatsen? Voor de mensen die wel gezond willen eten is dat dan toch ook irritant.. Hou dan gewoon een beetje voor je als je ongezond wilt eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:09

Inderdaad. Het is een topic om je klaar te stomen voor de zomer en als je je lichaam toch niet wilt veranderen (of je levenswijze) wat kom je hier dan doen? Ik wil niemand het topic uitjagen hoor maar als je toch al gelukkig bent met hoe je eruit ziet en het je verder niet zo interesseert, dan hoef je dit topic toch helemaal niet te volgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:09

Nanno_123 schreef:
Hoezo ga je er nu weer bijhalen dat ik heb gezegd dat ik veel sport en dat als excuus gebruik om alles te eten? ik had al gezegd dat dat sarcastisch was :')
er staat nergens dat dit een topic is om op je eten te letten anders mag je niet mee doen.
Het is een topic waar iedereen op zijn/haar eigen manier zich gaat klaar stomen voor dé zomer en elkaar motiveren.. én voor sommige is dat door op zijn of haar eten te letten voor sommige is dat door te sporten en voor anderen door te sporten én te letten op je eten.
En dat letten op je eten en sporten varieert ook weer in hoe fanatiek je er in bent.
Mijn punt was dus vooral: Het kan demotiverend zijn voor mensen als alles wat ze eten wordt afgekraakt terwijl zij het misschien minder nauw nemen dan de ander.. óf iets minder verstand hebben van wat wel en niet verstandig is om te eten, het is ook niet makkelijk.

maar goed zal wel een ander topic zoeken aangezien ik minder op m'n eten let :') :')

Er is geen rede om zo bijdehand en verdedigend te reageren, ik doelde niet eens op jou. Had het over de algemene mentaliteit die sommige meiden hier hebben. Ik kan ook wel zeggen dat ik elke dag een zak chips naar binnen blijf werken maar ondertussen wel vijf keer per week ga sporten, maar dat is toch alsnog niet gezond?

Goed, ik ga me hier verder niet in mengen. Zeg niet dat je naar een ander topic hoeft, blijf vooral hier lekker praten. Maar ga dan ook niet zeiken als je commentaar krijgt als je elke dag vertelt dat je vettige en ongezonde dingen eet..

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:13

Emmaa_ schreef:
Nanno_123 schreef:

Er is geen rede om zo bijdehand en verdedigend te reageren, ik doelde niet eens op jou. Had het over de algemene mentaliteit die sommige meiden hier hebben. Ik kan ook wel zeggen dat ik elke dag een zak chips naar binnen blijf werken maar ondertussen wel vijf keer per week ga sporten, maar dat is toch alsnog niet gezond?

Goed, ik ga me hier verder niet in mengen. Zeg niet dat je naar een ander topic hoeft, blijf vooral hier lekker praten. Maar ga dan ook niet zeiken als je commentaar krijgt als je elke dag vertelt dat je vettige en ongezonde dingen eet..

sterker nog: ik plaats helemaal niks over eten hier.. alleen maar over beweging.
ik heb hier niemand iedere dag zien plaatsen dat diegene iedere dag chips eet.. er werden serieuze vragen gesteld over iets.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:14

Danique schreef:
Inderdaad. Het is een topic om je klaar te stomen voor de zomer en als je je lichaam toch niet wilt veranderen (of je levenswijze) wat kom je hier dan doen? Ik wil niemand het topic uitjagen hoor maar als je toch al gelukkig bent met hoe je eruit ziet en het je verder niet zo interesseert, dan hoef je dit topic toch helemaal niet te volgen?

ik weet niet op wie je doelt?
Er is niemand die zijn levenswijze niet wilt veranderen alleen iedereen doet dat toch op zijn eigen manier.
Door dit topic heb ik eindelijk de stap gezet om te gaan sporten.. dus ik snap niet zo goed waar dit vandaan komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:15

Nogmaals, ik heb het niet over een specifiek persoon en al helemaal niet over jou. En imo zijn er hier genoeg die geen serieuze vragen stellen en al helemaal niet om kunnen gaan met opbouwende kritiek over hun lijstjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:16

Nanno, je kan sommige reacties ook met een schep zout nemen. Ik denk dat de opmerking over iedere dag een zak chips een voorbeeld was.
Er worden inderdaad vragen gesteld en als daar eerlijk antwoord op wordt gegeven ('beter van niet, dit is een heel ongezond product'), dan wordt er gereageerd met 'nou dan doe ik wel een paar squats extra' of 'ik hoef toch niet af te vallen'.

Het is niet alleen een gezond-eten topic, het is een topic om een bikini lijf te creeëren en als je dus alle tips afslaat en gewoon je eigen ding doet: PRIMA! Maar dat werkt super demotiverend voor de anderen en als je toch niks wilt aanpassen, wat doe je dan hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:20

Daarbuiten staat er nogal duidelijk in de titel dat het een motivatietopic is, en als je slecht wilt eten maar wel wilt sporten hoef je niet gemotiveerd te worden en motiveer je anderen al helemaal niet...

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:23

*Ik ga nu weer gewoon verder met het topic *\o/* *

Weet iemand nog lekkere lunches die makkelijk mee te nemen zijn naar het werk?
Ik eet nu gewoon brood tussen de middag maar daar zitten gewoon toch wel wat calorietjes in en door de portiegrootte raak ik niet vol. Ik zou dus liever iets als groente hebben waar ik veel meer van kan eten zodat ik niet de hele middag honger heb. Maar wat weet ik dus niet. Het moet in ieder geval koud gegeten worden. Bereidingstijd zit ik denk ik niet zo mee want dan maak ik het gewoon de avond van tevoren (misschien meerdere porties voor het gemak :) ).